Skocz do zawartości

wilgoc


Recommended Posts

Napisano
Witam,potrzebuje pomocy.Mieszkam w bloku mam okna plastikowe prawdopodobnie montowane w 1998 roku bo na wkładzie okiennym jest wygrawerowane szkło term 98,mieszkanie jest małe bo 38 m2 w okresie zimowym okna są zaparowane na łączeniu ramy z elewacją od strony mieszkania wyszła pleśń,poprzedni właściciel te łączenia zakleił silikonem,nie mam pojęcia co robic już,myślę o nawiewnikach okiennych bo wydaje mi się że okna są za szczelne.Zdjęcia gołej ściany to zdjęcia z kuchni,miejsce to było zasłonięte kartonami,wczoraj dopiero zauważyliśmy na tapecie sporą pleśń,zerwałem tapetę ,wyczyściłem ścianę i pomalowałem ją środkiem na wilgoc i pleśń.Co robic pomoc.Dziękuję za szybkie i konkretne odpowiedzi.Pozdrawiam.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Witam.
Wilgoć w mieszkaniu spowodowana jest brakiem cyrkulacji powietrza.Piszesz ,że okna są zaparowane....
Okna plastikowe to dobry wynalazek,jednak jeśli okna nie posiadają fabrycznie montowanych wywietrzników.należy przynajmniej raz dziennie wietrzyć mieszkanie,a podczas gotowania,uchylać okno,jeśli nie ma okapu z wyciągiem.
To na przyszłość.Dzisiaj należy osuszyć zawilgocone miejsca,jeśli wilgoć nie zaszła za głęboko,zajmie to kilkanaście godzin,zagipsować/tynkować/ i pomalować ściany farbą "oddychającą"
Powodzenia
Odwiedź moją stronę
Napisano
Opisane zjawisko jest spowodowane dwoma przyczynami - brakiem izolacji cieplnej na styku ościeżnicy okna z murem oraz wysokiej wilgotności powietrza wewnątrz pomieszczenia. Dlatego przede wszystkim należy zapewnić stałą wentylację korzystając z funkcji rozszczelnienia okna (jeśli okucia to umożliwiają) lub bzamontowanie nawiewników okiennych.

Trzeba też sprawdzić drożność i ciąg kanałów wentylacyjnych, które powinny znajdować się przynajmniej w kuchni i łazience.

Natomiast docieplenia otworu okiennego wymaga ułożenia izolacji cieplnej od strony zewnętrznej - np. przez naklejenie pasów styropianu i nałożenie tynku cienkowarstwowego na obwodzie muru wokół okna.

Należy też sprawdzić drożność otworów odwadniających w ramie okna i skrzydle, gdyż w przypadku gromadzenia się wewnątrz profilu wody, znacznie spada izolacyjność cieplna okna.
Napisano
OK rozumiem,ale jeśli wymontuje kawałek uszczelki ze skrzydła w ten sposób uzyskałbym wentylację między skrzydłem a otworami do odpływu wody,uszczelka na ramie byłaby nie ruszona,co powodowałoby szczelnosc okna z zewnątrz.Co myślicie o tym,czy to coś zmieni,czy raczej nie ma sensu bawic się w ten sposób?
Napisano
Mechaniczna wentylacja nawiewowa na pokoje załatwi sprawę. Nawiew koniecznie jak najbliżej sufitu- by do nas docierało ciepłe powietrze. Dobry wentylator kanałowy (do 28dB) ze sterowaniem , trójnik i kanały... 700 zł.
Naturalna wentylacja oknami nie zapewni stałego strumienia i obniży komfort termiczny.
Napisano
Więc tak,ocieplenie zewnętrznej ściany budynku nie wchodzi w grę ponieważ mam mieszkanie na trzecim piętrze,a po drugie nikt nie zgodzi się na ocieplanie bloku chocby z tego powodu [url="http://www.strefagostyn.pl/index.php/aktualnosci/gostyn/2267-efektowna-termomodernizacja-galeria.html"] i tu [url="http://www.strefagostyn.pl/index.php/strefatv/1904-telewizja.html"]chyba rozumiecie mnie ?
Napisano
Cytat

