Skocz do zawartości

Stropy w domu jednorodzinnym


Recommended Posts

Napisano
Autor zapomnial o nowoczesnych rozwiazaniach stropow drewnianych: belki I-Joist (firm Steico lub Kronopol) oraz genialne rozwiazanie dla ludzi przewidujacych rozprowadzenie ciepla z kominka lub rekuperatora nie wymagajace obnizania stropu Posi Joisty firmy Mitek. Zalety pref. belek stropowych: ekologia, latwosc montarzu, mozliwosc wykorzystania efektu belki ciaglej (do 12m rozpietosci), eliminacja procesow mokrych. Dzieki zastosowaniu odpowiedniego ukladu warst mozna uzyskac wymagana izolacyjnosc akustyczna.
  • 11 miesiące temu...
Gość viper
Napisano
a co ze stropami monolitycznymi z prefabrykatów sprężonych? tzw. stropy strunobetonowe?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..
Napisano
Cytat

ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..



Czas najwyższy - to wezwanie do Admina - aby uniemożliwił pisanie anonimowych postów w tak ważnych kwestiach. To moja propozycja.
  • 1 miesiąc temu...
Gość budowlaniec
Napisano
strop Akerman nie potrzebuje pełnego deskowania, tylko w miejscach łączenia sie pustaków...
  • 7 miesiące temu...
Gość krzysiek29
Napisano
tak strop ackermana podpieramy pod pod belkami a więc pod miejscami łączenia pustaków;wypadałoby ten błąd poprawić.
  • 3 lata temu...
Napisano
Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).



Nie tylko zbrojenie, ale też pełne deskowanie. To jest robota na kilkanaście dni. Zdecydowanie łatwiej zrobić sobie strop gęstożebrowy, gdzie pełnego deskowania brak, a zbrojenie jest prefabrykowane (belki). Jedyna zabawa jest przy zbrojeniu otworów (np. na schody). Ale w sumie to trzeba zrobić przy każdym stropie. Ja kładłem u siebie samodzielnie systemowy strop gęstożebrowy i korzystałem tylko z pomocy fachowca (kierownik budowy) przy zbrojeniu i zalewaniu nadbetonem. Reszta to bajka - budujesz jak z klocków...
  • 5 lata temu...
Gość krzysiek1990
Napisano

To prawda, strop żelbetowy to kilka tygodni roboty i praktycznie przerwa na budowie w innych pracach. Zdecydowanie szybszymi technologiami są np. stropy kanałowe. Ale przy domu jednorodzinnym absolutnie wystarczający jest moim strop gęstożebrowy. Technologia bardzo prosta, niewymagająca żadnego ciężkiego sprzętu. Belki stropowe można spokojnie ułożyć w 2-3 osoby (zależy jaka rozpiętość i masa). Pustaki stropowe też trochę ważą - szczególnie jak są ceramiczne. Ale tu również jest to spokojnie do ogarnięcia w 2 osoby. Na szczyt cienka warstwa betonu usztywniającego i poziomującego powierzchnię. Mnie ta technologia przekonuje zdecydowanie bardziej, niż monolity w domach jednorodzinnych.

Napisano
Dnia 6.04.2010 o 23:15, retrofood napisał:
Cytat

ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..

Czas najwyższy - to wezwanie do Admina - aby uniemożliwił pisanie anonimowych postów w tak ważnych kwestiach. To moja propozycja.

 

A co komu przeszkadza anonimowe pytanie?

Dnia 21.05.2010 o 22:45, Gość budowlaniec napisał:

strop Akerman nie potrzebuje pełnego deskowania, tylko w miejscach łączenia sie pustaków...

bezsens

 

Dnia 29.11.2014 o 20:32, Gość M napisał:

Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).

bezsens - wszystkie stropy opisane w artykule są żelbetowe. To jakie niby są inne - prócz drewnianych i .... tańsze i wygodniejsze?

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...