Skocz do zawartości

Rekuperator


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Przed decyzją ostateczna, radzę się zapoznać z warunkami gwarancyjnymi tej centrali – od strony 16 w podanym linku. icon_biggrin.gif



icon_lol.gif
rzeczywiscie,niby jest ta gwarancja ale jej nie ma
przelecialem punkt po punkcie i nie wiem teraz sam co obejmuje

oj' szukamy innej
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Po obecnym sezonie grzewczym i 6 miesięcznej obserwacji śmiało mogę polecić rekuperator ze zdjęć poniżej.
th_DSCN9932.jpg th_DSCN9933.jpg th_DSCN9934.jpg th_DSCN9935.jpg

W trybie zimowym przy włączonym GWC temp. - 27 C, temperatura pomieszczenia 19 C, temperatura nawiewu od 6 C do 11 C. Taka rekomendacja chyba wystarczy (oczywiście żadnych nagrzewnic elektrycznych na wlocie)
P.S. Instalacja przy wszystkich wykutych otworach przelotowych wykonanych przeze mnie trwała 4 dni, więc opowiadanie o wykonaniu instalacji w jeden dzień, w domu 133 m jest idiotyzmem dużego formatu.
P.S. 1 - centrala plus kanały plus robocizna wyniosła około 19 500 zł brutto. Do tego GWC wykonane samodzielnie z rur 200 mm (zwykłe) około 3500 zł brutto.

  • 8 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Hmm tak przeczytałem Wasze posty i zastanawiam się nad jedną kwestią:

U mnie w projekcie specjalnie nie włączałem wentylacji mechanicznej bo moja wybrana firma ma adaptację w cenie urządzenia. Cena... to jest kwestia nad którą proszę o weryfikację w 2 ofertach, które zostały mi przedstawione:

Założenie - opcja rekomendowana brana pod uwagę!

Firma Warebud:
ETAP I:
-Materiały (kanały metalowe SPIRO z blachy ocynk., wełna min., zawiesia, zakończenia) – 6 300,00 zł netto
+8%VAT
-Robocizna – 3 400,00 zł netto +8%VAT
Koszt wykonania I etapu – 9 700,00 zł netto +8%VAT = 10 476,00 zł brutto
Opcja 4 (wybrana przeze mnie)
-Centrala Raptor 500 EG – 12 950,00 zł netto +8%VAT
- Sterowanie z wyświetlaczem – w cenie urządzenia
-Rozmrażanie wymiennika przeciowprądowgo poprzez zatrzymanie wentylatora nawiewu
-Robocizna – 1 500,00 zł netto +8%VAT

Łączny koszt instalacji wentylacji mech. (opcja 4)– 24 150,00 zł netto +8%VAT = 26 082,00 zł brutto


Firma rekuperatory.pl

AERIS 350 VV LUXE, Sterownik LUXE, 29 223 zł brutto + 14 tys zł GWC = 43000 zł brutto

Domek docelowo 170m2, na płycie fundamentowej, oferta wstępna bez upustów.
Porównanie Waszych 15 tys zł za rekuperację rozumiem jako najtańszą wersję, która pytanie w jaki sposób różni się od tych co wymieniłem wyżej? Mam chłopców z problemami górnych dróg oddechowych i muszę mieć super warunki, ale czy nie przesadzam z najlepszymi? Jak sądzicie? Edytowano przez Janmor (zobacz historię edycji)
Napisano
Koszt w/g ofert które przedstawiłeś nie ma praktycznie żadnego wpływu na na jakość nawiewanego powietrza.
Skoro zależy Ci na jak najlepszym powietrzu, to ten czynnik regulujesz klasą zamontowanych filtrów, do filtra Hepa włącznie.

Oferty rozgranicz sobie na koszty przygotowania instalacji i koszty rekuperatora, skupiając się na klasie wymiennika, zużyciu prądu przez wentylatory i sprawności.

Jak opis zaczyna się od stwierdzenia że maszyna jest wyposażona świecący i mrugający wyświetlacz, to przyjrzyj się jej bardzo szczegółowo, żeby się nie okazało że to jedyny plus sprzętu który Ci zaproponowano.
Napisano
Cytat

Porównanie Waszych 15 tys zł za rekuperację rozumiem jako najtańszą wersję, która pytanie w jaki sposób różni się od tych co wymieniłem wyżej? Mam chłopców z problemami górnych dróg oddechowych i muszę mieć super warunki, ale czy nie przesadzam z najlepszymi? Jak sądzicie?




