Skocz do zawartości

jaka farba ?/dach blacha ocynk/


Recommended Posts

blacha ocynk stara /nigdy dotąd nie malowana/

lecz zaczeły sie pokazywac rdzawe wżery / na razie łebki gwoździ ocynk i plamy wokół kominów/

1. jaka farba / skłaniam sie ku rozpuszczalnikowej ale jestem otwarty na propozycje i uwagi/


2. jesli rozpuszczalnikowa - to podkład i nawierzchniowa czy 2 x nawierzchniowa ?


3. jaki producent ?

proszę o podpowiedź
Link do komentarza
ja14
niektórzy opiniują farba poliwinylowa jako ta bez podkładu, jako elastyczniejsza i rzekomo trwalsza od chlorokauczuku ...

acha no i producenci
Dębica, Cieszyn Łódź /śnieżka, cieszynianka, polifarb/ ... czy tu jest jakaś różnica np. w jakości
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Biorąc pod uwagę wymagania załozyciela tematu proponuję zapoznać się z ofertą firmy Polifarb Łódź. W grupie produktów poliwinylowych znajdują się farby LOWICYN-TIXO, LOWICYN-S, LOWICYN-Sx oraz LOWICYN.

Ostani produkt to w zasadzie dwie farby: LOWICYN 131-7759-59-xx i LOWICYN 131-7759-57-xx, dedykowane do blach stalowych ocynkowanych, pokryć dachowych etc.

"Przeznaczona do bezpośredniego malowania dachów, rynien, parapetów, ogrodzeń, elementów maszyn i urządzeń, konstrukcji stalowych ocynkowanych, do renowacji powierzchni uprzednio malowanych farbami z grupy LOWICYN oraz jako doszczelnienie powłoki cynkowej natryskiwanej termicznie."



Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  Cytat

Witam,
mogę śmiało polecić podkład: http://www.majic.pl/pl/farby/przeznaczone_...wna/id_159.html oraz nawierzchniowa: http://www.majic.pl/pl/farby/przeznaczone_...alu/id_155.html

Widziałem wiele realizacji takich jak dachy płoty betony zaciski hamulców samochodowych...
A co najlepsze że jest ona naprawdę tania.

Pozdrawiam
Adam

Rozwiń  

Słuchajcie Adama123! On się naprawdę zna!!!
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  Cytat

blacha ocynk stara /nigdy dotąd nie malowana/

lecz zaczeły sie pokazywac rdzawe wżery / na razie łebki gwoździ ocynk i plamy wokół kominów/

1. jaka farba / skłaniam sie ku rozpuszczalnikowej ale jestem otwarty na propozycje i uwagi/


2. jesli rozpuszczalnikowa - to podkład i nawierzchniowa czy 2 x nawierzchniowa ?


3. jaki producent ?

proszę o podpowiedź

Rozwiń  



Mogę polecić dwa produkty - obydwa poliwinylowe. Pierwszy to Radach farba na dach (producent RAFIL) a drugi to Śnieżka na dach (Śnieżka). Różnica między nimi jest w zasadzie jedna (poza tym że radach ma więcej kolorów do wyboru) - w przypadku śnieżki na dach nie musimy stosować żadnego dodatkowego gruntu (farba jest tzw gruntoemalią). Wystarczy wyczyścić szczotką drucianą lub papierem ściernym, odpylić rdzę i można malować. Producent zaleca 1-2 warstwy.

Jeśli masz rdzę to przed malowaniem radachem w miejscu występowania rdzy trzeba zastosować grunt Radowil GR i dopiero tak przygotowaną powierzchnię pomalować.

Pamiętaj żeby przed malowaniem umyć dach (płynem do mycia naczyń), dokładnie spłukać i wysuszyć. Najlepiej malować przy lekko zachmurzonym niebie (w żadnym wypadku w pełnym słońcu).

