Skocz do zawartości

Posadzki żywiczne


Recommended Posts

Napisano
Dzis dostałem ofertę z IFS i ceny są w przedziale 100-200zł/m2 + vat 8%. , i to raczej dolne stany przedziału.
Tak wiec wychodzi ze przynajmniej w garażu zrobię sobie taką właśnie posadzę, może tez w części firmowej budynku.

Autorus

Napisano
Cytat

Dzis dostałem ofertę z IFS i ceny są w przedziale 100-200zł/m2 + vat 8%. , i to raczej dolne stany przedziału.
Tak wiec wychodzi ze przynajmniej w garażu zrobię sobie taką właśnie posadzę, może tez w części firmowej budynku.

Autorus


A ja już żałuję wydanych na to pieniędzy . Bez sensu była ta decyzja .
Napisano
Cytat

Po prostu zrobiło mi się szkoda pieniędzy .Płytki w garażu tez spełniają swoja role .



A mógłbym prosić o opis, jaką masz tą posadzkę, jak to sie u ciebie robiło, jak wygląda eksploatacja, jaka firma ci to robiła itd. Zastanawiam sie poważnie nad tym rozwiązaniem i chciałbym poznać szczegóły icon_smile.gif

Pozdrawiam

Autorus
Napisano
Cytat

Używamy wyłącznie sprawdzonych impregnatów firmy HTC Floorsystems. Są to preparaty z najwyższej półki, beton impregnuje się tylko raz i nie trzeba powtarzać tego procesu. Impregnaty te nie są dostępne w Polsce w handlu detalicznym.



W takim razie ile by kosztowalo zaimpregnowanie gotowej posadzki?
Napisano
Cytat

W takim razie ile by kosztowalo zaimpregnowanie gotowej posadzki?



Na stronie jest opcja wyceny.

Natomiast mnie martwi coś innego. Żeby szlifować posadzkę najpierw trzeba ja wylać i jest proponowany beton B25.

Z tego co sie dowiadywałem to z mixokreta nie da rady tego uzyskać. Wiec jak?
Napisano (edytowany)
Cytat

W takim razie ile by kosztowalo zaimpregnowanie gotowej posadzki?


Proszę o sprecyzowanie co oznacza fraza "gotowej posadzki" w Pani przypadku? Czy została ona już przeszlifowana? Jaki jest rodzaj posadzki?

Cały proces impregnacji przeprowadzany jest trzykrotnie podczas różnych etapów szlifowania. W Pani wypadku możliwa będzie tylko ostateczna impregnacja nawierzchni, czyli tylko zabezpieczenie przed plamami, bez impregnacji wzmacniającej beton. Zastosowanie tylko impregnacji nawierzchniowej jest nieskuteczne, i nie wykonujemy takiej usługi na nieprzygotowanych posadzkach. Nasz system impregnacji zalecany jest do posadzki z betonu towarowego posadzkowego, najlepiej B25 lub wyższej klasy.

Na posadzkach z mixokręta czyli na popularnej szlichcie cementowej nie jest możliwa impregnacja i wykonanie posadzki szlifowanej. Posadzka taka nie nadaje się do końcowego użytkowania gdyż jest krucha i bardzo chłonna, stosuje się ją wyłącznie jako podkład pod inne systemy nawierzchniowe. Jedyny wyjątek to posadzki z mixokręta na bazie białego cementu klasy 52,5, taką posadzkę można szlifować pod warunkiem zastosowania odpowiedniej mieszanki.

Cytat

Po prostu zrobiło mi się szkoda pieniędzy .Płytki w garażu tez spełniają swoja role .



Proszę o informację, w jakim systemie została u Pani wykonana posadzka w garażu? Edytowano przez ifs (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A ja już żałuję wydanych na to pieniędzy . Bez sensu była ta decyzja .




Cytat

Po prostu zrobiło mi się szkoda pieniędzy .Płytki w garażu tez spełniają swoja role .




czytam , czytam ..... i mam swoje przemyślenia , którymi postanowiłam się podzielić.....
ten rodzaj wykończenia podłóg według mnie nada się do nowoczesnych wnętrz .... osobiście szkoda by mi było takiej posadzki w garażu ..... faktycznie można zrobić taniej w tym miejscu - wszak ono niezbyt reprezentacyjne ....
więc - reasumując - dla mnie rewelacja ta podłoga przemysłowa - trwała , prosta w formie i wzorze .... gdybym zdecydowała się na nowoczesne minimalistyczne wnętrza na pewno rozważyłabym takie rozwiązanie....
jedno pytanie mam - błyszczy się , to podłoga z tego co widzę na wysoki połysk - jak wygląda praktyczna strona eksploatacji ? mam na myśli zostawiane ślady i mycie tej podłogi .... wygodne to? nie absorbujące zanadto czasu na sprzątanie?
dla porównania - gres (ten gładki jak szyba icon_wink.gif ) - nie zdecydowałabym się z powodu braku czasu/chęci (niepotrzebne skreślić) na bieganie ze szmatą i wycieranie śladów ....

