Skocz do zawartości

Beton na podwórku


Recommended Posts

Witam mam taki problem mam dośc duże podwórko, od bramki planuje chodnik z kostki brukowej jakiesz 1.5 m szetokości, a reszte chce zalać betonem. Nie chce kostki na całości raz że koszty dość duże a po drugie w przyszłości może uda mi sie otworzyć warsztat samochodowy i kostka by nie ciekawie wyglądała po paru latach. Zamiast betonu myślałem o asfalcie ale to chyba niezbyt dobry pomysł . Teraz moje pytanie jak to zrobić żeby było pożądnie i za pare lat nie zaczął beton pękać. Jaki beton zamówić (bo chyba samemu nie ma sensu robić ) jakie duże pola i czym je oddzielić od siebie żeby zaraz trawa nie rosła między płytami. Zagęścić go jakimiś machinami ? Słyszałem też coś o impregnacie do betonu. Wszystkie porady mile widziane ;] pozdrawiam
ps. zapomniałem o najważniejszym raczej tylko samochody osobowe będą sie poruszać czasem od świeta coś większego
Link do komentarza
Wykończenie jest najmniej istotne icon_wink.gif Najważniejsze w tym przypadku jest oporządne podłoże, bo wtedy bez względu na to co dasz na wierzch będzie to trwałe, nawet kostka. Beton jakby nie był wykonany będzie wyglądał średnio reprezentacyjnie. W stosunku do ceny kostka prawdopodobnie będzie najlepszym rozwiązaniem. Możesz też pomyśleć o nawierzchni z drewnianych podkładów kolejowych i drobnych kamieni - zabrudzenia paliwem będą wtedy praktycznie niewidoczne. Jeśli budżet pozwala możesz pomyśleć o płytach z kamienia icon_smile.gif
Link do komentarza
To nie jest nowy dom teraz obecnie juz pare ładnych lat jest mały chodnik z betonu (ale ta zima dała mu w kość ) i wysypane kamienie niestety będzie trzeba je zebrać bo za wysoko by wyszło . Co do kostki to boje sie śladów oleju i po oponach . Beton chyba lepiej będzie wyglądał jak podkłady kolejowe i kamyczki ?
Link do komentarza
Cytat

To nie jest nowy dom teraz obecnie juz pare ładnych lat jest mały chodnik z betonu (ale ta zima dała mu w kość ) i wysypane kamienie niestety będzie trzeba je zebrać bo za wysoko by wyszło . Co do kostki to boje sie śladów oleju i po oponach . Beton chyba lepiej będzie wyglądał jak podkłady kolejowe i kamyczki ?


Ale na betonie też zostają ślady po oleju i oponach... A kostka w końcu betonowa!
Link do komentarza
Cytat

To nie jest nowy dom teraz obecnie juz pare ładnych lat jest mały chodnik z betonu (ale ta zima dała mu w kość ) i wysypane kamienie niestety będzie trzeba je zebrać bo za wysoko by wyszło . Co do kostki to boje sie śladów oleju i po oponach . Beton chyba lepiej będzie wyglądał jak podkłady kolejowe i kamyczki ?


Doradzać można w nieskończoność. Musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Pierwsze to czy zależy ci na wyglądzie wjazdu. Jeśli tak to beton odpada (nawet jeśli powierzchnia będzie jednolita to ślady oleju będą widoczne), kostka będzie wyglądała lepiej (ale zabrudzenia nadal będą widoczne), ... Dużo zależy też od charakteru budynków na działce - żeby to wszystko jakoś razem grało. Szpały kolejowe drewniane o których pisałam niekoniecznie mogą pasować. Przemyślałam sprawę i najlepszym rozwiązaniem wydają mi się drobne kamyki, żwir, tłuczeń. Obrzeża można wygrodzić w dowlony sposób: palisadą, kostkami granitowymi, większymi kamieniami, itp
Możesz też pomyśleć o wariancie z trawką - rewelacyjnie się sprawdza, zwłaszcza na rozległych placach.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Sam już jestem głupi. Wiadomo najlepiej wygląda kostka ale jak pomyśle jak łatwo ją zabrudzić to mi sie niedobrze robi . Chciałbym jakieś twarde podłoże bo odśnieżanie na kamykach to masakra i z biegiem lat ich ubywa. Przyjedzie auto z kapiącym olejem to pół podwórka mi zaścieli, może z betonu łatwiej zmyć ? Może mało opisałem wjazd jest szeroki gdzieś na 3-4m dł 20m biegnie obok domu i za domem jest mały plac powiedzmy na 2 auta.Wszystko jest odrobinke pod górke . Wsumie beton może i nie przeszkadzał by mi tylko żeby nie okazało sie za 5 lat że kruszy się wieżchnia warstwa i pęka ;/ Dziękuje za wszystkie podpowiedzi
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
betonowe płyty ażurowe - takie jak na foto pare postów wyżej - może byc między nimi trawa - można wsypac kamyczki żwir itp. jakby co to olej wsiąknie w kamyczki - nie jest to jednolita powierzchnia i nawet jak zrobią ci plame to nie bedzie tak widoczna jak na betonie ( taki kleks ) - nie wiem jak to cenowo wygląda - sam o tym myslę a po głowie chodzi mi jeszcze wykonanie takich płyt samemu - forma do takiej płyty jakieś 300-400 zł - do tego jakis domowy "wibrator" troche piasku cementu i kawałek płaskiej powierzchni aby to ustawić i wysuszyć icon_smile.gif
może z tego rozwinąć się działalność gospodarcza icon_smile.gif