Z grubsza to by było na tyle icon_wink.gif
Link do komentarza
  Cytat

Mogę polecić dwa produkty - obydwa poliwinylowe. Pierwszy to Radach farba na dach (producent RAFIL) a drugi to Śnieżka na dach (Śnieżka). Różnica między nimi jest w zasadzie jedna (poza tym że radach ma więcej kolorów do wyboru) - w przypadku śnieżki na dach nie musimy stosować żadnego dodatkowego gruntu (farba jest tzw gruntoemalią). Wystarczy wyczyścić szczotką drucianą lub papierem ściernym, odpylić rdzę i można malować. Producent zaleca 1-2 warstwy.

Jeśli masz rdzę to przed malowaniem radachem w miejscu występowania rdzy trzeba zastosować grunt Radowil GR i dopiero tak przygotowaną powierzchnię pomalować.

Pamiętaj żeby przed malowaniem umyć dach (płynem do mycia naczyń), dokładnie spłukać i wysuszyć. Najlepiej malować przy lekko zachmurzonym niebie (w żadnym wypadku w pełnym słońcu).

Z grubsza to by było na tyle icon_wink.gif

Rozwiń  


Farb do renowacji pokryć jest dużo (jak widac po przykładach). Tu chyba raczej w gre będzie wchodzic kwestia wydajności i ceny. O trwałości powłoki i tak przekonamy się najwcześniej po sezonie zimowym.

Rozumiem, że płyn do mycia naczyń ma służyć odtłuszczeniu powierzchni. Czy nie lepiej zrobic to "profesjonalnym" odtłuszczaczem. Poniżej cytat.
"Słabo przyczepne podłoże należy przede wszystkim dobrze umyć i odtłuścić - najlepiej benzyną ekstrakcyjna lub rozpuszczalnikiem, np. EKO-1. Do odtłuszczania blachy ocynkowanej posiadamy w ofercie specjalny środek Cynkol-W, dostępny w Centrach Dekoracyjnych Dekoral na zamówienie."

Nie sugerując się marką, warto zamienić płyn do mycia na benzynę ekstarkcyjną. Szybciej odparuje, nie wymaga zmywania wodą itp.

TUTAJ poradnik "kawę na ławę" i przy okazji kilka produktów do malowania.
Link do komentarza
Olku...

Płyn do mycia naczyń ma służyć właśnie odtłuszczeniu powierzchni. Taki sposób zaleca producent np farby Radach

"Powierzchnie blachy ocynkowanej przemyć wodą z niewielkim dodatkiem łagodnego środka myjącego (np. płynu do mycia naczyń), a następnie spłukać czystą wodą i wysuszyć. W przypadku występowania ,,białej rdzy" zaleca się zmycie wodą pod wysokim ciśnieniem, usunięcie zanieczyszczeń przy pomocy szczotek nylonowych."
źródło: Karta techniczna farby Radach

Rzeczą oczywistą jest, że każdy producent poleca własne sposoby odtłuszczenia powierzchni. Przytoczyłem ten który tyczy się akurat farby z którą miałem do czynienia. Kontaktowałem się również z technikiem w fabryce Rafil i także polecił mi właśnie ten sposób. Skoro jest tani, łatwy do zastosowania (można wykorzystać np Karchera) oraz zalecany przez producenta nie widzę potrzeby żeby przepłacać.

Nawet na stronie którą przytoczyłeś jest informacja, że można zastosować jeden z dwóch sposobów odtłuszczania:
"Przygotowanie podłoża
1. Odtłuszczanie podłoża przeprowadza się zmywając je roztworami biodegradowalnych detergentów (np. Ludwik, ale bez lanoliny) lub benzyną ekstrakcyjną"
źródło: http://www.farby.brcs.pl/index.php?str=2&a...tykuly&id=6

Dodam tylko, że wspomniany wcześniej produkt EKO-1 kosztuje w granicach 6-7zł za opakowanie 0,5 litra i jest produkowany tylko w takich opakowaniach także niewątpliwie zwiększy to koszt całego malowania a rezultat finalny będzie taki sam jak w przypadku "Ludwika" (odtłuszczona powierzchnia).

