Skocz do zawartości

Czym zapelnic przestrzen do "zera" wlasciwego?


Recommended Posts

Napisano
Takie pytanie z dziedziny kombinatoryki stosowanej. Na etapie murowania scian po wylaniu chudziaka doszlismy do wniosku zeby podwyzszyc poziom "zero" domu o dwie warstwy emek (bloczki fund.) czyli ok 24cm. Mam teraz naprawde sporo miejsca (ok 50-60cm) na wszelkiego rodzaju instalacje ale bez przesady, troche musze zapelnic te przestrzen. I teraz moje pytanie czym najlepiej? Jak dam 30cm twardego, wodoszczelnego styro to czy mi jednak nic nie usiadzie? A czy mozna by bylo podsypac jakas pospolka, dobrze zagescic i ubic? Prosilbym o cenne wskazowki, jakos mi sie nie widzi wylewania kolejnego chudziaka nr 2. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Prosilbym o cenne wskazowki, jakos mi sie nie widzi wylewania kolejnego chudziaka nr 2.



Rozumię,że chudziak już jest i teraz chodzi o tą przestrzeń pomiędzy tymże chudziakiem a wylewką .....?
Napisano
Cytat

Rozumię,że chudziak już jest i teraz chodzi o tą przestrzeń pomiędzy tymże chudziakiem a wylewką .....?



Zgadza sie. Nie wiem czy 30-40cm styro do dobry pomysl, moze sie ugiac. Cholera, to za duza przestrzen zeby styropianem nadrobic i za mala, zeby bawic sie w gruz i dodatkowy chudziak icon_sad.gif
Napisano
Do wypełnienia przestrzeni pod podłogą na gruncie można użyć dowolnych kruszyw budowlanych - piasku, pospółki, żwiru wyrównanych warstwa stabilizująca z betonu B10. Kolejne warstwy to izolacja przeciw wilgociowa z folii, izolacja cieplna ze styropianu, druga warstwa folii pod jastrychem podłogowym.
Napisano
Cytat

30 cm to zupełne minimum!




Ja z ciekawości popatrzyłam do planu mojego domku i na posadzce mam tylko 8 cm. styropianu.

Może i faktycznie normy sie teraz pozmieniały ...
Ale ja mam 8 cm na dole i na płycie między parterem a poddaszem tylko 2 cm i strop teriva 24 cm.
Napisano
Cytat

A może "uzupełnić" to keramzytem "związanym cienką wylewką cementową", a na to styropian.



To samo mi juz ktos doradzil wiec mysle, ze to niezgorszy pomysl. Tylko teraz musze tak rozkminic zeby bylo najtaniej. Dzieki za wszystkie wskazoweczki.
Napisano
To jeszcze raz ja. Witam. Pomierzylem wszystko i tak to wyglada: aktualna wysokosc pomieszczen na parterze 3.2m. I teraz tak, zakladajac 2.75m na gotowo mamy: 3.2m-2.75m-0.2m(styro EPS100 albo 200)-0.1m(wylewka z rurkami)-0.02(panele) zostaje nam 0.13m. I tu jest problem bo te 13cm to nie wiem czym zapelnic, tym keramzytem podsypywac?Czy moze rzeczywiscie dac 30cm styro? Moglem sie oczywiscie gdzies machnac i nie doliczyc jakiejs warstwy w tej podlodze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szalunki gotowe więc pora na kręcenie zbrojenia i wrzucenie wszystkiego na górę. Belki swoje ważą więc lekko nie ma. W pojedynkę praca ta nie byłaby możliwa.  
    • Dziękuję za odpowiedź, zawsze to jakiś krok do przodu. Teraz moje pytanie, co najlepiej zrobić, żeby ten problem usunąć? Mostek cieplny przy drzwiach balkonowych, czyli to jest kwestia ich wymiany? A jeśli chodzi o wentylację, co można zrobić, żeby ją usprawnić? Przy tej ścianie jest zasłona, czy ona może powodować, że ta ściana jest w gorszej kondycji? Jakieś rady jak się zabrać do tego, żeby ten problem tej ściany usunąć ?
    • Dzień dobry, W mieszkaniu chciałbym przenieść ściany działowe. Dla uproszczenia niech będzie to tylko jedna ściana działowa, dołączyłem grafikę. Prace chciałbym komuś zlecić, bo się na tym nie znam, ale samemu najpierw chciałbym zrozumieć problemy. Proszę o pomoc. W standardzie deweloperskim wykonano: - ściany działowe z bloczków gipsowych (multigips) 8 cm. Są one już oszpachlowane (do poprawy). Nie trzeba było ich tynkować. - jastrych cementowy zatarty na gładko. Jeden poziom w całym mieszkaniu. Zapewne są dylatacje obwodowe w każdym pomieszczeniu i inne dylatacje techniczne (np. salon jest długi więc pewnie będzie przecięty w połowie itp.). - tynki gipsowe maszynowe na żelbetowych ścianach zewnętrznych mieszkania oraz na suficie. Z tego co rozumiem, po usunięciu ściany działowej, powstaną pasy: - Bez jastrychu pod ścianą, - Bez tynku nad, - Bez tynku na zewnętrznej ścianie żelbetowej. Oprócz tych pasów, jeszcze może się okazać, że pomieszczenia A i B mają różne głębokości tynków na ścianach/stropie. Posadzka powinna być niby taka sama. Tynki: Jak sobie poradzić z uzupełnieniem tynku na suficie i ścianach? Jakiego materiału użyć? Jak się postępuje w przypadku wyrównania grubości tynków pomiędzy pomieszczeniami? Może lepiej wyjdzie ten sufit zabudować płytami GM (nie robię obniżanego sufitu)? Jastrych: Czym uzupełnić pas pod ścianą działową? Czy ta łata powinna mieć dylatacje obwodową? Czy jak jastrych już wyschnie, to może go zszyć razem z posadzką pomieszczenia A? A może trzeba skuć całą posadzkę i na nowo zrobić? Docelowo planuję klejoną deskę. Nowa ściana multigips lub GK: Nie mogę jej stawiać bezpośrednio na jastrychu, bo akustyka będzie kiepska i się drgania będą przenosiły pomiędzy pomieszczeniami. Trzeba skuć pas pod ścianę, postawić ścianę, a później poprawić posadzkę? Dzięki za zerknięcie na to!
    • Wydaje mi się, że materiałowo tam ta przestrzeń może być z pewnych względów uzasadniona.      Jednak u mnie też wyjdzie bez szczeliny w tym miejscu. Jednak nie jest to według źródeł jakoś krytyczne.
    • Najwyraźniej masz przede wszystkim problem z wentylacją... no i z wielkim mostkiem cieplnym w miejscu przy drzwiach balkonowych od strony zawiasów... To co widać pod ukruszonym tynkiem skojarzyło mi się ze styropianem, więc stąd moje pytanie o docieplanie budynku...   To wygląda na nieszczelność drzwi, albo przeciekającą dziurkę - beton z balkonu nie przylega ściśle do futryny drzwi i sączy się powoli woda deszczowa...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...