Skocz do zawartości

Jak namierzyć profil do g-k pod płytkami?


Baru

Recommended Posts

Napisano
Jak ktoś nie zrozumiał, to wyjaśniam: w łazience mam jedną ścianę z g-k i zaplytkowaną oczywiście. I stwierdziłam, że pasowałoby mi powiesić na tej ścianie szafkę, tylko za cholerę nie wiem jak wcelować w te profile. Próbowałam magnesem - podobno jakiś mocny miał być - nie udało mi się.
Może forumowe złote rączki maja jakiś patent na mój przypadek?
Napisano
Cytat

Jak ktoś nie zrozumiał, to wyjaśniam: w łazience mam jedną ścianę z g-k i zaplytkowaną oczywiście. I stwierdziłam, że pasowałoby mi powiesić na tej ścianie szafkę, tylko za cholerę nie wiem jak wcelować w te profile. Próbowałam magnesem - podobno jakiś mocny miał być - nie udało mi się.
Może forumowe złote rączki maja jakiś patent na mój przypadek?


Spróbuj czujnikiem metalu Bosha - w Castoramie kosztuje około 400 zł ale można pożyczyć z wypożyczalni narzędzi - w miarę jest dokładny, biorąc pod uwagę szerokośc profilu - na pewno trafisz wiercąc otwór w ścianie.
Napisano
Cytat

Jak ktoś nie zrozumiał, to wyjaśniam: w łazience mam jedną ścianę z g-k i zaplytkowaną oczywiście. I stwierdziłam, że pasowałoby mi powiesić na tej ścianie szafkę, tylko za cholerę nie wiem jak wcelować w te profile. Próbowałam magnesem - podobno jakiś mocny miał być - nie udało mi się.
Może forumowe złote rączki maja jakiś patent na mój przypadek?



Ostatecznie cieniutkie wiertło i fugę nawiercać .Trzeba było zrobić zdjęcie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Basieńka ja jak czegoś szukam pod Tynkiem albo cuś to oglądam sobie zdjęcia icon_wink.gif


Michał!! No rraaanyyyy!!
Ile razy pisałam, że wirus mi zeżarł zdjęcia (dlatego nie będę aktualizować mojego wewnotku budowlanego). To niby gdzie se mam sprawdzić, hę????? icon_confused.gif
Teoretycznie profile powinny iść co 30cm, ale to tylko teoria, wolałabym jednak nie mieć niespodzianki jak zacznie się wiercenie.
Napisano
Szafka nie jest jeszcze zakupiona - chcę dopasować jej wielkość do rozstawu profili.
A ciężka nie będzie, bo mają tam być tylko moje kosmetyczne pierdoły ( icon_lol.gif uprzedzając złośliwe komentarze - nie mam tego zbyt wiele, przemysł kosmetyczny poszedłby z torbami, jakby miał takich klientów jak ja).
Napisano
Cytat

Jak ktoś nie zrozumiał, to wyjaśniam: w łazience mam jedną ścianę z g-k i zaplytkowaną oczywiście. I stwierdziłam, że pasowałoby mi powiesić na tej ścianie szafkę, tylko za cholerę nie wiem jak wcelować w te profile. Próbowałam magnesem - podobno jakiś mocny miał być - nie udało mi się.
Może forumowe złote rączki maja jakiś patent na mój przypadek?


Ja mam takie magiczne urządzenie do wykrywania kabli pod napięciem i rur pod tynkiem. Kupiłem to cudo w NOMI lat temu 10 za furę kasy (ok. 20zł), dobrze działa do ok 4 cm .
Napisano
Cytat

Teraz są w hurtowniach elektrycznych po 7 złociszów.


Ooo no ja nie wiem czy mnie będzie stać na taaaaki wydatek icon_biggrin.gif
Dzięki wszystkim za rady - pewnikiem się wybiorę do jakiegoś elektrycznego miejsca i zakupię.
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...