Skocz do zawartości

tynk tradycyjny czy płyta karton - gips wewnątrz


Recommended Posts

Napisano
Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Napisano
Stelaż wełna folia płyta. www.isover.se/sw5687.asp
Napisano
Ja nie jestem specjalistą, ale jestem inwestorem budującym mały dom jednorodzinny i swego czasu również poszukiwałem odpowiedzi na podobne pytanie. Moim zdaniem tam gdzie nie trzeba to lepiej nie dawać płyty gipsowo kartonowej. Lepiej wybrać tynk i można wówczas zastanowić się pomiędzy tradycyjnym a gipsowym - i tu już zdania są podzielone. Ja w końcu wybrałem tynk gipsowy.
Napisano
Popieram ideę, aby płyty k-g kłaść wyłącznie tam gdzie jest to konieczne. Uważam, że jest to technologia w dużym stopniu wrażliwa na błędy. Tylko bardzo dobre ekipy (które nie są tanie) potrafią je położyć w sposób taki, aby nie było pęknięć. U mnie jedna poprawiała po drugiej i jakoś się udało je wyeliminować, ale co jakiś czas pojawiają się nowe pęknięcia, prawdopodobnie z uwagi na fakt, że budynek „pracuje” etc.
Tynki gipsowe bardziej chłonę wilgoć, przez co mogą zbyt wysuszyć dane pomieszczenie. Jakość wykonanych tynków nie zależy moim zdaniem od technologii, ale od jakości ekipy wykonawczej.
Napisano
Tylko jak to się go kładziena folii. Masz obawy co do g-k (nisłusznie) rób fermacellem. www.xella.pl "ekonomiczność"
Napisano
Dziekuje za porady. Tynkowac tradycyjnie potrafie sam, wiec chyba zdecyduje sie na wapienno cementowe.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
podobno jak mrowki i inni goscie wejda w plyte to ciezko je stamtad wygonic...
lepiej tynki, najlepiej cementowo wapienne a na to gladz - taniej
  • 8 miesiące temu...
Napisano
icon_neutral.gif A ja mam dom drewniany szkieletowy i nie wiem jakie mają być ściany zewnętrzne i wewnętrzne ? z jakiego materiału ? icon_sad.gif
  • 3 tygodnie temu...
Gość Gość
Napisano
obydwa rozwiązania (płyta G-K oraz tynki mokre) mają swoje wady i zalety
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

obydwa rozwiązania (płyta G-K oraz tynki mokre) mają swoje wady i zalety


zbudowałem w życiu dwa domy w pierwszym wszystkie tynki były mokre następnie położomo na nich gładz robiły to całkiem niezłe ekipy i efekt wydawał się przyzwoity w drugim domu z braku funduszy musialem zrezygnować z wielu ekip polożłem wszędzie. płytę karton gips osobiście .Zajeło mi to sporo czasu bo nie jestem fachowcem ale efekt jest super wszystkie ściany są idealnie pionowe kąty proste niema żadnych istotnych pęknięć układanie glazury na tagim podłożu jest łatwe każdemu polecam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Włąśnie, chcesz mieć proste idealnie równe ściany zrób płyty GK , co do postu gdzie jedna ekipa poprawiała po drugiej to nie dlatego że ta pierwsza zrobiła żle tylko tak to już jest z płytami że pękają ponieważ budynek pracuje dlatego też nowo wybudowany dom powinien stać w stanie surowym zamkniętym min. 3 lata i wtedy nie trzeba nic poprawiać . Osobiście poprawiałem sufit podwieszany który zrobiony był wcześniej przez inną firmę ,sufit wykonany był prawidłowo tyle że dom powstał w niecały rok pod klucz i jak zaczął pracować to nie tyle że popękały łączenia płyt tylko płyty zaczęły zachodzić jedna na drugą . Co nagle to po diable , wszystko musi być robione w swoim czasie. Jeśli zdecydujesz sie na tynki mokre to tradycyjnę są zdrowsze i nieco tańsze tymbardziej że te gipsowe trzeba nałożyć jeszcze gładzią bo wyglądają one na pozór ładnie zanim je pomalujesz , po malowaniu widać dopiero wszystkie dziurki :/
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
No właśnie podyskutujmy na temat tych wad i zalet płyt gipsowych jako sposobu na tynki wewnetrzne.
Jestem już po instalacjach wewn. i pomimo sporego doświadczenia- zbaraniałem - nie wiem czy zrobić tynk wenętrzny ( "byrzydal") czy płyty gipsowe ( czy aby na pewno ) a jesli płyty to jaką grubość. Powiedzcie coś o swoich doświadczeniach z tego typu dylematów i rozwiązań.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
witam
W myśl zasady nie poprawiaj dobrego - uważam że tynk cem- wapienny 1x2x7 lub gipsowy maszynowy to optymalne rozwiązanie na lata a prowizorka z płyt G-K na której nic cięższego nie można powiesić to pójście na duże skróty, /tylko do konstrukcji szkieletowej drewnianej i na podsufitkę strychu/. pozdr. piotrekk
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam.


