Skocz do zawartości

Remont podłogi


Recommended Posts

Napisano
Witam
Posiadam mieszanie w bloku z lat 50 na drugim piętrze, w mieszkaniu jest podłoga drewniana a pod nią chyba wylewka, a przynajmniej tak wygląda, zamieszczam zdjęcia.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


Chciałbym zamiast tej drewnianej podłogi podnieść posadzkę i zrobić wylewkę, na którą położyłbym panele a w kuchni terakotę.

Czy mogę bezpośrednio na tej wylewce położyć styropian a na to nową wylewkę, jaką wylewkę zastosować i jaką jej grubość.

Czy takie rozwiązanie będzie dobre, ewentualnie czy zastosować jakieś inne rozwiązanie, oczywiście w rozsądnej cenie icon_smile.gif
Napisano
Ze zdjęć wynika że podłoga układana była na legarach opartych na pseudowylewce stropowej. Nie wiadomo jaka jest konstrukcja stropowa i jej nośność, co jeszcze kryje się pod tą "wylewką". Najlepszym rozwiązaniem będzie usunięcie wszystkich warstw aż do konstrukcji stropowej, ułożenie warstwy wyrównującej np. z keramzytu o drobnej granulacji a następnie styropianu odmiany EPS 100 o grubości pozwalającej na utrzymanie poziomu ostatecznej podłogi oraz wylewki cementowej o grubości przynajmniej 5 cm. Zamiast wylewki można też zastosować płyty gipsowo-włóknowe o grubości 25 mm łączone na zakładkę i na klej. Na obu warstwach można później ułożyć dowolne pokrycie podłogowe.
Napisano
Cytat

Ze zdjęć wynika że podłoga układana była na legarach opartych na pseudowylewce stropowej. Nie wiadomo jaka jest konstrukcja stropowa i jej nośność, co jeszcze kryje się pod tą "wylewką". Najlepszym rozwiązaniem będzie usunięcie wszystkich warstw aż do konstrukcji stropowej, ułożenie warstwy wyrównującej np. z keramzytu o drobnej granulacji a następnie styropianu odmiany EPS 100 o grubości pozwalającej na utrzymanie poziomu ostatecznej podłogi oraz wylewki cementowej o grubości przynajmniej 5 cm. Zamiast wylewki można też zastosować płyty gipsowo-włóknowe o grubości 25 mm łączone na zakładkę i na klej. Na obu warstwach można później ułożyć dowolne pokrycie podłogowe.


z doświadczenia własnego doradzam to drugie rozwiązanie ,bo każdego rodzaju wylewka mokra przesiąknie do sąsiada z dołu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...