Skocz do zawartości

200 tyś - ile moge za to zrobić?


Recommended Posts

Witam,

Również zastanawiam się nad wybudowaniem domu do kwoty max 200 tys zł. Dom wybrany przeze mnie - prosta konstukcja (bryła prostokąt), parterowy bez piwnicy, z garażem, dach dwuspadowy (blachodachówka), powierzchnia użytkowa 90m2. płytki jakie zamierzam położyć kosztuja w granicach 30 zł, panele 20 zł (ceny promocyjne), żadnych udziwnień, jedna łazienka, salon dzielony z kuchnią, ogrzewanie tradycyjne na węgiel, drzewo, plus kominek z płaszczem wodnym, 3 pokoje - do zamieszkania wystarczy mi salon z kuchnią, łazienka i sypialnia, resztę mogę wykończyć z czasem. W garażu nie planuję terakoty (wystarcza betonowe ściany i podłoga). Wykończenie wnętrza planuję we własnym zakresie (panele, malowanie, układanie glazury). Twierdzicie że jest to niemożliwe zmieścić się w podanej kwocie?
Link do komentarza
Witamy,

W sumie to zaczynamy przygodę z "branżą budowlaną":)
Tak nas coś naszło, żeby postawić własne cztery ściany - http://projekty.wm.com.pl/projekty-domow/p...zniak-b01-sowka
Niestety a może i stety w przyszłym naszym domku zamieszkamy razem z teściami[rodzicami mojej żonki:)]-dlatego taki a nie inny projekt. Poza tym nie mamy wysokich wymagań, cenimy sobie prostotę. Mamy nadzieję także zmieścić się w kwocie rzędu 220 tyś za całość [czyt. bez działki] - czy jest t realne?... codziennie zadajemy sobie to pytanie.
Generalnie projekt się tworzy, działka się "mierzy" ale czy nie będzie tak, że któregoś dnia się obudzimy z pustym portfelem a dom nie zostanie skończony?... wtedy to tylko pozostanie nam razem z teściami zaopatrzenie się w duże kartony[najlepiej po telewizorach LCD] i udanie się pod wybrane mosty celem zamieszkania:)icon_smile.gificon_smile.gif

Jak sądzicie?... czeka nas przyszłość w kartonach czy we własnych, murowanych ścianach?

pozdrawiamy serdecznie
Edyta i Daniel

ps. Napewno zagościmy tutaj dłużej:)icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Cześć wam 220 tys to nie mała kwota zależy w jakim miejscu chcecie kupić działkę ale powinno wam wystarczyć pozdrawiam Łukasz



Cześć Łukasz,
Działkę powiedzmy, że mamy i ona nie jest w tej chwili ujęta w budżecie na budowę domu. Kwota 220 tyś - za to planujemy się pobudować, powiedzmy d stanu "pod klucz"... pozostaną ewentualnie do dokupienia "drobiazgi" icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif jak sprzęt RTV/AGD i meble.

Chcielibyśmy wykonać jak najwięcej sami ale niestety nie jesteśmy obeznani w tej branży:( ja grafik a żona wychowuje naszego szkraba.
Oczywiście mogę wsiąść łopatę i kopać fundamenty, być jako pomocnik murarza czy też ten od brudnej roboty... środek to już inna historia-mam doświadczenie więc sam położę panele, płytki, czy pomaluje ściany. Głównie rozchodzi się o pierwsze etap budowy czyli doprowadzenie do stanu zamkniętego - developerskiego.

Coraz więcej pytań się pojawia, wątpliwości...

Niby projekt domku nie jest skomplikowany, prosty i szybki w budowie ale... no właśnie ale...

pozdrawiamy
Edyta i Daniel
Link do komentarza
małe sprostowanie:
to ten domek http://projekty.wm.com.pl/projekty-domow/p...u-wm-b01a-sowka

Co do ogrzewania:
kotłownia przeniesiona z piętra na dół - tym samym nastąpią zmiany kosmetyczne w układzie pomieszczeń.
Przewidujemy ogrzewanie na ekogroszek.

jest takie powiedzenie, że ... jak sie nie ma co się lubi, to się lubi co się ma... więc nie przejmujemy się tym, że domek może stwarzać pozory bardzo archaicznej konstrukcji i bryle...

