Skocz do zawartości

jaki piec gazowy - pomocy!!!


jajogi

Recommended Posts

Napisano
Cytat

A co do cytatu z innego forum, to nie chwytam związku..... icon_rolleyes.gif



To, że są kotły wiszące, które nie zabierają miejsca w "kotłowni" a komfort wody zapewniają równie dobry, jak te z zasobnikami.
Co do pryszniców w różnych ośrodkach, to masz farta. Ja czasem marznę.
Napisano
Cytat

Odkręcam prysznic, czekam ok. 20sek na ciepłą wodę, wchodzę, jak zmoknę,




A gdzie oszczędności .
Trzeba brać pod uwagę że woda ciągle drożeje .Te 20 sek lania w domu x 30 dni =600 sek to jest 10 minut x 4 osoby w domu = 40 minut a jak jest jeszcze pies ! icon_wink.gif
Lejesz wodę 40 minut bezpośrednio w kanał to zapłacisz za niepotrzebną wodę 2 x bo jeszcze i za ścieki . icon_smile.gif
Napisano
Pogrzebałem jeszcze w internecie i oprócz wszystkich wskazanych w temacie modeli pieców znalazłem jeszcze taką kombinację:

Vaillant VUW 242/3-5 Plus wersja 2-funkcyjna kominowa 24 kW (ok. 4 500 zł) + Zasobnik VIH R-120 (ok 3000 zł)

opisy techniczne robią wrażenie a i cena jest chyba do zaakceptowania. Proszę o Wasze opinie.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Jak zamienisz miejsce pralki z prysznicem, to powinno być OK
Wtedy te odległości staną się znośne i możesz zamontować 2 funkcyjny



Raczej nie do zrobienia - "Projektantka" icon_smile.gif
Otrzymalem propozycje instalatora co do pieca - poleca mi kondensat 2 funkcyjny De Dietrich MCR II 24/28 MI zamknięta komora spalania

Co myślicie o takim rozwiązaniu, takim kotle (wcześniej dyskusja była czy piec 1f+zasobnik+cyrkulacj czy może 2f, a tu prosze kondensat icon_smile.gif )? Jakieś alternatywy z Waszej strony co do pieca?

Cena kondensatu nie jest niska ale podobno inwestycja zwracam sie po kilku latach- niższe rachunki za gaz.


Pozdrawiam
Napisano
Cytat

...
Cena kondensatu nie jest niska ale podobno inwestycja zwracam sie po kilku latach- niższe rachunki za gaz.

Pozdrawiam



Piec kondensacyjny to jedno ale do tego trzeba doliczyć koszty odpowiedniej instalacji grzewczej aby ten piec funkcjonował tak jak powinien (zaleca się ogrzewanie podłogowe i/lub lekkie przewymiarowanie grzejników) koszty inwestycyjne rosną o okres zwrotu...sam nie wiem, tym bardziej że zwrot można liczyć raczej tylko w okresie zimowym. jak jest słaba zima to ciężko wyciągnąć 105% z reklamowanej wydajności pieca.
Napisano
Cytat

Pisałem Ci również tylko o kondensacyjnych
Co do zwrotu kosztów: SPOKOJNA GŁOWA



Co do samego zwrotu to nie mam wątpliwości. Mam je natomiast co do czasu w jakim ten zwrot nastąpi bo przy normalnym domu (150 m2) i rodzinie 3-4 osoby to jest 10 - 12 lat. A jak w tym okresie piec się zepsuje to pomnóż x 1.5. Wiem że piec kondensacyjny ma zalety ale nie przeceniajmy ich za bardzo.
Napisano
Cytat

Co do samego zwrotu to nie mam wątpliwości. Mam je natomiast co do czasu w jakim ten zwrot nastąpi bo przy normalnym domu (150 m2) i rodzinie 3-4 osoby to jest 10 - 12 lat. A jak w tym okresie piec się zepsuje to pomnóż x 1.5. Wiem że piec kondensacyjny ma zalety ale nie przeceniajmy ich za bardzo.