Najtaniej to można wykonać za około 5.000zł na bazie Luny lub podobnej centrali.
Za 10.000zł można mieć dość sensowną WM (nawet dwustrefową) z kasetami na dobre filtry.
Oczywiście mowa tu o systemie wykonania tzw. gospodarczym.
Napisano
Dzięki za odpowiedź Panowie, uwagi dodałem do notatnika aby nie zapomnieć/pominąć icon_biggrin.gif
Nasz domek to z10 gdzie na parterze mamy 135m2 a za parę lat chcemy zrobić poddasze jako sala telewizyjno/bilardowa icon_razz.gif
Reku ma spełniać kilka warunków: praca ciągła, spełnienie warunków dla 5 osobowej rodziny gdzie zawsze ktoś będzie w domu + dobra automatyka i sterowanie online dla mnie. Wysyłałem rzuty i dane domku do różnych firm plus opis co chcę mieć a z dwiema przytoczonymi wyżej, miałem najlepszy kontakt telefoniczny/mailowy + wyjaśnienia co i jak będą robili i jakie są rożnice w sprzęcie konkurencji. Jest to mój pierwszy dom i jestem otwarty na naukę i staram się szukać danych w necie, no ale po pewnym czasie wymiękam icon_biggrin.gif z braku czasu, stąd moje posty na forum. Nie mam jeszcze kierownika budowy, który może nam pomóc w weryfikacji, ale postaram się przewertować forum i douczyć co i jak powinno być robione/planowane. Filtry oczywiście brałem pod uwagę tak samo jak wybór kominka rekreacyjnego itp.
Jestem otwarty na sugestie. Idę na kawę icon_lol.gif
Napisano
Moim zdaniem I wariant posiada zbyt dużą centralę (zbyt duża wydajność).
Potrzebujesz i to docelowo centrale o maksymalnej wydajności 200 - 300m3/h.
Potrzeby mieszkańców to 20m3/h/ na osobę, a w nocy, około 12m3/h na osobę.
Minimalna (wymagana) wydajność centrali (licząc z powietrza usuwanego) to dla Twojego przypadku i docelowo z poddaszem nie więcej niż 200m3/h (wartość szacunkowa).

W zasadzie większość użytkowników WM , w domach o podobnym metrażu (docelowym) i podobnej ilości osób, "zadowala się" na co dzień (w sezonie grzewczym), wydajnością oscylującą wokół 100 - 120m3/h.
Napisano
Cytat

W trybie zimowym przy włączonym GWC temp. - 27 C, temperatura pomieszczenia 19 C, temperatura nawiewu od 6 C do 11 C. Taka rekomendacja chyba wystarczy (oczywiście żadnych nagrzewnic elektrycznych na wlocie)


przy tak długim GWC to te temperatury są coś nie za bardzo... tylko nie wiem czy centrala kiepska, czy ten długi GWC taki słaby.

Ale chwalić się czym nie ma :(
Napisano
Cytat

przy tak długim GWC to te temperatury są coś nie za bardzo... tylko nie wiem czy centrala kiepska, czy ten długi GWC taki słaby.

Ale chwalić się czym nie ma :(



Obserwacja podczas ostatnich mroźnych dni i po wymianie filtrów, czyszczeniu centrali i korekcie parametrów centrali:
włączone GWC, temperatura od -7C do -12 C, temperatura w domu 21 C, temperatura nawiewu pomiędzy 17 C - 19 C

Pozdrawiam
Michał
Napisano
Cytat

Potrzebujesz i to docelowo centrale o maksymalnej wydajności 200 - 300m3/h.


Dolny parametr to minimum dla zapewnienia przepisowej wentylacji, która i tak będzie dławiona zimą - o czym wspominasz.
Jeśli powstanie szczelny domek, a dodatkowo część okien będzie fixami, to dla zapewnienia komfortu z pominięciem otwieranych okien potrzebna będzie wydajność >300m3.
IMHO
Napisano
Moim zdaniem, prawidłowo skonfigurowana centrala powinna zapewniać osiąganie (nastawianie) następujących wydajności:

- wakacyjna, dyżurna, czyli najmniejsza z możliwych do osiągnięcia wydajność,
- nocna, czyli 60% wymaganej wydajności "obliczeniowej",
- normalna, czyli wymagana "obliczeniowa",
- awaryjna (?) o wydajności równie co najmniej 1 kubaturze domu.


