Skocz do zawartości

Do mojej posesji prowadzi droga gminna niestety jest za wąska, aby mogły przejechać samochody, ponieważ sąsiad na drodze postawił murek


Recommended Posts

Napisano
Witam,Mam zamiar budować dom na swojej działce. Jednak droga prowadząca do mojej posesji jest zbyt wąska, aby mogły przejechać tam samochody. Jest to droga nieutwardzona, ale widniejąca na mapie gminnej jako droga. tą samą drogą do domu dostaje się sąsiad, który na odgałęzieniu do mojej działki postawił sobie mur. Geodeta wysłany przez gminę zrobił obmiar, z którego wynika, że mur stoi na drodze. Sąsiad nie zgadza się na rozebranie muru. a w drugą stronę nie można poszerzyć drogi, gdyż jest to działka drugiego sąsiada. Jak zmusić gminę do nakazania sąsiadowi rozebrania murku, który stoi na własności gminy?
Napisano
jesli na planach jest droga ,o okreslonej szerokosci ,geodeta znajdzie kamienie tyczace ta droge ,obok drogi poinno byc jeszcze miejsce na melioracje i chodnik ale niekoniecznie to nie ma gadania nic tylko roznierac a sasiad nie ma nic do gadania a jesli bedzie utrudniał srawe to zostanie jeszcze ukarany wiec sprawa jest jasna isc do gminy sprawdzic sytuacje i poprosic o jak najszybsza interewje
Napisano
Racja.
Przykre tylko jest to, że zanim się tam zamieszka, już ma się obok wroga. icon_sad.gif Dlatego trzeba to załatwiać naprawdę mądrze i delikatnie. Na ile się da.
Trzeba tylko być pewnym statusu prawnego tej drogi. Czy naprawdę jest to droga gminna (wątpię, by tak było), czy czasem nie jest to droga przebiegająca na gruncie sąsiada,ale ze statusem użyteczności koniecznej (czy jakoś tak to się nazywa).
Gmina,wytyczając działki budowlane ma obowiązek wytyczyć również drogi dojazdowe do nich, i zabezpieczyć te decyzje prawnie, a użeranie się z takimi ludźmi należy do gminy.
Napisano
Cytat

Trzeba tylko być pewnym statusu prawnego tej drogi. Czy naprawdę jest to droga gminna (wątpię, by tak było), czy czasem nie jest to droga przebiegająca na gruncie sąsiada,ale ze statusem użyteczności koniecznej (czy jakoś tak to się nazywa).



Z mapek oraz danych przekazanych przez gminę, wynika jasno, że jest to droga gminna. Geodete gmina wysłała po tym, jak samochód z wodociągów (gmina poprowadziła media na moją działkę) wylądował na posesji drugiego sąsiada, bo się nie zmieścił.
Gmina stwierdziła jednak, że tą drogę muszę utwardzić na własny koszt. Geodeta zrobił obmiar gdzie biegnie droga, za murkiem sąsiada, postawił oznaczenia. I cały problem w tym, że sąsiad nie zamierza rozebrać murku.
Napisano
Formalnie sprawa jest trudna, stroną jest w zasadzie gmina, zgodnie z zasadą czyj grunt - do tego należą znajdujące się na nim obiekty. W tej sytuacji można skorzystać z prawa budowlanego, które wymaga aby ogrodzenia od strony ulic były przed rozpoczęciem prac zgłoszone w starostwie. Można postraszyć gminę zgłoszeniem do nadzoru budowlanego samowoli budowlanej i wtedy gmina sama będzie musiała rozwiązać ten problem.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Sprawa jak drut prosta. Kolega-sąsiad naruszył kilka przepisów prawa. Po pierwsze: wszedł z inwestycją na obcy teren. Po drugie: wykonał to bliżej jak 8 metrów od skraju drogi gminnej. Po trzecie: niezgodnie z planem zagospodarowania terenu. Po czwarte: dokonał samowoli budowlanej. Zatem: należy pisemnie i bezzwłocznie zawiadomić i gminę jako właściciela terenu i zarządcę drogi, jak i Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego jako właściwego do kontroli prowadzonych robót budowlanych. Zawrzeć należy swoje wątpliwości. Organy administracji architektoniczno-budowlanej powinny wykonać czynności doprowadzające stan do zgodnego z prawem.
Pozdrawiam i sukcesów życzę. Będzie trwało.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...