Skoro już się narobiłeś i masz goły mur to najtaniej ,najtrwalej a po jednokrotnym przeszpachlowaniu gipsem gładziutko, wyjdzie tynk tradycyjny, warunkiem jest 3 m-ce schnięcia tynku i przetarcie go papierem z lużnych drobin piasku:)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam icon_biggrin.gif
Jeżeli robisz dla siebie, zrób raz a solidnie jeżeli na sprzedaż to płyty gipsowo kartonowe.
Jak masz w miarę równe ściany to tynk tradycyjny lub gipsowy (goldband, rodband, itp.) oprócz Łazienki.

wacek40 icon_cool.gif
Napisano
Cytat

Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam.


Witam .Jak nie pilno to tradycyjny i gładz gipsowa.Trwalsze.Pozdrawiam.Bob
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam plyty sa dobre na starsze ulezane budynki jezeli natomiast mamy niedawno postawiona budowle nie unikniemy spekan na laczeniach a czasami nawet rozchodzenia czy nachodzenia na siebie plyt
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

witam plyty sa dobre na starsze ulezane budynki jezeli natomiast mamy niedawno postawiona budowle nie unikniemy spekan na laczeniach a czasami nawet rozchodzenia czy nachodzenia na siebie plyt




Jeśli fundament i konstrukcja budynku są ok to niemożliwe żeby płyty nachodziły na siebie. Moim zdaniem na ścianach murowanych dobrze jest stosować tynk. Amerykanie wymyślili płyty KG po to aby szybko budować co znaczy taniej. Musimy być otwarci na nowoczesne technologie aby budować więcej domów.
Napisano
Cytat

Jeśli fundament i konstrukcja budynku są ok to niemożliwe żeby płyty nachodziły na siebie. Moim zdaniem na ścianach murowanych dobrze jest stosować tynk. Amerykanie wymyślili płyty KG po to aby szybko budować co znaczy taniej. Musimy być otwarci na nowoczesne technologie aby budować więcej domów.


Suche tynki wymyślono by można dać paro izolację! By ściana , dach były suche!
  • 3 lata temu...
Napisano
witam:) własnie mam takie pytanie odnosnie tynku - robie dom z betonu komórkowego (słyszałem ze łatwo taką sciane zawilgocić - skupmy sie jednak na wewnątrz) czy na taką sciane lepiej jest dać tynk cementowo-wapienny czy gipsowy (czy moze jednak płyty gipsowo-kart.) ?

a pozniej na tynk gładź szpachlową czy gipsową ? jestem raczej początkującym budowniczym ale wydaje mi sie że dam rade to wszystko sam zrobić (czytaj ogarnąć) icon_smile.gif

jeszcze mam 1 pytanko czy jakbym dam płyty gipsowo-kart. do łazienki to czy kafelki bedą sie dobrze układać ?
Napisano
Gładzie gipsowe,gładzie szpachlowe to w zasadzie jedno i to samo.
Warto zwrócić uwagę czy jest to gips naturalny czy syntetyczny /siarczan wapnia/
Większość fachowców gładzi wykonuje gipsem syntetycznym/jest lepszy do pracy/
Ja polecam gips naturalny,jest droższy,ale ma lepsze właściwości przy "oddychaniu" mieszkania.

