Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 8 lata temu...
  • 3 miesiące temu...

Moja firma zajmuję się kominami od paru dobrych lat i pisanie że szlamowanie jest na chwile mogą napisać tylko osoby które w życiu tego nie widziała albo widział roboty paproków którzy zajmują się wszystkim (malowaniem domów,elwacją itp co popadnie) bo takich firm jest coraz więcej złote rączki od wszystkiego.

My robimy można powiedzieć większość remontów związanych z kominami od środka od alufoli,wkłady żaroodporne/kwaso,ceramika,frezowanie,szlamowanie itp.

Rocznie około 400-450 kominów szlamujemy i jeszcze się nie zdarzyło żeby komuś coś odpadło chyba że właściciel na prawdę się stara pali mokrym drewnem smołuje robi wędzak z pieca to nie ma szans nie pomoże nic żadna zaprawa zresztą tak samo jak wkład.

Wkład też potrafi nawet zgnić po 2-3 latach wszystko kwestia jaki instalator używa materiałów.

 

Reasumując jak coś się robi dobrze i z dobrych materiałów jest na lata w tym przypadku nie ma co oszczędzać i szukać najtańszej oferty.Bo jakość kosztuje.

 

 

 

PS: Jeśli chodzi o nowe kotły z podajnikiem to tylko wkłady.

 

 

Link do komentarza

Chciałbym wiedzieć na ile lat, tak z waszego doświadczenia (bo chyba takie posiadacie), wytrzyma wkład z blachy 1,4404 ?. Bo jednak gwarancja jest zdaje się na maksymalnie 5 lat.

Oczywiście mam na myśli zastosowanie tej blachy do pieca z podajnikiem na ekogroszek.

 

Link do komentarza

Miałem taki przypadek, że musiałem szukać wkładu. Myślę, że przy normalnym spalaniu, bez pożaru sadzy i bez kwaśnych spalin, powinien wytrzymać kilka razy dłużej.

Tu mały laboracik, w którym doczytałem, że stal 1.4404 jest dedykowana do kominów mokrych z kondensatem i do 450 stopni C spalin.

Natomiast w kominie suchym i bez kwaśnego kondensatu zalecają stal EN 1.4828.

Treść artykułu o stali do wkładów kominowych etc.

Link do komentarza

Z tego co ja wiem to stal 1,4828 całkowicie nie nadaje się do pieców retortowych i wytrzymać może najwyżej dwa sezony. Natomiast jeśli stal 1,4404 wytrzyma tylko 5 sezonów tak jak w gwarancji, to jej stosowanie do w/w pieców jest chyba jednak kiepskim rozwiązaniem. Tak mi się wydaje i raczej nie bardzo by mi się chciało wymieniać wkład co kilka lat, ponosząc do tego koszt kilku tysięcy złotych.

Cytat:

Wkład ze stali kwasoodpornej gatunku 1.4404 o grubości 1 mm. Kupuje się go najczęściej w zestawach. Typowy zestaw składa się z kilku odcinków sztywnych rur

o przekroju owalnym lub okrągłym, a ich liczba zależy od wysokości komina. Łączy się je kielichowo, czyli przez wsunięcie węższego końca rury w rozszerzony koniec następnej. Pamiętajmy, że kielichy muszą być skierowane do góry, gdyż w przeciwnym razie dojdzie do wycieku kondensatu. Cena takiego zestawu o długości około 8 m i średnicy 180 mm wynosi 2800-3700 zł (z 23 proc. VAT). Gwarancja, w zależności od producenta, waha się od 2 do 5 lat.

 

 

 

PS. retro - czytałem co nabazgrałeś zanim moderator wywalił.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

 

 

Nie jest tak kolorowo z tymi wkładami jak 8-10 lat wytrzyma jest ok 11-12 jest super...ale spotkaliśmy już takie które 3 lata nie wytrzymały. Tak jak wcześniej wspomniałem wszystko zależy od materiału jaki został użyty. Największym dziadostwem jakie spotkałem to  te z allegro  gotowe zestawy które wyglądają dobrze na papieru.


Ciekawostka:

Kiedyś zadzwonił do nas gość że che wymienić wkłady ponieważ ma już sporo lat i na pewno przydało by się coś  z nim zrobić kwestia bezpieczeństwa.Zobaczyliśmy każdy cm tego wkłady 12 metrowy komin dokładnie kamerą ani jednej dziurki to był rekordzista 18 lat.

Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 4 lata temu...

Wkłady Kominowe: Wybór Stali w Wymagającym Środowisku

Wkłady kominowe pracują w trudnych warunkach, narażone na wysokie i zmienne temperatury oraz kontakt z agresywnymi składnikami gazów spalinowych. Te warunki stawiają przed stalą wyzwania takie jak korozja czy zagrożenie pożarem z powodu zapalenia się sadzy. Dlatego stal nierdzewna używana w wkładach kominowych musi spełniać surowe normy.

Powszechnie używany termin „komin z kwasówki” ukrywa swoje znaczenie, które ujawnia się dopiero po analizie systemu kominowego, w którym jest wykorzystany. Odpowiedni dobór gatunku stali nierdzewnej ma kluczowe znaczenie dla żywotności instalacji. Niewłaściwy wybór może prowadzić do dodatkowych kosztów w przyszłości.

Stal 1.4404: Najpopularniejszy Wybór

Zastosowanie: Idealna do pieców na węgiel, ekogroszek, olej, gaz.

Właściwości: Wysoka odporność korozyjna do 450°C, dzięki niskiej zawartości węgla oraz chromu powyżej 12%, niklu i molibdenu.

Żaroodporność: Mimo optymalnej pracy w temperaturze <450°C, stal ma status „żaroodpornej” – odporność na pożar sadzy w 1000°C przez 30 minut.

Stal 1.4828: Do Wysokich Temperatur

Dawniej Popularna: Kiedyś pierwszy wybór, obecnie używana głównie w wkładach do pracy w temperaturach powyżej 450°C.

Ograniczenia: Niższa odporność na korozję w porównaniu do 1.4404, szczególnie przy kondensacji. Brak molibdenu w składzie.

Zastosowanie Ograniczone: Nieodpowiednia do systemów kominowych przy niskich temperaturach i kondensacji.

Austenityczna Stal Żaroodporna 1.4828

Rekomendowana dla Kominów Dymowych: Szczególnie przy spalaniu drewna, gdzie temperatura spalin nie przekracza 600°C.

Kotły na Paliwa Stałe i Kominki: Idealna dla kominów pracujących w stałych, wysokich temperaturach.

 

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...