Skocz do zawartości

Wybór mocy kotła gazowego


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie,

Proszę o wskazanie wyboru właściwego kotła (z wymienionych, oba z wbudowanym zasobnikiem 46 l) :
· Viessmann Vitodens 222W - moc 19 kW
· Viessmann Vitodens 222W - moc 26 kW
na podstawie poniższych danych domu: pow. użytkowa ok. 140 m2, ocieplony styropianem (15 cm), plastikowe okna, wentylacja grawiotacyjna. Zamieszkany będzie przez 2 osoby, ale z czasem ta liczba może się zwiększyć icon_smile.gif Są w nim 2 łazienki: mała na dole (wc, umywalka i właśnie piec) i duża na górze (2 umywalki, wanna, wc, prysznic, pralka).
W górnej łazience i częściowo na dole jest ogrzewanie podłogowe, też będzie obsługiwane przez kocioł.

Proszę także o podanie wzoru na właściwą moc kotła mając następujące dane:
1. powierzchnia użytkowa: 133,96 m2
2. EP (energia pierwotna)=131,57 kWh/(m2rok)
3. EK (energia końcowa)=116,88 kWh/(m2rok)

Dziękuję.

P.S. Proszę o w miarę pilną odpowiedź, chcę szybko zamówić właściwie dobrany kocioł (zima tuż tuż, nowy budynek).
W razie pytań bądź wątpliwości czy dodatkowych niezbędnych danych pozostaję do dyspozycji. Podaję adres mailowy: monika.krawiec@onet.eu i nr tel. 504 331 431.

Pozdrawiam
Monika Krawiec
Napisano
Moc kotła nie zależy od ogrzewania, ale od wymaganej wydajności ciepłej wody użytkowej. Mniejsza moc - mniejszy wydatek c.w.u., natomiast w trybie ogrzewania kocioł samoczynnie dostosowuje moc grzewczą do aktualnych potrzeb.
Napisano
Cytat

Witam serdecznie,

Proszę o wskazanie wyboru właściwego kotła (z wymienionych, oba z wbudowanym zasobnikiem 46 l) :
· Viessmann Vitodens 222W - moc 19 kW
· Viessmann Vitodens 222W - moc 26 kW
na podstawie poniższych danych domu: pow. użytkowa ok. 140 m2, ocieplony styropianem (15 cm), plastikowe okna, wentylacja grawiotacyjna. Zamieszkany będzie przez 2 osoby, ale z czasem ta liczba może się zwiększyć icon_smile.gif Są w nim 2 łazienki: mała na dole (wc, umywalka i właśnie piec) i duża na górze (2 umywalki, wanna, wc, prysznic, pralka).
W górnej łazience i częściowo na dole jest ogrzewanie podłogowe, też będzie obsługiwane przez kocioł.

Proszę także o podanie wzoru na właściwą moc kotła mając następujące dane:
1. powierzchnia użytkowa: 133,96 m2
2. EP (energia pierwotna)=131,57 kWh/(m2rok)
3. EK (energia końcowa)=116,88 kWh/(m2rok)

Dziękuję.

P.S. Proszę o w miarę pilną odpowiedź, chcę szybko zamówić właściwie dobrany kocioł (zima tuż tuż, nowy budynek).
W razie pytań bądź wątpliwości czy dodatkowych niezbędnych danych pozostaję do dyspozycji. Podaję adres mailowy: monika.krawiec@onet.eu i nr tel. 504 331 431.

Pozdrawiam
Monika Krawiec



Na ogrzewanie wystarczyłby kocioł nawet znacznie mniejszej mocy np. 12 kW ale wówczas potrzebny byłby zasobnik o większej pojemności np. 150 l (zakładam zużycie na 4 a nie 2 osoby) ale na niego raczej nie masz miejsca skoro kocioł jest w małej łazience.
Twój kocioł (z małym zasobnikiem) przy większym poborze ciepłej wody będzie ją podgrzewać przepływowo, więc w tej sytuacji ważne jest chwilowe zapotrzebowanie a nie zużycie dobowe. Tu musisz sobie odpowiedzieć na pytanie o wasz tryb życia. Jeśli np. w tym samym czasie więcej niż jedna osoba bierze prysznic albo jedna zmywa a druga napełnia wannę to i 26 kW nie będzie za dużo. Jeśli zaś tylko 1 osoba na raz powoduje duży pobór wody, to mniejsza moc wystarczy.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Powinieneś wziąć mniejszy kocioł - liczęże może pracować z mniejszą minimalną mocą niż ten większy kocioł.
A jak będzie Ci zimno pod prysznicem to nauczysz się aby nie brać go gdy małżonka bierze kąpiel. To nie taka straszna rzecz.

Mniejszy kocioł powinien być efektywniejszy. Chyba że to kondensaty to wtedy na odwrót.
Mam nadzieję (dla Ciebie), że to kotły z zamkniętą komorą spalania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...