Skocz do zawartości

Dlaczego warto wybrać beton komórkowy?


Recommended Posts

Gość Deggial
Szkoda że nie porównano gazobetonu do np. ceramiki. A co z nasiąkliwością? Co z błędami przy wykonywaniu ścian jednowarstwowych (zaprawa ciepłochronna czy klej?). Poza tym argument kumulacji ciepła jest trochę zbyt szumnie tu pokazany bo z tego co pamiętam ceramika w tym względzie bije gazobeton an łeb. Mrozoodporność - szczególnie w okresie kiedy gazobeton napije się jak gąbka :) I wiele innych.
Link do komentarza
święta racja co napisałeś, wszyscy się zachłystują zarówno gazobetonem jak i ścianami jednowarstwowymi a ja bym nigdy ich nie zrobiła we własnym domu nawet gdyby mi dopłacali. Gazobeton chłonie wilgoć jak nie wiem co, a w dodatku jak nie jest starannie położony to parametry cieplne takiej ściany są dalekie od ideału.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Cytat

święta racja co napisałeś, wszyscy się zachłystują zarówno gazobetonem jak i ścianami jednowarstwowymi a ja bym nigdy ich nie zrobiła we własnym domu nawet gdyby mi dopłacali. Gazobeton chłonie wilgoć jak nie wiem co, a w dodatku jak nie jest starannie położony to parametry cieplne takiej ściany są dalekie od ideału.


A statyskiki mowia same za siebie. Jak dobrze pamietam to z najpopularniejszych stosowanych meterialow w Polsce w 2010 roku na pierwszym miejscu byl beton komorkowy a na drugim ceramika. Jezli chodzi dlaczego warto wybrac beton komorkowy to powien tak ,ze jest tylu zwolennikow co i przeciwnikow. Osobiscie jestem za betonem komorkowym, jest latwy w obrobce, koszt wymurowania muru jest tanszy niz z ceramiki (chodzi o sciane jednowarstwowa), oszczednosc materialu (nic prawie sie nie zmarnowalo na budowie, kazdy odpad byl wykorzystany) i szybkos budowania.
Link do komentarza
Cytat

święta racja co napisałeś, wszyscy się zachłystują zarówno gazobetonem jak i ścianami jednowarstwowymi a ja bym nigdy ich nie zrobiła we własnym domu nawet gdyby mi dopłacali. Gazobeton chłonie wilgoć jak nie wiem co, a w dodatku jak nie jest starannie położony to parametry cieplne takiej ściany są dalekie od ideału.


bo nasza kultura budowlana nie dorosła do budowania z szlachetnych materiałów icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 8 lata temu...

Producenci materiałów ściennych przez pewien czas dążyli do rozwiązań jednowarstwowych. Wymagania z upływem lat się zmieniły a poprzeczka podniesiona wyżej. Teraz bez dodatkowej warstwy izolacji już nie da się spełnić wymagań dla przegród po roku 2021. Ściana trójwarstwowa jest w tym przypadku lepszym rozwiązaniem  - co trzy warstwy to nie dwie. Jest to jednak większe wyzwanie technologiczne - w domach jednorodzinnych stosowane rzadziej.

Na forum był dziennik budowy z betonu komórkowego jednego z Forumowiczów, prawdziwa wszechnica wiedzy.

 

Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
17 godzin temu, Gość STEFAN napisał:

Witam jaki beton komorkowy ktos doradzi do budowy domu mam do wyboru H+H Gold 11.50za szt Termobet10.40 szt czy jakis inny moze ktos poleci

Beton komórkowy czy firmy X czy Y to taki sam  beton komórkowy. Kupuj tańszy.

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 9 miesiące temu...

Przykładowo marka Ytong ma bloczki Ytong EnergoUltra+ o grubości 36,5 cm i 48 cm, z których można wznosić ściany jednowarstwowe. Grubsza ściana ma wtedy U na poziomie jak na fotce - za zachowaniem reżimu technologicznego. Dodam, ze pod marką Ytong znajdziemy też produkt do ocieplenia w systemie ETICS i nie jest to styropian ani wełna mineralna. Można więc kombinować na wiele sposobów na drodze do WT2021 i jeszcze dalej do domu pasywnego.

405603-ytong-energo-ultra-plus.jpg

Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...