Skocz do zawartości

Budowa płyty fundamentowej rozpoczęta


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Stała się tragedia co to może być i od czego się to stało




Z załączonych zdjęć wynika, że drewno nigdy nie było impregnowane, przy okazji musiało być mokre podczas montażu, a po przykryciu folią wilgoć została zatrzymana. Warto przyjrzeć się całej konstrukcji domu, a szczgólnie elementom konstrukcyjnym, które w takiej sytuacji moga także ulec siniźnie. Firma budująca dom powinna w takiej sytuacji zareagować bardzo szybko i konkretnie. Zająć się drewnem i WILGOCIĄ W DOMU.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam Państwa
Od kilku lat wykonuje płyty dlatego też chciałbym Państwu zobrazować liczne błędy uwidocznione na zdjęciach

Żle wykonana podbudowa - tz po zdjęciu warstwy humus strukturę podłożą należy wzmocnić najlepiej zastosować kamień rzeczny o uziarnieniu 30-60 mm + piasek / minimalna zawartość kamienia to 40%/
Warstwa wyrównująca to chudy beton , można zastosować na podbudowę kamień po hutniczy lub inny materiał kamień nie stosować kamieni dolomitowych , coraz częściej stosuję się po wykonaniu podbudowy geowłókninę itp

Takie rozwiązanie wzmacnia strukturę podłoża oraz zabezpiecza warstwy izolacyjne przed możliwością uszkodzenia przed gryzoniami

Na zdjęciach już gotowej płyty widać ręczne zacieranie betonu , przy płytach konieczne jest zastosowanie listwy wibracyjnej w celu osiągnięcia odpowiedniego stopnia zagęszczenia betonu - inne rozwiązanie jest NIE DOPUSZCZALNE, wieńce należny dodatkowo wibrować wibratorem wgłębnym sama listwa zagęszcza beton max do 20 cm
Żle wykonane zbrojenie - pod sianami nośnymi wysokość płyty to min 25 cm szerokość 25 cm zbrojenie 4*12
Min grubość płyt to 10-12 cm mam na myśli grubość betonu

Termoizolacja na całej powierzchni płyty należy jako pierwszą warstwę izolacyjną ułożyć min 50 mm XPS a nie EPS 100 kolejne warstwy izolacyjne jak najbardziej mogą byc wykonane z EPS 100

EPS 100 nie można układać pod pod wieńcami - tak więc wieniec / pod ścianami zew oraz ścianami nośnymi MUSI BYĆ ułożony bezpośrednio na XPS

W przepadku wykonywania płyt na szkodach górniczych, gruntach niestabilnych np zalegające torfy , warstwy organiczne stosować podwójne zbrojenie krzyżowe stal 10 mm siatka 20 *20 grubośc płyty min 20 cm
W przypadku zalegania torfów itp w zależności od głębokości na jakiej one zalegają czasami należny wykonać częściową lub całkowita wymianę gruntu

w przypadku pytań proszę o email inz.kslaga@interia.pl




  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

kolejny dzień jeszcze stal fi 8 1400m 2048 zł rórki do ogrzewania to moja robota



Boki tylko ze stryropianu były robione i pociągniete klejem ?

Cytat

płyta zalana a to efekt poszło 3 gruchy po 9m +pompa ale pogoda fatalna co chwile padało
za robotę zapłaciłem 5.7 tys zł

na następne zdjęcia nie mogłem wstawić brak miejsca

Użyta przestrzeń dostępna dla załączników 97.2MB z 97.66MB



Po co oni te rowki robili (robotnicy) w płycie po wylaniu ?

Cytat

Witam Państwa
Od kilku lat wykonuje płyty dlatego też chciałbym Państwu zobrazować liczne błędy uwidocznione na zdjęciach

......
w przypadku pytań proszę o email inz.kslaga@interia.pl



Czy jest gdzieś instrukcja "płyta - krok po kroku" ?
Może napisałbyś taki materiał ?
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Fajne lampki-mam podobne icon_wink.gif I zaczątek ogrodu na oknie w kuchni widzę. Domek prezentuje sie bardzo fajnie.

Miłego mieszkania i dużo szczęści na nowym miejscu życzę.
Napisano
Mozesz powiedzieć jak ocieplony masz dom ? Jak sprawdza sie akumulacyjność płyty ? na ile czasu po wyłączeniu ogrzewania płyta daje ciepło i utrzymuje temprature ? co ile ją dogrzewasz ? z góry dzieki za odpowiedz

pozdrawiam
Napisano
zamiarem było wybudowanie domu ciepłego w tym domu są dwa ogrzewania grzejniki i i podłogówka w płycie fundamętowej najpierw było uruchomione ogrzewanie grzejnikowe piec 65stopni a w domu sałna 35stopni szybko kupiłem danfosy danfosy na drugi zakres piec ustawiłem na 30% mocy pomogło w salonie i w pokojach 24 stopni i wrescie zaczołem włanczać podłogowkę po jednym opkoju dziennie i wyłanczanie grzejnikow po całkowitym włączeniu podłogówki i wyłonczeniu grzejnikow zostały tylko dwa garaż i kotłownia danfosy nz1 temperatura na zasilanu zaworu mieszającego 40 stopni a w domu upał no to zmiejszałem temperature zasilanu zaworu mieszającego na 24 stopni a wdomu 22.8stopni a na dworzu -5 czy podłogówkę idzie jakos wiłonczyć na sterowniku piec Ekologiczny, niskotemperaturowy kocioł c.o. na ekogroszek z podajnikiem typ EKO-GT KWP) 17 kw http://www.galmet.com.pl/cms/php/strona.php3?cms=cms_galme zawur mieszający Seria VRG 131 + siłownik Seria Ara 600 http://www.esbe.pl/ +Moduł sterujący zaworem trójdrogowym Expert 3D.
http://www.elster.w.com.pl/?expert,24 jak to wszysto zegrać e jedną całość aby działało dom ocieplony 15+5kżyrzowo wata+ 10styropian sofit 20 waty kubatura grzewcz 104metea kwadratowego
łazienke prawie skonczona

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tak się zastanawiam od kiedy to piec na ekogroszek jest niskotemperaturowym ? .
Masz już zamontowaną klimatyzację , bo w lecie to chyba trudno będzie wytrzymać w takim domu ? .
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
piec chyba ma zbyt dużą moc w stosunku zapotrzebowania domu na ciepło.

Dla "szkieletora" jaki sposób ogrzewania jest najkorzystniejszy? Piece centralne (grzejniki lub podłogówka) czy może grzejniki indywidualne (elektryczne), a może nadmuch?
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

eko groszku spaliłem około 2 tony więc płyta się sprawdzła





Rysiu, dzięki za wpisy na taki rzadki temat jak płyta fundamentowa.
Co zastosować na grzęskim terenie i na dokładkę w dołku?-teraz tam jest wszystko zalane tak jak cała okolica.

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...