Skocz do zawartości

Co dać pod podłogę?


rgal

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Sytuacja wygląda tak, że jest pomieszczenie w stanie surowym, i chcę położyć w nim płytki gresowe, ale przedtem należy podnieść poziom podłogi o ok 10cm. Nie jest wymagana izolacja cieplna, akustyczna też nie jest koniecznością (dolne pomieszczenie jest ogrzewane ale służy jako magazyn więc dźwięki nie przeszkadzają). Jak najsensowniej rozwiązać ten problem? Najtaniej byłoby wykorzystać niepotrzebne już pustaki ceramiczne i ułożyć z ich fragmentów warstwę i zalać zaprawą. Z drugiej strony jest to dość czasochłonne. Może jednak jest sens zastosować jakąś tanią warstwę izolacyjną? ale jaką w takiej sytuacji? w takim rozwiązaniu bardziej zależałoby mi na izolacji akustycznej.
Napisano
Cytat

Witam.
Sytuacja wygląda tak, że jest pomieszczenie w stanie surowym, i chcę położyć w nim płytki gresowe, ale przedtem należy podnieść poziom podłogi o ok 10cm. Nie jest wymagana izolacja cieplna, akustyczna też nie jest koniecznością (dolne pomieszczenie jest ogrzewane ale służy jako magazyn więc dźwięki nie przeszkadzają). Jak najsensowniej rozwiązać ten problem? Najtaniej byłoby wykorzystać niepotrzebne już pustaki ceramiczne i ułożyć z ich fragmentów warstwę i zalać zaprawą. Z drugiej strony jest to dość czasochłonne. Może jednak jest sens zastosować jakąś tanią warstwę izolacyjną? ale jaką w takiej sytuacji? w takim rozwiązaniu bardziej zależałoby mi na izolacji akustycznej.


zalej betonem z granulkami styropianu bedzie ciepło cicho niedrogo i nie obciązy za bardzo całej konstrukcji.

pzdr.
Napisano
Cytat

Witam.
Sytuacja wygląda tak, że jest pomieszczenie w stanie surowym, i chcę położyć w nim płytki gresowe, ale przedtem należy podnieść poziom podłogi o ok 10cm. Nie jest wymagana izolacja cieplna, akustyczna też nie jest koniecznością (dolne pomieszczenie jest ogrzewane ale służy jako magazyn więc dźwięki nie przeszkadzają). Jak najsensowniej rozwiązać ten problem? Najtaniej byłoby wykorzystać niepotrzebne już pustaki ceramiczne i ułożyć z ich fragmentów warstwę i zalać zaprawą. Z drugiej strony jest to dość czasochłonne. Może jednak jest sens zastosować jakąś tanią warstwę izolacyjną? ale jaką w takiej sytuacji? w takim rozwiązaniu bardziej zależałoby mi na izolacji akustycznej.


wysypac suchy beto ale bradzo słaby i gorna warstwe zalac nrmalnym i tyle albo wrobic cały jednolity z dosypka czegos
np styropianiu
Napisano
Witam
Ja na Twoim miejscu - rozłożył bym twardy styropian, na to folię, potem położył siatkę zbrojeniową i zalał betonem.
Lub półsucha zaprawa betonowa wymieszana z keamzytem ...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
pomysł nie jest zły ale jednak bałbym się ze warstawa betonu na wierzchu raczej będzie za cienka i po czasie zacznie pękać dlatego też pisałem o tych granulkach kuzyn który miesszka obok tak zrobił ja mam zwykły strop różnica jest duża w ciepłocie podłogi
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witam

Jeżeli róznica poziomów między pierwszym, a ostatecznym ma być tak duża i żeby unknąć kosztów - proponuję położyć płytę OSB lub położyć styropian co spowoduje również dodatkowe ocieplenie podłogi. Nie są bardzo drogie konstrukcje więc może warto się nad tym zastanowić.

Nie chcę zajmować tutaj wiele miejsca i rozpisywać się:

Zobacz moze sobie tutaj temat styropianu:
http://www.austrotherm.com/imperia/md/cont...katalogi/12.pdf
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...