poza tym zbytnie wyboru nie mamy - albo mieszkanie w blokach jako życie skoszarowane, gdzie każdy o każdym wszystko wie... albo coś takiego jak ten projekt na który powiedzmy nas stać

jeżeli macie jakieś propozycje na mały domek dla 2 rodzin, to chętnie zobaczymy...

na koniec - prosta konstrukcja prosty w budowie=tani w budowie... innymi słowy - "stodoła" icon_biggrin.gif
pozdrawiamy

Link do komentarza
Cytat

Witam, jestem ciekawa do jakiego momentu mozna doprowadzic budowe domu za 200 tys. Dodam ze działke mam, domek o prostej bryle, spadzisty dach, pow ok 120 m2. Do tego odpada koszt robocizny za wykonczenie domu w środku.

Pozdrawiam




W tym momencie za 200 tyś zł postawiliśmy nasz dom w systemie gospodarczym w technologii thermomur, do zamieszkania.
za kolejne 15 tyś zł wyposażyliśmy pokoje dzieciom i naszą sypialnię.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

W tym momencie za 200 tyś zł postawiliśmy nasz dom w systemie gospodarczym w technologii thermomur, do zamieszkania.
za kolejne 15 tyś zł wyposażyliśmy pokoje dzieciom i naszą sypialnię.
pozdrawiam


A można prosić o zdjęcie i krótkie zestawienie kosztów poszczególnych etapów?
Link do komentarza
Też bym chetnie zobaczyła, szczególnie to zestawienie kosztów. Nie wiem jak mozna wybudowac dom za 200tys. Przysięgam, że nie wiem. Moze ze mną jest coś nie hallo. W rodzinie mówią, że moje drugie imię to złotówa, targuje się z każdym dostawcą. Porównuje ceny w okolicznych składach, hurtowniach itp. Robie zestawienie wszystkich kosztów, ale dokładnie wszystkich, każdego gwożdzia, każdego pędzla i mam kosztów do stropu na kwote prawie 100 tys. Dom 174m.A gdzie reszta? Przepraszam, ale nie moge uwierzyć, że mozna wybudować dom za 200tys pod klucz. Z czego ten dom i jaki duży?
Link do komentarza
Ja też bym chciała zobaczyć zestawienie takich kosztów i zdjęcia z wykończenia. Górnolotne stwierdzenie POSTAWIŁEM DOM ZA 200 TYś. kompletnie nic nie mówi. A w cuda to ja nie wierzę. Wszyscy którzy zmiescili się w kwocie do 200 tyś napiszcie:
- w którym roku budowany
- jakie materiały (ściany, dach, stolarka) i o jakich parametrach
- jaki projekt (powierzchnia , garaż)
- co wykonaliście sami i jakim kosztem (poświęcony czas, pomoc innych osób)
- jak dom wykończony w środku (mile widziane zdjęcia)
Na tej podstawi dopiero można ocenić gdzie tkwią różnice w cenie.

Link do komentarza
Cofnęłam się do postów Wolfika, przeczytałam je. Dom, który Wolfik wybudował jest troche w innej technologi. Nie ma fundamentów, osadzony jest na płycie, równiez jeśli chodzi o dach to zastosował jakieś innowacyjne rozwiązania. Nie wiem, może dlatego kosztowało go to duzo mniej, no i prawie wszystko zrobił sam. Mimo wszystko 200 tys to i tak bardzo mało...
Link do komentarza
Cytat

A można prosić o zdjęcie i krótkie zestawienie kosztów poszczególnych etapów?



Witam ponownie
oczywiście dom jest do obejrzenia w moim albumie, projekt ustronny c32a z podniesioną ścianką kolankową.
postawiony na wymienionym terenie.
wszystkie papiery-około 10 tyś zł
płyta fundamentowa - 10 tyś zł +6 tyś wymiana terenu- stan zero
ściany konstrukcyjne + konstrukcja dachu (th7) - 36 tyś zł
beton do ścian - 3 tyś zł+1000 zł zbrojenie
strop kanałowy-6 tyś zł+dźwig 150 zł
więźba - 6,5 tyś zł+3,7 tyś zł robocizna
dach- dachówka cementowa prodach- 3,7 tyś zł
kominy schiedel-5,5 tyś zł
pustaki na ściany działowe-1000 zł
posadzki-paleta cementu +24 tony żwiru +2,1 tys zł robocizna
styropian+podłogówka 5 tyś zł
suche tynki+ocieplenie strychu- 5 tyś zł
instalacja co, cwu+używany piec olejowy-6 tyś zł
farby-1500 zł
kleje+płytki-10 tyś zł
kominek+zabudowa 3 tyś zł
kuchnia-5 tyś
schody-7 tyś
okna+drzwi wejściowe-12 tyś
brama garażowa-2,5 tyś zł
drzwi wewnętrzne-3 tyś zł
parapety-100 zł
pozostałe koszty to wszystkie zaprawy, dodatki, siatka na dom, kleje, impregnaty, narzędzia, gwoździe itp
stan surowy zamknięty z instalacjami i oknami powstał kosztem około 130- 140 tyś zł.
robocizna - nasza praca, teść elektryk,
przez ekipy została wykonane tylko posadzki, montaż bramy i okien, więźba dachowa
pozdrawiam

