Skocz do zawartości

Smoła w piecu


ramzess

Recommended Posts

Napisano
Witam;)

Widziałem na forum temat o smole w kominie, ale że mój problem jest lekko inny, postanowilem założyć nowy temat. Otóż trafiło mi się drewno za free do palenia, stare deski z szopy...ale po ok 3 dniach, okazalo sie ze osadzila mi sie wewnatrz pieca warstwa smoly... ktora teraz wiąże na sobie pył a po zastygnieciu nie daje sie to wyczycic;| Cierpi na tym ciąg pięca... Drzewo idzie 'out' w odstawke...ale jak mozna to teraz sprobowac oczyscic? Narazie doraznie probuije tą smołe z z pyłem skrobać na gorącym piecu...ale ciezka sprawa bo i tak smoła zostanie... Czytalem gdzies że na smołe działa niska temperatura..no ale pieca nie zamroże.. icon_neutral.gif

Prosze o pomoc.

P.S: nie ma co oszczedzac na węglu ;|
Napisano
Cytat

Witam;)

Widziałem na forum temat o smole w kominie, ale że mój problem jest lekko inny, postanowilem założyć nowy temat. Otóż trafiło mi się drewno za free do palenia, stare deski z szopy...ale po ok 3 dniach, okazalo sie ze osadzila mi sie wewnatrz pieca warstwa smoly... ktora teraz wiąże na sobie pył a po zastygnieciu nie daje sie to wyczycic;| Cierpi na tym ciąg pięca... Drzewo idzie 'out' w odstawke...ale jak mozna to teraz sprobowac oczyscic? Narazie doraznie probuije tą smołe z z pyłem skrobać na gorącym piecu...ale ciezka sprawa bo i tak smoła zostanie... Czytalem gdzies że na smołe działa niska temperatura..no ale pieca nie zamroże.. icon_neutral.gif

Prosze o pomoc.

P.S: nie ma co oszczedzac na węglu ;|


można palić drewnem ,na rozgrzany do czerwoności opał należy sypać "SADPOL" to jest coś w rodzaju soli ,można to kupić prawie w każdym składzie węgla .Doskonale czyści piec i komin ze starych sadzy i zapobiega osadzaniu nowych .Miałem ten sam problem co ty
Napisano
Drzewem za free (brudne, wilgotne, sosna – żywica itd)nie wolno palić zbyt oszczędnie(niska temp. pieca).
Z takim paliwem to tylko palenie ręczne, chodzi o to żeby pieca pilnować bo trzeba go dobrze rozgrzać. W piecu ma być dużo ognia, bardziej otwarty komin. Ja to nazywam przepalaniem pieca i komina. Raz na tydzień przy sobocie przeczyszczam przeloty, potem przepalam mocniej (odpady drewna, papierowe śmieci) i piec sam w sobie zachowuje jakąś higienę. Delikatne palenia marnym paliwem (nawet słabym węglem), doprowadzi do efektu taki jak masz teraz.
Napisano
Posiadam piec Zębiec KWK 25-1 , 25KW. Jest on u mnie 3 sezon. Węglem typu orzech pali sie w nim rewelacyjnie.. No a teraz tak go zniszczyłem tą smołą, że nie wiem jak go własnie doczyścić..

Co do temperatury,docelowo była w przedziale 50-60stopni.

Nawiązując do Sadpolu... to ile tego kg musze wsypać?

Dzieki za wszelkie rady:)
Napisano
Cytat

Posiadam piec Zębiec KWK 25-1 , 25KW. Jest on u mnie 3 sezon. Węglem typu orzech pali sie w nim rewelacyjnie.. No a teraz tak go zniszczyłem tą smołą, że nie wiem jak go własnie doczyścić..

Co do temperatury,docelowo była w przedziale 50-60stopni.

Nawiązując do Sadpolu... to ile tego kg musze wsypać?