Więc tak,ocieplenie zewnętrznej ściany budynku nie wchodzi w grę ponieważ mam mieszkanie na trzecim piętrze,a po drugie nikt nie zgodzi się na ocieplanie bloku chocby z tego powodu [url="http://www.strefagostyn.pl/index.php/aktualnosci/gostyn/2267-efektowna-termomodernizacja-galeria.html"] i tu [url="http://www.strefagostyn.pl/index.php/strefatv/1904-telewizja.html"]chyba rozumiecie mnie ?



Kuchnia strasznie zagrzybiona ,czy jest łazienka i w jaki sposób była grzana woda do kąpieli,może w kuchni .Okna pewnie posiadaj 2 uszczelki wewnętrzną i zewnętrzną trzeba sprawdzić czy mają mikrowentylacje czyli 10 cm przerwy w zewnętrznej uszczelce na środku u góry a wewnętrznej uszczelce na dole na każdym skrzydle .
Napisano
Woda do kąpieli jest grzana przez podgrzewacz,jak się ociepli to zrobię to co napisałeś,nie mam w oknie mikrowentylacji myślę że wycięcie uszczelki w ten sposób co napisałeś tylko polepszy wentylację w pomieszczeniach?
Napisano
Cytat

Owszem, owszem! Też spodobała mi się zawartość.



Dużo mądrego napisałeś,dzięki za pomoc,tylko takich postów więcej a wszyscy będziemy zadowoleni
Napisano
Cytat

Podał Pan stronkę... Czy Pan to czytał?
Cytat

B. Wentylacja
Wentylacja ma na celu usuwanie z pomieszczeń powietrza zużytego i wprowadzenie na to
miejsce powietrza świeżego z zewnątrz. Wymiana odbywa się w wyniku napływu powietrza przez
okna lub otwory znajdujące się w ścianach zewnętrznych i odpływu przez pionowe kanały
wentylacyjne - w sposób grawitacyjny lub mechaniczny. Wymaganą wielkość wymiany powietrza
określa norma PN-83/B-03430 „Wentylacja w budynkach mieszkalnych zamieszkania zbiorowego i
użyteczności publicznej. Wymagania.” Minimalna wielkość wymiany powietrza powinna wynosić:
• 70 m3 na jedną godzinę dla kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę gazową,
• 30 m3/h dla kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę elektryczną w mieszkaniu
do trzech osób oraz dla WC,
• 50 m3/h w mieszkaniu dla więcej niż trzech osób, oraz dla łazienki,
• 20 m3/h dla jednej osoby w mieszkaniu (30 m3/h dla osób palących).



Jeżeli Pan to czytał i uznała za sensowne "to" na forum podać, mam do Pana pytania, liczę na krótką i sensowną odpowiedź ( najchętniej merytorycznie)
- 1) jaki to jest sposób grawitacyjny - Najważniejszą cechą grawitacji jest jej powszechność. Ciążenie działa tak samo na wszystkie obiekty fizyczne niezależnie od ich natury. Nie można w żaden sposób ani odizolować żadnego obiektu od wpływu ciążenia, ani zakłócić tego wpływu. Pan tak uważa - wentylacja naturalna działa zawsze i nie można jej zakłócić?
- 2)
Cytat

odpływu przez pionowe kanały

Czy przy wentylacji mechanicznej też?
- 3)
Cytat

Wymagania.” Minimalna wielkość wymiany powietrza powinna wynosić:
• 70 m3 na jedną godzinę dla kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę gazową,
• 30 m3/h dla kuchni z oknem zewnętrznym, wyposażonej w kuchenkę elektryczną w mieszkaniu
do trzech osób oraz dla WC,
• 50 m3/h w mieszkaniu dla więcej niż trzech osób, oraz dla łazienki,
• 20 m3/h dla jednej osoby w mieszkaniu (30 m3/h dla osób palących).[/


Jedną z cech wentylacji naturalnej ( konwekcyjnej ) jest brak możliwości ustawienia strumienia minimalnego. Zależy ona od tylu czynników, że może być:
- mniejsza niż minima określone normą
-może nie działać w ogóle
-może działać odwrotnie (szkodliwe zjawisko cofki z kanałów mokrych)
Czy zatem nie uważa Szanowny Pan, że norma PN-83/B-03430 wyklucza wentylację naturalną?
Napisano
Cytat

Podał Pan stronkę... Czy Pan to czytał?