pozdrawiam

DSC01446.jpg

Link do komentarza
technologia Thermomuru jest "dość tania". Sam będę budował dom w tej technologii i nie rozumiem czemu się tak dziwicie. Ja sam zamierzam się zmieścić w takiej kwocie. Oczywiście z góry zakładam skromne wykończenie i najtańsze rozwiązania oraz to że na początku piętro zostanie nie wykończone. Ale uważam że spokojnie zmieszczę się w 200 tysiączkach.
Etka Twój dom to 174 metry, a budując taki, trudno było by się zmieścić w takiej kwocie. Tak więc każdy widzi to inaczej. Wszystko zależy od podejścia do technologii, czy jesteśmy w stanie zaakceptować nieco inne technologie a wcale nie dużo gorsze, a może nawet porównywalne lub lepsze.
Link do komentarza
Cytat

technologia Thermomuru jest "dość tania". Sam będę budował dom w tej technologii i nie rozumiem czemu się tak dziwicie. Ja sam zamierzam się zmieścić w takiej kwocie. Oczywiście z góry zakładam skromne wykończenie i najtańsze rozwiązania oraz to że na początku piętro zostanie nie wykończone. Ale uważam że spokojnie zmieszczę się w 200 tysiączkach.
Etka Twój dom to 174 metry, a budując taki, trudno było by się zmieścić w takiej kwocie. Tak więc każdy widzi to inaczej. Wszystko zależy od podejścia do technologii, czy jesteśmy w stanie zaakceptować nieco inne technologie a wcale nie dużo gorsze, a może nawet porównywalne lub lepsze.



Z pewnością zależy to od technologii, ale kwota jest faktycznie mała - tylko pogratulować jeśli się uda. Ja planuję dom o powierzchni podobnej do ETKI i jakbym nie liczył wychodzi około 400tys.
Link do komentarza
z kwoty którą podał wolfik36 zapewne jeszcze dało by się zejść niżej, gdyby na dach nie używać kształtek th7 które są niemiłosiernie drogie. A tak poza tym, to bardzo dobra technologia. Budujemy ściany które nie wymagają późniejszego ocieplania. To kolejny koszt który odpada na styropian do ocieplenia domu. Firma produkująca system Thermomur, organizuje darmowe szkolenia z budowy właśnie tą technologią. Już się z nimi kontaktowałem. Szybka odpowiedź, co do szkolenia, nie ma problemu - w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca zaczyna się szkolenie. Wystarczy się zapisać. Szkolenia odbywają się w Żorach. Wiadomo, że nikogo nie nauczymy budować domu na jednym szkoleniu, ale z drugiej strony ktoś kto się decyduje sam budować dom, jakieś pojęcie już zapewne ma.

Do tego tak jak pisałem, wybór tańszych technologii (u mnie np. będzie drewniany strop - choć to nie tylko ze względu na mniejsze koszty, a po prostu lubimy z żoną takie drewniane klimaty) i naprawdę można wybudować domek za mniej niż 200 tysięcy. Ale podkreślam: zależy jaki domek. Jednemu wystarcza "kurnik" i będzie szczęśliwy a drugi postawi zamek za miliona, i będzie opowiadał dookoła że oszczędzał na wszystkim ile tylko się dało i wcale nie jest zadowolony.
Link do komentarza
Cytat

z kwoty którą podał wolfik36 zapewne jeszcze dało by się zejść niżej, gdyby na dach nie używać kształtek th7 które są niemiłosiernie drogie. A tak poza tym, to bardzo dobra technologia. Budujemy ściany które nie wymagają późniejszego ocieplania. To kolejny koszt który odpada na styropian do ocieplenia domu. Firma produkująca system Thermomur, organizuje darmowe szkolenia z budowy właśnie tą technologią. Już się z nimi kontaktowałem. Szybka odpowiedź, co do szkolenia, nie ma problemu - w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca zaczyna się szkolenie. Wystarczy się zapisać. Szkolenia odbywają się w Żorach. Wiadomo, że nikogo nie nauczymy budować domu na jednym szkoleniu, ale z drugiej strony ktoś kto się decyduje sam budować dom, jakieś pojęcie już zapewne ma.