Dzieki za wszelkie rady:)




W przypadku spalania drewna zastosowanie elektroniki zakłóca proces spalania, gdyż okresowo zamykany jest dopływ powietrza, co powoduje natychmiastowe zadymienie paleniska i tym samym wytrącanie się niespalonych substancji smolistych. Należy stosować metodę polegającą na ciągłym podawaniu powietrza( uchylenie ręczne przepustnicy) tak by temperatura spalin w czopuchu wynosiła od 150 do 200 stopni. Powoduje to,że nie występuje zadymienie paleniska, a drewno spala się w sposób optymalny, o czym świadczy niebieskawy kolor płomienia i brak sadzy w kanałach spalinowych. W zasadzie kocioł nie wymaga żadnej obsługi i regulacji - wystarczy tylko włożyć drewno do kotła i pali się samo naturalnym ciągiem .Regulacja odbywa się ilością jednorazowego wsadu .Świeżego drewna nie dokłada się w trakcie palenia - niech żarzy się to już odgazowane wtedy właśnie dopalają się sadze. Przy niskich temperaturach przejdź na opalanie węglem z zastosowaniem elektroniki

A smoła powstająca w piecu nie osadza się bowiem tylko na ściankach komory paliw, ale w całej części pieca,przez którą przechodzi dym. Najprostszym sposobem na pozbycie się tej smoły jest jej wypalenie. Przygotuj sporo suchego drzewa i pal energicznie przez kilkanaście minut. Smoła zacznie spływać z całego pieca , będzie się wypalać ,aż w rezultacie pozostanie po niej twarde kruszywo , które po prostu po ostygnięciu wyciągniesz z pieca.

Gdy będziesz czyścił piec w ten sposób przy dodatnich temperaturach na zewnątrz, to pilnuj go abyś nie zagotował wody w piecu, ale temperaturę trzymaj w granicach 80-90 stopni
Napisano
Cytat

Posiadam piec Zębiec KWK 25-1 , 25KW. Jest on u mnie 3 sezon. Węglem typu orzech pali sie w nim rewelacyjnie.. No a teraz tak go zniszczyłem tą smołą, że nie wiem jak go własnie doczyścić..

Co do temperatury,docelowo była w przedziale 50-60stopni.

Nawiązując do Sadpolu... to ile tego kg musze wsypać?

Dzieki za wszelkie rady:)


Sadpol sypie się na rozgrzany do czerwoności opał ,nie potrzeba tak drastycznie rozgrzewać do temperatury 80-90 stopni wystarczy55 stopni ,sypie się około dwóch łyżek stołowych ,tylko rób to systematycznie [raz dziennie]do usunięcia smoły,nie zapomnij o czyszczeniu pieca wszystkie wyczystki w piecu i w kominie.Po usunięciu smoły stosuj profilaktycznie np. raz w tygodniu. Mojemu koledze ,taka smoła zakleiła komin,jak przepalał piec na wysokiej temperaturze to rozsadziło mu komin
Napisano
Pewnie ma pan namyśli Sadpal a nie Sadpol .To dobry środek ale nie w tak zapuszczonym piecu jego efekty będą odczuwalne dopiero po 2 tygodniach .Tu niestety brak ciągu uniemożliwia normalne palenie w piecu ponieważ kanały są bardzo mocno obłożone smołą .Piec dymi wszystkimi otworami po rozpaleniu .

Sadpal można zastosować po wypaleniu i stosować go regularnie
Jedyną wadą Sadpala jest zwiększona emisja kuleczek sadzy ,które się wytrącają w trakcie jego stosowania widać to na dachu oraz wokół budynku .


Cytat

Mojemu koledze ,taka smoła zakleiła komin,jak przepalał piec na wysokiej temperaturze to rozsadziło mu komin




My rozmawiamy o piecu a nie o kominie .Jeżeli w kominie zapalą się sadze bo nie chce się czyścić okresowo komina to niestety na pewno dojdzie do jego uszkodzenia.

Sadpal nie usunie smoły z komina jeżeli komin również jest nią zanieczyszczony trzeba wezwać kominiarzy
Sadpal z komina usunie jedynie sadze .
Napisano
Zakup palnik gazowy i butle 11 kg propan butanu na gorąco podgrzwajać usuniesz smołę.
Po wyczyszczeniu pieca podnieś tak temperature kotła aby na powrocie temperatura nie spadala poniżej 42 stopni. Nie powinno byc obiawów już smołowienia chyba że masz źle dobrany kocioł do instalacji.
  • 3 lata temu...
Napisano
Ja zastosowałem proszek do usuwania smoły - 1kg

Pomogło.
Komin był dość mocno "obsmolony", musiałem później dokupić drugie opakowanie, ale dało radę.
Później wezwałem kominiarza, by usunął resztki wysuszonej smoły, która samoistnie nie opadła ze ścianek komina i wszystko gra icon_biggrin.gif

Powstawaniu smoły sprzyjają zbyt niska temperatura spalania + mokry/wilgotny opał.
Zapobiegawczo będę stosował co roku.

