Skocz do zawartości

zapotrzebowanie domu na ciepło


Recommended Posts

Cytat

Dlaczego z uporem maniaka pisze się, że 1/3 ... Tak, ale porównując identyczną instalację (zasobnik/cyrkulacja /rurki/ słaba automatyka / brak stref/ mała moc) z grzałka w zasobniku w środku. W przypadku systemu bez zasobnika, bez cyrkulacji ze sterowaniem precyzyjnym strefami dzień noc . to wypada 1/1 przy domach dobrze izolowanych a często i lepiej!
Trzeba przestać myśleć kategoriami centralnego ogrzewania, ciepło będzie zbyt drogie by go precyzyjnie nie aplikować tyle ile potrzeba i tam gdzie potrzeba. Nie da się tworzyć domów energooszczędnych z centralnym ogrzewaniem!



A co to za ułamek 1/1 ?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

mam jeszcze jedno pytanie. Nie chciałem już zakładać kolejnego wątku, choć może powinienem. ALe znowu nie wiedziałem gdzie.

W domu będę miał jedno lub nawet 2 akwaria. Akwaria duże, po 1000 litrów każde. Woda w akwariach będzie mieć 28 C'. Mam więc pytanie. Czy ciepło oddawane "w dom" z tych akwariów to wartości "pomijalne" ? Czy trzeba ich wziąć pod uwagę, choćby przy projektowaniu podłogowego ogrzewania i tam gdzie będą te akwaria zaprojektować mniej rurek z ogrzewaniem?


Witam,
po przeczytaniu Twoich "przemyśleń" nasuwa mi się wniosek: z montażem kuchni Ci w życiu nie wyszło montujesz teraz PC. I dobrze bo coś trzeba w życiu robić... tylko nie rób z forumowiczów kretynów i nie naciągaj na jałową akademicką dyskusję na temat sposobu ogrzewania swojego /przyszłego??/ domu oraz koszty, które będą im się odbijały czkawką przez dziesięciolecia. Jak jesteś przekonany o wyższości świąt wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem to ok, ale proszę Cię .. daj sobie na wstrzymanie z przekonywaniem inwestorów bzdurnymi argumentami o tanim grzaniu CWU, domu za pomocą PC oraz o tym, że nakłady inwestycyjne są dla Ciebie bez znaczenia! Zastanów się co to jest efektywność procesu inwestycyjnego a później pisz dyrdymały, że kwota 110 tyś PLN na etapie budowy nie ma znaczenia!!! No chyba że budujesz na kredyt 30 a może i 40 letni i nie dotarło do Ciebie, że masz już pętlę na szyi!!!! Ale z czasem .... wyjdzie Ci to bokiem albo odejdzie z wyrokiem... Pozdrawiam i życzę wytrwałości w spłacaniu dodatkowo 200 tyś zł i dobrego samopoczucia przy przekonywaniu siebie że masz komfortowe i tanie grzanie.!!!
Link do komentarza
Cytat

Witam,
po przeczytaniu Twoich "przemyśleń" nasuwa mi się wniosek: z montażem kuchni Ci w życiu nie wyszło montujesz teraz PC. I dobrze bo coś trzeba w życiu robić... tylko nie rób z forumowiczów kretynów i nie naciągaj na jałową akademicką dyskusję na temat sposobu ogrzewania swojego /przyszłego??/ domu oraz koszty, które będą im się odbijały czkawką przez dziesięciolecia.

Co to ma wspólnego z tematem tego wątku?
Link do komentarza
Cytat

Co to ma wspólnego z tematem tego wątku?


Cytuję fragment wypowiedzi Vega1 z tego wątku:
"...I jeszcze jedno. Przez dwa lata pracowałem przy produkcji i montażu kuchni. Odwiedziłem wiele domów w tym czasie i wiele rodzin i zachowań ludzkich dało się zauważyć. I mogę śmiało powiedzieć że do oszczędzania trzeba się urodzić. Widziałem wiele rodzin, które są "niewolnikami" swoich domów. Ja tak żyć nie chcę a nawet nie umiem. Jak idę myć zęby to odkręcam kurek z wodą i ona się leje aż nie skończę. Itd.
Dom ma służyć mi a nie ja jemu. Przy takim nastawieniu jak moje, nie wyobrażam sobie innego rozwiązania niż pompa ciepła do produkcji CWU a skoro tak, to grzechem było by jej nie wykorzystać również do CO. "
koniec cytatu, ale dziękuję że Pan zwrócił uwagę na fakt odbiegnięcia forumowiczów od zasadniczego tematu ale wątek jest już rozdmuchany na 3 strony a odpowiedź była na pierwszej stronie ... zdaje się że bajbaga jej udzielił i zainteresowany dowiedział się że na 200 m2 moc grzewcza to 20 kw /z wyjątkiem domów szkieletowych/ i tyle w temacie.
Pozdrawiam
Link do komentarza
no naprawdę jestem zaskoczony. A gdzie ja napisałem że to była moja firma? Montowałem kuchnie bo taką miałem pracę. Robiłem to dość długo, ale to że już tam nie pracuje, nie świadczy że "mi nie wyszło" icon_biggrin.gif

Teraz jestem bezrobotny dla ścisłości i nic nie montuje. Wychowuje córeczkę icon_smile.gif A gdybyś się wysilił i przeczytał kilka moich postów, to byś zauważył że o PC wiem bardzo mało, a co dopiero montować ich. No bez jaj.

i taki atak na mnie, bo wyraziłem swoje przemyślenia icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif ? Chyba za długa zima była icon_razz.gif

A to że wątek jest rozdmuchany, no cóż. Specyfika forum. Najczęściej wątki zbaczają z tematu macierzystego i wcale nie jest powód aby tak po kimś pojechać:
Cytat

Witam,
po przeczytaniu Twoich "przemyśleń" nasuwa mi się wniosek: z montażem kuchni Ci w życiu nie wyszło montujesz teraz PC. I dobrze bo coś trzeba w życiu robić... tylko nie rób z forumowiczów kretynów i nie naciągaj na jałową akademicką dyskusję na temat sposobu ogrzewania swojego /przyszłego??/ domu oraz koszty, które będą im się odbijały czkawką przez dziesięciolecia. Jak jesteś przekonany o wyższości świąt wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem to ok, ale proszę Cię .. daj sobie na wstrzymanie z przekonywaniem inwestorów bzdurnymi argumentami o tanim grzaniu CWU, domu za pomocą PC oraz o tym, że nakłady inwestycyjne są dla Ciebie bez znaczenia!



A może wątki wg. Ciebie, powinny być zamykane po 1, 2 stronach wpisów? Ogarnij się i życzę miłych przemyśleń i trafnych wniosków.
Link do komentarza
Cytat

Co to ma wspólnego z tematem tego wątku?