Do tego tak jak pisałem, wybór tańszych technologii (u mnie np. będzie drewniany strop - choć to nie tylko ze względu na mniejsze koszty, a po prostu lubimy z żoną takie drewniane klimaty) i naprawdę można wybudować domek za mniej niż 200 tysięcy. Ale podkreślam: zależy jaki domek. Jednemu wystarcza "kurnik" i będzie szczęśliwy a drugi postawi zamek za miliona, i będzie opowiadał dookoła że oszczędzał na wszystkim ile tylko się dało i wcale nie jest zadowolony.



Ciekawa ta technologia o której piszesz i parametry ścian rewelacyjne, ale chyba one nie bedą akumulowały ciepła bo izolację mają ze wszystkich stron.
Link do komentarza
Cytat

nie będą akumulować, ale też nie będą wypuszczać ciepła. Dom będzie stał na płycie, i to ona będzie kumulować ciepło.


Akumulacja ciepła miała sens wyłącznie przy braku automatyki. Ściana odbierała "nadmiar" i oddawała... ale przy automatyce nie ma nadmiaru! Zyski ze słońca zimą przejmie wylewka a do zysków ze światła tv... wystarczą meble czy tynki. Zbyt duża akumulacja to katastrofa dla sterowania, programowania itp. Jak się chce napić filiżankę kawy gotowanie beczki wody nie jest ekonomiczne.
Link do komentarza
Cytat

z tego co wiem od sprawdzonego wykonawcy:) za ok 200-250 tys można pokusic się o zbudowanie domku ok 80-100 m2.



chyba piętrowego z piwnicą, dla siebie znalazłem projekt ww firmie mgprojekt o nazwie Słoneczny z garażem - powierzchnia ok. 90m2 parterowy. Nie wierzę że tego domu nie da się wybudowac poniżej 200 tys. zł wykańczając wewnątrz samemu (płytki panele, ściany). Jest to typowy kurnik bez piwnicy i udziwnień, jak dla mnie wystarczający.
Link do komentarza
Cytat

Ciekawa ta technologia o której piszesz i parametry ścian rewelacyjne, ale chyba one nie bedą akumulowały ciepła bo izolację mają ze wszystkich stron.




To prawda, że beton nie jest dobrym akumulatorem, ale w tym przypadku styropian oraz suche tynki
powodują, że ciepło z domu bardzo powoli uchodzi. współczynnik przenikania jest bardzo dobry i przekonaliśmy się o tym
tej zimy, gdzie ogrzewając dom olejem (piecem dwufuncyjnym) rachunek za miesiąc wychodzi 350 zł przy powierzchni 140 m i czterech osobach. Trzeba pamiętać o prawidłowej wentylacji, ona także obniża koszty ogrzewania.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

To prawda, że beton nie jest dobrym akumulatorem, ale w tym przypadku styropian oraz suche tynki
powodują, że ciepło z domu bardzo powoli uchodzi. współczynnik przenikania jest bardzo dobry i przekonaliśmy się o tym
tej zimy, gdzie ogrzewając dom olejem (piecem dwufuncyjnym) rachunek za miesiąc wychodzi 350 zł przy powierzchni 140 m i czterech osobach. Trzeba pamiętać o prawidłowej wentylacji, ona także obniża koszty ogrzewania.
pozdrawiam


Przy akumulacji ciepła właśnie myślałem o wentylacji. Moim zdaniem tu powinien być rekuperator i wentylacja mechaniczna ponieważ po otwarciu okna do wietrzenia natychmiast zrobi się zimno po wymianie powietrza.
Link do komentarza
Cytat

Przy akumulacji ciepła właśnie myślałem o wentylacji. Moim zdaniem tu powinien być rekuperator i wentylacja mechaniczna ponieważ po otwarciu okna do wietrzenia natychmiast zrobi się zimno po wymianie powietrza.



