Skocz do zawartości

ściany zewnętrzne


Recommended Posts

Napisano
Zastanawiam się nad wyborem materiału z którego wykonać ściany zewnętrzne. Zastanawiam się między innymi nad 2 rozwiązaniami:
1. ściana jednowarstwowa z Porothermu 44 lub
2. ściana dwuwarstwowa z Porothermu 30 + 10 cm styropianu.

Proszę o poradę co wybrać, żeby było lepiej (taniej). Tzn. czy wie ktoś jak kształtje się koszt wykonania 1 m2 ściany z porothermu 44 na ciepłaj zaprawie a ile wyniesie 1 m2 ściany 30 z dociepleniem 10 cm styropianu.

Ewentualnie też jakie są koszty robocizny przy murowaniu ściany i docieplenia.


Generalnie powierzchnia ścian w mioim projekcie to około 230 m2.
Napisano
Dane z materiałów firmy Weber Terranowa (grupa Saint- Gobain)
polska norma czyli najgorzej już nie można to Uc <0.25
38 cm pustaków Alfa +14 cm styropianu =0.24
25 cm żelbetonu + 14 cm styropianu =0.28
38 cm pustaka ceram +14 cm styropianu = 0.24
44 cm postaka ceram + 10 cm styropianu = 0.28
37 cm gazobetonu +10 cm stytopianu =0.27

Lepiej jest dom izolować Pamiętaj , że za 3-5 lat będzie obowiązywało 0.1
Napisano
Miałem podobny dylemat i wybrałem opcje Porotherm 30 + 12cm wełny.

Rozwiązań ze ścianą jednowarstwową nie polecałbym, gdyż całego domu i tak nie wybudujesz z Porothermu. Elementy takie jak nadproża o znacznej długości, wieniec będą wykonane z betonu i w przypadku ściany 1-warstwowej zostaną przykryty jedynie tynkiem. W przypadku ściany 2-warstwowej – elementy te chociaż częściowo zostaną docieplone styropianem lub wełną.
Napisano
W praktyce koszty ścian po wykończeniu będą podobne, ale budowanie sciany dwuwarstwowej pozwala na rozłożenie kosztów w czasie (najpierw ściana nośna później ocieplenie) i uzyskuje się lepszą ciepłochronność.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zgadzam się z wszystkimi przedmówcami.
Mam tylko jedną sugestię – może styropian zastąpić wełną mineralną
Poprawi sie komfort wilgotnościowy przegrody budowalnej

Materiał ociepleniowy zredukuje mostki termiczne i wpłynie na poprawienie równości ściany
Nie mówimy tutaj tylko nadmiernym uciekaniu ciepłą poprzez nadproża czy wieńce ale również o ucieczce ciepłą przez przestrzenie między cegłami poprzez nierówności powierzchni i nie zawsze stosowanie tzw. ciepłych zapraw.
Kultura wykonawstwa też daje dużo do życzenia
Napisano
Witam!

Zdecydowałem się już na ścianę 2-warstwową. 30 Porothert i 10 lub 12 styropianu.

Jeszcze parę formalności i jak dobrze pójdzie to na wiosnę start.

Dzięki za odpowiedzi.
Napisano
...i na 100 % dotaniesz co roku kartkę świąteczną z życzeniami od dostawcy energii za ambitną postawę w płaceniu wyskich rachunków...!
Przecież niedługo będą certyfikaty domów, czy nie lepiej zaizolować dom (nie ścianę ) teraz?
Przecież Twój porotherm znacznie lepiej przewodzi ciepło od styropianu, stojąc oczywiście mocno na fundamencie osadzonym w ziemi, której to temperatura będąc zimą znacznie niższa od pokojowej, uczyni z niej notoryczny odbiornik. To jakbyś nie domkną lodówki. Umieszczanie izolacji termicznej (styropianu) za notorycznym odbiornikiem sugerowałby, że "zimno wchodzi" a nie "ciepło wychodzi" . Taki kierunek przepływu energii (również wilgoci) wyznają tylko niekóre odmiany fizyki.
Będziesz zużywał min 150 kWh/m2 rocznie ( nowe polskie normy już mówią o 70kWh/m2 rocznie) Pozdrowienia i gratulacje!
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam
Skoro już zdecydowałeś się na rodzaj ściany i ocieplenia (może warto jescze pomyśleć o 15 cm zamiast 10 ) proponuje Ci abyś poddał swój dom analizie cieplno wilgotnościowej u specjalisty, koszt niewielki, zwróci się później podczas budowy i w eksploatacji, pozwoli ci to uniknąć niektórych błędów.
pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Lepiej jest dom izolować Pamiętaj , że za 3-5 lat będzie obowiązywało 0.1



czemu najmądrzejszy expert na tym forum nie przetłumaczy swoich odnośników??

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...