Właśnie ! Temat to dom energooszczędny. A dom energooszczędny z definicji to taki w którym potrzeby cieplne są mniejsze niż straty na zasobnikach, cyrkulacji, braku stref i zadaniowości... czyli krótko dom energooszczędny to taki w którym nieekonomicznie jest montować pompę ciepła czy inne centralne.
Link do komentarza
Cytat

... Chyba za długa zima była icon_razz.gif
..A to że wątek jest rozdmuchany, no cóż. Specyfika forum. Najczęściej wątki zbaczają z tematu macierzystego i wcale nie jest powód aby tak po kimś pojechać:
..A może wątki wg. Ciebie, powinny być zamykane po 1, 2 stronach wpisów? Ogarnij się i życzę miłych przemyśleń i trafnych wniosków.


Witam,
chodzi tylko o to że mącisz i mącisz. Na Twoje pytanie odpowiedź padła od janekluki /nie bajbagi jak wcześniej mylnie podałem/ na pierwszej stronie. Stron może być i 50 byle dotyczyły wątku a nie mącenie i mącenie. Prześledziłem kilka Twoich wątków i gros sprowadza się w puencie do PC. Zamontuj sobie PC i nie mąć dłużej aczkolwiek w obecnej Twojej sytuacji /tu szczere współczucie/ nie polecam inwestowania w PC i radziłbym wdrożyć program oszczędnościowy w myśl zasady "oszczędzają bogaci i nam się opłaci". Życzę oczywiście szybkiego znalezienia pracy, godnych zarobków i realizacji marzeń.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Właśnie ! Temat to dom energooszczędny. A dom energooszczędny z definicji to taki w którym potrzeby cieplne są mniejsze niż straty na zasobnikach, cyrkulacji, braku stref i zadaniowości... czyli krótko dom energooszczędny to taki w którym nieekonomicznie jest montować pompę ciepła czy inne centralne.

Tematem tego wątku jest "zapotrzebowanie domu na ciepło, jak obliczyć?"
To, że dla Pana jest to "czarna magia" wszyscy już wiedzą.
W domu można zainstalować dopasowaną do jego potrzeb instalację grzewczą, a można, jak to robią "fachowcy" policzyć 100W/m2.
Można wybrać źródło ciepła do ogrzewania dostarczające tańszej energii (kocioł na paliwo stałe, kocioł gazowy, pompa ciepła, itp.) lub wybrać tańsze na etapie inwestycji, ale drogie w eksploatacji ogrzewanie elektryczne (niecentralne ogrzewanie, które Pan proponuje może zużywać mniej energii, ale za to jej cena jest najwyższa, co oznacza niestety najwyższe koszty eksploatacji).
Link do komentarza
ja mące? Na 3 strony tematu, moich postów jest 7 (nie wliczam dyskusji z panem)
Po za tym, to administratorzy decydują czy wątek może być kontynuowany czy nie. Chyba że pan jest moderatorem i mnie upomina, to się dostosuje. W innym przypadku, proponuje zupełnie bez złośliwości, unikać tematów założonych przez vega1 co z pewnością na przyszłość zaoszczędzi nam takich dyskusji co z kolei zapobiegnie kolejnym rozmywaniom wątku. A chyba na tym panu zależy icon_smile.gif

Pozdrawiam
Link do komentarza
Domy energooszczędne wymagają minimum 100W/m2 - by zejść ze zużyciem do 15kWh/m2 rocznie. Zapotrzebowanie na ciepło liczy się dla kotłowni - w starych systemach było im lepsza izolacja tym mniejsza kotłownia. Ale dziś... energooszczędność to sterowanie, zadaniowość, a to wymaga dużej precyzji i mocy oraz małej pojemności cieplnej.
W domach energooszczędnych z powody braku kotłowni - zbędnym jest w/w liczenie.
Czy więc to jak mącę?
Link do komentarza
Cytat

Domy energooszczędne wymagają minimum 100W/m2 - by zejść ze zużyciem do 15kWh/m2 rocznie. Zapotrzebowanie na ciepło liczy się dla kotłowni - w starych systemach było im lepsza izolacja tym mniejsza kotłownia. Ale dziś... energooszczędność to sterowanie, zadaniowość, a to wymaga dużej precyzji i mocy oraz małej pojemności cieplnej.
W domach energooszczędnych z powody braku kotłowni - zbędnym jest w/w liczenie.
Czy więc to jak mącę?


Panie TB,
Vega1 zadał pytanie = założył wątek jak obliczyć zapotrzebowanie domu na ciepło. Czyli jest w domyśle postawiony dom i trzeba określić dla niego ilość ciepła i tyle! Pan zadaje wcześniej pytanie Ile ciepła ma ten dom zużywać czyli pyta Pan Vega1 o to o co On pyta w trybie dokonanym - czy to nie mącenie??? Pan Vega1 nie pyta o projekt domu zużywającego np 15kwh/m2 tylko o sposób obliczania zapotrzebowania na ciepło dla budynku a Pan odwraca kota nogami do góry. Sam Pan pisze, że to powinno być w projekcie ale może ten pan (Vega1) tego nie doczytał więc pyta: jak się liczy a Pan mu projektuje dom na np. 15 kwh/m2! Nie mąci Pan???
Link do komentarza
Post jest umieszczony w temacie dom energooszczędny, a nie życie energooszczędne – a to są dwie sprawy, bo można mieć i mieszkać w domu energooszczędnym i zużywać 100l CWU na 1 osobę w ciągu doby.
Ja rozumiem, że można mieć idee fixe na tle budownictwa energooszczędnego (i chwała za to), ale mieszanie w temat, własnych upodobań i nawyków, to już krok do stwierdzenia, że w domu energooszczędnym temperatura w sezonie grzewczym nie powinna przekraczać np. 10 stopni, bo najbardziej energooszczędne jest zatrzymywanie ciepła tam, gdzie jest wytworzone, czyli dobrze zaizolować termicznie własne ciało.

Chce się kapać w wannie przynajmniej raz dziennie – jego sprawa. Nie dorabiajcie ideologii do tego faktu. Niecentralne grzanie CWU przy takim zużyciu wody, przy dzisiejszych cenach energii elektrycznej daje kwotę około 2,30zł/1 osobę/1 dobę.
Pompa ciepła, solary i w zasadzie każdy system niecentralny pozwala obniżyć te koszty, w niektórych rozwiązaniach w sposób bardzo znaczny.

Istnieją systemy grzania CWU przez pompę ciepła na zasadzie grzania przepływowego CWU. Istnieją pompy ciepła dedykowane tylko dla potrzeb CWU i to współpracujące z każdym innym źródłem ciepła.

Można wykonać całkowita instalację CO i CWU w kwocie okolo 50.000,- (za całość dla domu 150m2). Można wykonać i za więcej niż wspomniane 200.000,-.
Twierdzenie, ze samochód kosztuje 300.000,- jest tak samo równouprawnione jak ta kwota 200.000,- za pompę ciepła.

Średnia 1/3 kosztów, w porównaniu do grzania CWU niecentralną elektryką, w przypadku grzania pompą ciepła, jest nie tylko wartością realną, ale w wielu przypadkach zawyżoną.

Link do komentarza
Cytat

Można wykonać całkowita instalację CO i CWU w kwocie okolo 50.000,- (za całość dla domu 150m2). Można wykonać i za więcej niż wspomniane 200.000,-.
Twierdzenie, ze samochód kosztuje 300.000,- jest tak samo równouprawnione jak ta kwota 200.000,- za pompę ciepła.

