Skocz do zawartości

deski podłogowe na płytki pcv - pomocy!


Recommended Posts

Napisano
chcę położyć deski podłogowe na plytki pcv. Nie wiem czy można położyć je bezpośrednio czy coś należałoby podłożyć pod spód. Tylko tak aby nie powstała gruba warstwa. Płytki pcv mam w całym mieszkaniu, a tylko w przedpokoju i pokoju chce mieć deski, w kuchni chciałbym dać płytki ceramiczne. Jak to zrobić by wszystko pozostało na jednym poziomie?
Napisano
Cytat

chcę położyć deski podłogowe na plytki pcv. Nie wiem czy można położyć je bezpośrednio czy coś należałoby podłożyć pod spód. Tylko tak aby nie powstała gruba warstwa. Płytki pcv mam w całym mieszkaniu, a tylko w przedpokoju i pokoju chce mieć deski, w kuchni chciałbym dać płytki ceramiczne. Jak to zrobić by wszystko pozostało na jednym poziomie?


deski kładziesz na wypoziomowanych łatach;w kuchni musisz przykręcić płytę wiórową osb cementową na to warstwękontaktową dalej hydroizolację i płytki na klej elastyczny;przyklej filc do łat(by nie skrzypiały deski) icon_smile.gif
Napisano
Cytat

deski kładziesz na wypoziomowanych łatach;w kuchni musisz przykręcić płytę wiórową osb cementową na to warstwękontaktową dalej hydroizolację i płytki na klej elastyczny;przyklej filc do łat(by nie skrzypiały deski) icon_smile.gif




ok, czyli muszę zastosować ruszt drewniany. O ile podniesie mi się podłoga? A deski podłogowe najlepiej lite czy warstwowe nie mogę się zdecydować. A drzewo egzotyczne typu: http://www.dlh-poland.com/Oferta/Podlogi/L...Sonokeling.aspx, http://www.dlh-poland.com/Oferta/Podlogi/W...merykanski.aspx czy polskie: http://www.dlh-poland.com/Oferta/Podlogi/W...Dab+Czarny.aspx ?
Które są bardziej wytrzymalsze. I czy różnią się grubością? Bardzo zależy mi na tych deskach. Dziękuję za podpowiedź z płytami, skorzystam:)
Napisano
Cytat

ok, czyli muszę zastosować ruszt drewniany. O ile podniesie mi się podłoga? A deski podłogowe najlepiej lite czy warstwowe nie mogę się zdecydować. A drzewo egzotyczne typu: http://www.dlh-poland.com/Oferta/Podlogi/L...Sonokeling.aspx, http://www.dlh-poland.com/Oferta/Podlogi/W...merykanski.aspx czy polskie: http://www.dlh-poland.com/Oferta/Podlogi/W...Dab+Czarny.aspx ?
Które są bardziej wytrzymalsze. I czy różnią się grubością? Bardzo zależy mi na tych deskach. Dziękuję za podpowiedź z płytami, skorzystam:)


czy robisz podłogę pływającą?;jest tez możliwość przyklejenia desek do podłoża,tylko musiałbyś zdjąć płytki pcv i wypoziomować posadzkę masą np samopoziomującą dalej grunt i klejenie desek do podłoża;w kuchni i łazience również demontaż pcv i kleisz płytki(łazienka-hydroizolacja);jak widzisz jest kilka możliwości, w tym wariancie nie podnosisz podłogi tyle co na deski;jeśli policzysz to zrywanie pcv nie zajmie dużo czasu,więcej go stracisz montując łaty i bijąc do nich deski;polecam do montazu deski warstwowe (nie wypaczają się) pozdro
Napisano
Cytat

czy robisz podłogę pływającą?;jest tez możliwość przyklejenia desek do podłoża,tylko musiałbyś zdjąć płytki pcv i wypoziomować posadzkę masą np samopoziomującą dalej grunt i klejenie desek do podłoża;w kuchni i łazience również demontaż pcv i kleisz płytki(łazienka-hydroizolacja);jak widzisz jest kilka możliwości, w tym wariancie nie podnosisz podłogi tyle co na deski;jeśli policzysz to zrywanie pcv nie zajmie dużo czasu,więcej go stracisz montując łaty i bijąc do nich deski;polecam do montazu deski warstwowe (nie wypaczają się) pozdro