Polecam i pozdrawiam!
Napisano
Cytat

Ja zastosowałem proszek do usuwania smoły - 1kg

Pomogło.
Komin był dość mocno "obsmolony", musiałem później dokupić drugie opakowanie, ale dało radę.
Później wezwałem kominiarza, by usunął resztki wysuszonej smoły, która samoistnie nie opadła ze ścianek komina i wszystko gra icon_biggrin.gif

Powstawaniu smoły sprzyjają zbyt niska temperatura spalania + mokry/wilgotny opał.
Zapobiegawczo będę stosował co roku.

Polecam i pozdrawiam!



Kolega ma rację , tworzy się kocioł kondensacyjny, i kondensat odparowuje wewnątrz pieca,
Napisano
Cytat

Kolega ma rację , tworzy się kocioł kondensacyjny, i kondensat odparowuje wewnątrz pieca,


Pierwsze słyszę aby tworzył sie samoistnie kocioł kondensacyjny icon_biggrin.gif
Nie pisz glupot jak nie wiesz o co chodzi,bo takie odnioslem wrażenie po Twojej wypowiedzi.
Napisano

Witam!
Problem powstawania smoły przy spalaniu drewna pozostanie zawsze. Najlepszy efekt spalania uzyskuje się paląc z mocą znamionową lub blisko niej.(generalnie , im wyższa temperatura wody wylotowej z kotła tym mniejsze smołowanie) Należy pamiętać że duży wpływ ma również zawartość wody. Rozsądnie aby pracować na stałym dopływie powietrza, ale należy pamiętać aby robić to z ogromnym wyczuciem aby nie dopuścić do nadmiernego przegrzania kotła.


Pozdrawiamhttp://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/smola-i-sadza-atakuja/
a o to link moze cos do czegos sie przyda
Napisano
I tu się z kolega nie sposób nie zgodzić. Jak ktoś ma za sobą trochę praktyki to wie co i jak .Ja od siebie dodam,że paląc nawet suchym drewnem owa smoła tez się pojawia ,o mokrym nie wspomnę to to potop icon_biggrin.gif
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami. Myślałem, że jak zmienię rodzaj drewna to piec będę miał jak ta lala, ale to nic nie dało. Jedyna nadzieja jest w spalsadzie, który kupiłem aby wypalić tą smołę w kominie i piecu.


Co tu myśleć, jak będziesz palił mokrym drewnem to nie wiem jakiego gatunku ono by nie było to żadne cuda nie pomogą, piec i komin będziesz miał zawsze zawalony.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Nie mam problemu z kominem odkąd zacząłem palić pelletem.  Jest suchy dobrze sprasowany , więc podczas spalania nie wydziela sadzy. 

  • 7 miesiące temu...
Napisano

Jaki jest koszt opalania pelletem ?? Taniej wychodzi niż węglem i drzewem ?? Ja mam piec taki zwykły tzw. śmieciuch. W sumie moim zdaniem jest to najtańsza opcja, ale ma też wady bo z drzewa zbiera się smoła. Kiedyś to zaniedbałem i się zapaliła, ale teraz jestem na to uczulony, wszystko wyczyściłem i do każdego palenia dodaję spalsadz.

Napisano
7 godzin temu, Sławko0 napisał:

Jaki jest koszt opalania pelletem ?? Taniej wychodzi niż węglem i drzewem ?? Ja mam piec taki zwykły tzw. śmieciuch. W sumie moim zdaniem jest to najtańsza opcja, ale ma też wady bo z drzewa zbiera się smoła. Kiedyś to zaniedbałem i się zapaliła, ale teraz jestem na to uczulony, wszystko wyczyściłem i do każdego palenia dodaję spalsadz.

Jak pali sie mokrym, nie wysuszonym drewnem to smoła sie zbiera. Kłania sie umiejętność dobrego palenia.

Napisano (edytowany)
23 godziny temu, Sławko0 napisał:

 Ja mam piec taki zwykły tzw. śmieciuch. jest to najtańsza opcja, z drzewa zbiera się smoła. Kiedyś to zaniedbałem i się zapaliła, ale teraz jestem na to uczulony, wszystko wyczyściłem i do każdego palenia dodaję spalsadz.

Współczuję błogiej nieświadomości,  tak się nie spała paliw stałych,  to marnotrawstwo. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...