Skocz do zawartości

Różnica poziomu wylewki dla podłóg


Recommended Posts

Napisano
u mnie to jak i wiele innych rzeczy dopilnowała firma budująca nam dom. Musieliśmy juz na etapie wylewek dokładnie powiedzieć im co będzie na podłogach, u nas są to akurat płytki i deska baltic wood na korku. Wylewki zostały dokładnie, co do milimetra wylane żeby zniwelować róznice grubości:)
Napisano
Tak jak pisze kropeczka na etapie wylewek u mnie przynajmniej ekipa po zapoznaniu się z dokładnym określeniem miejsc gdzie będą płytki, a gdzie deska barlinecka na korku uwzględniając grubość każdej z planowanych podłó wykonała wylewki co do milimetra wspomagając się oczywiście techniką z użyciem m. in. lasera.
  • 6 lata temu...
Napisano
Witam

Podepnę się do starego tematu, po co tworzyć klony.

Mam posadzkę wylaną na jednym poziomie. Będę jednak miał i parkiet i ceramikę. Jak tą różnicę poziomów zniwelować?
Dostałem radę w dwóch wersjach
1- wylać posadzkę zamopoziomującą pod miejsca gdzie będą kafelki
wady o których zostałem poinformowany
- problem z pękaniem (cienka warstwa)
- problem z przyczepnością do podłoża mimo gruntowania itd
2. klejem nadrobić (nie na całą grubość, tylko wyprowadzać wkierunku parkietu) - tu są opcję dwie
a) dać więcej kleju przy klejeniu płytek
wada - klej lubi ściągać i mogą mi siadać
b) dać dwie cieńsze warstwy kleju, przy czym drugą po przeschnięciu pierwszej
wady pewnie jakieś są, ale oprócz upiardliwości robienia to nie widzę na tą chwilę.

Prośba o rady praktyków, pewnie nie raz sie spotykaliście z takim problem. Co mówi teoria i jak sobie z tym radzicie w praktyce?
Napisano (edytowany)
Nie wiem co to "normalny" grzebień, sam mało układałem do tej pory, ale wiem że są różne icon_smile.gif
W każdym razie parkiet który mam mieć ma ok 20mm (tzn standart 22mm, ale z demobilu i raz że już był cyklinowany, a dwa że muszę na pile wyrównać i zjechać klej), kafelki które mam w tym momencie (część muszę dokupić) mają 8mm.

EDIT

Dodatm że tam jest podłogówka Edytowano przez Łosiu (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie wiem co to "normalny" grzebień, sam mało układałem do tej pory, ale wiem że są różne icon_smile.gif
W każdym razie parkiet który mam mieć ma ok 20mm (tzn standart 22mm, ale z demobilu i raz że już był cyklinowany, a dwa że muszę na pile wyrównać i zjechać klej), kafelki które mam w tym momencie (część muszę dokupić) mają 8mm.

EDIT

Dodatm że tam jest podłogówka



Po pierwsze zrób próbę oczyszczenia kilkudziesięciu klepek i zmierz grubości jakie uzyskałeś. Stare klepki, klej + piasek - tu trudno mówić o dokładności wykonania.

Zastosowanie piły z przykładnicą jest skutecznym sposobem oczyszczania starego parkietu, ale dosyć niebezpiecznym.

Uzyskana grubość powinna być bazą - klej trochę podniesie, cykliniarka przywróci do zakładanego poziomu.

Jeżeli zakładasz 20 milimetrową grubość klepki i posiadasz 8 milimetrową płytkę, do której dołożysz spoinę grubości 2-5 mm (grzebień 8 - 10 mm przy płytce 30 x 30 cm), to pozostaje różnica od 7 do 10 mm.

Proponuję wykonać wylewkę samopoziomującą na całej powierzchni przeznaczonej pod płytki. Istniejący podkład oczyścić i zagruntować, a wylewkę wykonać zgodnie z zaleceniami na opakowaniu czy z karty technicznej z zachowaniem dokładności w dozowaniu wody. Dobrze wykonana na pewno nie popęka.

Na dzień przed wykonaniem wylewki wyłącz ogrzewanie, a włącz kilka dni po, przy montażu płytek podobnie.

Powodzenia.
Napisano
Jakiej wielkości masz te KAFELKI o grubości 8 mm? Z czego są wykonane te Twoje kafelki?
Grubość i ilość leju ściśle zależy od rozmiaru płytek.