Pozdrawiam
Jacek
Link do komentarza
  Cytat

Olku...

Płyn do mycia naczyń ma służyć właśnie odtłuszczeniu powierzchni. Taki sposób zaleca producent np farby Radach

"Powierzchnie blachy ocynkowanej przemyć wodą z niewielkim dodatkiem łagodnego środka myjącego (np. płynu do mycia naczyń), a następnie spłukać czystą wodą i wysuszyć. W przypadku występowania ,,białej rdzy" zaleca się zmycie wodą pod wysokim ciśnieniem, usunięcie zanieczyszczeń przy pomocy szczotek nylonowych."
źródło: Karta techniczna farby Radach

Rzeczą oczywistą jest, że każdy producent poleca własne sposoby odtłuszczenia powierzchni. Przytoczyłem ten który tyczy się akurat farby z którą miałem do czynienia. Kontaktowałem się również z technikiem w fabryce Rafil i także polecił mi właśnie ten sposób. Skoro jest tani, łatwy do zastosowania (można wykorzystać np Karchera) oraz zalecany przez producenta nie widzę potrzeby żeby przepłacać.

Nawet na stronie którą przytoczyłeś jest informacja, że można zastosować jeden z dwóch sposobów odtłuszczania:
"Przygotowanie podłoża
1. Odtłuszczanie podłoża przeprowadza się zmywając je roztworami biodegradowalnych detergentów (np. Ludwik, ale bez lanoliny) lub benzyną ekstrakcyjną"
źródło: http://www.farby.brcs.pl/index.php?str=2&a...tykuly&id=6

Dodam tylko, że wspomniany wcześniej produkt EKO-1 kosztuje w granicach 6-7zł za opakowanie 0,5 litra i jest produkowany tylko w takich opakowaniach także niewątpliwie zwiększy to koszt całego malowania a rezultat finalny będzie taki sam jak w przypadku "Ludwika" (odtłuszczona powierzchnia).

Pozdrawiam
Jacek

Rozwiń  


Witam

Zgadzam się całkowicie, zanim podłączyłem linki, prześledziłem ich zawartośc. Wychodzi na to, że zawsze są minimum dwa wyjścia, a wybór jak zwykle należy do nas. Jeżeli ktoś ma na stanie benzynę, to pewno ją wykorzysta. Inni odwiedzą stoisko z "chemią domową".

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

Najgorsze na tym forum jest to, że wypowiada się dużo przedstawicieli handlowych. Ja moge uznać 2 farby za naprawdę dobre Jotun której chyba już nie produkują i Majic Rustkill no i droższy benjamin moore metal Clade reszta to strata kasy i czasu.

Rozwiń  



To nie jest żadna tragedia, Admin filtruje i w miarę jak mu 6-ty zmysł podpowie, banuje takich "cichociemnych".

Nie zmienia to faktu, że producentów farb do pokryć dachowych jest kilku (nastu) i naprawdę trzeba trafnej wypowiedzi, by kogoś przekonać.
Po Twojej wypowiedzi widać, że nie tylko Admin rozpoznaje przedstawicieli. Liczy się argumentacja. Wtedy nie ma znaczenia kto jest autorem.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Witam,

Możemy polecić nasz produkt: www.farbyzmotylkiem.pl/39,127,157,4,DACHY_RYNNY

Farba DACHY RYNNY przeznaczona jest do malowania ochronno-dekoracyjnego pow. ocynkowanych, stalowych, aluminiowych i fosforanowanych, narażonych na działanie czynników atmosferycznych i korozyjnych. Może być również stosowana do malowania elementów stalowych i żeliwnych, tynków cementowo-wapiennych i betonu. Do stosowania jako podkład i warstwa nawierzchniowa w jednym.

