Skocz do zawartości

Kominy z cegly czy systemowe ??


oscylot

Recommended Posts

Napisano
Witam
Jak w temacie chce sie dowiedziec jak beda ksztaltować się ceny kominów, w projekcie mam murowane z cegly ale zastanawiam sie czy nie podobnie cenowo wyjda kominy systemowe??

Orientowalem sie troche i cegla wyjdzie dosc drogo i robocizna tez pewnie tania nie bedzie. Znalazlem dos ciekawie prezentujące sie kominy EFFE 2 DOMUS. Włoska firma to robi, wyglada na ciekawa oferte i cena atrakcyjna montaz prosty.
XCzy ktos mial do czynienia z kominami tego producenta ??? Komin bedzie dosc wysoki bo od piwnicy do szczty wyjdzie lekko ponad 10m no i z kominka drugi komin musze wyprowadzić podobnej wysokości.
Napisano
Też miałem ten dylemat, ale nie rozpatrywałem ceny robocizny, bo tę miałem umówioną niezależnie od systemu, który wybiorę.
Sytuacja sama się rozwiązała, bo przedstawiciel Schiedla na mój rejon ciągle mnie zbywał, więc wybrałem murowany z cegły. Moim zdaniem cenowo wychodzi podobnie i jakbym stawiał drugi dom to starałbym się postawić komin systemowy.
Tu masz zestawienie cen kominów http://www.cozaile.pl/kominy-kominki-i-pie...miny-ceramiczne
Napisano
Cytat

Też miałem ten dylemat, ale nie rozpatrywałem ceny robocizny, bo tę miałem umówioną niezależnie od systemu, który wybiorę.
Sytuacja sama się rozwiązała, bo przedstawiciel Schiedla na mój rejon ciągle mnie zbywał, więc wybrałem murowany z cegły. Moim zdaniem cenowo wychodzi podobnie i jakbym stawiał drugi dom to starałbym się postawić komin systemowy.
Tu masz zestawienie cen kominów http://www.cozaile.pl/kominy-kominki-i-pie...miny-ceramiczne




Dwa kominy - ok 1100 cegieł x 1,29 zł - murarz stawia mi SS za 43 tys (103 m domek plus garaż) z murowaniem kominów. Niech ktoś mi powie, że Schidel tańszy, bo że gorszy to wiem.
Napisano
Cytat

Dwa kominy - ok 1100 cegieł x 1,29 zł - murarz stawia mi SS za 43 tys (103 m domek plus garaż) z murowaniem kominów. Niech ktoś mi powie, że Schidel tańszy, bo że gorszy to wiem.


jaka wysokość komina ?? powiem tak mi potrzeba 2x po 10 m komina nie wiem ile na to cegiel potrzeba ale razem z wentylacyjnymi kominami wyliczono mi 15 m3 to bardzo duzo bo ok 7000 zł, a liczac systemowki to mam 2 x 2000 za spalinowe (do kominka i do pieca) i za okolo 3000 mam kominy wentylacyjne. Robocizna oczywisice duzo tansza przy systemowych wiec w ogolnym rozrachunku powinno wyjsc taniej. Czy schidel jest gorszy od cegly to nie wiem raczej nie bo niby dla czego ma byc gorszy ??
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A może mi ktoś pomoże dobrać komin? Mam otwór w stropie 52/52. chcę zrobić ogrzewanie i od razu ciepłą wodę z pieca CO. mialem zamiar zrobić komin systemowy ale nie wiem jaki mam wziąć zeby wyszło tanio i solidnie. nie mogę postawić murowanego ponieważ otwór bedzie za mały a pomieszczenie kotłowni jest 2m/2m (w tym dwie pary drzwi i okno). potrzebuję jeden luk do gazu i trzy wentylacyjne. proszę o pomoc. może ktoś miał podobny problem. nazwa projektu domu tak jak w mojej nazwie (dom w winogronach 2). ps. projekt przewiduje komin schiedla ale moim zdaniem jest za drogi, ale jak nie bedzie wujscia to postawię taki. POMÓZCIE!
Napisano
Cytat

Niech ktoś mi powie, że Schidel tańszy, bo że gorszy to wiem.



Dlaczego tak sądzisz?
Uważasz, że nie ocieplony komin jest lepszy? W kominach systemowych masz ceramikę + ocieplenie + osłona. Cegła ok, ale ciężko trafić na taką dobrą jakościowo a to ma duże znaczenie. Ciężko też znaleźć murarza który wymuruje ten z cegły solidnie na cienkie spoiny. W systemowym ryzyko popełnienia błędu jest dużo mniejsze.
Dla mniej jednak podstawowa wada systemowego to ilość miejsca jakie zajmuje - dla mnie było to kluczowe.
W większość projektów kotłownia jest planowana pod gaz, czyli mała, jak ktoś chce tam wsadzić piec na ekogroszek z podajnikiem to każda ilość miejsca ma znaczenie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Może ktoś nie zauważył... Coś napisałem w tej ankiecie...
    • Dałbyś radę zrobić jakieś fotki?
    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...