Jeżeli Pan to czytał i uznała za sensowne "to" na forum podać, mam do Pana pytania, liczę na krótką i sensowną odpowiedź ( najchętniej merytorycznie)
- 1) jaki to jest sposób grawitacyjny - Najważniejszą cechą grawitacji jest jej powszechność. Ciążenie działa tak samo na wszystkie obiekty fizyczne niezależnie od ich natury. Nie można w żaden sposób ani odizolować żadnego obiektu od wpływu ciążenia, ani zakłócić tego wpływu. Pan tak uważa - wentylacja naturalna działa zawsze i nie można jej zakłócić?
- 2) Czy przy wentylacji mechanicznej też?
- 3)

Jedną z cech wentylacji naturalnej ( konwekcyjnej ) jest brak możliwości ustawienia strumienia minimalnego. Zależy ona od tylu czynników, że może być:
- mniejsza niż minima określone normą
-może nie działać w ogóle
-może działać odwrotnie (szkodliwe zjawisko cofki z kanałów mokrych)
Czy zatem nie uważa Szanowny Pan, że norma PN-83/B-03430 wyklucza wentylację naturalną?




Wiem że sprzedaje Pan systemy wentylacji mechanicznej i rekuperatory to Pan musi je lansować .

Nie da się ukryć że są dni że wentylacja naturalna ( konwekcyjna ) może nie działać .
Mechaniczna sporo kosztuje i trzeba do niej ciągle dokładać (opłaty za prąd wymiana filtrów) , ale za to jest prawie niezawodna.

Zgodzi się pan również że właśnie w zimie najbardziej potrzebna jest dobra wentylacja i przy ujemnych temperaturach wentylacja naturalna ( konwekcyjna ) działa bez problemu .

Ale co Pan powie tym ludziom jeżeli twierdzi Pan że z wentylacji naturalnej ( konwekcyjnej )

nie ma w ogóle pożytku - 45 tysięcy wciąż bez prądu. Będzie stan klęski żywiołowej?

http://www.tvn24.pl/12690,1638551,0,1,45-t...,wiadomosc.html

http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/pol...-pradu-,52242,1
Napisano
Cytat

rekuperatory to Pan musi je lansować .

skuteczna wentylacja to podstawa. Nie da się zrobić skutecznej wentylacji naturalnej w aktualnie projektowanych domach. Musimy wspomagać się mechanicznie - zaś rekuperacja (odzysk ciepła ) jest przy okazji, jest niedrogi, poprawia komfort.
Cytat

Ale co Pan powie tym ludziom jeżeli twierdzi Pan że z wentylacji naturalnej ( konwekcyjnej )

nie ma w ogóle pożytku - 45 tysięcy wciąż bez prądu. Będzie stan klęski żywiołowej


A co Pan powie, gdy zrobi pomiary wentylacji wyciągowo nadmuchowej ( poza Bartoszem i ekonomikiem dospela), że zimą przy włączonym zasilaniu działają jak najlepsza wentylacja ( największa możliwa różnica wysokości między wyrzutnią a czerpnią) naturalna??? Proszę to sprawdzić i napisać!!! Jak nie ma Pan anemometru proszę sprawdzić na centrali nawet mokrą ręką jak hula!
No co Pan powie?
Napisano
Powiedzcie mi jeszcze jedno czy to normalne aby w kuchni grzejnik był nie pod oknem a obok i na wysokości bo ja wiem 1,5m.Jeszcze śmieszniejsze jest to że grzejniki w każdym z pomieszczeń nie miały więcej niż pięc żeberek,nie zdążyłem wymienic wszystkich,w małym pokoju założony jest nowy aluminiowy z 10 żebrami a reszta została stara to znaczy kuchnia i łazienka 4 żebra duży pokój 5,jaka spółdzielnia zakładała coś tak małego,jakie normy pozwalały na taką fuszerę,norma to chyba dwa żebra na metr kwadratowy.Co myślicie o tym?
Napisano
Cytat