Płytki na płycie g/k - ideał.
Napisano (edytowany)
dzięki za informacje icon_smile.gif przydadzą sie na pewno
mam jeszcze pytanko...

jak grubą warstwe trzeba dać tynku i jak grubą gładzi gipsowej trzeba dać na tynk ?

i jaka jest różnica cenowa mocowań drewniannych vs. aluminiowych na płyty gk ? Edytowano przez skoczowiak (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

JA zaś uważam, że jeśli robisz dla siebie - zrób porządny, glaziusieńki, prawdziwy tynk - cementowy w łazienkach i innych mokrzejszych pomieszczeniach, ewentualnie gispsowy w mieszkalnych...
Jeśli klient tak chce, można zrobić plyty G/K, ale u siebie w domu zrobiłbym TYLKO prawdziwe tynki!!!
Napisano
Cytat

ok kazdy ma swoje zdanie ale...czy tańsze są płyty gk (z mocowaniami niie drewniannymi) czy tynk cenentowo-wapienny ???


Na scianę będziesz mocował płyty raczej na klej, a nie na "mocowania nie drewniane" - przecież nie zmniejszysz pomieszczenia o 10-15 cm... Może w sumie płyty byłyby tańsze, ale - jak powiedziałem wcześniej - TYLKO tynk icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Proszę o radę. Mam domek z pustaka zbilem stare wapienne tynki. Co dalej? Tynk tradycyjny czy płyta karton - gips? Co lepsze co tansze co trwalsze co na sufit co na ściany.Czy akustyka płyt moze przeszkadzac. Z gory dziekuje i pozdrawiam.


ja uwazam ze tynk to tynk chocby mialo go byc miejscami "pol metra" (chodzi mi o stare budownictwo, nierowne sciany) dla wyrownania powierzchni i jak na niego polozyc gladz to efekt super. Jezeli chodzi o koszty to wydaje mi sie ze jest tanszy niz plyta.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam.Mam troszkę inne pytanie.Niedawno kupiłem dom który jest wykończony błazerią. Planuję w końcu ją zerwać ,a pod nią jest zwykły tynk cementowy.Czym najlepiej wyrównać ściany-położyć na niego gładź,płytę KG czy jakiś inny tynk np gipsowy???? Jestem niestety laikiem w tych kwestiach:( Wielkie dzięki za podpowiedź.
Gość stach
Napisano
Cytat

Witam.Mam troszkę inne pytanie.Niedawno kupiłem dom który jest wykończony błazerią. Planuję w końcu ją zerwać ,a pod nią jest zwykły tynk cementowy.Czym najlepiej wyrównać ściany-położyć na niego gładź,płytę KG czy jakiś inny tynk np gipsowy???? Jestem niestety laikiem w tych kwestiach:( Wielkie dzięki za podpowiedź.


Zrywaj śmiało tę swoją błazerię, kiedyś nazywaną też BURŻUAZERIĄ - przede wszystkim zobaczysz, jak optycznie powiększą się pomieszczenia icon_biggrin.gif
Dopiero potem zobaczysz, co jest pod boazerią - jak wyglądają ściany icon_rolleyes.gif
Jeśli podczas budowy ściany były od razu przygotowywane do ułożenia boazerii, to w tynk wpasowywane były poziome listwy montażowe i po ich usunięciu bedziesz miał poziome zagłębienia po tych listwach. Jeśli zaś boazeria była kładziona na wcześniej ułożone tynki, to po jej demontażu będziesz miał setki otworów po wkrętach, użytych do mocowania listew montażowych. Czasami inwestor decydował się na montaż boazerii na "gołe", nietynkowane ściany icon_rolleyes.gif
Teraz wiesz jak wygląda ściana i co masz dalej robić icon_confused.gif
Jeśli ściany "gołe" - tynkujesz icon_lol.gif
Jeśli mają zagłębienia po listwach - radziłbym położyć warstwę tynku i potem gładź - wypełnianie zagłębień samym gipsem może spowodować powstawanie po pewnym czasie w tych miejscach pęknięć icon_confused.gif
Jeśli mają dziurki - gruntujesz ścianę i dajesz od razu gips icon_lol.gif
Płytę gipsową dajesz tylko w przypadku BARDZO nierównych, krzywych ścian, jest to pójście na skróty - po co we własnym domku z murowanymi ścianami ładować się w płyty...
Napisano
Witam wszystkich,jestem tu nowy icon_biggrin.gif niedawno kupiłem domek w stanie surowym ale zadaszony, który stoi ok 8 lat.piszecie Panowie ze można kłaść płyty gk jeśli budynek stoi ponad 3lata.Proste jest moje pytanie i proszę doradźcie co wybrać na ściany, tradycyjny tynk czy płyty gk? a jesli płyty to czytałem na podobnym forum ze dobry jest klej gotowy dozowany jak pianka(niby szybko i łatwo ale czy równie dobry) dzięki za podpowiedz
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,jestem tu nowy icon_biggrin.gif niedawno kupiłem domek w stanie surowym ale zadaszony, który stoi ok 8 lat.piszecie Panowie ze można kłaść płyty gk jeśli budynek stoi ponad 3lata.Proste jest moje pytanie i proszę doradźcie co wybrać na ściany, tradycyjny tynk czy płyty gk? a jesli płyty to czytałem na podobnym forum ze dobry jest klej gotowy dozowany jak pianka(niby szybko i łatwo ale czy równie dobry) dzięki za podpowiedz