Napisano
Cytat

Czy beton towarowy różni się od posadzkowego tylko uziarnieniem?
Najwyższy numer dla betonu posadzkowego jaki znalazłem to B25.



Beton z przeznaczeniem na posadzkę nie jest zwykłym betonem towarowym, dla którego nadrzędną cechą jest jego klasa wytrzymałościowa. Charakterystyczne cechy betonu przeznaczonego do wykonania posadzkowego to:

- minimalna klasa wytrzymałościowa B 25
- właściwa jednorodna konsystencja
- wskaźnik wodno-cementowy w/c < 0,5
- punkt piaskowy do 40 %
- ograniczona ilość cementu z uwagi na skurcz
- zawiera zbrojenie rozproszone
- jest droższy od zwykłego betonu towarowego (ok. 280 zł m3)

Kilka głównych klas betonu występujących w Polsce:

C8/10 wg starych oznaczeń B10
C12/15 wg starych oznaczeń B15
C16/20 wg starych oznaczeń B20
C20/25 wg starych oznaczeń B25
C25/30 wg starych oznaczeń B30
C30/37 wg starych oznaczeń B37 (także B35 oraz B40 wg "PN-91/S-10042" - norma mostowa)
C35/45 wg starych oznaczeń B45
C40/50 wg starych oznaczeń B50
C45/55 wg starych oznaczeń B55
C50/60 wg starych oznaczeń B60
Napisano
Cytat

....
jedno pytanie mam - błyszczy się , to podłoga z tego co widzę na wysoki połysk - jak wygląda praktyczna strona eksploatacji ? mam na myśli zostawiane ślady i mycie tej podłogi .... wygodne to? nie absorbujące zanadto czasu na sprzątanie?
....



Każdą podłogę należ regularnie sprzątać aby zachować ją w dobrej kondycji przez długie lata. Są jednak specjalne zalecenia dla każdego systemu podłogowego odnośnie eksploatacji. Jedne wymagają mniej zabiegów inne więcej. Beton należy do tych które są najprostsze i najtańsze w eksploatacji.

Zwykły beton szlifowany i polerowany, myje się go tylko wodą bez dodatków żadnych detergentów. Inne systemy betonowe są również proste w użytkowaniu i czyszczeniu.

Z założenia systemy podłóg przemysłowych muszą być ekonomiczne i proste w użytkowaniu.
Proszę sobie wyobrazić halę 10 000m2 i problem z czyszczeniem posadzki, i koszty jakie generowałoby czyszczenie drogimi detergentami... jest to niedopuszczalne, wyjątek stanowią żywice epoksydowe które należy czyścić specjalistycznymi środkami które są niestety drogie.

Napisano
Cytat

i co nam to mówi?



daje prostą odpowiedź, na posadzki nie stosujemy zwykłego betonu towarowego tylko posadzkowy.
Na zwykłym można fundamenty zrobić.

Cytat

A czy możecie zrobić taką posadzkę pod szlifowanie?



Tak wykonujemy takie posadzki które nadają się do szlifowania.
Napisano
Cytat

Proszę sobie wyobrazić halę 10 000m2 i problem z czyszczeniem posadzki, i koszty jakie generowałoby czyszczenie drogimi detergentami... jest to niedopuszczalne



Podejrzewam, że użytkowników 10.000m2 hali szczerze nie obchodzi czy tam na niej widać ślady stóp czy nie - wszak to hala.... pewnie jakaś robocza ....
a dom? dom jest dla nas , a nie my dla niego .... na pewno nie po to, żeby biegać ze szmatą i polerować podłogę po każdym stąpnięciu czy jeździć na mopie 3 razy na dobę.....
pytanie jest zasadnicze i proszę o konkretną odpowiedź : czy widać każdy ślad stopy na tym podłożu? czy nie widać , tudzież nie rzuca się w oczy i można z tym żyć?

Napisano
nie przesadzaj z tą niezwykłością
więcej piachu i tyle

to jaką można max wytrzymałość wycisnąć z takiego betonu?
i po co?

