Skocz do zawartości

ogrzewanie w sezonie Ośrodka Turystycznego


Mariusz38

Recommended Posts

Witam Państw
Posiadam od nie dawna ośrodek turystyczny.
Gości mamy głównie zimą cały kończący się sezon korzystałem z instalacji elektrycznej, ale pożera ogromną ilość pieniędzy, odremontowuje go obecnie niedługo zaczną się pracę zastanawiam się nad zmianą sposobu ogrzewania.
Ośrodek znajduje się po za siecią przesyłową, korzystam z ogrzewania głównie w sezonie.
Zależy mi na obniżeniu kosztów energia elektryczna to najgorszy z możliwych wyborów, ale nie było czasu wcześniej, ale teraz chciałbym to zmienić. Posiada ktoś z was jakiś ośrodek z dala od wszelkich sieci? Czym opalacie zimą.
Link do komentarza
Jak jesteś z dala od sieci to pozostają kotły na paliwo stałe lub na gaz LPG. Jeżeli podczas sezonu zawsze jest ktoś kto może dorzucić do pieca to nie ma problemu (poza tym że rano zanim klienci wstaną byś musiał rozpalać w piecu). Jeżeli chodzi o gaz to wszystko zależy od tego czy masz blisko dobrego dostawcę. W kosztach wyjdzie więcej ale na dłuższą metę nie tak dużo. Na stronie DobryInstalator znalazłem rozliczenie kosztów założenia u największych dostawców i koszty dostaw gazu.
Link do komentarza
Cytat

Czy to "elektryczne" jest centralne? Czy jest indywidualne w każdym apartamencie? Czy z recepcji można obniżać i podnosić temperaturę w poszczególnych "numerach"



I tak Brzeczkowski jak Wielki Brat mając centralę sterowania w recepcji by ustawiał klientom ośrodka temperature_ Tobie cieplej, a ciebie nie lubie to marznij!
Link do komentarza
Cytat

Witam Państw
Posiadam od nie dawna ośrodek turystyczny.


Czy ten ośrodek turystyczny to jeden budynek, czy kilka?
O jakiej powierzchni mówimy?
Czy dotychczasowe ogrzewanie, to były grzejniki elektryczne w poszczególnych pomieszczeniach?
Czy istnieją jakieś instalacje CO?
Czy jest pomieszczenie na kotłownię z kominem i powierzchnią na skład paliwa?
Jak dotychczas była uzyskiwana CWU?
Link do komentarza
Cytat

I tak Brzeczkowski jak Wielki Brat mając centralę sterowania w recepcji by ustawiał klientom ośrodka temperature_ Tobie cieplej, a ciebie nie lubie to marznij!


I tak bobu62 przesadziłeś icon_sad.gif
Tak odczytałeś post T.Brzęczkowskiego ???
Nie dokuczaj Mu, On dobrze, na swój sposób, kombinuje:
nie ma klienta, to po co grzać do 22 stopni, skoro można do 15 icon_eek.gif i dogrzać pokój, jak klient dojeżdża do pensjonatu..
Link do komentarza
Podobny temat był już przerabiany w innym miejscu.

Hotelarstwo, pensjonaty, to specyficzny segment aktywności, wymagający niekonwencjonalnego spojrzenia na ogrzewanie.
Ogrzewanie cwu i ogrzewanie pomieszczeń.

Większość gości przebywa w pokoju od godz. 18 - 10.
Przeciętne, roczne obłożenie pensjonatu/ hotelu to około 30% zajętych pokoi. Bywa, że jest full, bywa, że jest pustawo...


Ogólnie: kocioł stałopaliwowy + buforowy zbiornik ciepła (lub kaskada buforów) umożliwiają dowolną technikę palenia, dowolnym paliwem, do tego niskoinercyjny system grzejnikowy (np. regulusy) umożliwiajacy szybkie i precyzyjne dawkowanie zmagazynowanego ciepła.
Obiekt powinien być dobrze docieplony o niskiej akumulacyjności ciepła.

Ciepło, które wcześniej zostało optymalnie wytworzone i optymalnie zmagazynowane, powinno być następnie optymalnie dystrybuowane. Do dokładnej dystrybucji ciepła, wedlug aktualnych potrzeb grzewczych występujących w danym pomieszczeniu należy zastosować odpowiednie grzejniki.
Szybko rozpoczynające grzanie, niskoinercyjne grzejniki pozwolą odpowiednio zareagować na nawet najbardziej nieoczekiwane sytuacje i potrzeby grzewcze.... Lecz to nie tylko to. Można łatwo i szybko przerwać grzanie.

Każde paliwo jest w maksymalnym stopniu spożytkowane....
Instalacja powinna być tak zbudowana, by była łatwa do rozbudowy i zmodyfikowania np. można od razu lub w przyszłości wpiąć solary dla wspomagania ogrzewania cwu.

Kuchnia rownież generuje sporo ciepła.
Zatem rekuperacja aż się prosi..
Wytworzone ciepło powinno w maksymalnym stopniu podlegać recyrkulacji.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Mam pytanie czy majac hektar ziemi rolnej w dwóch różnych lokalizacjach ( 0,3h jedna dzialka i 0.7h druga) można postawić dom w zabudowie zagrodowej. Dom chcialabym postawić jeszcze w innej lokalizacji niż powyższe działki rolne. Bardzo proszę o podpowiedź.
    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...