Nie rozumiem co ma wiek domu do kladzenia plyt gk icon_confused.gif Znam jednego kolesia co w nowo wybudowanym domu i to z ytonga polozyl plyty gk. Ja uwazam pomijajac koszty ( co taniej wychodzi) polecilbym bym Ci tynk cementowo-wapienny a na to gladz. Wez pod uwage z mury maja 8 lat, to sie troche "opily wody" icon_wink.gif mam na mysli oczywiscie wilgoc. Jak polozysz plyte gk (podejrzewam ze nalezaloby uzyc plyty zielonej odpornej na wilgoc) to nie lodz sie ze bedzie tak dlugo trzymac jak tynk, ale coz to tylko moj punkt widzenia.

Cytat

po to zeby było szybciej i taniej


Ale czy lepiej?
Napisano (edytowany)
Dzięki za podpowiedz. jesli chodzi o to ze dom stoi już 8lat, to wydaje mi sie ze już mury nie będą pracować.Troche obawiam sie kosztów tynku i gładzi.muszę to przemyśleć.może ktoś jeszcze ma opinie na ten temat?? icon_biggrin.gif Edytowano przez vitrix22 (zobacz historię edycji)
Gość Twój Kierownik Budowy
Napisano
w przypadku domu z pustaka żużlowego, nie koniecznie ściany muszą oddychać. na Twoim miejscu wykonałbym tynk gipsowy-ważne aby wykonała to sprawdzona ekipa. Dobrze zatarty wygląda jak gładź-i wszystko masz wykonane za jednym zamachem. Ponadto po przeliczeniu wychodzi taniej (mówię o materiałach workowanych) taniej niż cementowy. Mimo iż tona materiału jest droższa, to jego zużycie i koszta robocizny (podwykonawcy zawsze za cementowy kasują mnie drożej) już są niższe....
Gość arturo72
Napisano
Cytat

w przypadku domu z pustaka żużlowego, nie koniecznie ściany muszą oddychać.


A czym one oddychają ? O czymś nie wiem ?
P.S.
Rozumiem,że to tylko taki nic nie znaczący nick jest.
Gość Twój Kierownik Budowy
Napisano
Ściana drogi kolego jest "żywym organizmem" który się zawilgaca i osusza, zależnie od pory roku, temperatur, wilgotności względnej powietrza itd. Każdy materiał budowlany oddycha w różnym stopniu. Oddychanie ścian polega na odprowadzeniu nadmiaru wilgoci właśnie z ich wnętrza, ale i pozwalanie im na przyjęcie tej wilgoci. Odsyłam do podręcznika do Fizyki Budowli! I tak jestem kierownikiem nie tylko z nicku!
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ściana drogi kolego jest "żywym organizmem" który się zawilgaca i osusza, zależnie od pory roku, temperatur, wilgotności względnej powietrza itd. Każdy materiał budowlany oddycha w różnym stopniu. Oddychanie ścian polega na odprowadzeniu nadmiaru wilgoci właśnie z ich wnętrza, ale i pozwalanie im na przyjęcie tej wilgoci.


A od czego jest wentylacja ?
Gość Twój Kierownik Budowy
Napisano
Cytat

A od czego jest wentylacja ?



Szanowny Panie- wg badań stężenie substancji zanieczyszczających powietrze wewnątrz budynków jest od 2 do 5 razy większe niż na zewnątrz pomieszczeń... stąd konieczność wentylowania pomieszczeń.
Dodatkowo w pomieszczeniach sal chirurgicznych, pooperacyjnych, laboratoriach analitycznych na wylotach powietrza nawiewanego stosuje się filtry absolutne oczyszczające powietrze nawiewane z części mechanicznych.

