Skocz do zawartości

Wykonanie otowru na okno w istniejącej ścianie


Recommended Posts

Napisano
Po pewnych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że jednak chcę okno w kotłowni (kocioł węglowy). W projekcie nie było okna, to i niema go teraz, aktualnie jestem na etapie SSO.

Postanowiłem wybić otwór na okno o wymiarach 150x60 szerokości. Ściana to porotherm 25cm, więc powinieniem dać radę wyciąć dużą kątówką. Pytanie co z nadprożem? To jest parter, strop jest monolit. Góra okna wyjdzie 25cm pod wieńcem stropu - czyli zostanie jeden pustak.

Kombinować z jakimś elementem stalowym?

Czy może wystarczy odpowiednio podłożona deska, na nią ze 3 pręty i kilka cm zaprawy? Tak właśnie robiłem nadproża na drzwiami ścianek działowych.

Napisano
tu już nawet nie chodzi o to, jak, tylko co zrobić z tymi 25cm pomiędzy wieńcem a oknem
możesz zrobić np tak:
1. wyciąć z muru te 25cm na długość większą niż szerokość okna (ok 80cm)
ułożyć dwa, trzy pręty, z jednej strony obszalować szczelnie, z drugiej nie, szalunek pod kątem, wyżej niż dół wieńca,
zabetonować, rozszalować, ściąć nadmiar betonu, wykuć normalny otwór
2. j.w. czyli wykuć, tyle że dać L na zaprawie, potem reszta dziury
3. spróbować czymś zabudować tę przestrzeń nad oknem, np na zasadzie stelaża dla GK

preferowałbym opcję 1, chyba najmniej problemu potem przy eksploatacji (pękanie na łączeniu materiałów)
Napisano
Cytat

tu już nawet nie chodzi o to, jak, tylko co zrobić z tymi 25cm pomiędzy wieńcem a oknem
możesz zrobić np tak:
1. wyciąć z muru te 25cm na długość większą niż szerokość okna (ok 80cm)
ułożyć dwa, trzy pręty, z jednej strony obszalować szczelnie, z drugiej nie, szalunek pod kątem, wyżej niż dół wieńca,
zabetonować, rozszalować, ściąć nadmiar betonu, wykuć normalny otwór
2. j.w. czyli wykuć, tyle że dać L na zaprawie, potem reszta dziury
3. spróbować czymś zabudować tę przestrzeń nad oknem, np na zasadzie stelaża dla GK

preferowałbym opcję 1, chyba najmniej problemu potem przy eksploatacji (pękanie na łączeniu materiałów)



Czyli mówisz, że ta jedna warstwa pustaka nie będzie się stabilnie trzymać na 3 prętach fi 12 zatopionych w grubszej warstwie zaprawy? Nadproże kleina się to chyba nazywa.

Jeśli faktycznie trzeba by to wypełnić czymś innym niż obecne pustaki to skłaniał bym się ku modyfikowanej opcji 1.
Zaszalował bym z jednej szczelnie, z drugiej szalunek nie pod kątem ale przylegajcy do ściany z tym, że zostawione jakieś 5 cm szczelina pod wieńcem - tamtędy bym wlewał beton, później po roszalowaniu wypełnił bym to zaprawą, co o tym myślisz?
Napisano
bedzie
te pustaki na tych prętach to by stały, bez wątpliwości, jeżeli uda Ci się tak aukurat zrobić, że zmieścisz okno, jeden pustak i te pręty na zaprawie, to raczej nic nie stoi na przeszkodzie
ale często tak jest, że akurat zabraknie tego centa, czy dwóch, aby mieć właściwy luz pod montaż okien i wtedy klapa

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...