Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Wiem że tan temat jest stary, ale potrzebuje waszej pomocy!
Kupiliśmy dom i w jednym pokoju okno dochodzi do podsadzki , i właśnie tam w dolnym rogu pojawiła się pleśń. wietrzymy zgodnie z zaleceniami 2 x15 min dziennie. W drugim pokoju na krawędzi skrzynki gdzie chowa się roleta również pleśń. Firma chce w przyszłym tygodniu przysłać rzeczoznawce i jeżeli on stwierdzi że to nasza wina ( złe wietrzenie ) to musimy za rzeczoznawce zapłacić.

dzięki Henryk
Napisano
Zalecane "wietrzenie" może, co najwyżej, odświeżyć powietrze w pomieszczeniach ale nie zastępuje stałej wentylacji. Pojawienie się pleśni w tych miejscach może być wynikiem zaciekania wody od zewnątrz lub mostka cieplnego, gdzie wykrapla się para wodna. Jeśli wilgotność powietrza w pomieszczeniach nie przekracza 60% to pleśń pojawiała się z pewnością w wyniku wad wykonawczych.
Napisano
Cytat

2 x15 min dziennie

to kpina! Badałem (wilgotność względną i stężenie CO2) w pokoju 20m2/2,4m przy dwóch osobach.
Zima wietrzenie powietrze się całkowicie wymieniło ( CO2 330 ppm tyle co na zewnątrz) już po 40 sekundach, dalej to nie wietrzenie a wystudzanie . "Dojście" do maksymalnej zalecanej granicy CO2 (1000ppm) trwało niecałe 30 min!
Jeżeli ktoś chce wietrzeniem zastąpić wentylacje - to powinien wietrzyć 48 razy co pół godziny przez 30-40 sekund.
Napisano
Cytat

Jeżeli ktoś chce wietrzeniem zastąpić wentylacje - to powinien wietrzyć 48 razy co pół godziny przez 30-40 sekund.


Przesada! Tylko 25 razy! Ale kto to wytrzyma. icon_smile.gif
Napisano
Dzieki za rady, wilgotnosc mam na poziomie 50 - 55 % , a co do wietrzenia, to w dzisiejszych czasach robi sie z wentylacji wielkie Halo, ja w rodzinnym domu nie mialem wentylacji, codziennie mama otwierala okna na 15-30 min. i nie widzialem w zyciu plesni, kilkoro moich znajomych ma nowe , wybudowane samodzielnie domy, moj brat rowniez , nikt nie ma wentylacji, i nie maja problemow z plesnia, dlatego ta wentylacjia to moze taka modna nowinka?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...