Jeśli Pan myśli, że wentylacja służy do odprowadzania wilgoci to jest w błędzie. Często w układach wentylacyjnych stosuje się nawet nawlżacze czyli urządzenia podające parę wodną do układu nawiewu-aby poprawić komfort użytkowania pomieszczeń i chronić przed ich przesuszeniem... co może prowadzić do astmy, alergii itd.

Do usuwania wilgoci stosuje się nie wentylację, ale miejscowe odciągi bądź pochłaniacze!

Reasumując wentylacja służy do usuwania zanieczyszczeń z pomieszczeń.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Reasumując wentylacja służy do usuwania zanieczyszczeń z pomieszczeń.


To takie pytanie,jak powstają zagrzybione pomieszczenia ?Czemu okna nam parują ?
Gość Twój Kierownik Budowy
Napisano
Cytat

To takie pytanie,jak powstają zagrzybione pomieszczenia ?Czemu okna nam parują ?


Napisałem długi wywód i go skasowałem! I tak pewnie by Pan nie zrozumiał...


Powodem parowania szyb jest spadek jej temperatury poniżej punktu rosy! I może się to stać przy bardzo wydajnej wentylacji! Punkt rosy jest temperaturą w której przy określonym ciśnieniu i składzie gazu rozpocznie się proces skraplania.

Czyli wprowadzasz Pan parę do pomieszczeń (oddychanie, suszenie prania, gotowanie bez włączonego pochłaniacza), zmienia określony skład gazu i temperatura puntu rosy rośnie! Zatem jest jednym z elementów wspomnianego wcześniej zanieczyszczenia.

Powodami powstania grzybów są:
1-Podciąganie kapilarne
2-Zawilgocenia przegrody ze strony instalacji, uszkodzonych dachów, elewacji...
3-Mostki termiczne
4-Wykroplenie pary wodnej na wewnętrznej stronie przegrody Powód opisałem powyżej. I tu mamy owe oddychanie ścian! Jeżeli przegroda jest prawidłowo wykonana (można to policzyć!!!) to przyjmie ową wodę i odda ją gdy nastąpi spadek wilgotności powietrza (przez absorbcję) i się osusza. A to wentylacja wprowadza do mieszkań suche (zimą) ale i również bardzo wilgotne (w czasie deszczów...) powietrze, i pozwala ścianom oddychać.
Nie chce mi się pisać dłużej - proszę poczytać sobie o oddychaniu ścian, o roli wentylacji w budownictwie. Ale nie na forach gdzie ludzie straszne idiotyzmy piszą, tylko w publikacjach naukowych (choćby w wiekowym Budownictwie Ogólnym Żenczykowskiego tom IV z 1956r - już wtedy problem był świetnie rozeznany, a mimo to pojawiają się idiotyczne informacje w necie)

Proponuję Panu zrobić test-wyrwij pan sobie ze ściany kawał styropianu (ocieplenia)-tworząc mostek termiczny, proszę tym samym dbać o sprawność wentylacji... za dwa lata będzie mógł Pan szukać Rzeczoznawcy Mykologicznego
Gość Twój Kierownik Budowy
Napisano (edytowany)
Cytat

Czy możliwe że pleśń pojawiła się z powodu niedosuszonej posadzki? Wyszła pleśń na ścianie tuż przy podłodze.


Na parterze? tuż nad gruntem? czy gdzieś wyżej. Proszę zrobić kilka fotek i mi przesłać (adres maila na stronie w stopce). Nowy budynek, czy stary i posadzka była wymieniana? Edytowano przez Twój Kierownik Budowy (zobacz historię edycji)
  • 5 lata temu...
Napisano

Witajcie!

Jestem w trakcie remontu domu drewnianego. Fachowiec wyłożył ściany płytami gipsowy i wyszpachlowal na połączeniach.  Ładnie wszystko wyglądzie i kazał pomalować farba gruntującą a potem 2 razy na kolor . Czy to wystarczy? Nie będzie widać złącze?  Czy trzeba tynki kłaść na ta płytę?  Pytam bo absolutnie nie mam zielonego pojęcia na ten temat a moim okiem to fachowo nie wygląda. .... dzięki za wszelkie komentarze. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...