Powiedzcie mi jeszcze jedno czy to normalne aby w kuchni grzejnik był nie pod oknem a obok i na wysokości bo ja wiem 1,5m.Jeszcze śmieszniejsze jest to że grzejniki w każdym z pomieszczeń nie miały więcej niż pięc żeberek,nie zdążyłem wymienic wszystkich,w małym pokoju założony jest nowy aluminiowy z 10 żebrami a reszta została stara to znaczy kuchnia i łazienka 4 żebra duży pokój 5,jaka spółdzielnia zakładała coś tak małego,jakie normy pozwalały na taką fuszerę,norma to chyba dwa żebra na metr kwadratowy.Co myślicie o tym?


Ja nawet w łazience, gdzie jest silniejsza niż w kuchni, wentylacja spod drzwi do góry, widziałem zamontowane grzejniki konwekcyjne! Mało tego nawet takie drabinki jakiś "fizyk" zamontował. Ale jak ktoś się uczył, że jest coś takiego jak wentylacja grawitacyjna ( musi z góry na dół) to co się dziwić. Taki "fizyk" to nawet termostat na grzejniku założy w górnej jego części "na wylocie".
Napisano
Cytat

Powiedzcie mi jeszcze jedno czy to normalne aby w kuchni grzejnik był nie pod oknem a obok i na wysokości bo ja wiem 1,5m.



Jest to zupełnie normalne, choć oczywiście najlepiej jeżeli grzejnik znajduje się pod oknem. Niestety większość kuchni w blokach jest bardzo mała w związku z czym mieszkańcy zabudowywują je jak się tylko da, pod oknem także. W takiej sytuacji należałoby robić szczelinę umożliwiającą przepływ powietrza - wiadomo, że ani to nie jest estetyczne ani funkcjonalne. W związku z tym najlepiej od razu założyć grzejnik obok i wyżej. Obecnie w kuchniach robi się ogrzewanie podłogowe i problem znika.
Napisano
Cytat

A co Pan powie, gdy zrobi pomiary wentylacji wyciągowo nadmuchowej ( poza Bartoszem i ekonomikiem dospela), że zimą przy włączonym zasilaniu działają jak najlepsza wentylacja ( największa możliwa różnica wysokości między wyrzutnią a czerpnią) naturalna??? Proszę to sprawdzić i napisać!!! Jak nie ma Pan anemometru proszę sprawdzić na centrali nawet mokrą ręką jak hula!
No co Pan powie?




Przy włączonym działają na pewno icon_smile.gif Ja pytałem czy działają przy wyłączonym zasilaniu brak prądu przez 2-3 tygodnie !
Napisano
Cytat

Powiedzcie mi jeszcze jedno czy to normalne aby w kuchni grzejnik był nie pod oknem a obok i na wysokości bo ja wiem 1,5m.Jeszcze śmieszniejsze jest to że grzejniki w każdym z pomieszczeń nie miały więcej niż pięć żeberek,nie zdążyłem wymienic wszystkich,w małym pokoju założony jest nowy aluminiowy z 10 żebrami a reszta została stara to znaczy kuchnia i łazienka 4 żebra duży pokój 5,jaka spółdzielnia zakładała coś tak małego,jakie normy pozwalały na taką fuszerę,norma to chyba dwa żebra na metr kwadratowy.Co myślicie o tym?



