Skocz do zawartości

Koszt instalacji POMPY CIEPŁA FONKO


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Nie piszę o domach pasywnych, zużywają zbyt duzo energii. Piszę o domach energooszczędnych.
wysokie koszty eksploatacji generuje przygotowanie ciepłej wody. to nie jest prawdą, stosując niecentralny tani system nie przekroczymy (bez wanny) 300kWh na osobę rocznie. Więcej kosztuje utrzymanie bufora "pod parą".

Nawet Pan nie wie, że Pana domy energooszczędne (poniżej 40kWh/m2 na wszystko), to nic innego jak domy pasywne. Pana domy siłą rzeczy na samo ogrzewanie nie mogą zużywać więcej niż 15kWh/m2 rocznie. Druga granica wyznaczona dla domów pasywnych to 120kWh/m2 "na wszystko" też jest w Pana domach spełniona.
Sposób dojścia do takich parametrów może być różny, podobnie jak sposobów na zbudowanie domu pasywnego.
Może jedno w Pana domach kuleje - domy pasywne z reguły charakteryzują się wysokim komfortem cieplnym przez cały rok, o Pana domach bym tego nie powiedział.
Podając przykład z ciepłą wodą pokazuje Pan również brak komfortu (nie każdemu musi odpowiadać brak wanny w domu).
Jednak pomiędzy deklarowanym przez Pana zużyciem 40kWh/m2 a standardem domu pasywnego jest jeszcze 80kWh/m2 rocznie, więc na przygotowanie wody do wanny także by starczyło.
Napisano
Cytat

Oczywiście! Tylko, że dobrze izolując niewiele nas to kosztuje. Izolacja termiczna to coś co przypomina termos. U nas w kraju nader często się zdarza, że "termos" jest niezamknięty ( izolacja termiczna na gruncie nie zamyka się z tą na ścianie) oraz wilgotny ( w dachu jest paroizolacja w ścianie NIE!)
Wystarczy więc dać izolację z folią od środka zamiast na zewnątrz i zapotrzebowanie ciepła faktyczne spada na tyle, że stosowanie pompy ciepła staje się zupełnie nieopłacane. Można się o tym przekonać czytając co sądzą o izolowaniu skutecznym domów sprzedawcy pomp ciepła.

Przychylam się do pytania bajbagi.
Ile konkretnie kosztuje Tak zaizolowany dom?
Podawał Pan niedawno przykład takiego domu za cenę 2750zł/m2. Gdy zapytałem ile kosztuje dom o tej samej powierzchni i "standardowym" zużyciu energii uchylił się Pan od odpowiedzi. Jednak firma, która takie domy buduje podaje cenę 1600-2500zł/m2.
Dojście do tej energooszczędności nie jest więc za darmo. 10-15% od wartości domu to może być dużo i mało.
Za taką różnicę można równie dobrze zainstalować pompę ciepła, jak i lepiej zaizolować dom uzyskując podobne zużycie energii do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody. Może być jeszcze inne rozwiązanie - dodatkowo zaizolować dom i zainstalować mniejszą pompę ciepła. Wtedy zapotrzebowanie na energię może być nie do przebicia dla zwolenników izolowania bez liczenia się z jego kosztami.
Napisano
Ile Pan by więcej zapłacił zamieniając w projekcie warstwy (mur na zewnątrz) i folię z dachu przedłużył na ścianę?
Dzięki temu, że w domach energooszczędnych nie montuje się centralnego, są tańsze w budowie od "katalogowych" nie pisząc już o pasywnych.
Napisano
To nie jest odpowiedź.
Albo Pan nie wie, albo wie Pan, ale nie chce podać, bo wtedy już nie będzie mógł Pan pisać, że „kosztuje niewiele”.
Przecież budując takie domy musi Pan znać odpowiedź.
Podałem konkrety – i takiej oczekuje odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Ile Pan by więcej zapłacił zamieniając w projekcie warstwy (mur na zewnątrz) i folię z dachu przedłużył na ścianę?
Dzięki temu, że w domach energooszczędnych nie montuje się centralnego, są tańsze w budowie od "katalogowych" nie pisząc już o pasywnych.

To nie jest tylko sprawa zamiany strony po której jest izolacja i dodatkowej paroizolacji.
Inna musi być konstrukcja takiej ściany, połączenia pomiędzy ścianami, posadzką i stropem. Uszczelnienie stolarki okiennej i drzwiowej na połączeniu ze ścianami.
Większa jest rozpiętość konstrukcyjna stropów, czy wiązarów dachowych.
Demonizuje Pan sprawę kosztów centralnego ogrzewania. Jest ono drogie w domach enegochłonnych (duże grzejniki, duże przekroje rur). Przy domu energooszczędnym w każdym pomieszczeniu wystarcza niewielki grzejnik połączony z kotłem cienkimi rurkami i to pracujący na niskich parametrach.
Napisano
Cytat

Przy domu energooszczędnym w każdym pomieszczeniu wystarcza niewielki grzejnik połączony z kotłem cienkimi rurkami i to pracujący na niskich parametrach.



I co bardzo istotne, bardzo szybka możliwość zmiany "paliwa".
Napisano
Cytat

I co bardzo istotne, bardzo szybka możliwość zmiany "paliwa".

Paliwo można zmieniać w szerokim zakresie :
- kocioł elektryczny,
- kocioł gazowy (gaz ziemny i płynny),
- kocioł olejowy,
- kocioł na pelety,
- kolektory słoneczne,
- pompa ciepła,
itp.
Niektóre z tych paliw mogą wymagać niewielkiej kotłowni, ale taką zazwyczaj da się w domu "wykroić".
Razem pozwala to na szeroką dywersyfikację rynku paliw.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
z odpowiedzią będzie kłopot. Pan Robert ze swoją pasją był tu widziany ostatnio:

Ostatnio widziany: 7.09.2007, 07:53

albo ma tyle roboty, albo temat okazał się zbyt złożony icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
    • Dużo jest tańszych systemów na rynku. Poszukaj pekabet, rauch, jawar czy hoch. Musisz dokładnie czytać co w zestawie bo jak są tańsze to czasem oszczędzają na niektórych częściach. Ja kupiłem raucha on ma komplet, nawet z czapą betonową, jeszcze nie murowałem, więc nie mogę się wypowiedzieć, ale przyszedł szybko i w całości. Jest dużo tańszy od tego schiedla.
    • Chciałbym jakieś rozwiązanie w stylu Schiedel Dual ( tak się bodajże nazywał ), ale szczerze bardzo drogi jest. Może macie jakieś namiary na marki które sprzedają tańsze> 
    • Problem z nieszczelnością wewnątrz pompy nibe s2521, włączanie się alarmy 228 ,brak ciepłej wody w buforze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...