Skocz do zawartości

Czy wyłączenie bezpieczników chroni sprzęt?


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Podepnę się do wątku....problem troszeczkę inny ale nie chciałam otwierać nowego tematu...inteligentnie myłam płytę w kuchni dość "namoczoną" szmatką i niestety płyta została lekko zalana...kiedy przekręcam kurki strzelają korki...i teraz kilka pytań:
1. czy przy takim strzelaniu korków mogą popsuć się inne sprzęty?? np komputer
2. płyta jest wbudowana i nie mam dostępu "do środka"..chyba żeby całkowicie ją wymontować z blatu(czego nie chcę)...przypuszczam, że woda wyparuje i wszystko będzie działało normalnie...mam rację czy mogło dojść do jakichś większych uszkodzeń???
Napisano
Cytat

Czy wyłączenie bezpieczników chroni sprzęt elektroniczny przez zniszczeniem?


Jeżeli chodzi o wyładowania atmosferyczne to według mojej wiedzy nie ochroni (nie zawsze). Napięcia są zbyt wysokie i obwód może sie zamknąć mimo to (przeskok iskry).
Napisano
Cytat

Podepnę się do wątku....problem troszeczkę inny ale nie chciałam otwierać nowego tematu...inteligentnie myłam płytę w kuchni dość "namoczoną" szmatką i niestety płyta została lekko zalana...kiedy przekręcam kurki strzelają korki...i teraz kilka pytań:
1. czy przy takim strzelaniu korków mogą popsuć się inne sprzęty?? np komputer
2. płyta jest wbudowana i nie mam dostępu "do środka"..chyba żeby całkowicie ją wymontować z blatu(czego nie chcę)...przypuszczam, że woda wyparuje i wszystko będzie działało normalnie...mam rację czy mogło dojść do jakichś większych uszkodzeń???


O które "korki" chodzi - bezpieczniki nadprądowe czy wyłącznik różnicowo- prądowy? Przy takie wiedzy "elektrycznej" trzeba wezwać fachowca, bo dalsze użytkowanie uszkodzonej kuchenki może doprowadzić do nieszczęścia.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Jeeli chodzi o pierwotna myśl zwartą w pierwszym pytaniu tego tematu, to wyłączanie wyłączników nadmiarowo-prądowych ( tradycyjnie zwanymi bezpiecznikami) może nie uchronić naszych urządzeń przed wyładowaniami atmosferycznymi (jesli o to pyta ifra) Tylko właściwie zaprojektowana ochrona przeciwprzepięciowa połaczona ze sprawnie działąjącą i dobrze wykonaną instalacja odgromową(jesli taka jest,i jeśli jest potrzebna- odpowiednie wymagania) pozwala wierzyć, że urządzenia w domu zostaną ochronione.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jeeli chodzi o pierwotna myśl zwartą w pierwszym pytaniu tego tematu, to wyłączanie wyłączników nadmiarowo-prądowych ( tradycyjnie zwanymi bezpiecznikami) może nie uchronić naszych urządzeń przed wyładowaniami atmosferycznymi (jesli o to pyta ifra) Tylko właściwie zaprojektowana ochrona przeciwprzepięciowa połaczona ze sprawnie działąjącą i dobrze wykonaną instalacja odgromową(jesli taka jest,i jeśli jest potrzebna- odpowiednie wymagania) pozwala wierzyć, że urządzenia w domu zostaną ochronione.



Skoro mowa o zabezpieczeniach przeciw-przepięciowych to i ja mam pytanie. W którym miejscu powinny być prawidłowo zainstalowane takie zebezpieczenia? Według mnie po wyłączniku głównym ale słyszałem też inne opinie. I drugie pytanie czy zainstalowanie zintegrowanego modułu klasy B+C (np Moeler) w pełni chroni odbiorniki elektryczne?
Napisano (edytowany)
Ogranicznik lepiej montować za wyłącznikiem głównym, żeby się nie zużywał w razie odłączenia zasilania.

B+C zdaje egzamin o ile to markowy sprzęt (np. DEHN)

Ograniczniki przepięć w rozdzielnicy w pewnym stopniu chronią sprzęt (głównie przed przepięciami przychodzącymi z sieci). Na ochronę przed przepięciami wyindukowanymi w instalacjach w domu z powodu pobliskiego uderzenia pioruna (np. do 1 km) nie bardzo bym liczył. Ochronnik to tylko mała część systemu ochrony. Najważniejsze to koordynacja ułożenia przewodów, tzn. ułożenie ich w odpowiedni sposób, odpowiednie połączenia wyrównawcze w odpowiednich miejscach, tworzenie masy budynku i korzystanie z nich, unikanie tworzenia pętli mas.

Ochronnik służy też trochę jako ozdoba jeśli do uziomu jest pare metrów (bo powinno być bardzo mało, typowo do metra), w dodatku przewodem z paroma ostrymi zakrętami.

Wyłączenie "esek" w rozdzielnicy może i pomoże na niewielkie przepięcia w sieci, natomiast nie liczyłbym na ochronę przed wyładowaniami, jeśli uderzy gdzieś dalej w linię to łuk przeskoczy pomiędzy stykami mimo wszystko.
Nawet nie ma co mówić o wypadku uderzenia gdzieś blisko w linię albo bezpośrednio w dom. Instalacja może nawet wylecieć ze ścian razem z tynkiem. W pierwszym przypadku powinny temu zapobiec odgromniki (głównie ten typu B) a w drugim instalacja odgromowa. Edytowano przez Michcio (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Ograniczniki przepięć w rozdzielnicy w pewnym stopniu chronią sprzęt (głównie przed przepięciami przychodzącymi z sieci). Na ochronę przed przepięciami wyindukowanymi w instalacjach w domu z powodu pobliskiego uderzenia pioruna (np. do 1 km) nie bardzo bym liczył. Ochronnik to tylko mała część systemu ochrony. Najważniejsze to koordynacja ułożenia przewodów, tzn. ułożenie ich w odpowiedni sposób, odpowiednie połączenia wyrównawcze w odpowiednich miejscach, tworzenie masy budynku i korzystanie z nich, unikanie tworzenia pętli mas.



Zgadzam się, ale ograniczniki też są bardzo ważne, przede wszystkim zabezpieczają nasz sprzęt AGD i RTV przez skokowymi impulsami (stan nieustalony) napięć które są krótkotrwałe ale bardzo szkodliwe dla domowego sprzętu.
Polecałbym przeczytanie tego artykułu.
Edytowano przez amadeusz (zobacz historię edycji)
Napisano
Można by także wspomnieć że najwięcej uszkodzeń np. komputerów w czasie burzy jest przez kabel telefoniczny. Więc pasowało by w czasie burzy wyjąć również kabelek z karty sieciowej lub modemu jeśli taki posiadamy.

Ja jeśli chodzi o RTV i AGD zawsze w czasie burzy wyłączam z kontaktu listwy zasilające urządzenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...