Jeśli w budżecie na budowę domu znajdą się pieniążki na zakup rekuperatora to jest to świetne rozwiązanie.
My w naszym domu zastosowaliśmy okna z mikrowentylacją i nawiewniki higrosterowane, które świetnie się sprawdzają. Dom nie wychładza się - ale subtelnie wymienia powietrze bez strat energii. Dodatkowo palenie w kominku z własnym zaopatrzeniem w powietrze poprawia ciepło w domu
Myślę, że wentylacja hybrydowa też jest jakimś rozwiązaniem.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Jeśli w budżecie na budowę domu znajdą się pieniążki na zakup rekuperatora to jest to świetne rozwiązanie.
My w naszym domu zastosowaliśmy okna z mikrowentylacją i nawiewniki higrosterowane, które świetnie się sprawdzają. Dom nie wychładza się - ale subtelnie wymienia powietrze bez strat energii. Dodatkowo palenie w kominku z własnym zaopatrzeniem w powietrze poprawia ciepło w domu
Myślę, że wentylacja hybrydowa też jest jakimś rozwiązaniem.
pozdrawiam



I jeszcze jedno - Jak powiesić szafkę na ścianie jak tam albo styropian albo żelbet i nie wiadomo na co się trafi...
Link do komentarza
to może nastręczać kłopotów, ale z drugiej strony, czy wieszamy coś codziennie? Nie. Wiesza się raz i koniec. Ja jestem w stanie się więcej pomęczyć z wieszaniem, ale mieć za to ciepły dom, wybudowany za nie kosmiczną kasę.

A już inna sprawą jest że są produkowane kołki, uchwyty, wieszaki, które trzymają w niemal każdym materiale. To naprawdę nie jest duży kłopot.
Link do komentarza
Cytat

to może nastręczać kłopotów, ale z drugiej strony, czy wieszamy coś codziennie? Nie. Wiesza się raz i koniec. Ja jestem w stanie się więcej pomęczyć z wieszaniem, ale mieć za to ciepły dom, wybudowany za nie kosmiczną kasę.

A już inna sprawą jest że są produkowane kołki, uchwyty, wieszaki, które trzymają w niemal każdym materiale. To naprawdę nie jest duży kłopot.



No ja w tej chwili mam ściany z siporexu i jak mam coś powiesić to tylko długi kołek i to wklejony na klej montażowy - pewno że się da, ale jest kłopot
Link do komentarza
Cytat

nawiewniki higrosterowane, które świetnie się sprawdzają. Dom nie wychładza się


Dlaczego subtelnie - wentylacja ma określony strumień - co ogrzewa powietrze? Oddzielna kwestia to same nawiewniki - nie da się ich zrobić w wersji higro - tylko wywiew może być higro - taka jest fizyka.
Dlaczego jak kogoś stać na wentylację „taką” ma nie być stać na rekuperator. Sugestia, że reku więcej kosztuje jest już mocno przeterminowana.
Link do komentarza
Cytat

Obok mnie jest wiele firm montujących szafki. Wolą je wieszać w domach szkieletowych niż w ytongu czy porothermie. Szafki wiesza się na szynie montażowej .


Przepraszam, ale nie tylko w domach szkieletowych szafki np kuchenne wiesza się na szynie montażowej. Ja u siebie też mam na szynie mimo, że to blok z wielkiej płyty.
Link do komentarza
Cytat

I jeszcze jedno - Jak powiesić szafkę na ścianie jak tam albo styropian albo żelbet i nie wiadomo na co się trafi...



odpowiedź nie jest do końca tak prosta, ale spróbuję podać sposoby na swoim przykładzie.

ciężkie półki i szafki w kuchni wiszą na szynie, która jest przymocowana do ściany długimi śrubami i kołkami,
lżejsze elementy wyposażenia powieszone są na specjalnych wkrętach do płyt gk lub śrubach "molly", nic droższych niż zwykły kołek w ścianę.
największe obawy mięliśmy z grzejnikami, ale pomogła matematyka, moduł thermomuru ma 5cm i trzeba było pamiętać o tej liczbie, poza tym nie ma problemu.
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Dlaczego subtelnie - wentylacja ma określony strumień - co ogrzewa powietrze? Oddzielna kwestia to same nawiewniki - nie da się ich zrobić w wersji higro - tylko wywiew może być higro - taka jest fizyka.
Dlaczego jak kogoś stać na wentylację „taką” ma nie być stać na rekuperator. Sugestia, że reku więcej kosztuje jest już mocno przeterminowana.