Średnia 1/3 kosztów, w porównaniu do grzania CWU niecentralną elektryką, w przypadku grzania pompą ciepła, jest nie tylko wartością realną, ale w wielu przypadkach zawyżoną.


Witam,
200 tyś PLN wzięło się nie z sufitu tylko z istniejącej instalacji, prawidłowo działającej dla budynku pod Poznaniem, powierzchnia 200 m2, artykuł w Budujemy dom w marcu cena 105 000zł /bez zbędnych szaleństw/ a stówkę doliczyłem do inwestycji biorąc pod uwagę odsetki od kredytu na tę inwestycję. Tak więc nie przesadziłem no chyba, że ktoś ma na budowę domu z bajerami zaskórniaki np. z I komunii ale to chyba taki margines inwestorów, że nie warto się na takich przypadkach koncentrować.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Tylko takie małe zapytanie.
Dlaczego, podając swoje koszty inwestycyjne (np. kotłowni), nie doliczasz też odsetek od kredytu?


Bo ja całego kredytu /pożyczki hipotecznej/ wziąłem na dokończenie domu 50 000 zł na 5 lat, do spłaty pozostało mi 16 rat po 1000 zł. Oddać bankowi muszę 10 000zł w ciągu tych 5 lat a pożyczka stanowiła 1/8 zainwestowanych środków 7/8 było moje więc pominąłem to. I tyle, ale Vega1 pisze najpierw /w wcześniejszym wątku/ że chce budowę zamknąć w 200 tyś zł, a potem przymierza się do PC! W tym wątku wspomina o domu 200 m2 więc drugie 200 tyś. no może 150 tyś. będzie potrzebował na dom czyli kredyt + 100 tyś. PC, CWU, ogrzewanie ... to jest już 250 - 300 tys. PLN kredytu jak to weźmie na 30 lat to odda 550 - 600 tyś. to co ta PC nie będzie Go kosztowała 200 tyś.????? Powinien być wdzięczny, że ktoś Go ostrzega tym bardziej że ogrzewanie roczne nie będzie za darmo tylko minimum 2000 zł /rok i tak to kosztuje. To tyle
Pozdrawiam
Link do komentarza
nigdy nie dostanę kredytu. Już pisałem w innym wątku. Mam mieszkanie które w tej chwili jest warte 240-270 tysięcy. Jest po remoncie, więc bliżej tej górnej granicy. Muszę się w tej kwocie zamknąć z budową bo nie będę miał możliwości "dokoptowania" jakiejś kwoty.
Dlatego wybrałem tanie technologie, będę budował systemem gospodarczym i własnymi siłami głównie. Chyba tylko do dachu będą mi potrzebni fachowcy bo nie mam nikogo "od siebie" w tej kwestii. Zamierzam ogrzewać dom pompą VITOCAL 160 a ta pompa kosztuje niecałe 10 koła. Do tego ekopiec na pellet za 7 koła.
Takie mam plany. Z budową ruszać chcę na wiosnę za równy rok. Na jesień daje mieszkanie do sprzedaży. Jak się sprzeda, to się vega1 wybuduje. Jak się nie sprzeda to się nie wybuduje. Proste icon_smile.gif

Dom który chce wybudować będzie miał max 130 metrów. Nie wiem skąd wziąłeś 200. Ja nigdy się nawet nie przymierzałem do takiego domu. Nie stać mnie i już. Buduje mały i tani dom. Za to bardzo ciepły i tani w eksploatacji.
Link do komentarza
Cytat

nigdy nie dostanę kredytu. Już pisałem w innym wątku. Mam mieszkanie które w tej chwili jest warte 240-270 tysięcy. Jest

Dom który chce wybudować będzie miał max 130 metrów. Nie wiem skąd wziąłeś 200. Ja nigdy się nawet nie przymierzałem do takiego domu. Nie stać mnie i już. Buduje mały i tani dom. Za to bardzo ciepły i tani w eksploatacji.


Witam,
zwracam honor to Janekuleki w swoich obliczeniach odwołał się do budynku o pow. 200m2 i "pozajączkowało mi się" co nie zmienia faktu że tanie budowanie o którym piszesz ni jak się ma do PC. I tyle bo sprzedając mieszkanie za tę kasę musisz się wprowadzić do domu wykończonego a nie na "betony" a z PC i tyle.
Po pierwszym etapie /SSZ/ zrozumiesz o czym piszę - ile kasy Ci zostanie a ile kosztuje wykończeniówka a zakładam że do wprowadzenia się będziesz chciał mieć dom w zasadzie wykończony a nie mieszkać ciągle na budowie.
Pozdrawiam, życzę rozsądnego i szybkiego budowania.
Link do komentarza
Cytat

nigdy nie dostanę kredytu. Już pisałem w innym wątku. Mam mieszkanie które w tej chwili jest warte 240-270 tysięcy. Jest po remoncie, więc bliżej tej górnej granicy. Muszę się w tej kwocie zamknąć z budową bo nie będę miał możliwości "dokoptowania" jakiejś kwoty.
Dlatego wybrałem tanie technologie, będę budował systemem gospodarczym i własnymi siłami głównie. Chyba tylko do dachu będą mi potrzebni fachowcy bo nie mam nikogo "od siebie" w tej kwestii. Zamierzam ogrzewać dom pompą VITOCAL 160 a ta pompa kosztuje niecałe 10 koła. Do tego ekopiec na pellet za 7 koła.
Takie mam plany. Z budową ruszać chcę na wiosnę za równy rok. Na jesień daje mieszkanie do sprzedaży. Jak się sprzeda, to się vega1 wybuduje. Jak się nie sprzeda to się nie wybuduje. Proste icon_smile.gif

Dom który chce wybudować będzie miał max 130 metrów. Nie wiem skąd wziąłeś 200. Ja nigdy się nawet nie przymierzałem do takiego domu. Nie stać mnie i już. Buduje mały i tani dom. Za to bardzo ciepły i tani w eksploatacji.


To dlaczego chce Pan tyle kasy wydać na ogrzewanie? Tylko izolacja jest energooszczędna nie ogrzewanie. Koszt ogrzewania na dom 130m2 to 4000 zł dobry reku z montażem 4500 zł i zostaje sporo kasy na minimum 30 cm (0,1W/m2xK) w podłodze ścianie i 50 cm w dachu. Przy braku strat na zasobnikach i cyrkulacji ogrzewanie wyjdzie nie więcej jak 20 kWh/m2 + zyski (10kWh/m2) wystarczy policzyć . Porównać z energochłonnym domem 109 m2 Pana Henryka.
"Konserwacja i serwis" izolacji też jest tańszy niż pomp ciepła !
Link do komentarza
system Thermomur z kształtkami TH 400 czyli 25cm styropianu w sumie. Pod płytę 30 cm styropianu również. Ściana wychodzi 0,125 W/(m2K).
Przyznam się szczerze że zastanawiałem się nad wełną od środka (5 cm) między ścianę a płytę GK, ale w tym wypadku to chyba pozbawione jest sensu.
Link do komentarza
Cytat

system Thermomur z kształtkami TH 400 czyli 25cm styropianu w sumie. Pod płytę 30 cm styropianu również. Ściana wychodzi 0,125 W/(m2K).
Przyznam się szczerze że zastanawiałem się nad wełną od środka (5 cm) między ścianę a płytę GK, ale w tym wypadku to chyba pozbawione jest sensu.