no właśnie chciałbym pływającą. Z tym zrywaniem płytek boję się, że ugrzęznę. Zedrzeć a potem jeszcze wylewkę robić! no nie wiem co jest mniej pracochłonne. Nikt mi nie pomoże, a na fachowców mnie nie stać. A lata już nie te, jak kiedyśicon_smile.gif A mogą być takie egzotyczne deski podłogowe z dlh czy lepsze nasze polskie?
Napisano
Cytat

no właśnie chciałbym pływającą. Z tym zrywaniem płytek boję się, że ugrzęznę. Zedrzeć a potem jeszcze wylewkę robić! no nie wiem co jest mniej pracochłonne. Nikt mi nie pomoże, a na fachowców mnie nie stać. A lata już nie te, jak kiedyśicon_smile.gif A mogą być takie egzotyczne deski podłogowe z dlh czy lepsze nasze polskie?


to chyba najlepiej deskę barlinecką,pod spód folia pianka deska na zatrzaski listwy i po kłopocie.Istotne są dylatacje przyścienne i progowe icon_smile.gif
Napisano
Cytat

chcę położyć deski podłogowe na plytki pcv. Nie wiem czy można położyć je bezpośrednio czy coś należałoby podłożyć pod spód. Tylko tak aby nie powstała gruba warstwa. Płytki pcv mam w całym mieszkaniu, a tylko w przedpokoju i pokoju chce mieć deski, w kuchni chciałbym dać płytki ceramiczne. Jak to zrobić by wszystko pozostało na jednym poziomie?


Nie musisz bać się zrywania płytek PCV - Trzeba rozgrzać płytkę, najlepiej jakimś starym żelazkiem koniecznie przez jakiś papier, np. gazetę i płytka lekko podważona szpachelką odchodzi "na piechotę"!!! Grubsze pozostałości kleju odkuj (od betonu przeważnie nie odchodzi cały klej), pozostałe (takie o grubości ok 1 - 1,5 mm) mogą zostać. Ostatnio robiłem właśnie deskę barlinecką w pokoju i przedpokoju, a w kuchni - po rozebraniu większości ścianki oddzielającej pokój od kuchni - terakotę. Pod deskę daj płyty podkładowe tzw. ekologiczne, o grubości 5 mm (to da razem 20 mm, przy desce 15mm), pod terakotę będziesz musiał wylać wylewkę np. Atlasa wyrównawczą o grubości ok 6 - 7 mm ( 8mm płytki + 5 mm kleju {zależnie od wielkości płytki paca zębata 10 mm} + ta wylewka da z grubsza 20 mm). Te wymiary musisz skorygować zależnie od wymiarów materiałów!!! Wylewkę, oczywiście przy założeniu, że podłoga jest w miarę pozioma, zrobiłem tak, że rozłożyłem na podłodze metalowe listwy 6mm do tynkowania i po sprawdzeniu poziomu przykleiłem zaprawą do podłogi i wylałem parę wiader zaprawy, rozgarnąłem łatą. Po 48 godz kleiłem płytki.
Ja zrobiłem bez dylatacji w progu między pokojem a przedpokojem, bo największy wymiar nie przekraczał 6m - jest przy tym dużo zabawy, ale lepszy efekt! Koniecznie, tak jak pisze krzysiek29 zachowaj dylatacje przy ścianach - ok 8 - 10 mm - tylko nie większe niż zakryje listwa przyścienna, czy cokół. Po ułożeniu podłogi zamontowałem ościeżnicę drewnianą i założyłem drzwi.
Napisano
Cytat