A jak się doliczy kasę za przewymiarowane grzejniki, to wyjdzie dwadzieścia lat. I trzeba będzie kociołek wymienić na nowy.
Napisano
Cytat

ble, ble, ble
Nie macie kalkulatorków ?




Właśnie w tym rzecz że je mamy i pewnie każdy je ma tylko zależy co się w nie wstukuje. Jak się liczy wydajność pieca 108% przez 12 miesięcy w roku to zwrot będzie na pewno szybko, ale nie o to chyba chodzi. Przy realnym wykorzystaniu 108% to nawet w czasopismach podaje się zwrot rzędu 10 lat.
Napisano
Każdy kocioł, czy to kondensacyjny, czy atmosferyczny ma jakąś sprawność. Im wyższe temperatury pracy tym niższa sprawnoś. Jednak porównując te dwa rodzaje kotłów, sprawność dla każdego z nich będzie w porównaniu linią nachyloną pod pewnym kątem, równoległą dla nich obu. To tak w skrócie.
Teraz, w naszej strefie klimatycznej kocioł kondensacyjny będzie pracował w kondensacji blisko 90% czasu pracy w sezonie; a więc oszczędnie. Jeżeli nie będzie kondensował, to i tak jego sprawność będzie wyższa niż atmosferycznego - taka jest zasada.
Inwestycyjnie też niewielka różnica cenowa: ceny katalogowe. Wkłady kominowe - ceny bardzo porównywalne. Jedyną różnicą cenową jest zakup grzejników. Jednak czy to na prawdę aż taka różnica? Nie prawda. Zobacz katalogi icon_biggrin.gif
Uważam, że kondens zawsze taniej ogrzeje, nawet przy projektowanych grzejnikach na wysoki parametr
Napisano
Cytat

Każdy kocioł, czy to kondensacyjny, czy atmosferyczny ma jakąś sprawność. Im wyższe temperatury pracy tym niższa sprawnoś. Jednak porównując te dwa rodzaje kotłów, sprawność dla każdego z nich będzie w porównaniu linią nachyloną pod pewnym kątem, równoległą dla nich obu. To tak w skrócie.
Teraz, w naszej strefie klimatycznej kocioł kondensacyjny będzie pracował w kondensacji blisko 90% czasu pracy w sezonie; a więc oszczędnie. Jeżeli nie będzie kondensował, to i tak jego sprawność będzie wyższa niż atmosferycznego - taka jest zasada.
Inwestycyjnie też niewielka różnica cenowa: ceny katalogowe. Wkłady kominowe - ceny bardzo porównywalne. Jedyną różnicą cenową jest zakup grzejników. Jednak czy to na prawdę aż taka różnica? Nie prawda. Zobacz katalogi icon_biggrin.gif
Uważam, że kondens zawsze taniej ogrzeje, nawet przy projektowanych grzejnikach na wysoki parametr



Może faktycznie nie jest do końca tak jak myślałem, przyznaje że muszę jeszcze poszperać. A teraz żeby pójść trochę na skruty w zdobywaniu wiedzy powiedzcie czy do przygotowania wody użytkowej niezbędny jest zasobnik? Jeżeli tak to jak grzana jest woda w lecie jeżeli C.O. nie pracuje? Czy jest jakaś linia bocznikowa?
Napisano
Cytat

Może faktycznie nie jest do końca tak jak myślałem, przyznaje że muszę jeszcze poszperać. A teraz żeby pójść trochę na skruty w zdobywaniu wiedzy powiedzcie czy do przygotowania wody użytkowej niezbędny jest zasobnik? Jeżeli tak to jak grzana jest woda w lecie jeżeli C.O. nie pracuje? Czy jest jakaś linia bocznikowa?


