Skocz do zawartości

Sposoby na nadmiar słońca


Recommended Posts

Napisano
Chodzi mi o sposoby na nadmiar słońca - przy dużych oknach na południe i zachód przegrzanie może być bardzo dokuczliwe. Dobrym i tanim sposobem są daszki-markizy. Poza sezonem letnim, gdy słońce jest nisko, go nie zabierają. Ograniczają za to dostęp słońca latem (gdy kąt padania promieni słonecznych jest bliższy prostemu).
Co jeszcze możecie polecić?
Napisano
Taki daszek może być też równoległy do ściany odsunięty od niej na ramie. Odpowiednio umieszczony blokuje dostęp słońca padającego bezpośrednio na okno, a przy świetle rozproszonym praktycznie nie zaciemnia okna, np. wiosną. Nie zbiera się też na nim śnieg.
Napisano
Trafiłem na materiał o żaluzjach. Skuteczność żaluzji bardzo zależy od miejsca umieszczenia - najlepiej jeśli są na zewnątrz okna, mniej skuteczne sa między szybami, a najmniejj efektywne od strony pomieszczenia. Spróbuję skopiować odpowiedni wykres (gdzieś go mam) i tu wrzucić.
Napisano
jesli chodzi o koszty to naewno na pierwszym miejscu jest roleta okienna zewnetrzna ,na drugim szyba w oknie która odbija 60% promieniowania przy 80% przejzystosci ,najciekawszym patentem który osttnio widziałem jest szyba automatycnie przyciemniana sterowana jakoc elektrycznie podejzewam ze technologia ciekłego kryształu ,ale jesli chodzi o przyziemne sposoby to na 100% polecam rolety zewnetrzna odbija 90% ciepła a te 10% co zostaje w przestrzeni miedzy roletą a oknem to juz nie wiele przeniknie przez szybe pod warunkiem ze okno jest zamkniete
Napisano
Jeszcze tańszy jest faktycznie daszek/markiza. Tyle, że nie wszędzie ona pasuje. Z tym "daszkiem" równolegle do ściany to kojarzę o co chodzi, tyle że trzeba dobrze dobrać położenie tego elementu - odległość od ściany, szerokość i wysokość zawieszenia trzeba dobrać do wysokości okna i kąta padania światła latem na tę elewację.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
pozostaje jeszcze żaluzja zewnętrzna - taka drewniana która jednocześnie może służyć jako ograniczenie nasłonecznienia wewnątrz a z drugiej wzbogacić i poprawić walory wizualne elewacji budynku ---
bo zostaje jeszcze coś od wieków znane jak pergola , kratka z winoroślą pokryta listowiem latem dając cień a ogołocona zimową porą pozwalając promieniom słonecznym ogrzewać pomieszczenia przez odsłonięte przeszklenia icon_biggrin.gif
ale to tak na marginesie

pozdrawiam
Napisano
Cytat

w naszych warunkach pogodowych takie rozwiązania są moim zdaniem mało przydatne



Oj, żebyś się latem nie zdziwwił! Jak masz duże okna wystawione na słońce to potrafi "przygrzać". Z kratką i pergolą jestem jak najbardziej za, można do tego jeszcze dodać drzewa liściaste przed domem. Ja tam bardzo lubię jeszcze rozstawić w upał stół pod orzechem na trawce, niech się inni męczą na nagrzanych tarasach z betonu... A do tego dobrze oziębiony "napój chłodzący". Trochę się rozmarzyłem icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie zgadzam się. Troszkę uwagi, nie robić nic na hura i da się.     Pewnie tak, od przewodu centralnego, bo taka możliwość jest najłatwiejsza. Natomiast odnośnie otworów. Przy ich wierceniu otworówkami trzeba po prostu uważać przy kończeniu otworu. Może nawet ostatni milimetr dociąć nożem? Może na płycie jest wełna a dopiero na niej folia? To trzeba wyczuć, skoro nie wiemy co jest nad płytą. Kolejne będą pewnie łatwiejsze do wykonania. A odnośnie "żelastwa" to bez przesady, Stalka ma zawsze na końcu albo kulkę, albo na okrągło zarobiony koniec, aby nie zaczepiał o nic przy przeciskaniu. A żyły przymocowanego do niej przewodu zabezpiecza się na końcach taśmą izolacyjną, aby właśnie niczego nie kaleczyły. :Poza tym tu nie będą jakieś wielkie odległości, najwyżej kilka metrów, takie rzeczy robiłem bez wielkich przygotowań i da się zrobić, zapewniam. Przy "oczkach" to czasami odległości są takie, ze z drabiny da się schwycić rękami obydwa końce przewodu.    PS. Wiertło centralne do otwornicy trzeba skrócić aby nie sterczało więcej niż kilka milimetry nad poziom ząbków. 
    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
    • Bardzo dziękuję!   I powiadasz, że ten wiatr gwiżdże sobie  i z gęstości, i z temperatury...   Filmik mi podesłałeś, ale chyba go nie obejrzałeś...
    • Dziękuję za odpowiedź. Czy można użyć do wymiany dachu drewna "mokrego" z tartaku, a izolację w postaci wełny szklanej rozłożyć na stropodachu a nie bezpośrednio na deskowaniu? Czy też będzie powstawał grzyb? Skłaniam się do wymiany całego dachu, bo nie za bardzo wierzę w odgrzybianie. Może się mylę. Proszę o poradę. Niestety nie znam się na tym. Wykonawca był polecony ...    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...