Ależ jak najbardziej uzasadnione!
1- Pan liczy izolacje do odbiornika, nie sumę. Tylko w "fizyce budowli" ciepło „idzie” najkrótszą drogą ( czyli prostopadle do izolacji) .
2- Co będzie z wilgocią? Dając wełnę od środka da Pan też paroizolację jak w dachu.
3 – Izolacje w domach energooszczędnych zaczynają się od 0.1W/m2 x K a nie wynoszą 0.125.

Jak Pan sobie wyobraża komfort przy małych potrzebach i jednym termostacie elektronicznym na dom?
Jak Pan chce uwzględniać zyski z TV kompa.... światła itp przy centralnej elektronice?
Ile w/g Pana wyniosą straty na zasobniku i cyrkulacji?
Dom zużywający 2600kWh rocznie to 1400zł – jest sens kupować pampę by więcej płacić?
Link do komentarza
przecież system thermomur po wybudowaniu, daje nam 5 cm styropianu od środka. To zapewne jakieś zabezpieczenie przeciw wilgoci jest. Dodatkowo, można dać folie nieprzepuszczalną na ścianę. Tylko wciąż pytam, czy warto?
Jaką różnicę osiągniemy, między samym thermomurem co ma 0,125 a thermomurem z warstwą wełny 5cm między ścianą a płytą gips-karton? Czy ta różnica będzie w ogóle wyczuwalna?
Link do komentarza
Cytat

nigdy nie dostanę kredytu. Już pisałem w innym wątku. Mam mieszkanie które w tej chwili jest warte 240-270 tysięcy. Jest po remoncie, więc bliżej tej górnej granicy. Muszę się w tej kwocie zamknąć z budową bo nie będę miał możliwości "dokoptowania" jakiejś kwoty.
Dlatego wybrałem tanie technologie, będę budował systemem gospodarczym i własnymi siłami głównie. Chyba tylko do dachu będą mi potrzebni fachowcy bo nie mam nikogo "od siebie" w tej kwestii. Zamierzam ogrzewać dom pompą VITOCAL 160 a ta pompa kosztuje niecałe 10 koła. Do tego ekopiec na pellet za 7 koła.
Takie mam plany. Z budową ruszać chcę na wiosnę za równy rok. Na jesień daje mieszkanie do sprzedaży. Jak się sprzeda, to się vega1 wybuduje. Jak się nie sprzeda to się nie wybuduje. Proste icon_smile.gif

Dom który chce wybudować będzie miał max 130 metrów. Nie wiem skąd wziąłeś 200. Ja nigdy się nawet nie przymierzałem do takiego domu. Nie stać mnie i już. Buduje mały i tani dom. Za to bardzo ciepły i tani w eksploatacji.




Tak, ... nie ma kasy ponad stan, dlatego będzie gospodarczo (skąd ja to znam icon_wink.gif ) ale ... dlatego PCi do cwu za 8 000?? Jedno przeczy drugiemu. PCi, solary itp są dla ludzi którzy mają kasę ponad stan albo gminę bogatą. Takie bajery się nie kalkuluj. Lodówka kosztuje 1500 i też jest to PCi icon_wink.gif. Poczekajmy jeszcze parę lat to ta moda na PCi, która nawet w metodologii jest forowana stanieje tyle że do tego czasu trochę zarobią na wierze ludzi, że w to warto inwestować.

pzdr
Link do komentarza
Cytat

Czy Pan zakłada, że styropian nie chłonie wody? Czy Pan zakłada, że beton odprowadzi przez fundament pod dom pomijalną ilość energii? To znaczy, że Pan chce płacić za ogrzewanie jak Szanowny HenoK- jak tak to nie ma problema. Pan grzeje – zamiast izolować.

Czy wie Pan chociaż jak wygląda ściana w systemie TH400?
Tak się składa, że ja mam izolację od strony gruntu 10cm, vega1 zakłada 30cm. Dala Pana To nie stanowi żadnej różnicy?
Natomiast widzi Pan ogromną różnicę pomiędzy ścianą mającą U=0,125W/(m2K) i ściana o U=0,1W/(m2K). Dlaczego? Tego już Pan nie potrafi wytłumaczyć.
Jeżeli chcesz zastosować okna o U=0,3W/(m2K), to warto byłoby o te 0,025W/m2 walczyć, jeżeli dasz okna o U=0,8W/(m2K), to można się jeszcze zastanawiać, ale przy gorszych oknach i drzwiach, będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Przy powierzchni ścian zewnętrznych 200m2 straty ciepła przez "gorszą" ścianę wzrosną o 350-400kWh, co przy ogrzewaniu pompą ciepła czy kotłem na pelety da wzrost kosztu o 35-40zł w skali roku.
Nawet przy ogrzewaniu elektrycznym (0,55zł/kWh) będzie to 193-220zł.

vega1, jak chcesz wyjąć na budowie swojego domu jak "Zabłocki na mydle". to słuchaj rad TB.
Dla niego najważniejsza jest izolacja od wewnątrz. Posuwa się nawet do takich stwierdzeń, że lepsze 2cm wełny mineralnej od wewnątrz niż 25cm styropianu od zewnątrz.

Policz koszt docieplenia od wewnątrz - wełna mineralna gr. 6cm o lamdzie -0,03- 10m3 min. 1300zł.
Ale to nie wszystko, te 6cm zajmuje Ci powierzchnie domu. Razem będziesz miał ok. 2,5m2 mniej. Budując systemem gospodarczym 1m2 domu to koszt ok. 2000zł, czyli jesteś 5000zł w plecy (albo możesz wybudować dom o te 2,5m2 mniejszy, albo tracisz taką powierzchnię).
Teraz załóż, że te 6300zł możesz włożyć na lokatę (ulubiona metoda TB, stosuje ją do wszystkich rozwiązań, tylko nie do baterii bezdotykowych) i mieć z tego 5% rocznie, czyli 315zł. Co się bardziej kalkuluje?
Link do komentarza
Chyba nie jak
Cytat

"Zabłocki na mydle".

a HenoK na swoim domu!.
Jakie zmniejszenie powierzchni skoro dom jeszcze nie stoi! Jaka lokata - skoro brakuje kasy? O lokacie piszę jak ktoś ma luźną kasę i chce sobie kupić solar by więcej wody i energii zużywać. Różnica między 0.1 a 0.125 jest 25% To mało? A jak nie da sie paroizolacji... to różnica się powiększy. Kolejna sprawa - to 0.125 W/m2xK będzie - pod warunkiem, że ciepło w betonie idzie prostopadle do styropianu!!!!
Pana wrogość do izolacji jest zrozumiała – w domach izolowanych nie stosuje się centralnych systemów ogrzewania – więc i pomp ciepła. Nic Pan na to nie poradzi, ale przyszłość ze względu na ekonomię, komfort, zdrowie jest przed domami izolowanymi. Najlepszego!
Link do komentarza
Cytat

