Skocz do zawartości

Wąska, długa działka, dzielimy na pół


deletek

Recommended Posts

Napisano
Witam forumowiczów.
Szukałem na forach odpowiedzi na moje pytanie, może nie wystarczająco dobrze. Proszę o pomoc:
Myślę nad kupiniem działki 25 arów. Działka ma szerokość 20m długości ponad 120.
Problem w tym, że droga dojazdowa (w której są media) jest od tej 20m strony.
Z jednej strony jest sąsiadka, która ma dom do samej granicy działki, z drugiej strony jest działka rolna.
Teraz pytanie czy jak zrobimy drogę wewnętrzną (konieczną) o szerokości 3m na naszym terenie to z tych pozostałych 17m zostanie wystarczająco dużo, żeby się wybudować, bo jeżeli odejmiemy z każdej strony po 4m na ściany z oknem to zostaje nam 9m, a to trochę mało....
Nie chcę płacić geologowi 4 tysięcy zł za stworzenie planu podziału, który zostanie odrzucony, dla nie swojej działki.
Pchać się w taką działkę czy nie ? Co myślicie szanowni forumowicze ? Może ktoś ma jakieś doświadczenia w podobnej sprawie.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
Piotr
Napisano
Cytat

Witam forumowiczów.
Szukałem na forach odpowiedzi na moje pytanie, może nie wystarczająco dobrze. Proszę o pomoc:
Myślę nad kupiniem działki 25 arów. Działka ma szerokość 20m długości ponad 120.
Problem w tym, że droga dojazdowa (w której są media) jest od tej 20m strony.
Z jednej strony jest sąsiadka, która ma dom do samej granicy działki, z drugiej strony jest działka rolna.
Teraz pytanie czy jak zrobimy drogę wewnętrzną (konieczną) o szerokości 3m na naszym terenie to z tych pozostałych 17m zostanie wystarczająco dużo, żeby się wybudować, bo jeżeli odejmiemy z każdej strony po 4m na ściany z oknem to zostaje nam 9m, a to trochę mało....
Nie chcę płacić geologowi 4 tysięcy zł za stworzenie planu podziału, który zostanie odrzucony, dla nie swojej działki.
Pchać się w taką działkę czy nie ? Co myślicie szanowni forumowicze ? Może ktoś ma jakieś doświadczenia w podobnej sprawie.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi,
Piotr


witaj
Ja nawet bym sie nie zastanawiała tylko dałabym sobie spokój z taką kichą. Osobistych doświadczeń nie mam , bo moja działeczka na której planuję budowe ma 46 x 43, ale moja koleżanka mieszkająca w blokach zakupiła działkę 20x100. Ktoś podzielił pole na 10 takich działek. Ona postawiła domek , sąsiedzi postawili domki i okazało sie , że nie da sie tam żyć, za ciasno. Sprzedali ten dom w stanie surowym otwartym, Kupili za to działke 2000m2 i wreszcie oddychają z ulgą , bo im sąsiedzi nie zaglądają w gary. Jeżeli nie musisz , nie kupuj. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Teraz pytanie czy jak zrobimy drogę wewnętrzną (konieczną) o szerokości 3m na naszym terenie to z tych pozostałych 17m zostanie wystarczająco dużo, żeby się wybudować, bo jeżeli odejmiemy z każdej strony po 4m na ściany z oknem to zostaje nam 9m, a to trochę mało....



Służebność nie zmniejsza Ci szerokości działki. Gdy ustanowisz drogę konieczną to dom dalej mozesz postawić 4 metry od granicy działki, czyli w Twoim przypadku metr od drogi. Mam bardzo podobną sytuację. Moja działka ma prawie 30 arów i szerokości ledwo ponad 18 metrów. Przez całą długość działki czyli ok 160 m ciągnie się służebność. Z tą różnicą, że mi zabrali 1,5 metra ziemi, a drugie 1,5 metra jest od sąsiada, który ma działkę obok mnie. Także płot stawiam tak, aby pozostawić te 1,5 metra na drogę, a dom stawiam 4 metry od granicy, czyli 2,5 metra od płotu. Co do szerokości działki, to już zalezy od Twoich upodobań, ja nie narzekam, a mam 2 metry węższą. Zawsze można wybrać projekt, który nie będzie miał balkonu lub okna z salonu od strony sąsiadki. Dookoła płotu posadzisz tuje, które odgrodzą Cię od sąsiadów. Jeżeli okolica Ci odpowiada, a cena działki jest interesująca, to ja bym się nie zastanawiała. Chyba że kosztuje ona tyle co inne, to warto poszukać tej idealnej.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...