Nie musisz bać się zrywania płytek PCV - Trzeba rozgrzać płytkę, najlepiej jakimś starym żelazkiem koniecznie przez jakiś papier, np. gazetę i płytka lekko podważona szpachelką odchodzi "na piechotę"!!! Grubsze pozostałości kleju odkuj (od betonu przeważnie nie odchodzi cały klej), pozostałe (takie o grubości ok 1 - 1,5 mm) mogą zostać. Ostatnio robiłem właśnie deskę barlinecką w pokoju i przedpokoju, a w kuchni - po rozebraniu większości ścianki oddzielającej pokój od kuchni - terakotę. Pod deskę daj płyty podkładowe tzw. ekologiczne, o grubości 5 mm (to da razem 20 mm, przy desce 15mm), pod terakotę będziesz musiał wylać wylewkę np. Atlasa wyrównawczą o grubości ok 6 - 7 mm ( 8mm płytki + 5 mm kleju {zależnie od wielkości płytki paca zębata 10 mm} + ta wylewka da z grubsza 20 mm). Te wymiary musisz skorygować zależnie od wymiarów materiałów!!! Wylewkę, oczywiście przy założeniu, że podłoga jest w miarę pozioma, zrobiłem tak, że rozłożyłem na podłodze metalowe listwy 6mm do tynkowania i po sprawdzeniu poziomu przykleiłem zaprawą do podłogi i wylałem parę wiader zaprawy, rozgarnąłem łatą. Po 48 godz kleiłem płytki.
Ja zrobiłem bez dylatacji w progu między pokojem a przedpokojem, bo największy wymiar nie przekraczał 6m - jest przy tym dużo zabawy, ale lepszy efekt! Koniecznie, tak jak pisze krzysiek29 zachowaj dylatacje przy ścianach - ok 8 - 10 mm - tylko nie większe niż zakryje listwa przyścienna, czy cokół. Po ułożeniu podłogi zamontowałem ościeżnicę drewnianą i założyłem drzwi.


no stachu zrobiłeś kawał dobrej roboty,porady bardzo wnikliwe,gratulacje icon_biggrin.gif
Napisano
Ja też radzę zrywać PCV: jestem zwolenniczką robienia roboty raz a porządnie.
Z mojego doświadczenia wiem, że jak dostanie się pod parkiet woda to dosłownie tragedia, smród nie do wytrzymania i i tak trzeba było ściągać drewno aby zerwać to paskudztwo
Napisano
no to mnie przekonaliście. Żonę szczególnie tym smrodem! ale deski - dlh dąb czarny - już mam zakupione, więc tylko przystąpić do pracy. Ta metoda z żelazkiem bardzo mi się podoba. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Napisano
Cytat

[...]
Ta metoda z żelazkiem bardzo mi się podoba. Zobaczymy co z tego wyjdzie.


Dobrze wyjdzie!!! Żelazko na len, powoli grzać, podważyć szpachelką, zmiatać piaek i będzie OK!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
No jak pech, to pech. Przez te mrozy poszły mi okna, i tak je miałem wymienić, po skończeniu z tą podłogą, ale wepchały się na sam początek. Rozszczelniły się, wleciały ptaki i zadomowiły się w starej meblościance. Chyba nie muszę mówić, jak wyglądało moje mieszkanie, gdy zajrzałem tam po tygodniu nieobecności! Muszę zamówić firmę do wymiany okien i drzwi balkonowych. Może to i dobrze, od razu wymienię na takie, pod które będę mógł włożyć deski. One mają jakąś nazwę, wymiar, tak żeby pod spód moje deski się zmieściły?
Obecne drzwi są do samej ziemi. Tak więc, na sprawozdanie ze zrywania pcv i samodzielnej wylewki będziecie musieli jeszcze poczekać. Teraz okna i instalacja.
Napisano
Przy pomiarze - mam nadzieję, że zaprosiłeś lub zaprosisz przedstawiciela firmy, która będzie wymieniać okna - trzeba powiedzieć, że planujesz wymianę podłogi, określić, jaką podłogę planujesz, a wykonujący pomiar uwzględni to i przygotuje odpowiedni wymiar drzwi balkonowych.
Napisano
Cytat

No jak pech, to pech. Przez te mrozy poszły mi okna, i tak je miałem wymienić, po skończeniu z tą podłogą, ale wepchały się na sam początek. Rozszczelniły się, wleciały ptaki i zadomowiły się w starej meblościance. Chyba nie muszę mówić, jak wyglądało moje mieszkanie, gdy zajrzałem tam po tygodniu nieobecności! Muszę zamówić firmę do wymiany okien i drzwi balkonowych. Może to i dobrze, od razu wymienię na takie, pod które będę mógł włożyć deski. One mają jakąś nazwę, wymiar, tak żeby pod spód moje deski się zmieściły?
Obecne drzwi są do samej ziemi. Tak więc, na sprawozdanie ze zrywania pcv i samodzielnej wylewki będziecie musieli jeszcze poczekać. Teraz okna i instalacja.