Chyba nie jak a HenoK na swoim domu!.
Jakie zmniejszenie powierzchni skoro dom jeszcze nie stoi! Jaka lokata - skoro brakuje kasy? O lokacie piszę jak ktoś ma luźną kasę i chce sobie kupić solar by więcej wody i energii zużywać. Różnica między 0.1 a 0.125 jest 25% To mało? A jak nie da sie paroizolacji... to różnica się powiększy. Kolejna sprawa - to 0.125 W/m2xK będzie - pod warunkiem, że ciepło w betonie idzie prostopadle do styropianu!!!!
Pana wrogość do izolacji jest zrozumiała ? w domach izolowanych nie stosuje się centralnych systemów ogrzewania ? więc i pomp ciepła. Nic Pan na to nie poradzi, ale przyszłość ze względu na ekonomię, komfort, zdrowie jest przed domami izolowanymi. Najlepszego!




Byłbys nawet do dyskusji gdybyś:
1. nie wierzył tak tylko w tą izolację od wewnątrz bo to nie jedyne dobre rozwiązanie (HenoK ma od wewnątrz a tak na niego psioczysz)
2. nie przesadzał z tą ilością ciepła uciekającą przez fundament bo faktycznie sporo ucieka ale bez przesady, koszty za sezony grzewcze w domach bez izolacji nawet od zewnątrz ściany fund. nie wynoszą tyle co wielokrotnie podawałeś przez sam fundament- bodajże 500 kWh/mb*rok
3. i zaczął też słuchać czasem

pzdr
Link do komentarza
Zdecydowanie najwięcej ciepła ucieka do gruntu - 10 cm styro u Szanownego HenoKa to dyskwalifikacja. Minimum to 30 cm. A te 500kWh wyszło w 96' - z tym, że nie potrafię podać ile z tego poszło do gruntu a ile przez znacznie wilgotniejszą ścianę, w drugiej połówce badanego domu . 20 cm wełny z paroizolacją było w miejscu suporexu a suporex w miejscu styropianu - 10 000 kWh więcej zużyła "ocieplana” połówka.
No i dalsza konsekwencja izolacji - wyrzucenie centralnego ogrzewania! Przy izolacji na poziomie zużycia sporo poniżej 30kWh/m2 rocznie (z zyskami z rtv i agd) centralne ze swoim zasobnikiem i cyrkulacją bez ogrzewania zadaniowego - zupełnie odpada.
A izolacja to nie kwestia wiary - wilgoć, sterowanie... strefy i zadaniowość oraz precyzja, czy uwzględnianie zysków - to mała bezwładność i ASIC.
Link do komentarza
Cytat

Jakie zmniejszenie powierzchni skoro dom jeszcze nie stoi!


To bardzo proste, ale jak widać nie dla każdego icon_sad.gif .
vega1 może wybudowac dom z kształtek TH400 np. o wymiarach wewnętrznych np. 10m x 10m. Pan radzi mu zwiększyć U z 0,125 do 0,1W/(m2K). Oznacza to dołożenie 6cm wełny o lambdzie 0,03 lub 8cm wełny o lambdzie 0,04.
Proponuje Pan ocieplenie od wewnątrz, więc nie zmienia się konstrukcja budynku (ściany, płyta fundamentowa, strop, dach), tylko zmniejsza się powierzchnia użytkowa domu odpowiednio o 0,06 x 4 x 10 = 2,4m2 lub 0,08 x 4 x 10 = 3,2m2.
Jeżeli chciałby tę powierzchnie odzyskać, musiałby zwiększyć rozmiary konstrukcji, czyli zwiększyć jej koszty. Jeżeli godzi się ze stratą tej powierzchni, to wzrasta cena 1m2 powierzchni. Np. stan surowy domu kosztuje 130tys. zł. Przy powierzchni użytkowej 130m2 koszt 1m2 wyniesie 1000zł/m2, zaś przy 127m2 będzie to 1024zł/m2.

Cytat

Jaka lokata - skoro brakuje kasy? O lokacie piszę jak ktoś ma luźną kasę i chce sobie kupić solar by więcej wody i energii zużywać. Różnica między 0.1 a 0.125 jest 25% To mało? A jak nie da sie paroizolacji... to różnica się powiększy. Kolejna sprawa - to 0.125 W/m2xK będzie - pod warunkiem, że ciepło w betonie idzie prostopadle do styropianu!!!!
Pana wrogość do izolacji jest zrozumiała – w domach izolowanych nie stosuje się centralnych systemów ogrzewania – więc i pomp ciepła. Nic Pan na to nie poradzi, ale przyszłość ze względu na ekonomię, komfort, zdrowie jest przed domami izolowanymi. Najlepszego!


Za określoną kasę vega1 chce wybudować dom o powierzchni 130m2, a Pan mu proponuje za większą kasę (koszt ocieplenia od wewnątrz) dom o powierzchni 127m2.
No to pójdźmy dalej. Wie Pan ile tańszy będzie dom o powierzchni 80m2?

Jeżeli chodzi o dyfuzję pary wodnej, to przy grubości styropianu 25cm i betonu 15cm + płyta g-k + elewacja przy temperaturze wewnętrznej 20st. C i wilgotności 50% oraz temperaturze zewnętrznej -15st. C i wilgotności 90% strumień pary wodnej wychodzi ok. 1g/m2 w ciągu 24h. W takich warunkach można spodziewać się początku skraplania wody w zewnętrznej warstwie styropianu. Przy wyższych temperaturach zewnętrznych, a takie są przez 95% sezonu grzewczego punkt rosy nie występuje w ścianie, co oznacza możliwość wysychania ściany.

Tak więc Pana opowieści o styropianie ważącym 5 razy więcej są albo bajkami, albo świadczą beznadziejnym wykonawstwie tego typu przegród.
Przy starannym wykonaniu, co akurat przy tej technologii nie jest specjalnie trudne, nie ma powodów do obawiania się wilgoci, którą Pan tak straszy.
Link do komentarza
Cytat

Tak, ... nie ma kasy ponad stan, dlatego będzie gospodarczo (skąd ja to znam icon_wink.gif ) ale ... dlatego PCi do cwu za 8 000??
pzdr



nie do CWU tylko do CO. Dobrze, opiszę swoje przemyślenia i plany. Dom w założeniu ma być bardzo ciepły (tu z pewnością dyskusja z panem Tomaszem będzie się toczyła non-stop) icon_smile.gif
Z racji mojego ograniczonego budżetu, wybrałem nie najdroższe rozwiązania technologiczne. Thermomur, strop drewniany, dodatkowo do domu nie będę prowadził gazu, i nie będę miał komina (brak komina to kolejna oszczędność ale też wyeliminowanie miejsca gdzie ciepło może "spitalać")
Dom o prostej bryle (prawie stodoła) do max 130 metrów. Oczywiście nie podpiwniczony. Kwota 250 tysięcy, może nie pozwoli mi wykończyć go do końca, ale ja się nawet nie nastawiam. Ja chcę wybudować i się wprowadzić. Wykańczać sobię mogę następne kilka lat. Nie jestem wymagający. Jedyne na czym nam zależy, to wyprowadzić się z tego cholernego bloku.
A skoro mam działkę to grzechem byłoby nie spróbować. Jakoś się uda. Tak jak pisałem w rodzinie mam wielu fachowców. Tylko od dachu nikogo nie mam i będę musiał wezwać ekipę. W tej sytuacji, wybudowanie tego domu "pod wprowadzkę" staje się bardzo, bardzo realne.

