Skocz do zawartości

Warunki zabudowy


Recommended Posts

Napisano
Właśnie mija 2 miesiące odkąd złożyliśmy wniosek w gminie o ustalenie warunków zabudowy (gmina nie ma nowych pzp).

Ile czasu ma gmina na wydanie warunków zabudowy (jaka podstawa prawna)?

Proszę o pomoc
Napisano
Zgodnie z kodeksem administracyjnym, sprawy zgłoszone do rozpatrzenia przez organy administracji panstwowej lub samorządowej powinny buć załatwione w ciągu 1 miesiąca, a w przypadku spraw skomplikowanych - w ciągu 2 miesięcy. Jeśli termin rozpatrzenia uległ wydłużeniu, ze względu na nieprzewidziane okoliczności, urzędnik prowadzący sprawę powinien wysłać zawiadomienie o przyczynach opóźnienia i określić termin załatwienia. Na opieszałość urzędników można złożyć zażalenie do samorządowego kolegium odwoławczego.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Nikt nie przestrzega tych terminów!!! A jak powiedzieliśmy że na wydanie decyzji sa max. 2 mięsiące to nas wyśmiano
Napisano
Mieiśmy na decyzję czekać ok. 5 miesięcy ale mieli chyba już nas dość w gminie i udała nam się dostać dezyzję w ciągu niecałych 3 miesięcy
Napisano
Postępowanie w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy rzeczywiście powinna być wydana w terminie podanym w odpowiedzi redakcji Budujemy Dom.
Jest to postępowanie administracyjne możliwe do przeprowadzenia przy kompletności wniosku.
Najczęściej jednak wniosek inwestora nie jest kompletny.
Na znaczne przedłużenie terminów może na przykład wpłynąć konieczność uzyskania przez inwestora decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wynikającej ze zmiany ustawy Prawo ochrony środowiska
Napisano
Wniosek jak najbardziej był komletny. Przez dwa miesiące był podobno w ugodnieniach w sprawie przyłączy, po czym w warunkach zabudowy piszą, iż należy uzyskać zapewnienie wody, gazy, energii... icon_mad.gif

Maksymalną szerokość elewacji frontowej koreślono na 12 m, przy szerokości działki = 24 m icon_eek.gif

Poza tym wlepiono nam biologiczną oczyszczalnię ścieków, zamiast wnioskowanej oczyszczalni z drenażem icon_confused.gif
Napisano
Pod pojęciem zapewnienie dostawy wody, gazu, energii...należy rozumieć podpisane porozumienia z dostawcami (Umowy o sprzedaż energii) dołączone do wniosku o pozwolenie na budowę

Szerokość elewacji może wynikać z przepisów planu miejscowego
Należy zastosować przepisy dotyczące maksymalnego zabudowania działki



Przy szerokości działki 24 m przy otworach okiennych max szerokość mogłaby wynosić 16 m ( należy zachować odstęp 4 m) natomiast dla ścian bez otworów okiennych max szerokość mogłaby wynosić 18 m ( należy zachować odstęp 3 m)
Napisano
Może by mogła wynosić 16, tylko jak napiszą w decyzji max 12 m, to nie może być nawet 50 cm więcej.

Na szczęście, po osobistej wizycie w gminie okazało się, że nastąpiła pomyłka urzędnicza i maksymalną szerokość elewacji frontowej zmieniomo na 13 m.
Nas to urządza, brakowało nam 90 cm.
Napisano
Cieszę się że jesteś zadowolona z informacji uzyskanej w gminie
Jednak proponuje ta informacje otrzymać na piśmie, ponieważ decyzję o pozwoleniu na budowę będziesz załatwiać w starostwie powiatowym a nie gminie i tak mogą oprzeć się wyłącznie na zapisać z decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu czyli na szerokości 12 m

Życzę powodzenie w realizacji inwestycji

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...