A jak z grubsza wygląda piła z przykładnicą??? icon_redface.gif
Napisano
Cytat

Jakiej wielkości masz te KAFELKI o grubości 8 mm? Z czego są wykonane te Twoje kafelki?
Grubość i ilość leju ściśle zależy od rozmiaru płytek.

A jak z grubsza wygląda piła z przykładnicą??? icon_redface.gif



Tak z grubsza, coś w rodzaju freza z łożyskiem.
Napisano
Pozostanę w nieświadomości - Twoje wyjaśnienie nic mi nie wyjaśniło :bezradny:
Napisano
ATLAS ma w swojej ofercie klej, który równocześnie oprócz klejenia - pełni funkcję równania powierzchni. Jego warstwa może osiągać nawet 20 mm.
Na klej ten 4 i pół roku temu układałem płytki gresowe 40x40 cm na tarasie od strony południowo-zachodniej budynku, równając powierzchnię spadkową, skopaną przez wykonawcę tego tarasu. Dzięki temu, że mogłem kłaść na tak grubą warstwę, uzyskałem odpowiedni spadek płytek. Reklamacji nie było...

http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_PLUS_MEGA

karta techniczna produktu:
http://baza.atlas.com.pl/pliki/pl_2302_20141119_145942.pdf

Tym klejem możesz wyrównać różnicę w powierzchni parkietu i płytek.
Ważne jest, aby DOKŁADNIE odmierzać wodę zarobową - wtedy uzyska się odpowiednią konsystencję kleju i będzie się dobrze układało. Ale to będzie wiedział świadomy glazurnik icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Zastosowanie piły z przykładnicą jest skutecznym sposobem oczyszczania starego parkietu, ale dosyć niebezpiecznym.


Ja podobnie jak kolega Stach jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak można piłą z przykładnicą wykonać taka czynność a tym bardziej jeszcze z użyciem frezu? icon_eek.gif
Jeżeli już to piła z przykładnica ale zamiast tarczy tnącej należałoby zamontować tarczę z papierem ściernym, natomiast jeżeli chodzi o zastosowaniu freza to wtedy jest to frezarka pionowa. Tylko czyścić klepki parkietu za pomocą frezarki trzeba być wysoko ubezpieczonym icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Zastosowanie piły z przykładnicą jest skutecznym sposobem oczyszczania starego parkietu, ale dosyć niebezpiecznym.




Cytat

Tak z grubsza, coś w rodzaju freza z łożyskiem.


Jakoś nie widzę abyś Nas oświecił wytłumaczeniem co to jest za piła z przykładnicą z frezem z łożyskiem.
A podobno taki stonowany, rozsądny i światły z Ciebie fachowiec.
Napisano
Przecież to jest temat o wyrównywaniu poziomu wylewki dla podłóg... a Ty chcesz koniecznie poznać maszynowy sposób czyszczenia starych klepek parkietowych... Nie za dużo wymagasz od stosowanego i rozsądnego experta?


Napisano
Tak mnie to męczy, że spać nie mogę :smile: , a ciekawości mojej nie chce zaspokoić, a tyle zawsze ma do powiedzenia, a teraz milczy :scratching:
Napisano
Cytat

Tak z grubsza, coś w rodzaju freza z łożyskiem.


:yellowcard1: :scratching:
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam, to zależy jaki konkretnie produkt będzie zastosowany. Orientacyjnie można przyjąć następujace wartości: płytki ceramiczne 10 mm, panele również 10 mm, parkiet 25 mm.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge
Napisano
Cytat

Przygotowanie podkładu podłogowego powinno uwzględniać konkretny rodzaj pokrycia podłogowego, gdyż różnice grubości różnych wzorów posadzek mogą być znaczne. Orientacyjnie dla płytek ceramicznych przyjmuje się i paneli laminowanych przyjmuje się grubość 10 mm, mozaiki 15 - 20 mm, parkietu 25 mm.




Cytat

Witam, to zależy jaki konkretnie produkt będzie zastosowany. Orientacyjnie można przyjąć następujace wartości: płytki ceramiczne 10 mm, panele również 10 mm, parkiet 25 mm.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge


Udowodniłem wczoraj, że samozwańczy ekspert robi chałę na forum a Redakcja nie reaguje. Wykasowała mojego posta który wyjaśnił, że porady udzielane przez "eksperta" są spamem i są pisane tylko po aby siebie i firmę zareklamować.
Odpowiedź już dawnooooooooooooooooooooooooo dawnooooooooooooooooooooooo temu padła, odpowiedzi udzielił ekspert z BD.
Więc ta pisanina "eksperta" nie wiem co ma do wniesienia nowego w temacie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...