Piszecie że kupowanie pompy za 10 koła przy takim budżecie to głupota. Dlaczego? Zupełnie tego nie kapuje.
Jedno co już przemyślałem i za radą pana T.B. zrobię, to raczej na bank zrezygnujemy z wanny. To w domu faktycznie nie bardzo się opłaci, grzać takie duże ilości wody. Tzn. wanna będzie, ale zapewne do użytku sporadycznego. Stawiam na prysznic. Tak więc, ja nie jestem upartym debilem. Liczę, czytam, kalkuluje i wyciągam wnioski.
Pan T.B. jeśli chce mnie do czegoś przekonać, powinien bardziej się postarać. Proszę o konkrety. Jak wg. pana, miała by wyglądać ściana mojego domu, dysponując moim budżetem. Ja niczego nie neguje, ale jak dla mnie (laika) jest w tym co pan pisze za mało konkretów.
Link do komentarza
Cytat

Zdecydowanie najwięcej ciepła ucieka do gruntu - 10 cm styro u Szanownego HenoKa to dyskwalifikacja.

To żadna dyskwalifikacja. Taka grubość izolacji spełnia aktualne warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki. Co wcale nie znaczy, że taką grubość izolacji polecam.
Link do komentarza
Cytat

nie do CWU tylko do CO. .(...)dodatkowo do domu nie będę prowadził gazu, i nie będę miał komina (brak komina to kolejna oszczędność ale też wyeliminowanie miejsca gdzie ciepło może "spitalać")
(...)Piszecie że kupowanie pompy za 10 koła przy takim budżecie to głupota. Dlaczego? Zupełnie tego nie kapuje.
Jedno co już przemyślałem i za radą pana T.B. zrobię, to raczej na bank zrezygnujemy z wanny. To w domu faktycznie nie bardzo się opłaci, grzać takie duże ilości wody. Tzn. wanna będzie, ale zapewne do użytku sporadycznego. Stawiam na prysznic.
(...) Dom ma służyć mi a nie ja jemu. Przy takim nastawieniu jak moje, nie wyobrażam sobie innego rozwiązania niż pompa ciepła do produkcji CWU a skoro tak, to grzechem było by jej nie wykorzystać również do CO. "
(...)Widziałem wiele rodzin, które są "niewolnikami" swoich domów. Ja tak żyć nie chcę a nawet nie umiem. Jak idę myć zęby to odkręcam kurek z wodą i ona się leje aż nie skończę. (...)Zamierzam ogrzewać dom pompą VITOCAL 160 a ta pompa kosztuje niecałe 10 koła. Do tego ekopiec na pellet za 7 koła.
Takie mam plany. Z budową ruszać chcę na wiosnę za równy rok.


Witam mąciciela,
powyżej przytoczyłem tylko parę Twoich wypowiedzi /wizji jak ma wyglądać Twój przyszły dom/! Rozumiem że spaliny z pelet będą "spitalać" przez okno w kotłowni (lub salonie). Vega1 ile Ty masz lat????
Pozdrawiam
acha jeszcze jedno: wogóle nie mącisz!
Sugestia: podaj swój adres priv do Pana TB i niech Ci zaprojektuje dom <10 kwh/m2/rok "po za anteną"!
Link do komentarza
Pan TB przyjmuje, na tylko sobie znanej zasadzie, że fundamenty muszą spowodować „pobór ciepła” z domu w wielkości (i tu zależnie od fantazji) od 400 do 500kWh/m2/sezon grzewczy – oczywiście jeśli nie są wykonane wg. Jego założeń.

Skoro tak Pan szafuje domem HenoK – no to policzmy ile ten dom musiał „spalić” wg. Pana niezłomnej wiedzy, popartej odpowiednimi doświadczeniami (co pokreśla Pan na każdym kroku).
Szacuję, że łącznie fundamenty HenoK nie są mniejsze niż 50mb, co daje „zużycie” energii elektrycznej w sezonie grzewczym między 25.000kWh, a 20.000kWh, dodajmy do tego około 4.000kWh na resztę strat domu. W sumie daje to od 24.000kWh do 29.000kWh za sezon grzewczy.

Licząc, że 1kWh energii = 0,56zł, daje to kwotę od 13.400zł do 16.200zł.

HenoK grzeje tylko „elektrycznością” (pompa ciepła), a jego zapłacone rachunki wyniosą około 1,200zł ( nie jestem pewien, czy nie jest to łączna kwota CO + CWU), czyli dużo mniej niż Pana prognozy – cud jakowyś zapewne.

To kto płaci za ogrzewanie fundamentów domu HenoK ?
Link do komentarza
Cytat

Witam mąciciela,
powyżej przytoczyłem tylko parę Twoich wypowiedzi /wizji jak ma wyglądać Twój przyszły dom/! Rozumiem że spaliny z pelet będą "spitalać" przez okno w kotłowni (lub salonie). Vega1 ile Ty masz lat????
Pozdrawiam




przeczytaj sobie jak działa ekopiec na pellet a potem pytaj się ile ja mam lat. Już raz się wycofywałeś z tego co napisałeś. Widzę że lubisz się upokarzać. Do tych piecy komin nie jest potrzebny. Zaplanowałem to w inny sposób.

Ale skoro pyasz, to Ci chętnie odpowiem. Mam 13,5 roku. Rozumiesz? Czy to wystarczy? Satysfakcjonuje Ciebie to? To chciałeś usłyszeć? Tylko błagam Cię, nie napisz mi za chwilkę że to nie prawda icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

i jeszcze jedno. Przestań mnie publicznie obrażać bez powodu. A jak chcesz ze mną porozmawiać i mnie poobrarżać, to pisz na pv. Jak na razie jedyną osobą która rozmywa ten wątek, jesteś Ty.
Link do komentarza
Cytat

Aktualne?? To za te "aktualne" będzie Szanowny Pan płacił do końca... domu. I jeszcze jedno: jak rozwiązał Pan problem dołożenia gdy "aktualność" ulegnie dezaktualizacji? Dodatkowe 20 cm w Pana domu… to jaki koszt przy budowie a jaki przy dokładaniu za kilka lat? Między 10 a 30 to jest "niepsujący sie COP3"!!!!

