Skocz do zawartości

fundament jaki


Recommended Posts

Napisano
jak myślicie czy można wylać ławę fundamentową 35/50 za zbrojoną czterema prętami fi 12 mm na równo z ziemią czy trzeba zagłębić poniżej przemarzanie dodam że na tym postawie parterówkę mury parteru z pustaków 24
Napisano
Cytat

jak myślicie czy można wylać ławę fundamentową 35/50 za zbrojoną czterema prętami fi 12 mm na równo z ziemią czy trzeba zagłębić poniżej przemarzanie dodam że na tym postawie parterówkę mury parteru z pustaków 24


Z ławą musisz zejść poniżej strefy przemarzania, na ławę ściana fundamentowa z bloczków i nie zapomnij o izolacji przeciwwilgociowej i termicznej i radzie Retro.
Napisano
witam ale jak tak pomyśleć kiedyś stawiano domy na kamieniach układano kamienie na to belka drewniana i w górę tak stoją domki z murem pruskim ani izolacji ani uziomu i ludzie mieszkają zastanawiam się jaszcze nad ścianami w technologi szkieletowej wtedy fundament mógłby być mniejszy ale wciąż pozostaje jego głębokość
Napisano
Cytat

witam ale jak tak pomyśleć kiedyś stawiano domy na kamieniach układano kamienie na to belka drewniana i w górę tak stoją domki z murem pruskim ani izolacji ani uziomu i ludzie mieszkają zastanawiam się jaszcze nad ścianami w technologi szkieletowej wtedy fundament mógłby być mniejszy ale wciąż pozostaje jego głębokość



proponuję również (troszkę złośliwe więc przepraszam z góry) trzymać się starych jednak zasad budowania kamieniami i zamiast samochodu kupić konia, a zamiast papieru toaletowego - łopian
Porządny i od dawna sprawdzony liść jest.............
Albo Rabar.
Tańszy a efekt całkiem, całkiem - ten sam prawie
Ps:
bez urazy
Napisano
Cytat

zamiast papieru toaletowego - łopian
Porządny i od dawna sprawdzony liść jest.............
Albo Rabar.
Tańszy a efekt całkiem, całkiem - ten sam prawie
Ps:
bez urazy


Tylko trzeba uważać, żeby ten liść wilgotny nie był bo jak poślizgu dostanie to się dopiero na głowie zatrzyma icon_wink.gif
Napisano
witam ale się uśmiałem ja też napisze bez urazy, przepraszam, jak zwykle ktoś odpowiada kto nie rozumie o czym sie pisze psujecie te forum takimi odpowiedziami nic konkretnego i w dodatku nie na temat czy ja napisałem że chce tanio albo zaoszczędzić na fundamentach po prostu zadałem pytanie na które bobiczek oraz acia nie macie pojęcia myślę że sami stosujecie takie liście i jak widzę acia miałaś już przykry przypadek więc mam prośbę nie psujcie tego forum jeżeli nie macie wiedzy, nie umiecie zabrać głosu to po prostu nie odpowiadajcie
ps.
bez urazy
Napisano
Cytat

jak myślicie czy można wylać ławę fundamentową 35/50 za zbrojoną czterema prętami fi 12 mm na równo z ziemią czy trzeba zagłębić poniżej przemarzanie dodam że na tym postawie parterówkę mury parteru z pustaków 24

W niektórych wypadkach jest to najlepsze rozwiązanie.
Posadowienie budynku poniżej strefy przemarzania dotyczy gruntów o właściwościach wysadzinowych.
Jednak, gdy jesteśmy pewni, że takie grunty w strefie przemarzania nie występują można budynek posadowić płycej.
Norma mówi tylko, że głębokość posadowienia mniejszą niż 50cm trzeba uzasadnić.

Decyzja należy do projektanta Twoich fundamentów i do kierownika budowy.
Napisano
Cytat

witam ale się uśmiałem ja też napisze bez urazy, przepraszam, jak zwykle ktoś odpowiada kto nie rozumie o czym sie pisze psujecie te forum takimi odpowiedziami nic konkretnego i w dodatku nie na temat czy ja napisałem że chce tanio albo zaoszczędzić na fundamentach po prostu zadałem pytanie na które bobiczek oraz acia nie macie pojęcia myślę że sami stosujecie takie liście i jak widzę acia miałaś już przykry przypadek więc mam prośbę nie psujcie tego forum jeżeli nie macie wiedzy, nie umiecie zabrać głosu to po prostu nie odpowiadajcie
ps.
bez urazy