Tak grzejnik na tej wysokości w kuchni z powodu szafek kuchennych icon_smile.gif
Za komuny mała ilość żeberek była podyktowana dostępnością na rynku ,oraz tym ze grzejniki grzały "na maxa " dotykając grzejnika można było się poparzyć .Może Pan zdemontować jeden z grzejników zastąpić go nowym a zdemontowany podzielić i po dokręcać żeberka do tych mniejszych .
Napisano
Cytat

A co Pan powie, gdy zrobi pomiary wentylacji wyciągowo nadmuchowej ( poza Bartoszem i ekonomikiem dospela), że zimą przy wyłączonym zasilaniu działają jak najlepsza wentylacja ( największa możliwa różnica wysokości między wyrzutnią a czerpnią) naturalna???


W takiej sytuacji wentylacja mechaniczna będzie rzeczywiście pracowała w sposób zbliżony do wentylacji naturalnej, chociaż nie w każdej sytuacji.
Aby działała konieczne jest zapewnienie znacznej różnicy wysokości pomiędzy czerpnia i wyrzutnią (np. czerpnia w ścianie budynku, a wyrzutnia wyprowadzona ponad dach). Wskazane byłoby także wyłączenie odzysku ciepła (poprzez bypass). No i jeszcze jedno - czerpnia powinna być po stronie przeważających wiatrów.
Napisano
Cytat

Pomyłka. Oczywiście, że bez zasilania



Czyli podsumujmy :

Jeżeli wentylacja naturalna ( konwekcyjna ) ma praktycznie wyłącznie kanały pionowe !

nie ma możliwości ustawienia strumienia minimalnego. Zależy ona od tylu czynników, że może być:
- mniejsza niż minimalna określone normą
-może nie działać w ogóle
-może działać odwrotnie (szkodliwe zjawisko cofki z kanałów mokrych)
i ma wyłącznie kanały pionowe !

A wentylacja mechaniczna bez prądu -hula ? a ma w większości kanały poziome icon_smile.gif
Cytat

że zimą przy wyłączonym zasilaniu działają jak najlepsza wentylacja , proszę sprawdzić na centrali nawet mokrą ręką jak hula!
No co Pan powie?


Napisano
Cytat

nie ma możliwości ustawienia strumienia minimalnego. Zależy ona od tylu czynników, że może być:
- mniejsza niż minimalna określone normą
-może nie działać w ogóle
-może działać odwrotnie (szkodliwe zjawisko cofki z kanałów mokrych)
i ma wyłącznie kanały pionowe !


Szkoda, że Pan nie rozumie zagadnienia. Ale trudno postaram się wyjaśnić, po to jest takie forum.
Cytat

- mniejsza niż minimalna określone normą

Nie ma czegoś takiego jak normy do wentylacji naturalnej - zdrowa i komfortowa dla osoby jest wentylacja 15-20 m3/h. Taki parametr można utrzymać wyłącznie przy wentylacji mechanicznej z regulacją. Naturalna wentylacja może być mniejsza równa, większa od komfortowej.
Cytat

-może nie działać w ogóle

Oczywiście, że może nie działać w ogóle - ale tu Szanowny Panie piszemy w kontekście mroźnej i śnieżnej zimy, przez którą dom może nie mieć zasilania. A w zimę wentylacja naturalna, która ma wyrzutnię 5-6 m wyżej niż czerpnię, drożne kanały - będzie działać!!!
Cytat

-może działać odwrotnie (szkodliwe zjawisko cofki z kanałów mokrych)


Szanowny Panie czy widział Pan kiedykolwiek wentylację nawiewno wywiewną z odzyskiem ciepła??? Raczej nie!! Tam jest JEDNA WYRZUTNIA i znacznie niżej czerpnia. Zjawisko cofki z "mokrych kanałów" może występować wyłącznie gdy wyrzutni jest więcej niż jedna!!! Np. w oddzielna w kuchni oddzielna w łazience.
Rozjaśniło się Panu trochę w tematyce „wentylacja”, czy jaśniej pisać?
Napisano
Cytat

Szkoda, że Pan nie rozumie zagadnienia.



W tym jednym zdaniu się zgadzamy icon_smile.gif



Była sobie wentylacja -teraz wentylacja zależna jest od prądu !
Było sobie centralne- teraz centralne zależne jest od prądu !