Właśnie tak jak Pan napisał. Słabszą izolację od gruntu oraz w ścianach "nadrabiam" przy pomocy pompy ciepła, kolektorów słonecznych, dużych okien od południa wyposażonych w rolety. Nie wykluczam też w przyszłości np. ogrodu zimowego, który polepszy bilans cieplny domu.
Możliwości jest naprawdę wiele. Nawet gdy za kilkanaście lat przyjdzie mi wymienić pompę ciepła, to będzie to koszt rzędu 10tys. zł. Ogrzewanie podłogowe, podgrzewacz ciepłej wody ze stali nierdzewnej i dolne źródło PC ma trwałość min. 50 lat.
Link do komentarza
Cytat

przeczytaj sobie jak działa ekopiec na pellet a potem pytaj się ile ja mam lat. Widzę że lubisz się upokarzać. Do tych piecy komin nie jest potrzebny. Zaplanowałem to w inny sposób.


Odprowadzanie spalin
Kotły na biomasę w zakresie małych mocy wymagają komina o średnicy ok. 130 mm, co pozwala na umieszczenie wkładu kominowego w typowym szachcie kominowym. Zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego szacht kominowy nie powinien być mniejszy niż 140 x 140 mm dla przekroju prostokątnego i nie mniejszy niż 150 mm dla przekroju okrągłego. Wymiary wkładu kominowego każdorazowo wymagają obliczeń sprawdzających, ze względu na rzeczywiste uwarunkowanie odprowadzenia spalin. Zaprojektowany komin musi mieć ciąg kominowy, pozwalaj ący na odprowadzenie spalin, liczony od czopucha kotła do wylotu spalin na zewnątrz. Prawie zawsze kotły na pelet wyposażone są w wentylatory nawiewne, wywiewne lub nawiewnowywiewne, które pokrywają opory przepływu spalin przez kocioł. W przypadku kotłów o większych mocach wymiary szachtu kominowego muszą być dopasowane do zaprojektowanego wkładu kominowe go. Jako materiał na wkład kominowy zaleca się blachę stalową stopową, ze względu na korozyjne właściwości spalin. Dla umożliwienia poprawnej pracy instalacji odprowadzenia spalin zaleca się stosowanie regulatorów ciągu, pozwalających na utrzymanie w kominie stałego podciśnienia, niezależnie od warunków atmosferycznych oraz rzeczywistej mocy kotła.
Pomieszczenie na magazyn
Pomieszczenie przeznaczone na magazyn peletu musi być pomiesz czeniem suchym, z wentylacją naturalną. W przypadku pneumatycznego załadunku do magazynu, np. z cysterny samochodowej, instalacja elektryczna w pomieszczeniu musi być wykonana w klasie jak do pomieszczeń z atmosferą wybuchową. Powietrze i zawieszony w nim pyi drzewny tworzą mieszankę wybuchową, w takim przypadku zaleca się wykorzystanie pomieszczenia nieposiadającego instalacji elektrycznej. Ze względu na zaia dunek, magazyn peletu musi posiadać jedną ścianę zewnętrzną, w której będą zabudowane króćce załadunkowe, rampę wyładowczą lub zsyp peletu. Wysokość składowania może wynosić do 3 m.

To tak do poduchy zamiast komiksu...
Link do komentarza
tedi1 pan faktycznie jest wyrwany z innego świata. Ja o jednym a pan o drugim. Gdzieś na forum, był wątek (chyba też założony przez "mąciciela") gdzie wypowiadał się ekspert w tej dziedzinie. Taki ekopiec, może odprowadzać spaliny rurą wylotową 80mm np. przez ścianę. Ja mam w planie przy laniu płyty, dać 2 kanały. Jeden do doprowadzenia powietrza do spalania (obowiązkowe) a drugi będzie je odprowadzał. Całość pod płytą, wyprowadzona kilka metrów za dom.


Instalacja jest wyjątkowo prosta. Zaletą ekopiecy jest fakt, iż nie wymagają one podłączenia do tradycyjnego przewodu kominowego. Również codzienna eksploatacja jest bardzo łatwa, a dzięki dostarczonemu w standardowym wyposażeniu pilotowi komfortowa.
za:
http://www.ekopiece.pl/index.php?option=co...p&Itemid=40

o znalazłem jeszcze coś:
https://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=10239

Ale pan wie wszystko najlepiej. Pan naprawdę szuka zaczepki, czy próbuje tylko zwrócić na siebie uwagę.

Za komiksy dziękuje. Mama mi kupuje po kilka tygodniowo. Już nie mam gdzie tego składać icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Są również inne rozwiązania – i tu racje ma vega 1
+ wiele innych icon_biggrin.gif


Witam,
Szanowny Panie: czy przy spalaniu pellet powstają spaliny czy nie powstają?
Czy minimum 2 m rura ze stali kwasoodpornej za czopuchem wyprowadzona po za pomieszczenie kotłowni ( budynek) to nie jest komin??? O czym Pan rozmawiasz? Gdzie się wyprowadza takie dziwy? podpowiem w starym budownictwie, gdzie nie ma wystarczającej liczby otworów kominowych w pionie a mieszkańcy przeszli na ogrzewanie etażowe, ale w nowym budynku ... takie cuda, Panie bajbaga...
Link do komentarza
Cytat

tedi1 pan faktycznie jest wyrwany z innego świata. Ja o jednym a pan o drugim. (...) Taki ekopiec, może odprowadzać spaliny rurą wylotową 80mm np. przez ścianę. Ja mam w planie przy laniu płyty, dać 2 kanały. Jeden do doprowadzenia powietrza do spalania (obowiązkowe) a drugi będzie je odprowadzał. Całość pod płytą, wyprowadzona kilka metrów za dom.

Instalacja jest wyjątkowo prosta. Zaletą ekopiecy jest fakt, iż nie wymagają one podłączenia do tradycyjnego przewodu kominowego. Również codzienna eksploatacja jest bardzo łatwa, a dzięki dostarczonemu w standardowym wyposażeniu pilotowi komfortowa.

Za komiksy dziękuje. Mama mi kupuje po kilka tygodniowo. Już nie mam gdzie tego składać icon_biggrin.gif


Vega 1:
1. nie wyrywaj zdań zkontekstu jeśli nie rozumiesz kontekstu.
2. jesteś też autorem 16 komiksów (twoje tematy główne/problemy) na forum.
3. nie obrażaj się bo Cię nigdy i niczym nie obraziłem
4. nazwanie Cię "mącicielem" miało jedynie podkreślić fakt, że nie masz żadnej wizji i wiedzy oraz, że kilkakrotnie zmieniasz zdanie przy każdym problemie /to takie mało męskie/
Link do komentarza
Cytat

Do kiedy Polska jako ostatni kraj w UE jest zwolniona z akcyzy na paliwa stałe?