nawiewniki higrosterowane nie działają jak włos higrometru tylko doprowadzają świeże powietrze w momencie, gdy to jest bardzo suche lub powstaje podciśnienie. Wtedy taki nawiewnik w zależności od modelu dostarcza powietrza z zewnątrz. Jeżeli wpływa ono powoli, zostaje ogrzane przez powietrze już nagrzane. W naszym przypadku nawiewnik otwiera się gdy w kominku porządnie się rozpali. Wtedy gorące powietrze szybciej dociera na piętro domu.
Jeśli chodzi o cenę nawiewnika i rekuperatora-nie mylmy pojęć 180 zł a min 1600 zł za sam rekuperator to nie to samo
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

nawiewniki higrosterowane nie działają jak włos higrometru tylko doprowadzają świeże powietrze w momencie, gdy to jest bardzo suche lub powstaje podciśnienie. Wtedy taki nawiewnik w zależności od modelu dostarcza powietrza z zewnątrz. Jeżeli wpływa ono powoli, zostaje ogrzane przez powietrze już nagrzane. W naszym przypadku nawiewnik otwiera się gdy w kominku porządnie się rozpali. Wtedy gorące powietrze szybciej dociera na piętro domu.
Jeśli chodzi o cenę nawiewnika i rekuperatora-nie mylmy pojęć 180 zł a min 1600 zł za sam rekuperator to nie to samo
pozdrawiam



Nie proponowałbym rekuperatora za 1600zł.
Link do komentarza
Cytat

Ciekawa ta technologia o której piszesz i parametry ścian rewelacyjne, ale chyba one nie bedą akumulowały ciepła bo izolację mają ze wszystkich stron.



zastanawia mnie jedno przy tych pustakach styropianowych Thermomur. Że one są dokładane do siebie bez żadnego zamka (na "dostaw"). Chodzi o to, że są zupełnie gładkie z boku i nie mają żadnej wgłębki/wypustki tak aby wyeliminować maksymalnie możliwość powstania pustych przestrzeni. Czy to nie jest kłopot i wada? No chyba żeby je dostawiać do siebie na kleju. Nie wiem...
Link do komentarza
Cytat

zastanawia mnie jedno przy tych pustakach styropianowych Thermomur. Że one są dokładane do siebie bez żadnego zamka (na "dostaw"). Chodzi o to, że są zupełnie gładkie z boku i nie mają żadnej wgłębki/wypustki tak aby wyeliminować maksymalnie możliwość powstania pustych przestrzeni. Czy to nie jest kłopot i wada? No chyba żeby je dostawiać do siebie na kleju. Nie wiem...


Wydawało mi się że mają jakieś wpusty
Link do komentarza
Cytat

zastanawia mnie jedno przy tych pustakach styropianowych Thermomur. Że one są dokładane do siebie bez żadnego zamka (na "dostaw"). Chodzi o to, że są zupełnie gładkie z boku i nie mają żadnej wgłębki/wypustki tak aby wyeliminować maksymalnie możliwość powstania pustych przestrzeni. Czy to nie jest kłopot i wada? No chyba żeby je dostawiać do siebie na kleju. Nie wiem...



kształtki thermomur mają jak klocki u góry ząbki a pod spodem otwory (wgłębienia) i układa się je z modułem co 5 cm, czyli każdy wymiar ściany musi być wielokrotnością liczby 5, w innym przypadku będziemy mięli kłopot przy układaniu kolejnych warstw.
Przy budowie domu w systemie 30cm mamy do dyspozycji także kształtki z węgarkiem, który eliminuje powstawanie mostków termicznych podczas montażu stolarki otworowej, oraz element do zabezpieczenia wieńca i stropu o grubości 10 cm, który powoduję, że strop i wieniec są od razu ocieplone.
pozdrawiam
Link do komentarza

proszę odwiedzić stronę:

http://www.thermodom.pl

to jest strona producenta systemu thermomur - inne strony z tym systemem to pośrednicy
szczególnie nie polecam tego Pana z Kleszczewka, brak profesjonalizmu i dużo wyższa cena jeżeli kupujemy cały dom.
Długie oczekiwanie na kalkulację i adaptację projektu do ich technologii.
Tak jak wcześniej wspomniano producent jest w Żorach i tam proszę zasięgać informacji u p. Szymona Cieślika
Link do komentarza
Cytat

tak, to wiem. Ale co z bokami pustaków? Ścianki boków są gładkie i to mnie martwi.

