Skocz do zawartości

W jaki sposób wykonać izolacje fundamentów masą bitumiczną w temp. poniżej 0°C?


Recommended Posts

Gość Bob Budowniczy
Napisano
a nie można folią obkryć albo styropianem ??????
Napisano
Folia ani styropian nie może stykać się ze świeżą masą bitumiczną. Samo okrycie folią, czyli w tym przypadku wykonanie namiotu, nie zapewni zaś wystarczającej temperatury, dlatego konieczna jest nagrzewnica.
  • 4 lata temu...
Gość super izolacja
Napisano
ta izolacja nie morze się stykać ze styropianem bo to by było trzeba nakładać nową warstwę izolacij bo tak
to się by było nie opylało
Gość budowa domu
Napisano
buduje dom i myślę że za miast tego położe styropian nie będe się pchał w jakieś koszty styropian 10 kłade i pierdziele
Napisano
+5
w budowlance to taka magiczna cyferka
99% materiałów budowlanych wymaga takiej temperatury
i tego się należy trzymać
deweloperka ma swoje prawa tam nagrzewnice dodatki byle do przodu
przy jednorodzinnych
idź do apteki kup STOPERAN zażyj i poczekaj do wiosny
wiosną co zmoknie to obeschnie i zrobisz jak należy a nie byle jak na łapu capu
Napisano
Cytat

ta izolacja nie morze się stykać ze styropianem bo to by było trzeba nakładać nową warstwę izolacij bo tak
to się by było nie opylało


Próbowałem zrozumieć co napisałeś 'super izolacja'... ale nie ogarniam.
A morze to nas izoluje... od Szwedów.
Gość Maciek
Napisano
"Jeżeli budynek jest niepodpiwniczony to w ogóle nie trzeba stosować izolacji pionowej fundamentu" (!!!)

A czy o mostkach termicznych ze względu na zawilgocenie i zwiększoną przewodność cieplną takich fundamentów szanowny "ekspert" to słyszał? I związanym z tym zagrzybieniem (mam na mysli grzyby-pleśnie)? Czy szanowny "ekspert" przemyslał co się dzieje w mokrej, narażonej na cykle zamarzania-odmarzania ścianie?
Napisano
W znakomitej większości przypadków domów jednorodzinnych bez piwnic ta "izolacja" z lepiku czy innej podobnej masy nałożona na zewnętrzną stronę ścian fundamentowych jest bez sensu. Wilgotności ściany fundamentowej i tak nie zmniejsza, go wilgoś z gruntu równie dobrze wnika w nią od strony wewnętrzej, która jest bez izolacji.
Polecam staruśieńkie "Budownictwo ogólne" prof. Żenczykowskiego albo "Podręcznik budowlany", bodaj z 1948 r. z rozdziałem o hydroizolacjach właśnie autorstwa Żenczykowskiego . Tam jest przy domach bez piwnic tylko izolacja pozioma, za to starannie ułożona minimum 15 cm nad gruntem i ukształtowany spadek terenu od budynku na zewnątrz. Izolacja budynków podpiwniczonych także zrobiona z głową. Za to w nowej wersji "Budownictwa ogólnego" wydanej parę lat temu przez Arkady straszne bzdury, bez zrozumienia po co się robi różne elementy izolacji fundamentów.
Materiał na fundamenty, poza wytrzymałością, powinien być nienasiąkliwy i mrozoodporny. Wówczas nie ma problemu z jego trwałością. Nic lepszego na ściany fundamentowe niż dobrej jakości beton, odpowiednio ułożony i pielęgnowany jeszcze długo nie wymyślimy. A problem mostka termicznego na styku ze ścianą nadziemia rozwiązują np. bloczki cokołowe.
  • 3 miesiące temu...
Gość maciek
Napisano
A co w sytuacji, gdy są to np. tereny porolnicze i w gruncie znajdują się agresywne substancje?
Napisano
Cytat

A co w sytuacji, gdy są to np. tereny porolnicze i w gruncie znajdują się agresywne substancje?


Na gruntach o szczególnie niskim pH (grunty kwaśne - torfowiska) do budowy fundamentów zaleca się użycie betonu na bazie cementu hutniczego, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń w takim środowisku. Oczywiście trzeba również przeprowadzić staranną obustronną impregnację emulsją asfaltowo-kauczukową (dwuwarstwowo).
Gość maciek
Napisano
To się zdecydujcie, w tekście piszecie że izolacja nie jest potrzebna, potem że jednak jest, i to obustronna. Może najpierw skonsultujcie z fachowcem swoją odpowiedź. A co do podgrzanego lepiku rozpuszczalnikowego(!!!) ......

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...