Jest jeszcze taka kategoria paliw stałych zwanych biomasą (m.in. pelety). Ale o nich pewnie Pan nie słyszał. Czy one też w UE są obłożone akcyzą.
Podawanie 0,1kg/h byłoby potrzebne w domach wybudowanych wg Pana koncepcji.
W domach posiadających sporą bezwładność cieplną nie ma problemu z "przechowaniem na później" sporej ilości energii bez pogorszenia komfortu. Poza tym tak się składa, że te piece, czy kotły na pelety są wyposażone w precyzyjna automatykę, która pozwala dopasować wytwarzaną ilość ciepła do jego zapotrzebowania.
Jeżeli zapotrzebowanie domu na ciepło do ogrzewania będzie na poziomie 30kWh/m2 rocznie i dodatkowo będzie podgrzewana woda dla 4 osób, to w domu 130m2 koszty eksploatacji przy takim kotle wyniosą ok. 700zł-1000zł, przy zużyciu 1200-1500kg peletów (50-60 worków po 25kg).
Link do komentarza
Cytat

Vega 1:
1. nie wyrywaj zdań zkontekstu jeśli nie rozumiesz kontekstu.
2. jesteś też autorem 16 komiksów (twoje tematy główne/problemy) na forum.
3. nie obrażaj się bo Cię nigdy i niczym nie obraziłem
4. nazwanie Cię "mącicielem" miało jedynie podkreślić fakt, że nie masz żadnej wizji i wiedzy oraz, że kilkakrotnie zmieniasz zdanie przy każdym problemie /to takie mało męskie/




dobrze panie wielki myślicielu icon_smile.gif
Skoro jest pan takim ekspertem, czy mogę się do pana zwracać z moimi problemami? Wierzę że będzie pan w stanie mi pomóc.

Zachęcam również pana eksperta, do zapoznania się z definicją Forum Dyskusyjne.

Ja zmieniam zdanie? Tak. I to świadczy o tym że się uczę i potrafię zmienić zdanie. Zanim zacznę budowę, zmienię zapewne jeszcze nie raz. Pan jest wielkim ekspertem, więc zdania zmieniać nie musi.

Co złego jest w moich tematach? Zapewne nie dostanę odpowiedzi. Ot, czepił się pan i wymądrza. Ja nie ukrywam że jestem laikiem. Może moje tematy wydają się śmieszne bo czasem pytam o banalne sprawy. Ale jak nie wiem, to pytam.

Nikogo nie obrażam. Jest pan właścicielem forum, że pan się tak ciska o ten wątek? Na forum jest z tysiąc rozmytych wątków. Pan się czepia tylko tego.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli (na szczęście oprócz farby) zastosowałeś materiały i technologię do robót wnętrzowych, a nie na zewnątrz.     To raczej nie farba, a gładź wymywana spod farby.     Każdy sposób na zabezpieczenie od wilgoci jest dobry. Można by nawet zmienić obróbki blacharskie krawędzi, aby uniemożliwić dostęp wody.     Musisz po prostu skierować wylot powietrza tak, aby nie trafiało na powierzchnię malowaną. Bo to nie tylko temperatura, ale i wilgoć. Trzeba zamontować jakąś osłonę, owiewkę czy coś w tym rodzaju.  A czym naprawić... Ja kiedyś stosowałem do napraw farby renowacyjne. Są bardzo drogie, ale skuteczne. Tylko nie można ich kłaść na powierzchnie złuszczające się.
    • Witam, opisze swój problem: Sufit na balkonie zaczął z czasem mocno się łuszczyć ( blok z lat 70 ) jako że długie szukanie fachowca do odnowienia nie przyniosło rezultatu ( w 95% rozmów słyszałem że za mała "robota" ) postanowiłem jako laik sam się tym zająć, po pierwsze skrobanie, po drugie gruntowanie, potem gotowa gładź szpachlowa Śmig S-50, szlifowanie i ponowne gruntowanie, całość pomalowana farbą fasadową śnieżka, efekt był zadowalający do pierwszego deszczu, gdzie krople trafiając na krawędź sufitu delikatnie rozpuszczały farbę i gładź brudząc cały balkon na biało, pomysł na naprawę to pomalowanie pasa zewnętrznego sufitu farbą ftalową Nobiles która została polecona w markecie budowlanym, efekt wizualny troszeczkę ucierpiał z powodu błyszczącego pasa, ale na brudzenie pomogło doskonale.... do czasu montażu klimatyzacji, po miesiącu używania stało się coś takiego jak na zdjęciu poniżej - podejrzewam że wylot ciepłego powietrza załatwił tą warstwę i pytanie następujące, jak to naprawić i zabezpieczyć na przyszłość
    • Wydaje mi się, że zamknięcie jakiegoś programu, w tym "Czyste Powietrze" wcale nie oznacza końca zajmowania się taką tematyką i końca promocji określonych rozwiązań przez władze państwowe. To tylko koniec jakiegoś etapu w danym temacie. Bo na przykład skończyły się środki przeznaczone na wspieranie działań. Poza tym, zamknięcie etapu to okazja do sporządzenia jakiegoś bilansu, do zanalizowania, czy założenia są realizowane właściwie, czy przynoszą spodziewane efekty, czy może dałoby się uzyskać więcej. Dlatego wierzę, że niedługo nastąpi otwarcie kolejnego etapu. Przykładem niech będzie program "Mój Prąd". Na szóstą wersję wpłynęło tyle wniosków, że planowana suma dotacji została rozdysponowana w kilka dni. Na szczęście, w reakcji na zainteresowanie odbiorców, wielkość funduszu została zwiększona i to znacznie.   
    • Ile osób skorzystało z tego programu? Jaką kwotą dysponował ten program? 100mld? Dobrze pamiętam? Ile więc zostało rozdysponowane? Biurokracja i papierologia - tym było odzwierciedlenie tego programu. Wiele osób było chętnych na wzięcie udziału ale się po prostu bali. Nikt nie dawał im gwarancji otrzymania dofinansowania.  Może ten program wróci ale w nowej odsłonie i skróconą drogą biurokracji.  
    • Komentarz dodany przez filtryplus.pl: Decyzja o zamknięciu programu „Czyste Powietrze” to krok w niewłaściwym kierunku, zwłaszcza w czasach, gdy walka ze smogiem i zanieczyszczeniem powietrza powinna być priorytetem. Program ten nie tylko umożliwiał wymianę starych, nieekologicznych źródeł ogrzewania na nowoczesne, ale także wspierał termoizolację budynków, co znacząco redukuje emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Zamknięcie takiej inicjatywy to nie tylko ignorowanie problemów środowiskowych, ale także zdrowotnych, bo zanieczyszczone powietrze ma bezpośredni wpływ na nasze życie i zdrowie. Skoro dostęp do szeroko zakrojonych działań naprawczych może zostać ograniczony, warto zainwestować we własne bezpieczeństwo w inny sposób. Kluczowym rozwiązaniem w walce z zanieczyszczeniami w domu jest zakup oczyszczacza powietrza i regularna wymiana jego filtrów. Inwestowanie w takie rozwiązania to nie kaprys, a konieczność, szczególnie w regionach, gdzie jakość powietrza pozostawia wiele do życzenia. Zamknięcie programu „Czyste Powietrze” nie oznacza, że problem zniknie – wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest, by każdy z nas, na miarę swoich możliwości, podejmował działania na rzecz poprawy jakości powietrza, którym oddychamy.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...