Bez urazy ha ha ha.
Napisano
Cytat

witam ale się uśmiałem ja też napisze bez urazy, przepraszam, jak zwykle ktoś odpowiada kto nie rozumie o czym sie pisze psujecie te forum takimi odpowiedziami nic konkretnego i w dodatku nie na temat czy ja napisałem że chce tanio albo zaoszczędzić na fundamentach po prostu zadałem pytanie na które bobiczek oraz acia nie macie pojęcia myślę że sami stosujecie takie liście i jak widzę acia miałaś już przykry przypadek więc mam prośbę nie psujcie tego forum jeżeli nie macie wiedzy, nie umiecie zabrać głosu to po prostu nie odpowiadajcie
ps.
bez urazy


majster2008 obawiam się, że na tym forum nie znajdziesz odpowiedzi icon_wink.gif Rozmawialismy kiedyś na temat standardu i odpowiedzi, które dostałeś potwierdzają to co pisałam wcześniej - niewiele jest na tym forum osób budujących nietypowo. Tutaj nikt nie szuka takich rozwiązań. Może z niewiedzy, może z obawy przed kosztami. Choć wiele osób stosuje drogie rozwiązania nie mając pojęcia, że można coś zrobić inaczej i taniej. Reasumując, tworzy się taki łańcuszek - skoro sąsiad tak wybudował tzn, że jest dobrze i ja będę budował tak samo.
A ostatnio forum służy jako GG i źródło darmowych gazet - ale to inna bajka icon_wink.gif
A wracając do tematu, który zapodałeś napiszę (nie biorąc pod uwagę koniecznych obliczeń), że praktyczie jest to możliwe. Jakiś czas temu oglądałam stary dom drewniany - pod kątem częściowego wykorzystania i rozbudowy. Aby przekonać się jakie są fundamenty odkryliśmy część gruntu i okazało się, że dom stoi na... 3 warstwach cegieł. Inwestor zdecydował się wyburzenie. I powiem Ci, że nic złego by się nie działo gdyby nie kwestia zamontowanych (widać było, że dużo później) rur spustowych. Woda stopniowo wymywała ziemię i dom zaczął osiadać w jednym z narożników. Jednak, gdyby przemyśleć temat odwodnienia myślę, że można by było pokucić się na minimalne fundamenty.
Nie jestem konstruktorem ale wg. mnie to kwestia gruntu. Odpowiednie podłoże i w nosie można mieć kwiestie przemarzania. Dlatego zdecydowałam się na płytę.
Napisano
Płyta fundamentowa to zupełnie co innego niż fundament ławowy posadowiony "na gruncie", na płycie budynek osiada równomiernie (przynajmniej powinien), a w przypadku fundamentu ławowego ta kwestia wygląda jednak inaczej, podstawą zastosowania takiego fundamentu " na gruncie" jest warunek JEDNORODNEGO i NIEWYSADZENIOWEGO gruntu w innym przypadku gdy pod jedna częścią fundamentu nam zamarznie, a pod inną nie to co wtedy? Zresztą HenoK napisał wszystko w tym temacie - moim zdaniem.
A tak na marginesie to najlepiej pójść do fachowca i spytać go o zdanie w konkretnym przypadku i dokładnie określić rodzaj i nośność gruntu.
Napisano
Cytat

witam ale się uśmiałem ja też napisze bez urazy, przepraszam, jak zwykle ktoś odpowiada kto nie rozumie o czym sie pisze psujecie te forum takimi odpowiedziami nic konkretnego i w dodatku nie na temat czy ja napisałem że chce tanio albo zaoszczędzić na fundamentach po prostu zadałem pytanie na które bobiczek oraz acia nie macie pojęcia myślę że sami stosujecie takie liście i jak widzę acia miałaś już przykry przypadek więc mam prośbę nie psujcie tego forum jeżeli nie macie wiedzy, nie umiecie zabrać głosu to po prostu nie odpowiadajcie
ps.
bez urazy



Przecież przepraszałem od razu - ale jakiej można udzielić odpowiedzi na tak postawione pytanie?
Że kiedyś nie było uziomów, fundament był z kamieni i kawałek belki u góry - i stało to.
Dlatego potraktowałem żartobliwie.