Również moim zdaniem, zachowując minima dostarczania nie mniej niż 20m3/h na 1 osobę, możemy mówić już o komforcie.

Ostatnie trendy, domów ADD czy zeroenergetycznych, ustawiają własnie tak działanie wentylacji mechanicznej + obowiązkowo czujniki w pomieszczeniach "brudnych", które zwiększają wydajność centrali wtedy kiedy jest to potrzebne.
Napisano
Ale mówisz o zimie czy lecie?
Bo aspekt przewietrzania domu latem w przypadku WM jest przeważnie pomijany... wszyscy się skupiają na zimie.
Wiadomo, latem to się okna otwiera, tylko znowu wracając do fixów... nie zawsze jest to możliwe tak aby uzyskać odpowiedni przewiew.
Druga sprawa, to fakt posiadania w rodzinie przez Janmora osób z problemami dróg oddechowych.
Napisano
Cytat

W trybie zimowym przy włączonym GWC temp. - 27 C, temperatura pomieszczenia 19 C, temperatura nawiewu od 6 C do 11 C.



Cytat

Obserwacja podczas ostatnich mroźnych dni i po wymianie filtrów, czyszczeniu centrali i korekcie parametrów centrali:
włączone GWC, temperatura od -7C do -12 C, temperatura w domu 21 C, temperatura nawiewu pomiędzy 17 C - 19 C



W pierwszym przypadku sprawność na poziomie 71 - 82 %, w drugim 88% - 94%. Z pewnością korekta parametrów pomogła. Czyżby wywiew 200m3/h, a nawiew 100m3/h icon_eek.gif ?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam,
chciałabym zapytać o "realność" wycen rekuperacji, które dostałam od różnych firm. Wspomnę, że dom ma pow. użytkową 240 m2, kubatura 680 m3, bez podpiwniczenia, ogrzewanie kocioł kondensacyjny, może kominek, ale bez płaszcza wodnego. Nie będzie rzadnych GWC, GWP itp. Budowane jest już piętro, więc czasu na zastanowienie się nad rekuperacją mam niewiele :/

WYCENA 1
1. system izolowanych kanałów nawiewnych i wyciągowych z montażem- 12700 zł netto
2. centrala wentylacyjna, regulacja i pomiar- Bartosz CNWB 4.0 ST wydajnośc max 600 m3/h- 11 115 zł netto

WYCENA 2
1. system izolowanych kanałów nawiewnych i wyciągowych z montażem- 12700 zł netto
2. centrala wentylacyjna, regulacja i pomiar-KOMFOVENT - REGO 700 VE wydajność max 700m3/h- ok. 15 000 zł netto

Wycena 1 i 2 były zrobione przez tą sama firmę

Ogólnie max moge wydać 15 000 zł i w tej cenie zaproponowano mi:
1.robocizna + Enervent LTR3 (nie wiem czy nie będzie za słaby?), koszt rekuperatora ok. 8500-9000 zł
2.Zaproponowano mi jeszcze zamiast tego rekuperatora Enervent LTR6 ale nie wiem ile by kosztował i cena ogólna wzrośnie (realnie o ile powinna wzrosnąć według znawców tego temtu?)

Prosze o odpowiedź na następujące pytania:

- czy te wyceny nie są "naciągane"?
- czy rekuperacja wpływnie jakoś sensownie na moje wydatki na ogrzewanie, tzn. czy rzeczywiście pod względem enrgooszczdności jest sens zakładac ten system?
- nie biorę tak bardzo pod uwagę czystego powietrza i mikroklimatu Ciechocinka w domu tylko więcej aspektów ekonomicznych, jestem sama i muszę się liczyć z kosztami utrzymania budynu, a przede wszystim ogrzewania, bo zima nie oszczędza
- dodatkowo jesli miałąbym robić rekuperację, to sysem rur znajdujących się w stropodachu musiałby być położony już teraz na etapie budowy domu, bo nie będzie tam dojścia, ze wględu na mała przestrzec tam będącą. Czy w związku z tym powinnam się w to wszystko"bawić" i w razie czego stresowac, że za rok coś się będzie złego działo z tymi rurami a ja tam się nie dostanę?

