Skocz do zawartości

jaką ścianę wybralibyście?/ wybraliście i dlaczego?


Recommended Posts

Napisano
Czy na pewno? Czy bilans dla chłonięcia jest dodatni? Wszystkie moje pomiary wykazały, że po każdej zimie zawilgocenie coraz mniej - ale wzrasta! Ponieważ nie spotkałem w BK zawilgocenia ponad 10% - więc wydaje mi się, że to nasycenie, w drewnie to 30%. Styropian – 6%
Napisano
Cytat

Beton komorkowy rzeczywiscie wody nie lubi dlatego trzeba go przed zima przykryc.
Mozna nawet czarna folia.
Natomiast ma takie zalety, ze jest cieplejszy wiec warstwa styropianu moze byc pozniej ciensza i dobrze sie tnie - dlatego nie ma po nim praktycznie odpadow. Przy materialach ceramicznych zawsze zostaje po budowie sterta gruzu, za ktora slono zaplacilismy.


Beton komórkowy jest cieplejszy od porothermu?
Napisano
Cytat

Czy na pewno? Czy bilans dla chłonięcia jest dodatni? Wszystkie moje pomiary wykazały, że po każdej zimie zawilgocenie coraz mniej - ale wzrasta! Ponieważ nie spotkałem w BK zawilgocenia ponad 10% - więc wydaje mi się, że to nasycenie, w drewnie to 30%. Styropian – 6%


No i?... jak ktoś latem chce ocieplić to zdąży mu porządnie wyschnąć po zimie.

Cytat

Beton komórkowy jest cieplejszy od porothermu?


O BK mówi się, że ściany z niego zbudowane są "ciepłe" icon_wink.gif
Napisano
Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz. Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!
Czy "ciepły" dom to, to samo co izolowany? Znam sporo ciepłych domów - tylko za ile? BK nie jest od ustawiania temperatury. Izolowanie poniżej 0.1W/m2 xK - dziś nie ma sensu! jak można być pewnym bardzo wysokiej emerytury lub, że ceny nośników polecą na łeb na szyję.
Napisano
Cytat

Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz. Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!
Czy "ciepły" dom to, to samo co izolowany? Znam sporo ciepłych domów - tylko za ile? BK nie jest od ustawiania temperatury. Izolowanie poniżej 0.1W/m2 xK - dziś nie ma sensu! jak można być pewnym bardzo wysokiej emerytury lub, że ceny nośników polecą na łeb na szyję.


Pisałem o "ciepłych ścianach"... takie odczucie przy dotykaniu ściany
Napisano
Cytat

Beton komórkowy jest cieplejszy od porothermu?


Wg danych, ktore znalazlem lambda porothermu to 0,31 ytonga odm 600 to 0,16 dla porownania styropianu to 0,04 W/mK.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wg danych, ktore znalazlem lambda porothermu to 0,31 ytonga odm 600 to 0,16 dla porownania styropianu to 0,04 W/mK.



Zgadza się .... bk jest cieplejszy od ceramiki ....
600 - odmiana najzimniejsza ale najtwardsza , 350 odmiana najcieplejsza ale najbardziej krucha ....
ale jest to ważne wtedy , kiedy budujemy ścianę jednowarstwową ....
Kiedy budujemy i ścianę docieplamy styropianem nie ma co walczyć o każdą setną procenta .... wtedy "ciepłość" materiału ma znikome znaczenie .... a należy się kierować przede wszystkim takimi przesłankami jak cena , dostępność na rynku , zalety i wady materiału (łatwość w budowie, obróbce, dźwiękoszczelność - czyli kto co lubi).

Natomiast budując ścianę jednowarstwową - nie wybrałabym ceramiki ..... wybrałam bk, odmiana szara , z Prefabet Bielsko.
Ściana jednowarstwowa ma to do siebie , że nie wybacza błędów .... o ile budując dwuwarstwówkę "babole" przykrywa się styropianem i jest git - o tyle w ścianie jednowarstwowej trzeba mieć bardzo dobrą sprawdzoną ekipę - każdy prześwit to po prostu dziura w ścianie icon_wink.gif .

Bk ma jeszcze jedną zaletę .... jest bardzo łatwy w obróbce - wyrycie rowków pod kable , rury , wywiercenie dziury to Pan Pikuś ... icon_biggrin.gif
jednocześnie nie jest aż tak kruchy , żeby nie można było na nim nic powiesić .... moje meble kuchenne wiszą na prowadnicach bez żadnych extra stelaży , plazma na ścianie , grzejniki ..... bez problemu - na śrubach .... to tak w kwestii obalenia mitów że nawet grzejników nie da się powiesić bo się rozpada ... icon_wink.gif icon_biggrin.gif

Woda .... hm ... u sąsiada stał dom z BK nie przykryty niczym , bez dachu całą zimę .... przyszło słoneczko , wyschło wszystko .... nic się nie dzieje ....
jeśli już kogoś serce boli z niepewności - to ja wcześniej radzili - przykryć od góry mury czarną folią , podociskać cegłówkami i ok ....

