Skocz do zawartości

tapeta strukturalna


lgum

Recommended Posts

Napisano
Interesuje mnie tapeta strukturalna, chcę ją zastosować podczas/przy remoncie starych ścian. Czy można tapetę strukturalną zastosować na stare powłoki? Wystarczy usunąć luźne odpryski farb cz trzeba skrobać wszystko (wcześniej były farby kredowe)? Czy trzeba zagruntować ścianę przed klejeniem tapety?

Czy tapetę strukturalną po wyschnięciu a przed malowaniem gruntujemy czy mona od razu malować?
Napisano
Podczas renowacji ścian, na których obecne są stare powłoki malarskie z całą pewnością skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie tapety strukturalnej, albo też tkaniny z włókna szklanego lub filcu. Okładziny bowiem wzmacniają powierzchnię, przeciwdziałają powstaniu następnych pęknięć i tworzą piękną, mocną powierzchnię.

Jeżeli ściany były uprzednio malowane podstawową czynnością jest usunięcie nieprzyczepnej powłoki, aż do uzyskania nośnego podłoża. Następnie należy całą powierzchnię starannie zmyć wodą z dodatkiem płynu myjąco-czyszczącego Fluren 37.

Kolejna czynność przygotowawcza to przeszlifowanie powierzchni papierem ściernym oraz jej odpylenie. Poza tym jeżeli na powierzchni obecne są pęknięcia i dziury trzeba je zaszpachlować odpowiednim produktem np. Flügger Filler lub Flügger Sandplast LH. Pęknięcia pomiędzy ścianą a listwami, framugami, mogą być wypełnione uszczelniaczem.

Gdy już powierzchnia wyschnie, należy przeszlifować naprawione miejsca papierem ściernym i odpylić całą powierzchnię. Następnie naprawione i chłonne miejsca trzeba zagruntować Flügger gruntem wodnym.
Na tak przygotowanej powierzchni można już nanieść wałkiem, najlepiej o długim włosiu klej Flügger 377 lub Flügger 380. Istotne jest również, że przed nałożeniem tapet wrażliwych na wilgoć, klej powinien pozostać na ścianie kilka minut do przeschnięcia ? aż będzie miał kleistą konsystencję.

Po zamocowaniu tapetę strukturalną malujemy pierwszy raz farbą rozcieńczoną 10% wodą, druga warstwa bez rozcieńczenia. Przy powyższych pracach oczywiście należy pamiętać o zachowaniu reżimów czasowo-temperaturowych.

Możliwe jest również mocowanie tapety strukturalnej na gładkie powierzchnie uprzednio malowane farbami olejnymi, alkidowymi, warunkiem jest jednak bardzo dokładne zszorstkowanie takiej powierzchni i zastosowanie Interioru przyczepnościowego, aby zapewnić właściwą adhezję.

Izabela Ziemba-Filip
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Podczas renowacji ścian, na których obecne są stare powłoki malarskie z całą pewnością skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie tapety strukturalnej, albo też tkaniny z włókna szklanego lub filcu. Okładziny bowiem wzmacniają powierzchnię, przeciwdziałają powstaniu następnych pęknięć i tworzą piękną, mocną powierzchnię.

Jeżeli ściany były uprzednio malowane podstawową czynnością jest usunięcie nieprzyczepnej powłoki, aż do uzyskania nośnego podłoża. Następnie należy całą powierzchnię starannie zmyć wodą z dodatkiem płynu myjąco-czyszczącego Fluren 37.

Kolejna czynność przygotowawcza to przeszlifowanie powierzchni papierem ściernym oraz jej odpylenie. Poza tym jeżeli na powierzchni obecne są pęknięcia i dziury trzeba je zaszpachlować odpowiednim produktem np. Flügger Filler lub Flügger Sandplast LH. Pęknięcia pomiędzy ścianą a listwami, framugami, mogą być wypełnione uszczelniaczem.

Gdy już powierzchnia wyschnie, należy przeszlifować naprawione miejsca papierem ściernym i odpylić całą powierzchnię. Następnie naprawione i chłonne miejsca trzeba zagruntować Flügger gruntem wodnym.
Na tak przygotowanej powierzchni można już nanieść wałkiem, najlepiej o długim włosiu klej Flügger 377 lub Flügger 380. Istotne jest również, że przed nałożeniem tapet wrażliwych na wilgoć, klej powinien pozostać na ścianie kilka minut do przeschnięcia ? aż będzie miał kleistą konsystencję.

Po zamocowaniu tapetę strukturalną malujemy pierwszy raz farbą rozcieńczoną 10% wodą, druga warstwa bez rozcieńczenia. Przy powyższych pracach oczywiście należy pamiętać o zachowaniu reżimów czasowo-temperaturowych.

Możliwe jest również mocowanie tapety strukturalnej na gładkie powierzchnie uprzednio malowane farbami olejnymi, alkidowymi, warunkiem jest jednak bardzo dokładne zszorstkowanie takiej powierzchni i zastosowanie Interioru przyczepnościowego, aby zapewnić właściwą adhezję.


laik nie ułoży takiej tapety,co do powierzchni tzw olejnych skrobanie tylko w przypadku warstw źle przylegających,prościej i taniej jest użyć Atlasa farby na trudne podłoża
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Nie posiadamy w ofercie takiego produktu „ATLAS farba na trudne podłoża” dlatego też nie mam pewności o jaki wyrób chodziło osobie, która go zaproponowała. Najprawdopodobniej mógł mieć na myśli „ATLAS GRUNTO-PLAST warstwa sczepna na trudne podłoża”, ale on nie nadaje się pod tapety, ponieważ posiada drobne kruszywo powodujące chropowatość powierzchni zwiększające przyczepność, ale mogące prowadzić do przetarcie się tapety w miejscu ostrych ziarenek.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Nie posiadamy w ofercie takiego produktu „ATLAS farba na trudne podłoża” dlatego też nie mam pewności o jaki wyrób chodziło osobie, która go zaproponowała. Najprawdopodobniej mógł mieć na myśli „ATLAS GRUNTO-PLAST warstwa sczepna na trudne podłoża”, ale on nie nadaje się pod tapety, ponieważ posiada drobne kruszywo powodujące chropowatość powierzchni zwiększające przyczepność, ale mogące prowadzić do przetarcie się tapety w miejscu ostrych ziarenek.


mój drogi ekspercie a o masach szpachlowych to nie pomyślałeś?dajesz ten cerplast następnie gipsar uni nowa formuła następnie szlifujesz odkurzasz gruntujesz unigruntem (rozcieńczonym)i malujesz;proste icon_biggrin.gif farba dowolna npDP Akrylit 3000;i żebym to ja tłumaczył technologię ekspertowi technicznemu no nie to nie mieści sie w głowie,pozdrawiam,zawsze należy zatrudnić fachowca do wykonywania prac budowlanych

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...