Daga
wszystko co się tak błyszczy się syfi okrutnie
oprócz wyjątkowego składu nie różni się niczym
Napisano
Cytat

Daga
wszystko co się tak błyszczy się syfi okrutnie
oprócz wyjątkowego składu nie różni się niczym



toż właśnie o to mi chodzi ....
żeby firma uczciwie stanęła na wysokości zadania i napisała po prostu: tak , widać ślady ..... i trzeba codziennie przetrzeć podłogę mopem żeby lśniła jak trzeba ....
a nie same superlatywy jak z ulotki ....
Napisano
Cytat

tego pisać nie trzeba
to nie cud



wiesz - mam w wiatrołapie i komunikacji gres .....
gres jak gres - dużo nie kosztował, raczej przeciętny z wyglądu , ale ma jedną zaletę która wszystko inne bije na głowę - nie widać na nim śladów stóp .... nie wiem jak , nie wiem dlaczego - ale nie widać i już ....
ja nie jestem pedantką .... ale gdybym z niewiedzy zrobiła sobie podłogę w całym domu na której po jednym po niej przejściu widziałabym z daleka ścieżkę jak ślady Yeti w śniegu , to chyba by mnie szlag trafił....
ale ja kobieta jestem - być może faceci kierują się innymi priorytetami ... icon_rolleyes.gif icon_biggrin.gif
Napisano
cóż, niektórzy mają gosposię, niektórzy pomoc domową itd
są ludzie, których na to stać, więc chętni zawsze się znajdą, nieprzydatne dla nas nie oznacza, że dla nikogo icon_wink.gif
Napisano
Cytat

cóż, niektórzy mają gosposię, niektórzy pomoc domową itd
są ludzie, których na to stać, więc chętni zawsze się znajdą, nieprzydatne dla nas nie oznacza, że dla nikogo icon_wink.gif



ooooczywiiiiście - jak najbardziej ......
ale - skoro mówimy o plusach ,zaletach , achach i ochach .... mówmy także o wadach - nawet jeśli są tak banalne (albo i nie) jak utrzymanie w czystości ... icon_wink.gif

Napisano (edytowany)
Cytat

Podejrzewam, że użytkowników 10.000m2 hali szczerze nie obchodzi czy tam na niej widać ślady stóp czy nie - wszak to hala.... pewnie jakaś robocza ....
a dom? dom jest dla nas , a nie my dla niego .... na pewno nie po to, żeby biegać ze szmatą i polerować podłogę po każdym stąpnięciu czy jeździć na mopie 3 razy na dobę.....
pytanie jest zasadnicze i proszę o konkretną odpowiedź : czy widać każdy ślad stopy na tym podłożu? czy nie widać , tudzież nie rzuca się w oczy i można z tym żyć?



Byłaby Pani zaskoczona jak dba się o czystość na halach produkcyjnych, handlowych oraz specjalistycznych posadzkach przemysłowych np. ESD. Czystość na hali jest jednym z ważniejszych czynników i ma bardzo duże znaczenie (oczywiście są zależy to od profilu firmy)... ale nie o tym mowa

Odpowiadając na Pani pytanie: buty na betonie nie zostawiają śladów. Może więc Pani spokojnie chodzić po nim w butach nie obawiając się pozostawienia śladów butów.

Edytowano przez ifs (zobacz historię edycji)
Napisano
pod warunkeim, że przyniesione w kartoniku ze sklepu i nie każda guma na podeszwie
cudów nie ma, te co były wynikały z zabobonów

jeżeli to 100-200 PLN/m2 to można się zastanawiać, kwestia jak to robią - zastępuje całkowicie szlichtę typu jastrych, czy na coś to się leje pod spód?
no i jest to beton, w stanie półsuchym tego chyba się nie aplikuje?
Napisano
Cytat

Odpowiadając na Pani pytanie: buty na betonie nie zostawiają śladów. Może więc Pani spokojnie chodzić po nim w butach nie obawiając się pozostawienia śladów butów.



Bardzo sceptycznie podchodzę do tego stwierdzenia patrząca na foty na których podłoga ma wysoki połysk ... no ale ok - napisaliście że nie zostawiają , Wasz problem jeśli będą ewentualne anse z tego tytułu od forumowiczów którzy ewentualnie się skuszą.

Jeszcze jedno pytanko - jak z zarysowaniami- już wcześniej ktoś zadał to pytanie , ale odpowiedzi chyba nie było? jak bardzo odporne są te podłogi na zarysowania? to podłogi na wysoki połysk , więc każde zarysowanie będzie widać- czy trudno je zarysować i czy bardzo skomplikowana jest naprawa ewentualnych uszkodzeń?