no to Ci się przydarzyło icon_sad.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
to skoro jesteśmy przy deskach to czy jest jakaś różnica, które bardziej nadają się do mieszkania, a które do domu? Zastanawiam się czy takie dłuugie deski nie będą wyglądały dziwnie w 35m2 mieszkaniu.
Napisano
czytałem na innych forach, że tej wylewki pod dech nie da się zrobić bez fachowca. I jestem załamany. Chciałem zaimponować żonie, a tu coś takiego. Czy rzeczywiście, jeśli jestem laikiem w tej dziedzinie bez fachowca się nie obejdzie. A może jeśli ktoś napisze mi krok po kroku jak zrobić i wylać wylewkę oraz jak układać dechy, dam radę?
I jeszcze jedno deski lepiej sklejać czy zostawiać tak na kliknięcie?
Napisano
Cytat

czytałem na innych forach, że tej wylewki pod dech nie da się zrobić bez fachowca. I jestem załamany. Chciałem zaimponować żonie, a tu coś takiego. Czy rzeczywiście, jeśli jestem laikiem w tej dziedzinie bez fachowca się nie obejdzie. A może jeśli ktoś napisze mi krok po kroku jak zrobić i wylać wylewkę oraz jak układać dechy, dam radę?
I jeszcze jedno deski lepiej sklejać czy zostawiać tak na kliknięcie?


A to deski można kleić?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

no właśnie jestem na etapie kupowania desek podłogowych i nie wiem czy można je lakierować?


No właśnie, ale jakie deski masz kupić???
Jeśli deski barlineckie, lub podobne wielowarstwowe, to są one już wykończone docelowo i nic nie trzeba już robić - układasz i użytkujesz icon_biggrin.gif No chyba że je kiedyś przecyklinujesz icon_biggrin.gif
Jeśli deski, jako deski z litego drewna, to bywają deski "prelakierowane", ale większość jest surowa i do lakierowania po ułożeniu.
Napisano
Cytat

No właśnie, ale jakie deski masz kupić???
Jeśli deski barlineckie, lub podobne wielowarstwowe, to są one już wykończone docelowo i nic nie trzeba już robić - układasz i użytkujesz icon_biggrin.gif No chyba że je kiedyś przecyklinujesz icon_biggrin.gif
Jeśli deski, jako deski z litego drewna, to bywają deski "prelakierowane", ale większość jest surowa i do lakierowania po ułożeniu.


Szczerze nie mam pojęcie czy są lakierowane, ale chyba nie, skoro nic nie napisali. Mam na oku merabau z DLH, ale nie wiem czym różnią się od siebie poszczególne modele? Co to znaczy?:


- parkiet Avangard 14 x 20/25 x 200-300 mm
- lamparkiet 10 x 50/60 x 200-300 mm
- parkiet Style 15 x 60/70 x 300-500 mm
- deska parkietowa Elegance 15 x 75 x 450-1200 mm
- deska parkietowa lakierowana Elegance 15 x 60 x 360-480 mm
- deska parkietowa lakierowana Elegance 15 x 60 x 450-1200 mm
- deska parkietowa Style 15 x 90 x 450-1200 mm
- deska parkietowa Elegance 15 x 90 x 450-1200 mm
- deska parkietowa Elegance 15 x 120 x 500-2000 mm
- DECO lakierowany Elegance 15 x 120 x 500-1500 mm
- deska lakierowana 3L 15 x 150 x 1220 mm

co to jest lamparkiet? Który model jest dobry, bo na razie wybierałam tylko rodzaj drewna, bo słyszałam że jest trwałe o ma ładny kolor:)
Napisano
Cytat

[...]

- lamparkiet 10 x 50/60 x 200-300 mm

co to jest lamparkiet? Który model jest dobry, bo na razie wybierałam tylko rodzaj drewna, bo słyszałam że jest trwałe o ma ładny kolor:)


CYTAT Z http://www.budnet.pl/forum/Lamparkiet,t=42000.html :

"Co to znaczy lamparkiet

Po ułożeniu wygląda on tak samo jak parkiet tradycyjny; różnicę łatwiej można zauważyć przed ułożeniem posadzki. Deszczułka - tu nazywana lamelką - ma bowiem gładkie krawędzie, bez pióra i wpustu. Jest również cieńsza niż tradycyjna deszczułka; "odcięta" została ta część, która w normalnej deszczułce znajduje się pod piórem - lamelka ma zaledwie 10 mm grubości (dla porównania - zwykła deszczułka - 22 mm). Podobna jest natomiast ich długość i szerokość.