Farby z Motylkiem
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem
Edytowano przez FarbyzMotylkiem (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Witam,

Możemy polecić nasz produkt: www.farbyzmotylkiem.pl/39,127,157,4,DACHY_RYNNY

Farba DACHY RYNNY przeznaczona jest do malowania ochronno-dekoracyjnego pow. ocynkowanych, stalowych, aluminiowych i fosforanowanych, narażonych na działanie czynników atmosferycznych i korozyjnych. Może być również stosowana do malowania elementów stalowych i żeliwnych, tynków cementowo-wapiennych i betonu. Do stosowania jako podkład i warstwa nawierzchniowa w jednym.

Farby z Motylkiem
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem

Rozwiń  


Zawsze to jedna z opcji - tym bardziej, że jest w czym wybierać i każda sugestia zwiększa szanse dobrego wyboru.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Malowanie blachy ocynkowanej niemalowanej jest łatwiejsze, niż malowanie blachy już pomalowanej.

Rdzawe wżery należy oczyścić ściernie i/lub chemicznie, w zależności od stanu korozji. Trudno określić bez zdjęcia.
Obróbka ścierna blachy ocynkowanej usuwa warstwę ocynku, należy o tym pamiętać w późniejszych etapach.
Miejsca po czyszczeniu korozji należy zabezpieczyć podkładem.
Przed malowaniem dach należy umyć, odtłuścić i odpylić. Przygotowanie jest najważniejsze.
Farby chlorokauczukowe nie są najlepsze na dachy, ponieważ źle znoszą różnice temperatur, źle się nakładają oraz nie mają (lub mają mało) składników antykorozyjnych. Są farby bardziej rekomendowane na blachy ocynkowane.
Farby poliwinylowe są lepsze na dachy od chlorokauczukowych. Rzeczywiście są bardziej elastyczne. Pomiędzy farbami poliwinylowymi różnych producentów jest różnica w jakości.
Lepsze moim zdaniem od farb poliwinylowych są farby akrylowe, do zastosowań przemysłowych. Są one niedostępne w marketach i hurtowniach. Ich sprzedażą zajmują się firmy wykonujące usługi profesjonalnego malowania dachów.
Są to farby wykorzystywane do malowania mostów i okrętów.
Odtłuszczanie jest bardzo ważne (preparat oraz sposób wykonania). Nie zgadzam się jednak z przedmówcą, że wystarczy płyn do naczyń. Płynem do naczyń myje się talerze, a na dachy działają kwaśne deszcze oraz gromadzi się sadza i zanieczyszczenia atmosferyczne. Benzyny ekstrakcyjnej również nie polecam, ponieważ jest tłusta wbrew pozorom. Dobrze usuwa np. klej, ale zanieczyszczenia dachowe wybiórczo. Trudno mi się odnieść do sposobu czyszczenia benzyną, ale pewnie nie będzie on zbyt efektywny.
Nie ma uniwersalnego środka na wszystkie rodzaje zanieczyszczeń. Nawet dobry odtłuszczacz nie poradzi sobie np. z plamami z sadzy. W praktyce używa się kilku preparatów i oprócz samego preparatu ważny jest sposób odtłuszczania.
Temperatura i wilgotność powietrza mają znaczenie podczas malowania. Poszczególne farby mają różny czas schnięcia.


Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
  • 7 lata temu...
  Dnia 29.05.2011 o 21:11, Adam123 napisał:

Najgorsze na tym forum jest to, że wypowiada się dużo przedstawicieli handlowych. Ja moge uznać 2 farby za naprawdę dobre Jotun której chyba już nie produkują i Majic Rustkill no i droższy benjamin moore metal Clade reszta to strata kasy i czasu.

Rozwiń  

A dokładnie który Rustkill? Czy chodzi o RUST-KILL 5798? Jakiego typu to farba jest? Chlorokauczuk czy poliwinylowa? 

Jotun czy to ta okrętowa Conseal Touch UP? Jest do nabycia na allegro.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...