PS:
a co do mojej wiedzy budowlanej - hm..........
Ja pobudowałem i mieszkam tak.
Z racji pobudowania i zamieszkania, coś tam, niecoś wiem i coś tam niecoś zawsze mogę chyba doradzić -icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Napisano
witam no proszę są na tym forum ludzie z którymi chce się rozmawiać super odpowiedz jętka i Henek ja mam stary dom (mur pruski) który nie warto remontować i dlatego zdecydowałem postawić nowy dom myślałem że fundamenty są około 40cm a jak odkopałem to okazało się że jest tylko jeden kamień wielkości 30cm na tym belka itd. chce zburzyć i zrobić nowy dom od fundamentu a ten temat dałem bo myślę o murowanej parterówce a kolega projektant proponuje mi konstrukcje szkieletową i zobaczcie dziś leje się beton zbroi a tu proszę kamień obok drugi potem belka i dom stoi mój wybudowany jest 1912r prawie sto lat i jak tak patrze na ten dom to coraz bliżej jestem stawiania drewniaka co sądzicie o drewniakach kiedyś widziałem fajny post na naszym forum i jeszcze dam ciekawostkę w domu była drewniana podłoga położona na gruncie przybita do belek ktoś przeciął wzdłuż drzewo i położył jako belkę na to deski i teraz parę desek była z kornikiem ale reszta w dobrym stanie a belki które leżały w piasku są zdrowe a my dziś izolujemy ocieplamy sprzeczamy się z panem TB kto ma racje wentylacje przemarzania a tu wszędzie glina brak wentylacji i we wsi żyje kobieta ktura ma 87lat niech ktoś jej powie że w domu musi mieć wentylacje itd
Gość gawel
Napisano
Cytat

jak myślicie czy można wylać ławę fundamentową 35/50 za zbrojoną czterema prętami fi 12 mm na równo z ziemią czy trzeba zagłębić poniżej przemarzanie dodam że na tym postawie parterówkę mury parteru z pustaków 24



Widziałem zalaną ławę fundamentową zagłębiona w ziemi na jakieś 50 cm, czyli w praktyce wyszła na równo z poziomem, ale potem wymurowano bardzo wysokie sciany fundamentowe i podniesiono poziom tereny i tym samym strefe przemarzania. Ja postapiłem podobnie z tym ze u mnie ławy byłu na głębokości jakichs ok 70 cm a to ze wzgledu na wysoki poziomwód gruntowych. Miałem tez mozliwośc podniesienia poziomu całej działki od 50 cm do 1m na całej powierzchni. W trakcie budowy dom wyglądał dziwnie trzeba było na taras wchodzic po drabibie na przykład ale po wyrównaniu terenu jest ok podmórówka ma 50 cm zgodnie z projektem zreszta. Ze względu na wysokie ceny materiałów(ziemi) do podwyższania terenu nie jest to rozwiąznie tanie niestety.

Jeżeli jestes na etapie ław koniecznie podnies troche poziom domu jeżeli nie ma docelowej drogi/ulicy, dlatego że obecnie sa budowiane na dosc wysokim poziomie i nikt nie liczy sie z mieszkancami niestety.
Napisano
witam jesli kogoś uraziłem to przepraszam i prosze acia i bobiczek nie można tak odrazu powarznie ja dałem ten temat poprostu dla porównania juz pisałem ale sie powturze
teraz kiedyś
lejemy beton ,zbroimy stalą - na kamieniu
tynki gładkie - glina i to nierówno
ocieplamy styropian ,wełna - glina, słoma
itd,itd a pamiętacie malowanie ścian wałkiem ze wzorkiem jak ktoś dał trzy razy to ładniej
acia gdybym ze wszystkim pytał fachowca to po co forum ?
stare technologie też były przemyślane i też ktoś się mądrzył tak jak my teraz aż boje się pomyśleć jak wnuki przyjadą do dziadka (jeszcze nie mam) i zobaczą domek to będę wyglądał jak teraz ja i mój dom z 1912r
Gość gawel
Napisano
I o to chodzi wszystko sie zmienia technologie też. Mieszkam w kanadyjczyku juz 7 lat bardzo dobrze i niedrogo się mieszka nic się nie dzieje nie pęka nie psuje (na razie twu twu) ale oczywiście ogół inwestorów twierdzi ze ta technologia jest do niczego i że domy są tandetne. Mieszkałem kiedyś w 80 letnim drewnianym domu i nie było problemu, z reszta czy to najwazniejsze zeby dom był niezniszczalny? Wydaje mi się ze podejście do domu jako dobra uległo zmianie. Kto wie może za kilkadziesiąt lat łatwiej będzie taki kanadyjczyk zutylizować i zastąpić czymś nowoczesnym? Ciekawe jakie będzie się wtedy budowało domy może z plastiku icon_smile.gif
Napisano
Cytat

