Skocz do zawartości

wentylacja i kocioł kondensacyjny


bobu62

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Jeżeli nie ma mowy o nawiewie więc pewno się zakłada że nawet przy idealnie szczelnej kotłowni wystąpi zjawisko wentylacji jednym i tym samym otworem . Powietrze z zanurzonej we wodzie butelki wyleci a tym samym otworem wpływa woda . Wentylacja jednootworowa , czy jakoś tak . Ja w każdym razie mam drzwi do kotłowni dobrze uszczelnione bo nie potrzebuję ciągu wstecznego lub niekontrolowanej ucieczki ciepła .



Nie chce mi się czytać wszystkiego, ale:
Robiłem kiedyś instalację elektryczną w kotłowni, gdzie instalowano kocioł gazowy. A to był taki obiekt, gdzie niezbędne były drzwi przeciwwybuchowe. Wiadomo, że szczelne jak cholera. W razie awarii, gaz nie miał prawa wydostać się z pomieszczenia. Tyle, ze doprowadzenie powietrza do kotła pochodziło zza zewnętrznej ściany, a wylot spalin odbywał się do komina. Innej wentylacji nie było.
Natomiast teoria, że nawiew i wydalanie spalin będzie odbywać się jednym otworem, przypomina mi spożywanie posiłku po wypiciu litra gorzały, czyli wielkie rzyganie. Ponoć jeden facet w Ameryce tak się odżywiał, bo nie lubił używać papieru toaletowego. Można, tylko wcześniejsze zejście jest bardziej prawdopodobne.
A zejście jest tym bardziej możliwe, że niewystarczająca ilość tlenu, a z tym na pewno bedą kłopoty, powoduje spalanie niecałkowite, czyli powstawanie dużych ilości tlenku węgla, zwanego czadem. Przy otwieraniu drzwi do kotłowni, czad wypełzał będzie do wewnątrz obiektu.

Życzę szczęścia w przyszłości. Będzie potrzebne. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Retro to jak coś wytłumaczy to w prosty,przyjemny sposób i tak po chłopsku ,że trafia jego przekaz do każdego icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Retro to jak coś wytłumaczy to w prosty,przyjemny sposób i tak po chłopsku ,że trafia jego przekaz do każdego icon_biggrin.gif



...nie Rozpędzaj się icon_biggrin.gif , przypadki wiedzo-odporne są wśród nas ninja.gif
Napisano
Cytat

...nie Rozpędzaj się icon_biggrin.gif , przypadki wiedzo-odporne są wśród nas ninja.gif


No fakt ,zapomniałem dodać dla każdego kto się trochę zna a nie dla każdego komu się wydaje,że się zna icon_mrgreen.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

retro - bardzo dobre podsumowanie dyskusji icon_smile.gif


Tak ? , a dla mnie beznadziejnie głupie , prymitywne i nie na temat bo :
Cytat

Natomiast teoria, że nawiew i wydalanie spalin będzie odbywać się jednym otworem, przypomina mi spożywanie posiłku po wypiciu litra gorzały, czyli wielkie rzyganie. Ponoć jeden facet w Ameryce tak się odżywiał, bo nie lubił używać papieru toaletowego. Można, tylko wcześniejsze zejście jest bardziej prawdopodobne.


Człowieku o czym ten typ pisze , jakie wydalanie spalin , czy on wie jak realizowany jest spalanie i wydalanie spalin w zamkniętej komorze spalania ? , bo o takiej jest mowa . I gdzie ja napisałem że nawiew i wydalanie spalin odbywa się jednym otworem ????.


Cytat

Nie chce mi się czytać wszystkiego, ale:


Ano właśnie , czytać ci się nie chce ale ale przed bezsensownym bazgraniem oporów nie masz . Tak wiem , te kubki tak nęcą więc trzeba bazgrać ile wlezie bo licznik pracuje tylko przy bazgraniu , przy czytaniu niestety nie . Co za ludzie . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak ? , a dla mnie beznadziejnie głupie , prymitywne i nie na temat bo :

Człowieku o czym ten typ pisze , jakie wydalanie spalin , czy on wie jak realizowany jest spalanie i wydalanie spalin w zamkniętej komorze spalania ? , bo o takiej jest mowa . I gdzie ja napisałem że nawiew i wydalanie spalin odbywa się jednym otworem ????.



Ano właśnie , czytać ci się nie chce ale ale przed bezsensownym bazgraniem oporów nie masz . Tak wiem , te kubki tak nęcą więc trzeba bazgrać ile wlezie bo licznik pracuje tylko przy bazgraniu , przy czytaniu niestety nie .



Wyobraź sobie, ze ten typ napisał właśnie o kotle Dietrich, z zamkniętą komorą spalania.
A tak w ogóle, to mógłbyś być grzeczniejszy, przynajmniej w święta. Nie obrażałem Ciebie i nie pisałem o Tobie, więc dlaczego mi ubliżasz?
Napisano (edytowany)
No fakt za ostro , ale weź pod uwagę to że pisząc o jakiejś teorii nawiewu i wydalania spalin jednym otworem obrażasz mnie i sam wywołujesz taką reakcję . Nic takiego nie napisałem więc bądź łaskaw nie sugerować że jestem jej autorem . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

wentylacja musi być jesli masz w domu wentylacje grawitacyjną to w kotłowni też grawitacja ,jak masz mechaniczną to musi być mechaniczna ale tyczy sie to jesdynie kotłów klasy C
inny przepis wyrazie mówi iż w budynku gdzie jest wentylacja mechanicznia niedozolone jest aby była grawitacyjna wiec wszytko jasne




Żadne z tych stwierdzeń, nie jest prawdziwe - mając na uwadze obowiązujące przepisy.
Napisano
Cytat

ale jednootworowo też się da



No chyba, że to jakiś jamochłon wentylacyjny icon_biggrin.gif icon_eek.gif - ale przepisy nie dopuszczają takiego rozwiązania, nie zaliczając takiego jamochłonu do wentylacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...