Skocz do zawartości

Przyłącza


Gość

Recommended Posts

Napisano
Ile za podłączenie mediów?
Woda w granicy.
Prąd po drugiej stronie drogi.
Napisano
Cena przyłącza prądowego kosztowała mnie 120 zł + VAT za 1 kW. W tym mieściło się postawienie skrzynki prądowej, no i oczywiście podłączenie jej do lini. Do tego jeszcze opłaty "papierkowe" (ok 400 zł). Skrzynkę pomiarową (to ta z licznikiem) musiałem kupić i zamontować we własnym zakresie (około 800 zł).
Co do przyłącza wody (również miałem blisko) to jest tańsze od prądu. Około 1500 zł.
Tak było w zeszłym roku, w tym trudno mi jest powiedzieć. Jak znam życie może coś się zmienić. Trzeba pochodzić i się popytać. icon_wink.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Co do przyłącza wodnego to też pytanie do kogo należy wodociąg. Ja mam działkę na wsi (Meszna k. Bielska Białej), gdzie wodociąg należy do spółki wodociągowej i na dizeń dobry żeby dostać przyłącz to trzeba się zapisać jako członek do spółki wodociągowej.

Wpisowe to bagatela 3200 zł. Z tej kasy właściwie nic nie ma bo do tego należy później doliczyć wszystkie koszty związane z przyłączniem.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Co do przyłącza wodnego to też pytanie do kogo należy wodociąg. Ja mam działkę na wsi (Meszna k. Bielska Białej), gdzie wodociąg należy do spółki wodociągowej i na dizeń dobry żeby dostać przyłącz to trzeba się zapisać jako członek do spółki wodociągowej.  

Wpisowe to bagatela 3200 zł. Z tej kasy właściwie nic nie ma bo do tego należy później doliczyć wszystkie koszty związane z przyłączniem.

Rozwiń  

Prąd trzeba kupić.
Ale wodę można wywiercić - czasami jest to tańsze niż woda z wodociągu.
Napisano
Co do wody to zgadzam się z NOTO. Również plnuję wywiercić wodę (dodatkowo). Po co płacić za wodę użytą np.: do podlewania czy innych tym podobnych celów? Kożystając z wody z sieci dodatkowo płacimy za ścieki (ile wody zużyliśmy tyle wytworzyliśmy ścieków). Podlewając ogród, czy myjąc auto nie wytwarzamy ścieków, a według wskazań licznika i tak trzeba bedzie za nie zapłacić.
Koszt wiercenia jest niewielki. Można później założytć pompę ręczną lub jakąś inną niewielką - elektryczną, czy z silnikiem spalinowym.
Napisano
Co do wody to zgadzam się z NOTO. Również plnuję wywiercić wodę (dodatkowo). Po co płacić za wodę użytą np.: do podlewania czy innych tym podobnych celów? Kożystając z wody z sieci dodatkowo płacimy za ścieki (ile wody zużyliśmy tyle wytworzyliśmy ścieków). Podlewając ogród, czy myjąc auto nie wytwarzamy ścieków, a według wskazań licznika i tak trzeba bedzie za nie zapłacić.
Koszt wiercenia jest niewielki. Można później założytć pompę ręczną lub jakąś inną niewielką - elektryczną, czy z silnikiem spalinowym.
Napisano
Jeżeli chodzi o podlewanie ogródka to chyba można założyć podlicznik. Wsazuje on ile wody zużyliśmy nie odprowadzając jej jednocześnie do kanalizacji, więc wychodzi taniej.
Napisano
  Cytat

Jeżeli chodzi o podlewanie ogródka to chyba można założyć podlicznik. Wsazuje on ile wody zużyliśmy nie odprowadzając jej jednocześnie do kanalizacji, więc wychodzi taniej.

Rozwiń  


Podlicznik można załozyć, ale...
koszty licznika, instalcji, oraz eksploatacji (w tym legalizacji) ponosi odbiorca. Dochodzi jeszcze koszt odczytu tego licznika. Licznik kosztuje ok. 60PLN. Legalizacja ważna jest przez 5 lat. Jakie są koszty odczytu i legalizacji - nie wiem.
Opłacalność dodatkowego licznika zależy od zużycia wody do podlewania ogródka. Poza tym zimą zużycie wody do podleania spada do zera:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...