I o to chodzi wszystko sie zmienia technologie też. Mieszkam w kanadyjczyku juz 7 lat bardzo dobrze i niedrogo się mieszka nic się nie dzieje nie pęka nie psuje (na razie twu twu) ale oczywiście ogół inwestorów twierdzi ze ta technologia jest do niczego i że domy są tandetne. Mieszkałem kiedyś w 80 letnim drewnianym domu i nie było problemu, z reszta czy to najwazniejsze zeby dom był niezniszczalny? Wydaje mi się ze podejście do domu jako dobra uległo zmianie. Kto wie może za kilkadziesiąt lat łatwiej będzie taki kanadyjczyk zutylizować i zastąpić czymś nowoczesnym? Ciekawe jakie będzie się wtedy budowało domy może z plastiku icon_smile.gif



Mnie się zawsze podobał kanadyjczyk, ale zrezygnowałem ze strachu.
Bo wiem że jest trudniejszy w realizacji niż murowany, a nie miałem pewności czy trafię na porządnego wykonawcę który zrobi go fachowo i bez błędów
Gość gawel
Napisano
Pewność że wszystko jest Ok to można mieć pewno po 20 latach icon_lol.gif. Co najmniej. Co by nie powiedzieć jest to bardzo ciepły dom na prawdę gdybym miał gaz to pewno bym bardzo mało zużywał. Porównywalne izolacyjnie budynki murowane choć brak logicznego uzasadnienia sa trudniejsze do ogrzania. Mam konwektory elektryczne 7kw łącznie i wystarczają w zupełności.Nie wiem czy 130m2 murowanego budynku dało by się ogrzać taką mocą.
Napisano
Cytat

Henek a powiedz czy wylanie ławy na równo z ziemią jest dobre wymiar 40/50 na piasku

W pewnych sytuacjach może to być dobre, a w innych będzie to niezgodne ze sztuką budowlaną.
Tak, czy inaczej powinieneś to zrobić zgodnie z projektem. Projekt musi wykonać osoba, która ma uprawnienia do projektowania. To projektant musi ocenić, czy rozwiązanie, które chcesz zastosować jest prawidłowe.
Napisano
Cytat

W pewnych sytuacjach może to być dobre, a w innych będzie to niezgodne ze sztuką budowlaną.
Tak, czy inaczej powinieneś to zrobić zgodnie z projektem. Projekt musi wykonać osoba, która ma uprawnienia do projektowania. To projektant musi ocenić, czy rozwiązanie, które chcesz zastosować jest prawidłowe.


witam ja myślę że wylanie ławy fundamentowej zaczne płytko dlatego że mam piaski czyli grunt stabilny lub płytę na całość i nie będzie problemu
WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT
Napisano
Cytat

witam ja myślę że wylanie ławy fundamentowej zaczne płytko dlatego że mam piaski czyli grunt stabilny lub płytę na całość i nie będzie problemu
WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT




Proszę się nie sugerować tym że ma Pan piasek jako grunt .Najważniejszy jest poziom wód gruntowych pod budynkiem .To woda jest czynnikiem ,który powoduje podnoszenie fundamentu w zimie do góry ,mróz bez wody nie jest wstanie zrobić jakiejkolwiek szkody dla budynku .Piasek jest dobrze przepuszczalnym materiałem i może dochodzić do szybkich zmian poziomu wody w gruncie jesienią , zimą przy roztopach .

WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT
Napisano
jak nie zejdziesz ponizej glebokosci przemarzania lub nie zasypiesz fundamentow na wymagana wysokosc, to policz sobie ile zaoszczedzisz na kilku warstwach bloczkow a ile mozesz stracic jesli sie okaze, ze jestes na wysadzinowym gruncie
i nie zapomnij zebrac humusu spod podlogi coby rowniez sie w pozniejszym czasie nie zdiwic
a tak na marginesie, postaraj sie o dzialke z poniemieckim bunkrem i buduj do woli......
Napisano
Cytat

jak nie zejdziesz ponizej glebokosci przemarzania lub nie zasypiesz fundamentow na wymagana wysokosc, to policz sobie ile zaoszczedzisz na kilku warstwach bloczkow a ile mozesz stracic jesli sie okaze, ze jestes na wysadzinowym gruncie
i nie zapomnij zebrac humusu spod podlogi coby rowniez sie w pozniejszym czasie nie zdiwic
a tak na marginesie, postaraj sie o dzialke z poniemieckim bunkrem i buduj do woli......


witam skąd u ciebie myśl o bunkrze sam w nim mieszkasz ? a tak a pro po to chyba skusze się na kanadyjczyka i drugie to w Polsce buduje się poniżej przemarzania wystarczy znaleźć grunt nośny

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...