Ja poszukuję rozwiązań działających niezależnie od energii elektrycznej .
Napisano
Cytat

To czemu unika Pan rekuperacji , może Pan wydłużyć wyrzutnie i będzie jeszcze lepiej. To działa bez prądu. Szkoda, że Pan się nie zna, bo to bardzo proste, ale cóż pomogę.

Jeżeli to takie proste, to proszę odpowiedzieć na następujące pytanie:
Czy przy wykonanej zgodnie podanymi przez Pana zasadami wentylacji mechanicznej : znaczna różnica wysokości pomiędzy wyrzutnią i czerpnią, przy braku energii elektrycznej lepiej puścić powietrze z zewnątrz przez wymiennik czy przez bypass?
Napisano
Cytat

To czemu unika Pan rekuperacji , może Pan wydłużyć wyrzutnie i będzie jeszcze lepiej. To działa bez prądu. Szkoda, że Pan się nie zna, bo to bardzo proste, ale cóż pomogę.


i znowu sie zaczyna ..
czy Wie Pan wogóle o czym Pan pisze ,ile oporu ma wymiennik jakie opory te Pana kanały o znikomych srednicach wie Pan czy nie mam wraze nie że robi Pan to wszytko celowo aby zrobić szum w okól siebie
Wentylacja mechaniczna moze w w jakims stopniu pracowac grawitacyjnie bez prądu ale nie taka na tak małych średnicach i w dodatku na wymienniku
Napisano
Cytat

Wyjaśnianie tematu intelektualnemu zeru mija się z celem.


no miło czytać ze wreście się Pan okreslił i zrozumiał kim Pan jest ,jeszcze jak Pan skończy z tymi swoimi kłamstwami na tym forum bedzie super...
Napisano
Cytat

W takiej sytuacji wentylacja mechaniczna będzie rzeczywiście pracowała w sposób zbliżony do wentylacji naturalnej, chociaż nie w każdej sytuacji.
Aby działała konieczne jest zapewnienie znacznej różnicy wysokości pomiędzy czerpnia i wyrzutnią (np. czerpnia w ścianie budynku, a wyrzutnia wyprowadzona ponad dach). Wskazane byłoby także wyłączenie odzysku ciepła (poprzez bypass). No i jeszcze jedno - czerpnia powinna być po stronie przeważających wiatrów.


Wyżej piszące zero napisał, że to kłamstwo. Ja z zerem nie dam się w pyskówkę - Debil sprowadza do swojego poziomu ... a tam jest lepszy. Będę tylko merytorycznie.
Napisano
Cytat

Jeżeli to takie proste, to proszę odpowiedzieć na następujące pytanie:
Czy przy wykonanej zgodnie podanymi przez Pana zasadami wentylacji mechanicznej : znaczna różnica wysokości pomiędzy wyrzutnią i czerpnią, przy braku energii elektrycznej lepiej puścić powietrze z zewnątrz przez wymiennik czy przez bypass?


Zależy to od wymiennika i bypassa, spotkałem tak wąskie bypassy, że mogą dawać większy opór niż sam wymiennik. Nie wiem, jak jest, ale zaraz po urlopie sprawdzę. Dziś mogę tylko spekulować, że przy 50-80 m3/h (tyle "hulało" w znanych mi pomiarach) Opory wymiennik czy bypass mogą mieć niemierzalne znaczenie.
Napisano
Cytat

Zależy to od wymiennika i bypassa, spotkałem tak wąskie bypassy, że mogą dawać większy opór niż sam wymiennik. Nie wiem, jak jest, ale zaraz po urlopie sprawdzę. Dziś mogę tylko spekulować, że przy 50-80 m3/h (tyle "hulało" w znanych mi pomiarach) Opory wymiennik czy bypass mogą mieć niemierzalne znaczenie.

