Skocz do zawartości

Odległość profili


Recommended Posts

Napisano
witam,

postanowiłem samodzielnie wykonać ocieplenie poddasza i wszystko w zasadzie ułożyło się jak chciałem tj. wełna termo mata ISOVER dwuwarstwowo 150mm i poprzecznie 50mm.
Roboty są wykonane w 70% . Dzisiaj przyszedł mój znajomy i stwierdził że robił u siebie podobnie ale wstawiał profile co 40cm. Moje są co 60cm. Co w tym wypadku zrobić ? Kontynuować dalej prace, czy wstawić dodatkowy profil pomiędzy już zainstalowane ? Moje ściany są mocno skośne, ufam że odległość 60cm jest właściwą proporcją dla płyty g-k o grubości 12mm. Chętnie poznam opinie forumowiczów.
pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam,

postanowiłem samodzielnie wykonać ocieplenie poddasza i wszystko w zasadzie ułożyło się jak chciałem tj. wełna termo mata ISOVER dwuwarstwowo 150mm i poprzecznie 50mm.
Roboty są wykonane w 70% . Dzisiaj przyszedł mój znajomy i stwierdził że robił u siebie podobnie ale wstawiał profile co 40cm. Moje są co 60cm. Co w tym wypadku zrobić ? Kontynuować dalej prace, czy wstawić dodatkowy profil pomiędzy już zainstalowane ? Moje ściany są mocno skośne, ufam że odległość 60cm jest właściwą proporcją dla płyty g-k o grubości 12mm. Chętnie poznam opinie forumowiczów.
pozdrawiam



Moim zdaniem zrobiłeś właściwie, a na poparcie tej tezy wystarczy argument, że na płytach GK są znaczniki właśnie w tym rozstawie, co 60cm.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Poniżej zamieszczam kilka fotek uwidaczniających pozim zaawansowania ocieplenia i pozostaje pytanie czy demontować dotychczasowe ułożenie czy dać spokój. Przykładowy widok poddasza. w pozostałych pomieszczeniach mam kłaść drugą warstwę a więc sprawa do uratowania.
[attachment=4626:DSC01208.JPG]

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

od razu widać że nie masz o tym pojęcia zostaw to fachowcom



A jakie błędy widzisz? Chciałbym poznać Twą opinię. A forum jest po to by jak najrzadziej wzywać fachowców...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A więc tak;
- dodałem po jednym profilu w odległościach wcześniejszych co 60cm , wygląda ok, troszkę więcej roboty i materiału ale racja że mocowanie jest o niebo stabilniejsze niż wcześniej,
- pomieszczenia które pozostały do ocieplenia będę już robił poprawnie tj. co 40cm
- na zdjęciach jest pomieszczenie nad garażem, ono już takie pozostanie
- na koniec dodam że ignoruję takich pseudo "znawców" jak użytkownik "talar" lub podobnych icon_smile.gif))
Napisano
Cytat

A więc tak;
- dodałem po jednym profilu w odległościach wcześniejszych co 60cm , wygląda ok, troszkę więcej roboty i materiału ale racja że mocowanie jest o niebo stabilniejsze niż wcześniej,
- pomieszczenia które pozostały do ocieplenia będę już robił poprawnie tj. co 40cm
- na zdjęciach jest pomieszczenie nad garażem, ono już takie pozostanie
- na koniec dodam że ignoruję takich pseudo "znawców" jak użytkownik "talar" lub podobnych icon_smile.gif))




Ja mam odległości co 50 cm więc jak zrobiłeś co 40 to zużyłeś więcej materiału ale będzie bardziej stabilnie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Płyta ma 120 cm / 250cm
Więc - co 40 - to 3 profile
- co 60 - to 2 -troche mało...


Jak dasz w drugą stronę - to płyta ma 250 - czyli :
co 50 to 5 - ok ?
co 60 to 4 i co? już całkiem nieteges...

Pozdr

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
    • Czy ten sufit na fotografiach jest podwieszony czy płyty g/k są klejone do sufitu właściwego? To pytanie zasadnicze, chodzi o to czy jest przestrzeń do prowadzenia przewodów. Bo jeśli taka przestrzeń jest, to wybierasz sobie rodzaj i ilość punktów oświetleniowych, trasujesz ich położenie na suficie i rozprowadzasz przewody w tej przestrzeni. Jak to zrobić? Ano wiercisz otwory i wsuwasz stalkę tak, aby dotarła do drugiego otworu i tam ją wyciągasz.  Przewody doczepia się do stalki. Jeśli płyty g/k są przyklejane, to nie ma innego wyjścia jak wycinać w nich kanały do rozprowadzenia przewodów.     Miejsca na lampy wpuszczane w sufit określasz omijając profile konstrukcyjne (ich przebieg masz wyznaczony przez zaszpachlowane wkręty). Lampy wypuszczane odwrotnie, starasz się mocować do profili, to jest pewniejsze niż wszelkie "wynalazki" do mocowania w płycie g/k.    Jeszcze jedna uwaga. Lampy sie grzeją i przy lampach wpuszczanych w sufit ja stosowałem zabezpieczenia folii przed ciepłem w postaci zwyczajnych, ceramicznych doniczek, Trzeba je włożyć nad sufit w miejscu wpuszczanego "oczka" oświetleniowego tak, aby zmieścić ją pod folią. Przy zastosowanej wełnie mineralnej i tak nie pogorszy warunków chłodzenia lampy, a zapewni odsunięcie folii na bezpieczną odległość, aby ciepło od lampy nie powodowało filii jakiejś szkody. Otwory na wsuwanie doniczek trzeba wyciąć, a po ich włożeniu ponownie załatać, nie ma innego wyjścia.    Przy lampach wypuszczanych nie ma tego problemu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...