Nie doczytałam - czy można pod nimi zamontować ogrzewanie podłogowe?
Napisano
Cytat

Z tego co wiem to za kilka miesięcy będzie wystawka tych podług w siedzibie firmy, wiec sobie pojadę i połażę po nich.
I zobaczę jak sprawy się mają.

Autorus



nie zapomnij zabrać ze sobą dzieci z ostrymi przedmiotami - żeby było realnie ... icon_wink.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Proszę o sprecyzowanie co oznacza fraza "gotowej posadzki" w Pani przypadku? Czy została ona już przeszlifowana? Jaki jest rodzaj posadzki?



Chodzi mi o posadzke dekoracyjna maxita, juz kiedys zaimpregnowana Harz PA Protect, czyli impregnatem akrylowym, niemilosiernie smierdzacym i niestety wycierajacym sie pod krzeslami na kolkach itp.
Napisano
Powiem szczerze ze mało co tu widać, jest to związane z tym ze kolor jest jednorodny i na monitorze trudno coś stwierdzić.

Na ostatnim zdjęciu przy prawej ścianie widać jakieś odbarwienia kolorów. \wygląda to ogólnie tak jakby źle było zaimpregnowane. Ale to już jakiś specjalista powinien się wypowiedzieć.

Autorus
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wczoraj miałem spotkanie z właścicielem firmy IFS. Pan przywiózł mi kilka próbek, oraz ze szczegółami tłumaczył co i jak po kolei robią. Ogólnie wygląda to ciekawie. A najciekawiej to ze mogą też wylać posadzki. I to za niewielką opłatą.

Do kabli grzejnych odradzono mi droższą posadzkę webera, jest ona bardzo twarda ale ponieważ kable się bardzo szybko nagrzewają mogą powstać mikropęknięcia.

I jeszcze było sporo o przygotowaniu gruntu pod posadzkę, trochę to wyglądało jak budowa podbudowy drogi, kruszywo takie, i jeszcze takie icon_smile.gif

W sumie jedynym zmartwieniem przy takiej podłodze jest osiadanie gruntu iw związku z tym jej pękanie, pewnie dla tego taki nacisk na podłoże.

Odnośnie ocieplenia podłogi sugestia była tak ażeby ostatnią warstwę styropianu dać bardzo twardą, jakiś styrodur jak pamiętam. Na to siatka i wylewka samopoziomująca i dopiero układanie przewodów grzewczych i w tym momencie panowie przyjadą i wyleją ok 5cm posadzki która po ok miesiącu się zajmą i będą ją szlifowali.

Odnośnie samej eksploatacji to wygląda to miej więcej ta:

- 3 razy szlifowanko
- woda szklana do wypełniania nierówności
- impregnat
- szlifowanko
- nadawanie koloru.


Z tym ze niestety jak damy kolor to już z tym się nic nie da zrobić, bo on wnika na głębokość ok 2cm. Można cały proces zacząć jeszcze raz ale:

kolor nie będziemy łączyć z szarym betonem a np żółtym i wtedy po połączeniu żółtego z innym kolorem nie wiadomo co na wyjdzie, a raczej trzeba to sobie przewidzieć icon_smile.gif


W maju mają robić podłogi elektrostatyczne do hali w Sochaczewie wiec jestem umówiony jako obserwator. Ale jak to w życiu ostateczną decyzję podejmie żonka. icon_smile.gif

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wczoraj miałem spotkanie z właścicielem firmy IFS. Pan przywiózł mi kilka próbek, oraz ze szczegółami tłumaczył co i jak po kolei robią. Ogólnie wygląda to ciekawie. A najciekawiej to ze mogą też wylać posadzki. I to za niewielką opłatą.

Do kabli grzejnych odradzono mi droższą posadzkę webera, jest ona bardzo twarda ale ponieważ kable się bardzo szybko nagrzewają mogą powstać mikropęknięcia.

I jeszcze było sporo o przygotowaniu gruntu pod posadzkę, trochę to wyglądało jak budowa podbudowy drogi, kruszywo takie, i jeszcze takie icon_smile.gif

W sumie jedynym zmartwieniem przy takiej podłodze jest osiadanie gruntu iw związku z tym jej pękanie, pewnie dla tego taki nacisk na podłoże.

Odnośnie ocieplenia podłogi sugestia była tak ażeby ostatnią warstwę styropianu dać bardzo twardą, jakiś styrodur jak pamiętam. Na to siatka i wylewka samopoziomująca i dopiero układanie przewodów grzewczych i w tym momencie panowie przyjadą i wyleją ok 5cm posadzki która po ok miesiącu się zajmą i będą ją szlifowali.