Gdyby to tylko o opory chodziło, to rzeczywiście nie miałoby to znaczenia. Tylko, że siłą napędową wentylacji naturalnej jest ciepło. Przepuszczając ciepłe powietrze przez wymiennik traci Pan siłę napędową wentylacji (pomijając wpływ wiatru, na który jednak nie zawsze można liczyć).
Czyli jeżeli to ma zadziałać, to trzeba ominąć wymiennik ciepła.
Napisano
Cytat

Gdyby to tylko o opory chodziło, to rzeczywiście nie miałoby to znaczenia. Tylko, że siłą napędową wentylacji naturalnej jest ciepło. Przepuszczając ciepłe powietrze przez wymiennik traci Pan siłę napędową wentylacji (pomijając wpływ wiatru, na który jednak nie zawsze można liczyć).
Czyli jeżeli to ma zadziałać, to trzeba ominąć wymiennik ciepła.


Nie ma przecież problemów przełączyć na bypass w razie awarii zasilania, ale ja badałem z odzyskiem. Może Pan to zbadać u siebie?
Napisano
Cytat

Wyżej piszące zero napisał, że to kłamstwo. Ja z zerem nie dam się w pyskówkę - Debil sprowadza do swojego poziomu ... a tam jest lepszy. Będę tylko merytorycznie.



Panowie dyskusja nie powinna zniżać się do wyzwisk to świadczy tylko o ograniczeniach człowieka .

Prawda i tak się obroni !

Proszę się przeprosić icon_confused.gif
Napisano
Cytat

Panowie dyskusja nie powinna zniżać się do wyzwisk to świadczy tylko o ograniczeniach człowieka .

Prawda i tak się obroni !

Proszę się przeprosić icon_confused.gif


Dlaczego Pan moje teksty przytacza, czy ja wprowadzam brak kultury? - Szanowny Kolega jan... świadomie pisze, moje nazwisko z małej litery, napisałe też, ze nie jestem człowiekiem, używa też "zera, "wypier..." itp. Napisałem do moderatora... a ten stwierdził, że wypier... jest w słowniku, że pisanie z małej litery nazwiska jest OK! Uważam, że inni powinni janekluki wybaczyć - myślał, że coś umie - stąd to załamanie kultury i agresja. Ja nie wybaczę, ale załatwię to po swojemu.
Napisano
Cytat

Dlaczego Pan moje teksty przytacza, czy ja wprowadzam brak kultury? - Szanowny Kolega jan... świadomie pisze, moje nazwisko z małej litery, napisałe też, ze nie jestem człowiekiem, używa też "zera, "wypier..." itp. Napisałem do moderatora... a ten stwierdził, że wypier... jest w słowniku, że pisanie z małej litery nazwiska jest OK! Uważam, że inni powinni janekluki wybaczyć - myślał, że coś umie - stąd to załamanie kultury i agresja. Ja nie wybaczę, ale załatwię to po swojemu.


Albo część postów janekluki została edytowana, albo nie umiem poszukać... ale "zera" i wyzwiska widzę wyłącznie w pana postach. Dlaczego?
Napisano
Cytat

Albo część postów janekluki została edytowana, albo nie umiem poszukać... ale "zera" i wyzwiska widzę wyłącznie w pana postach. Dlaczego?


Szkoda, że na tym forum posty można edytować w nieskończoność. Może wyznaczyć jakiś termin np. 24, 48 godzin na edycję. A później już zostaje?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Szkoda, że na tym forum posty można edytować w nieskończoność. Może wyznaczyć jakiś termin np. 24, 48 godzin na edycję. A później już zostaje?


Gorąco popieram!
Napisano
Popieram, bo inaczej można bez trudu ośmieszać uczestników dyskusji. Wystarczy na przykład wycofać niektóre stwierdzenia i... Już ktoś wychodzi na pieniacza, który denerwuje się bez powodu!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

To niech grzebią! Ale założę się, że potrzebna jest decyzja natury "politycznej" icon_smile.gif


A czy wy przypadkowo nie odwalacie wołanie w pustkę? Może w tej sprawie trzeba napisać do adminów?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
A sprawdzał już ktoś, jak to jest teraz z edytowaniem?

Sam sprawdziłem. Dalej można edytować posty sprzed... ooooo... a może i dalej icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...