masz wiele mozliwości grania wody albo kocioł tradycyjny 2f ,czyli grzeje CO a jak odkrecza ciepła wode to ja podgrzewa wyłaczjąc CO ,albo kocioł z wbudowany małym zasobnikiem ,zasada ta sama ale jest mozliwosc rozprowadzenia cyrkulacji aby nie czekac naciepla wode ,i najlepszy sposób zewnetrzny zasobnik cwu ,o oddpowiedniej pojemnosci w zaleznosci ile masz łazienek i ile osób w domu ,wtedy niezaleznie z ilu zródeł bedziesz korzystał zawsze i wszedzie bedziesz miał ciepła wode a to w domu najwazniejsze przy kilku osobach
a co do kotła ,to prpoponuje dwa rozwiazania ,albo jak wyzej kondens z takim samym uzasadnieniem ,albo kocioł żeliwny na długie lata i bezawaryjny i tylko od inwestora zalezy ,jednak przy instalacji scisle niskotemeraturowej to polecałbym kondens bo zawsze na piwo czy najwyzej dwa zostanie w zuzyciu gazu wzgledem kotła atmosferycznego
Napisano
Cytat

masz wiele mozliwości grania wody albo kocioł tradycyjny 2f ,czyli grzeje CO a jak odkrecza ciepła wode to ja podgrzewa wyłaczjąc CO ,albo kocioł z wbudowany małym zasobnikiem ,zasada ta sama ale jest mozliwosc rozprowadzenia cyrkulacji aby nie czekac naciepla wode ,i najlepszy sposób zewnetrzny zasobnik cwu ,o oddpowiedniej pojemnosci w zaleznosci ile masz łazienek i ile osób w domu ,wtedy niezaleznie z ilu zródeł bedziesz korzystał zawsze i wszedzie bedziesz miał ciepła wode a to w domu najwazniejsze przy kilku osobach
a co do kotła ,to prpoponuje dwa rozwiazania ,albo jak wyzej kondens z takim samym uzasadnieniem ,albo kocioł żeliwny na długie lata i bezawaryjny i tylko od inwestora zalezy ,jednak przy instalacji scisle niskotemeraturowej to polecałbym kondens bo zawsze na piwo czy najwyzej dwa zostanie w zuzyciu gazu wzgledem kotła atmosferycznego



Wielkie dzieki za odpowiedź ale muszę doprecyzować swoje pytanie. Załóżmy, ża mamy kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem wody. Woda użytkowa podgrzewana jest wężownicą w której cyrkuluje woda centralnego ogrzewania. W zimie wszystko jest jasne bo C.o. krąży w sieci. Ale jak to wygląda latem, gdy grzejniki nie pracują? Jak kocioł podrzewa wodę z zasobniku?
Napisano
Na instalacji musisz mieć zawór 3 drogowy, który jest sterowany przez automatykę kotła w celu grzania CO lub CWU. Nie ważne jest, czy to lato czy zima. Kocioł sam wie, kiedy ma się przełączyć na co.
Napisano
Cytat

Na instalacji musisz mieć zawór 3 drogowy, który jest sterowany przez automatykę kotła w celu grzania CO lub CWU. Nie ważne jest, czy to lato czy zima. Kocioł sam wie, kiedy ma się przełączyć na co.



Czyli, że w takim przypadku woda z zasobnika cyrkuluje w obiegu zamkniętym przez wymiennik ciepła a wężownica poprostu nie pracuje? Nie mogę w necie znaleźć schematu.
Napisano
Cytat

Wielkie dzieki za odpowiedź ale muszę doprecyzować swoje pytanie. Załóżmy, ża mamy kocioł kondensacyjny jednofunkcyjny z zewnętrznym zasobnikiem wody. Woda użytkowa podgrzewana jest wężownicą w której cyrkuluje woda centralnego ogrzewania. W zimie wszystko jest jasne bo C.o. krąży w sieci. Ale jak to wygląda latem, gdy grzejniki nie pracują? Jak kocioł podrzewa wodę z zasobniku?


W zalezności od kotła dokłada sie wtedy albo dodatkowa pompe wysterowaną z kotła albo zawór 3d rownie z wysterowany z kotła
Napisano
Cytat

Czyli, że w takim przypadku woda z zasobnika cyrkuluje w obiegu zamkniętym przez wymiennik ciepła a wężownica poprostu nie pracuje? Nie mogę w necie znaleźć schematu.



Nie, odwrotnie. To woda kotłowa cyrkuluje między kotłem i wężownicą zasobnika, podgrzewając wodę użytkową.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...