Bardzo prosze o pomoc.
Kiki



Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

- czy te wyceny nie są "naciągane"?


Te wyceny to przegięcie pały.
Realne wyceny powinny zawierać się w przedziale 16-18tys.zł brutto za całosć i to na kanałach z PE a nie ze spiro i z dobrym reku,ani Bartosz ani tym bardziej Komfovent nie są takimi.
Zresztą kanałów ze spiro nie polecam,o wiele lepsze są kanały PE,jak się dobrze poszuka to będzie taniej niż spiro a jeśli miało by być całkiem tanio to kanały z termofleksów ale dobrych,nie Alnora i nie Dospela bo to badziew ale kanały firmy DEC.
Co do reku jeśli miało by być tanio to proponuję rekuperatory bez wodotrysków Brinka HR lub Mitsubishi,jeśli drożej to wyższe modele Brinka lub StorkAir.

Wentylacja mechaniczna to nie świeże powietrze a przede wszystkim poprawna wentylacja i gwarancja braku wilgoci w domu,wentylacja grawitacyjna nie gwarantuje nam tego,zwłaszcza przy nowych,szczelnych domach.
Rekuperacja przy WM jest przy okazji i nie można jej traktować jako głównego sposobu na oszczędności.

Na etapie budowy dobrze jest mieć już przemyślane przepusty przez stropy,ułatwi to ekipie montaż i oszczędzi nam trochę grosza.Położenie kanałów już teraz w niczym nie przeszkadza,reku może być montowane w późniejszym okresie. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
arturo72 dziękuję za odpowiedź

ehhh załamka :/ tak myślałam, ze ta cena to totalne przegięcie, juz po lekturze w róznego rodzaju magazynach budowlanych i forach...

Wracając do tematu, czy Enervent jest złą firmą? Ten wykonawca zaproponował mi jeszcze ułożenie kanałów nie ze spiro a kanałów climaver, jak to sie ma do rekuperacji? szczerze mówiąc nigdzie nie znalazłam informacji, żeby ktokolwiek uzyłam tego ptypu kanałach przy rekuperacji.
Czy słusznie odradzane sa mi rekuperatory z wymiennikiem krzyzowym a polecane z wymiennikiem obrotowym?

Może zna ktoś firmę godną polecenia w woj. mazowieckim, która nie bedzie chciała mnie zrobić w bambuko, bo powiem szczerze, że już nie chce mi się pisac do kolejnych firm, które jak usłyszą, ze po drugiej stronie jest dziewczyna to wyceny robią kosmiczne...

Pozdrawiam Kiki
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Hej
Ja wczoraj podpisalem umowe z rekuperatory.pl w zakresie projektu,urzadzenia i instalacji.
Moj wybor to Aeris vv 350 rodzaj wymiennika przeciwpradowy, rodzaj sterowania easy, instalacja na spiro, 12 anemostatow, filtry i regulator gratis. Cena ze wszystkim 22 brutto.
Przesylam informacyjnie bo moze komus sie przyda
Janmor
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Cena ze wszystkim 22 brutto.


Kosmos icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja zakupiłem centralę Selen 500 z bypass z firmy Berluf wraz z gruntowym wymiennikiem glikolowym, jestem bardzo zadowolony, centrala bardzo cicho pracuje, co prawda za samą centralę zapłaciłem ok. 9 tys ale w zestawie dostałem sterownik gratis, przede wszystkim centralka jest tania w eksploatacji.Informację kiedy mam wymienić filtr otrzymuje na ekranie sterownika, mniej więcej co 4-5 miesięcy. Ogólnie jestem zadowolony z zakupu.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
U mnie montażem zajmowała się firma z Wrocławia. Zamówiłem u nich sterownik od Samsunga model RHF025EE wraz ze sterownikiem za cenę niecałych 6tys. Do tego oczywiście montaż, kolejne kilka tysięcy. Całość działa dość dobrze, już jeden sezon zimowy przeszła i były już oszczędności na ogrzewaniu, więc myślę, że za kilka lat inwestycja się zwróci.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...