I jeszcze jedno.

jaka jest różnica w:
http://www.thermodom.pl/PL/

a
http://www.thermomur.neostrada.pl/ramka.html



niestety tutaj wszystkich rozczaruję. boki pustaków są gładkie i nie mają zamków, a to z bardzo prostego powodu-
długość jednego pustaka wynosi 120 cm, kiedy potrzebujemy go uciąć i wstawić w innym miejscu już uciętym to wystający zamek powodowałby niespójność i nierówność całej ściany. dlatego układa się je jak cegiełki na przemian i zalewa trzy kolejne warstwy. Należy pamiętać, że ostatnia warstwa przy zalewaniu może się nieznacznie unosić, dlatego należy ją chwilowo dociążyć lub przy zalewaniu ręcznym przytrzymać do pełnego zalania.
Link do komentarza
Cytat

nawiewniki higrosterowane nie działają jak włos higrometru tylko doprowadzają świeże powietrze w momencie, gdy to jest bardzo suche lub powstaje podciśnienie. Wtedy taki nawiewnik w zależności od modelu dostarcza powietrza z zewnątrz. Jeżeli wpływa ono powoli, zostaje ogrzane przez powietrze już nagrzane. W naszym przypadku nawiewnik otwiera się gdy w kominku porządnie się rozpali. Wtedy gorące powietrze szybciej dociera na piętro domu.
Jeśli chodzi o cenę nawiewnika i rekuperatora-nie mylmy pojęć 180 zł a min 1600 zł za sam rekuperator to nie to samo
pozdrawiam


To że coś nazywa się nawiewnikiem nie jest równoznaczne z tym że nawiewa.
Wentylacja powinna mieć stały strumień niezależnie od wilgotności. BŁAGAM NIE PISAĆ TAKICH BZDUR
Cytat

tylko doprowadzają świeże powietrze w momencie, gdy to jest bardzo suche lub powstaje podciśnienie


Suche powietrze jest spowodowane zbyt silną wentylacją !!!
Cytat

Jeżeli wpływa ono powoli, zostaje ogrzane przez powietrze już nagrzane

tak się dzieje przy każdym nawiewie! A o strumieniu nie decyduje higrosterowalność a różnica ciśnień! Zimny nawiewnik jest cały czas otwarty - bo przy nim wilgotność względna jest sporo wyższa niż w pokoju.
Cytat

Jeśli chodzi o cenę nawiewnika i rekuperatora-nie mylmy pojęć 180 zł a min 1600 zł za sam rekuperator to nie to samo


Za 1600 można kupić cały zestaw z kanałami!
Nie jest też prawdą, że w domu montuje się tyle rekuperatorów ile nawiewników!
Link do komentarza
Cytat

Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jakby nie z tej epoki.


A mnie się podoba ten projekt - nie wiem czemu większość buduje domy z dachem czterospadowym z którego wystaje( no nie zawsze) trzy lub cztery tz.lukarny. Koszt takich dachów jest dużo wyższy.
Dachy dwuspadowe o niezbyt dużym kącie nachylenia mają swój urok - czy prostota zawsze musi być uważana za brzydactwo .
Ja przegladając od kilku miesięcy projekty domów bez mała ok.3000 najpierw szukałam domu o dachu czterospadowym ( bo taki mają w rodzinie i mi sie podobał) w trakcie przeglądania tych projektów nagle zaczełam wybierać domy o prostej bryle i dachu dwuspadowym - wydały mi się takie nie "oklepane" teraz jadac w tz. Polskę staram się obserwować zabudowę jednorodzinną i coraz bardziej podobają mi się domy z dachami dwuspadowymi przez niektórych zwane " stodołami"
Ja będę budowała ten dom po małych przeróbkach
http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom.../m40040b41ac368
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
    • Ława musiała pęknąć w miejscu pęknięcia tych bloczków betonowych, proszę poszukać na ścianach innych rys w tym pomieszczeniu z wykuszem.
    • To jest myśl, zupełnie nie brałem pod uwagę
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...