Wilgoć .... hm .... a przepraszam - dyskusja rozumiem o domach z bk budowanych i nieprzykrytych latami, kilkunastoma latami tak? no to wtedy , po tylu latach nieprzykrycia dachem i wiecznego moknięcia i schnięcia - mogłoby to stanowić problem ....
bo tak jak się standardowo buduje w dwa, trzy lata a potem tynkuje , ogrzewa i mieszka , to problemu raczej nie widzę - od spraw regulowania wilgoci w domu jest sprawna wentylacja która z taką ilością wilgoci która po budowie zostaje spokojnie sobie poradzi ....
wprowadziłam się w 14 miesięcy po wbiciu łopaty .... w czerwcu ..... wilgoć w domu była - nie ma o czym mówić .... woda skraplała się na oknach , widać i czuć było ewidentnie .... sprawę załatwiła wentylacja - pootwierane okna .... na jesieni było już ok ....
nie ma co panikować ....
panika i niesprawdzone stereotypy sprawiają, że ludzie dokonują złych wyborów ....
mnie też mało nie zakrakano .... że jak to .... ściana jednowarstwowa? że z torbami pójdę na ogrzewanie , że w kufajce zimą będę siedzieć .... bla bla bla ....
miesięcznie CO i CWU paląc ekogrochem uśredniając wynosi mnie kole 250zł .... dla mnie niedużo - na blokach płaciłam porównywalnie za metraż trzy razy mniejszy ....

więc .... kochani .... teoria teorią ...... a praktyka i tak swoje pokaże .... icon_biggrin.gif
zdroworozsądkowych wyborów życzę .... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Piszę o dyfuzji - chłonięciu wilgoci z wewnątrz.



no właśnie do tego chciałabym się odnieść ....
po otynkowaniu z dwóch stron i omalowaniu jakąś extra farbą silonową to już raczej niewiele wchłonie sama ściana z bk , prawda?
to o czym my tu mówimy?

Cytat

Nie interesuje mnie wilgoć technologiczna, bo to margines!



tia .... margines .... według Pana setki litrów wody z tynków i wylewek to margines? icon_eek.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Robimy  układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  Potrzebujemy dwóch podwójnych łączników schodowych w punktach A i C oraz jednego podwójnego łącznika krzyżowego w punkcie B. Ich już nie opisuję na rysunkach, żeby szkicu nie zaśmiecać.  Rozbiłem to na dwa szkice. Pierwszy pokazuje sposób podłączenia lamp sufitowych I i II, do czego jest wykorzystywana pierwsza para w podwójnych łącznikach schodowych i w podwójnym łączniku krzyżowym. Drugi szkic to natomiast sposób podłączenia lampy (kinkietu) numer III. Tak jest czytelniej i nic się nie pomiesza.  Na szkicach każda zrobiona przeze mnie linia to jedna żyła przewodu. Czarne to żyły fazowe (L). Tylko one są przerywane przez łącznik. Natomiast niebieska linia to żyła neutralna (N). Zielona jest natomiast ochronna (PE), w instalacji to ten przewód z żółto-zieloną izolacją. Retro opisał tu zasady oznaczania żył przewodów koszulkami albo taśmą izolacyjną w odpowiednich kolorach, nie będę tego powtarzał.  Wszędzie zaczynamy od puszki w punkcie A, bo tu mamy doprowadzone zasilanie. Tu zaczynamy mając trzy żyły - czarną fazową (L), niebieską neutralna (N), żółto-zieloną ochronną (PE). Prosto z puszki A prowadzimy żyły N oraz PE do lampy I, od niej zaś do lampy II. Natomiast od pierwszego łącznika schodowego w puszce A mamy dwie żyły L do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy również dwie żyły L do drugiego łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od tego drugiego łącznika schodowego w puszce C prowadzimy już tylko jedną żyłę L do puszki A. Jednak ona trafia już tylko do puszki, nie przyłączamy jej nigdzie do łącznika schodowego w tej puszce. W puszce robimy zamiast tego połączenie tej żyły L z żyłą L biegnącą do lamp I i II.  Natomiast podłączenie lampy III (kinkietu) wymaga poprowadzenia żył N oraz PE od puszki A do puszki C, następnie do lampy III. Łączymy po prostu odpowiednie żyły, łączniki w tych puszkach nas w tym momencie nie interesują. Dopiero kolejny etap to  poprowadzenie dwóch żył L od łącznika schodowego w puszce A do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy znów dwie żyły L do łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od łącznika schodowego w puszce C prowadzimy jedną żyłę L do lampy III.  Starałem się to opisać możliwie jednoznacznie. Zabawy trochę będzie, bo w puszkach jest wiele żył do upchnięcia.
    • Nie mam pojęcia, po co chcesz sobie skomplikować aż tak ten malutki kawałek instalacji  Użyjesz to kilka razy w ciągu pierwszych dni, a potem i tak będziesz światła używał lokalnie...   Ale wiem - to Twój wybór, Twoja decyzja...
    • Zwróć uwagę na ten fragment tekstu   Znajdziesz takie?
    • tak poproszę o taka rozpiskę, podoba mi się opcja gaszenia wszystkiego z łóżka 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...