też mam spory podjazd do garażu jakieś 40 metrów - tak samo chodnik do domu i bedę szukał przede wszystkim taniego i efektownego rozwiązania - na kostke wydałbym majątek icon_sad.gif
ciekawi mnie jaki byłby koszt asfaltu na taki podjazd - ładnie okrawężnikowany z np 3 rzedami kostki granitowej przy brzegu też chyba fajnie by wygladał ??? icon_smile.gif
pozdrawiam
mam nadzieję że troszkę pomogłem icon_smile.gif
Norbert

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

ja jeszcze biore pod uwagę klinkier - tytan n z firmy crh - bardzo ładnie wygląda i jest zdecydowanie trwalsze i odporniejsze od kostki betonowej lub lanego betonu


Klinkier wygląda super. Ja spotkałam się z tym rozwiązaniem w ogrodach i to na niedużych powierzchniach, bo podobno jest śliski. Tylko nie będzie to tanie rozwiązanie. Liczyłeś ile wyniesie m2?
Link do komentarza
Cytat

coś około 80-90 zł m2 - w najnowszym BD 06/2010 chyba było tak podane - a co do śliskości - chyba nie jest tak strasznie - to nie jest jakas glazura tylko cegła icon_smile.gif


No to muszę cierpliwie poczekać na gazetkę i wybadać tą cegłę, bo rozumiem, że jest dedykowana do podjazdów. Cena jest bardzo wysoka (chyba, że to już z podłożem i robocizną). Jeśli to cena m2 samego klinkieru to tańsza będzie kostka granitowa. 80-90zł/m2 to górna półka wykończenia podłoża - sporo, ale ładne rzeczy kosztują icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Witam, dłuższy czas nie miałem przekonania co do betonu ponieważ ok 8 lat temu wylałem na części terenu
beton i na dzień dzisiejszy niewiele z niego zostało. Trafiłem na ciekawe rozwiązanie w necie i myślę, że może to być
fajne rozwiązanie. Gdyby kotoś skomentował zawartość strony www.komigroup.pl byłbym wdzięczny. Oczekuję na opinje.
Link do komentarza
Witam, dłuższy czas nie miałem przekonania co do betonu ponieważ ok 8 lat temu wylałem na części terenu
beton i na dzień dzisiejszy niewiele z niego zostało. Trafiłem na ciekawe rozwiązanie w necie i myślę, że może to być
fajne rozwiązanie. Gdyby kotoś skomentował zawartość strony www.komigroup.pl byłbym wdzięczny. Oczekuję na opinje.
Link do komentarza
Cytat

Witam, dłuższy czas nie miałem przekonania co do betonu ponieważ ok 8 lat temu wylałem na części terenu
beton i na dzień dzisiejszy niewiele z niego zostało. Trafiłem na ciekawe rozwiązanie w necie i myślę, że może to być
fajne rozwiązanie. Gdyby kotoś skomentował zawartość strony www.komigroup.pl byłbym wdzięczny. Oczekuję na opinje.


Pressbeton  -lipa nietrwałe .


Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Witam, chciałabym podłączyć się pod temat betonowania:).

mam dość duże podwórko podzielone na dwie części. Jedna to teren zielony i wjazd który być może będzie z kamyków, kostki lub pressbetonu-ale to za jakiś czas.
Druga część to podwórko "techniczne" icon_smile.gif ma tu być garaż. Ze względu na specyfikę innych "pojazdów" które będą się po nim poruszały musi być równiutki -wyklucza to kostkę czy płyty ażurowe.

Pomyślałam o klasycznym betonie. Wymiar do wylania to ok 15mx15m.

Bardzo proszę o porady czy lepiej męczyć się samodzielnie czy zatrudnić fachowca z gruchą, przyjadą, wykopią, zaleją... to pewnie jest droższe ale z pewnością bardziej profesjonalnie i mniej pracochłonne niż samodzielnie.

Jeśli ktoś może dodatkowo podpowiedzieć skąd takiego fachowca (co nie wyciągnie ostatniego grosza) wziąć w mazowieckim to poproszę icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A można tyle zabetonować - mając na uwadze powierzchnię "biologicznie czynną".

Grucha nie wyjdzie w jakiś astronomicznych większych kwotach, a w bonusie masz zaoszczędzony czas.



No własnie, tylko wiem że odmian betonu jest sporo i nigdzie nie mogę znaleźć podpowiedzi jaki byłby najlepszy do tego celu.
Istnieje realna szansa że ten obszar troszkę się powiększy - być może połączę ten plac od razu z wejściem do piwnicy.
Stąd moje pytanie gdzie znaleźć takiego speca i jak policzyć potrzebną ilość.
Jakiej wysokości powinien być wykop zrobiony?
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...