Skocz do zawartości

Kominy z cegly czy systemowe ??


oscylot

Recommended Posts

Napisano
Witam
Jak w temacie chce sie dowiedziec jak beda ksztaltować się ceny kominów, w projekcie mam murowane z cegly ale zastanawiam sie czy nie podobnie cenowo wyjda kominy systemowe??

Orientowalem sie troche i cegla wyjdzie dosc drogo i robocizna tez pewnie tania nie bedzie. Znalazlem dos ciekawie prezentujące sie kominy EFFE 2 DOMUS. Włoska firma to robi, wyglada na ciekawa oferte i cena atrakcyjna montaz prosty.
XCzy ktos mial do czynienia z kominami tego producenta ??? Komin bedzie dosc wysoki bo od piwnicy do szczty wyjdzie lekko ponad 10m no i z kominka drugi komin musze wyprowadzić podobnej wysokości.
Napisano
Też miałem ten dylemat, ale nie rozpatrywałem ceny robocizny, bo tę miałem umówioną niezależnie od systemu, który wybiorę.
Sytuacja sama się rozwiązała, bo przedstawiciel Schiedla na mój rejon ciągle mnie zbywał, więc wybrałem murowany z cegły. Moim zdaniem cenowo wychodzi podobnie i jakbym stawiał drugi dom to starałbym się postawić komin systemowy.
Tu masz zestawienie cen kominów http://www.cozaile.pl/kominy-kominki-i-pie...miny-ceramiczne
Napisano
Cytat

Też miałem ten dylemat, ale nie rozpatrywałem ceny robocizny, bo tę miałem umówioną niezależnie od systemu, który wybiorę.
Sytuacja sama się rozwiązała, bo przedstawiciel Schiedla na mój rejon ciągle mnie zbywał, więc wybrałem murowany z cegły. Moim zdaniem cenowo wychodzi podobnie i jakbym stawiał drugi dom to starałbym się postawić komin systemowy.
Tu masz zestawienie cen kominów http://www.cozaile.pl/kominy-kominki-i-pie...miny-ceramiczne




Dwa kominy - ok 1100 cegieł x 1,29 zł - murarz stawia mi SS za 43 tys (103 m domek plus garaż) z murowaniem kominów. Niech ktoś mi powie, że Schidel tańszy, bo że gorszy to wiem.
Napisano
Cytat

Dwa kominy - ok 1100 cegieł x 1,29 zł - murarz stawia mi SS za 43 tys (103 m domek plus garaż) z murowaniem kominów. Niech ktoś mi powie, że Schidel tańszy, bo że gorszy to wiem.


jaka wysokość komina ?? powiem tak mi potrzeba 2x po 10 m komina nie wiem ile na to cegiel potrzeba ale razem z wentylacyjnymi kominami wyliczono mi 15 m3 to bardzo duzo bo ok 7000 zł, a liczac systemowki to mam 2 x 2000 za spalinowe (do kominka i do pieca) i za okolo 3000 mam kominy wentylacyjne. Robocizna oczywisice duzo tansza przy systemowych wiec w ogolnym rozrachunku powinno wyjsc taniej. Czy schidel jest gorszy od cegly to nie wiem raczej nie bo niby dla czego ma byc gorszy ??
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A może mi ktoś pomoże dobrać komin? Mam otwór w stropie 52/52. chcę zrobić ogrzewanie i od razu ciepłą wodę z pieca CO. mialem zamiar zrobić komin systemowy ale nie wiem jaki mam wziąć zeby wyszło tanio i solidnie. nie mogę postawić murowanego ponieważ otwór bedzie za mały a pomieszczenie kotłowni jest 2m/2m (w tym dwie pary drzwi i okno). potrzebuję jeden luk do gazu i trzy wentylacyjne. proszę o pomoc. może ktoś miał podobny problem. nazwa projektu domu tak jak w mojej nazwie (dom w winogronach 2). ps. projekt przewiduje komin schiedla ale moim zdaniem jest za drogi, ale jak nie bedzie wujscia to postawię taki. POMÓZCIE!
Napisano
Cytat

Niech ktoś mi powie, że Schidel tańszy, bo że gorszy to wiem.



Dlaczego tak sądzisz?
Uważasz, że nie ocieplony komin jest lepszy? W kominach systemowych masz ceramikę + ocieplenie + osłona. Cegła ok, ale ciężko trafić na taką dobrą jakościowo a to ma duże znaczenie. Ciężko też znaleźć murarza który wymuruje ten z cegły solidnie na cienkie spoiny. W systemowym ryzyko popełnienia błędu jest dużo mniejsze.
Dla mniej jednak podstawowa wada systemowego to ilość miejsca jakie zajmuje - dla mnie było to kluczowe.
W większość projektów kotłownia jest planowana pod gaz, czyli mała, jak ktoś chce tam wsadzić piec na ekogroszek z podajnikiem to każda ilość miejsca ma znaczenie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...