Skocz do zawartości

wadliwe kolumny wejściowe


Recommended Posts

Napisano
Witamy wszystkich, mamy problem z kolumnami przy wejściu podtrzymującymi nieco powiększony balkon frontowy. Nasz wykonawca wylał kolumny w tekturowych tubach i teraz gdy mamy zamontowane okna ich rozstaw okazał się zbyt duży, kolumny zakrywają okna frontowe. Czy konstrukcyjnie jest możliwe wybudowanie nowych kolumn np. słupów z klinkieru. Co mamy zrobić? pomocy
Napisano
Cytat

Witamy wszystkich, mamy problem z kolumnami przy wejściu podtrzymującymi nieco powiększony balkon frontowy. Nasz wykonawca wylał kolumny w tekturowych tubach i teraz gdy mamy zamontowane okna ich rozstaw okazał się zbyt duży, kolumny zakrywają okna frontowe. Czy konstrukcyjnie jest możliwe wybudowanie nowych kolumn np. słupów z klinkieru. Co mamy zrobić? pomocy


Witam
Pierwsze pytanie o zbrojenie czy po między słupami w płycie balkonowej była dawana belka zbrojeniowa?
O ile został powiększony balkon?
I jaki projekt domu?
I czy nie dało by się przesunąć okien ale to kwestia nadproża?
Napisano
Cytat

Witam
Pierwsze pytanie o zbrojenie czy po między słupami w płycie balkonowej była dawana belka zbrojeniowa?
O ile został powiększony balkon?
I jaki projekt domu?
I czy nie dało by się przesunąć okien ale to kwestia nadproża?



Cytat

Witam
Pierwsze pytanie o zbrojenie czy po między słupami w płycie balkonowej była dawana belka zbrojeniowa?
O ile został powiększony balkon?
I jaki projekt domu?
I czy nie dało by się przesunąć okien ale to kwestia nadproża?



Dzieki za odpowiedz. Projekt z biura Archon Dom w rododendronach 6, chodzi oczywiście o balkon frontowy.
balkon wg projektu miał 100cm a wysunęliśmy go do 150cm zaokrąglając po obydwu stronach. Belki zbrojeniowej nie ma tylko druty zbrojeniowe. Okien przesunąć nie można i tak są powiększone.
Dzisiaj rozmawialiśmy wstępnie z murarzem , który będzie wylewał nam schody wejściowe i taras i zasugerował takie rozwiązanie: słupy wyciąć pozostawiając ich górny i dolny fragment, skuć aby odzyskać fragment drutu zbrojeniowego , druty zbrojeniowe wygiąć do środka balkonu o około 20 cm i wkuć w beton, do wystających fragm. zbrojenia dospawać konstrukcję stalową dla nowego słupa i dalej murować z klinkieru. Oczywiście balkon trzeba podeprzeć drewnianymi balami.
Czy ten pomysł ma jakiś sens?
Napisano
Opis konstrukcji balkonu i słupów jest niejasny - można podejrzewać że balkon ma konstrukcję wspornikową a słupy pełnią jedynie funkcję ozdobną. Decydująca w tym względzie będzie opinia konstruktora budowlanego, a wstępnie trzeba ustalić, gdzie przebiega zbrojenie w płycie balkonowej - jeśli jest w górnej połowie przekroju to balkon prawdopodobnie może pracować bez podpór takim przypadku nie będzie problemu z przesunięciem słupów.
Napisano
Cytat

Opis konstrukcji balkonu i słupów jest niejasny - można podejrzewać że balkon ma konstrukcję wspornikową a słupy pełnia jedynie funkcję ozdobną. Decydująca w tym względzie będzie opinia konstruktora budowlanego, a wstępnie trzeba ustalić, gdzie przebiega zbrojenie w płycie balkonowej - jeśli jest w górnej połowie przekroju to balkon prawdopodobnie może pracować bez podpór takim przypadku nie będzie problemu z przesunięciem słupów.



Bardzo dziękujemy za odpowiedź. Nasz kierownik budowy to inż. o specjalności konstrukcje budowlane więc jego opinia powinna być wiążąca. Robiąc adaptację tego balkonu projektant wspominał , że te słupy pełnia funkcję ozdobną ale nie byliśmy obecni przy zalewaniu stropu i balkonów więc jak ekipa ten balkon zazbroiła nie wiemy.
agata_i_sebastian niestety nie byliśmy obecni przy pracy ekipy, majster uzgadniał z nami szczegóły przez telefon, kolumny miały być 20 cm od krawędzi bocznych balkonu a są równo z krawędziami co dodatkowo utrudnia obróbkę balkonu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...