Ponieważ lamelki nie mają pióra ani wpustu, nie łączy się ich między sobą, tylko mocno przykleja do podłoża. Stosuje się do tego nowoczesne poliuretanowe kleje dwuskładnikowe.

Lamparkiet jest o blisko 20-30 proc. tańszy od zwykłego parkietu, jednak mało osób się na niego decyduje, a to dlatego, że jest... zbyt mało rozpowszechniony. Warto go polecić przede wszystkim tym, którzy chcą, żeby podłoga w ich domu miała taki sam poziom, a połączenie parkietu z terakotą było niemal niezauważalne. zrodlo: "CZTERY KATY" "

  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Szczerze nie mam pojęcie czy są lakierowane, ale chyba nie, skoro nic nie napisali. Mam na oku merabau z DLH, ale nie wiem czym różnią się od siebie poszczególne modele? Co to znaczy?:


- parkiet Avangard 14 x 20/25 x 200-300 mm
- lamparkiet 10 x 50/60 x 200-300 mm
- parkiet Style 15 x 60/70 x 300-500 mm
- deska parkietowa Elegance 15 x 75 x 450-1200 mm
- deska parkietowa lakierowana Elegance 15 x 60 x 360-480 mm
- deska parkietowa lakierowana Elegance 15 x 60 x 450-1200 mm
- deska parkietowa Style 15 x 90 x 450-1200 mm
- deska parkietowa Elegance 15 x 90 x 450-1200 mm
- deska parkietowa Elegance 15 x 120 x 500-2000 mm
- DECO lakierowany Elegance 15 x 120 x 500-1500 mm
- deska lakierowana 3L 15 x 150 x 1220 mm

co to jest lamparkiet? Który model jest dobry, bo na razie wybierałam tylko rodzaj drewna, bo słyszałam że jest trwałe o ma ładny kolor:)




Obserwuję ten temat już długo i nikt nie kwapi się z odpowiedzią, a ja także chciałabym wiedzieć co to jest ten lamparkiet?
Gość stach
Napisano
Cytat

Obserwuję ten temat już długo i nikt nie kwapi się z odpowiedzią, a ja także chciałabym wiedzieć co to jest ten lamparkiet?


Lamparkiet to parkiet zrobiony z lamelek, a co to lamelka to napisałem wyżej, ale zacytuję:
"Deszczułka - tu nazywana lamelką - ma bowiem gładkie krawędzie, bez pióra i wpustu. Jest również cieńsza niż tradycyjna deszczułka; "odcięta" została ta część, która w normalnej deszczułce znajduje się pod piórem - lamelka ma zaledwie 10 mm grubości"
"Ponieważ lamelki nie mają pióra ani wpustu, nie łączy się ich między sobą, tylko mocno przykleja do podłoża."


Poza tym polecam wujka GOOGLE icon_biggrin.gif
Napisano
Ale wujek google nie powie mi który rodzaj parkietu jest lepszy. Myślałam, że na forum coś się dowiem od tych, którzy to wiedzą, którzy mają doświadczenie i chcą się nim podzielić! Dla mnie 200 złotych nie chodzi piechotą, podobają mi się te deski z dlh, ale chce się upewnić czy są dobre. tylko o tyle proszę.
Gość stach
Napisano
Niestety, nie mam żadnych doświadczeń z lamelkami icon_sad.gif i nie potrafię nic powiedzieć i ich jakości i użytkowaniu...
Napisano
Cytat

witam Merreta ja pytałem Dzulka ja wiem po ile są ale Dzulka pisze żę chce sie upewnić bo 200 zł nie chodzi piechotą tu metr trzeba liczyć 200 a reszta


No pewnie, że nie chodzi. Jak zaoszczędzę na każdym metrze 50zł. Lub więcej, bo ceny zależą od rodzaju parkietu/deski. Dlatego pytam czy one się różnią, oprócz tego, że ceną.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Ja bym wybrała chyba tak może mało oryginalnie, ale moim zdaniem najlepszy byłby dąb. Na pewno takie deski będą solidne i wytrzymałe, a nawet jak zaczną się rozsychać, to bardzo łatwo dokupić do czegoś takiego rozmaite środki pielęgnacyjne, uzupełnienia itp. Taki dąb na pewno będzie na lata, nie ma co ukrywać.
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...