Odnośnie samej eksploatacji to wygląda to miej więcej ta:

- 3 razy szlifowanko
- woda szklana do wypełniania nierówności
- impregnat
- szlifowanko
- nadawanie koloru.


Z tym ze niestety jak damy kolor to już z tym się nic nie da zrobić, bo on wnika na głębokość ok 2cm. Można cały proces zacząć jeszcze raz ale:

kolor nie będziemy łączyć z szarym betonem a np żółtym i wtedy po połączeniu żółtego z innym kolorem nie wiadomo co na wyjdzie, a raczej trzeba to sobie przewidzieć icon_smile.gif


W maju mają robić podłogi elektrostatyczne do hali w Sochaczewie wiec jestem umówiony jako obserwator. Ale jak to w życiu ostateczną decyzję podejmie żonka. icon_smile.gif




Przypomnij mi prosze czy robisz płyte pod swoja kopuła?

Napisano
Cytat

Powiem szczerze ze mało co tu widać, jest to związane z tym ze kolor jest jednorodny i na monitorze trudno coś stwierdzić.

Na ostatnim zdjęciu przy prawej ścianie widać jakieś odbarwienia kolorów. \wygląda to ogólnie tak jakby źle było zaimpregnowane. Ale to już jakiś specjalista powinien się wypowiedzieć.

Autorus



Hmm... Czyli kolor jest jednorodny, czy nie jest, bo sie pogubilam? Akurat to po prawej na ostatnim zdjeciu to cien, impregnat jest kompletnie niewidoczny, taki jak mial byc, nadaje tylko satynowy polysk, wiec absolutnie nie ma wplywu na kolor. Natomiast sama posadzka nie jest idealnie jednolita w kolorze, powstaja "chmurki" od szlifowania betonu.
Napisano
Cytat

Hmm... Czyli kolor jest jednorodny, czy nie jest, bo sie pogubilam? Akurat to po prawej na ostatnim zdjeciu to cien, impregnat jest kompletnie niewidoczny, taki jak mial byc, nadaje tylko satynowy polysk, wiec absolutnie nie ma wplywu na kolor. Natomiast sama posadzka nie jest idealnie jednolita w kolorze, powstaja "chmurki" od szlifowania betonu.



Kolor jest jednorodny ale te małe elementy kruszywa czy jak to sie tam zwie mogą być nie jednorodne.
Napisano
Bardzo dobrze,ze decydujesz się na ogrzewanie podłogowe,to teraz nieodłączny standard w nowym budownictwie. Z doświadczenia mogę powiedzieć,że takie ogrzewanie sprawdza się i jest bardzo praktyczne.
Napisano
No przeglądałem zdjęcia tych posadzek żywicznych, ale nadal nie doczytałem się jak się to ma do ogrzewania podłogowego.
W sumie żywica po zastygnięciu jest pewnego rodzaju sztucznym materiałem - nie przewodnikiem, zatem jak mi sie wydaje ogrzewanie podłogowe pod takim rodzajem podłogi się raczej nie sprawdzi ?!

Czy mam rację?
Mam zamiar u siebie wykonać tego rodzaju podłogę, a dodatkowo mam także zapytania od klientów o wykonanie tego rodzaju podłogi w połączeniu właśnie z ogrzewaniem....

Będę wdzięczny za odpowiedź (najlepiej z uzasadnieniem)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

No przeglądałem zdjęcia tych posadzek żywicznych, ale nadal nie doczytałem się jak się to ma do ogrzewania podłogowego.
W sumie żywica po zastygnięciu jest pewnego rodzaju sztucznym materiałem - nie przewodnikiem, zatem jak mi sie wydaje ogrzewanie podłogowe pod takim rodzajem podłogi się raczej nie sprawdzi ?!

Czy mam rację?
Mam zamiar u siebie wykonać tego rodzaju podłogę, a dodatkowo mam także zapytania od klientów o wykonanie tego rodzaju podłogi w połączeniu właśnie z ogrzewaniem....

Będę wdzięczny za odpowiedź (najlepiej z uzasadnieniem)



I tak i nie. To, z czym masz do czynienia w wiekszosci przypadkow to wylewka zatarta i pomalowana zywica epoksydowa. To cienka warstwa i jak najbardziej nadaje sie na podlogowke. Co do grubowarstwowej - dajacej efekt lustra, ale tez i kosztujacej niemalo - nie wiem, ale moze byc tak jak mowisz. Ani jedna ani druga zywiczna do mnie nie przemawia. Natomiast pod wylewke betonowa czy beton zacierany mozesz dawac podlogowke, ale musi to zrobic ktos, kto wie o co chodzi, zeby to wszystko nie popekalo.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...