Skocz do zawartości

Stropy w domu jednorodzinnym


Recommended Posts

Napisano
Autor zapomnial o nowoczesnych rozwiazaniach stropow drewnianych: belki I-Joist (firm Steico lub Kronopol) oraz genialne rozwiazanie dla ludzi przewidujacych rozprowadzenie ciepla z kominka lub rekuperatora nie wymagajace obnizania stropu Posi Joisty firmy Mitek. Zalety pref. belek stropowych: ekologia, latwosc montarzu, mozliwosc wykorzystania efektu belki ciaglej (do 12m rozpietosci), eliminacja procesow mokrych. Dzieki zastosowaniu odpowiedniego ukladu warst mozna uzyskac wymagana izolacyjnosc akustyczna.
  • 11 miesiące temu...
Gość viper
Napisano
a co ze stropami monolitycznymi z prefabrykatów sprężonych? tzw. stropy strunobetonowe?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..
Napisano
Cytat

ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..



Czas najwyższy - to wezwanie do Admina - aby uniemożliwił pisanie anonimowych postów w tak ważnych kwestiach. To moja propozycja.
  • 1 miesiąc temu...
Gość budowlaniec
Napisano
strop Akerman nie potrzebuje pełnego deskowania, tylko w miejscach łączenia sie pustaków...
  • 7 miesiące temu...
Gość krzysiek29
Napisano
tak strop ackermana podpieramy pod pod belkami a więc pod miejscami łączenia pustaków;wypadałoby ten błąd poprawić.
  • 3 lata temu...
Napisano
Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).



Nie tylko zbrojenie, ale też pełne deskowanie. To jest robota na kilkanaście dni. Zdecydowanie łatwiej zrobić sobie strop gęstożebrowy, gdzie pełnego deskowania brak, a zbrojenie jest prefabrykowane (belki). Jedyna zabawa jest przy zbrojeniu otworów (np. na schody). Ale w sumie to trzeba zrobić przy każdym stropie. Ja kładłem u siebie samodzielnie systemowy strop gęstożebrowy i korzystałem tylko z pomocy fachowca (kierownik budowy) przy zbrojeniu i zalewaniu nadbetonem. Reszta to bajka - budujesz jak z klocków...
  • 5 lata temu...
Gość krzysiek1990
Napisano

To prawda, strop żelbetowy to kilka tygodni roboty i praktycznie przerwa na budowie w innych pracach. Zdecydowanie szybszymi technologiami są np. stropy kanałowe. Ale przy domu jednorodzinnym absolutnie wystarczający jest moim strop gęstożebrowy. Technologia bardzo prosta, niewymagająca żadnego ciężkiego sprzętu. Belki stropowe można spokojnie ułożyć w 2-3 osoby (zależy jaka rozpiętość i masa). Pustaki stropowe też trochę ważą - szczególnie jak są ceramiczne. Ale tu również jest to spokojnie do ogarnięcia w 2 osoby. Na szczyt cienka warstwa betonu usztywniającego i poziomującego powierzchnię. Mnie ta technologia przekonuje zdecydowanie bardziej, niż monolity w domach jednorodzinnych.

Napisano
Dnia 6.04.2010 o 23:15, retrofood napisał:
Cytat

ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..

Czas najwyższy - to wezwanie do Admina - aby uniemożliwił pisanie anonimowych postów w tak ważnych kwestiach. To moja propozycja.

 

A co komu przeszkadza anonimowe pytanie?

Dnia 21.05.2010 o 22:45, Gość budowlaniec napisał:

strop Akerman nie potrzebuje pełnego deskowania, tylko w miejscach łączenia sie pustaków...

bezsens

 

Dnia 29.11.2014 o 20:32, Gość M napisał:

Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).

bezsens - wszystkie stropy opisane w artykule są żelbetowe. To jakie niby są inne - prócz drewnianych i .... tańsze i wygodniejsze?

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,  Jeśli ktoś poszukuje sprawdzonego kierownika budowy to myślę, że mogę polecić  ⁠Inspektor nadzoru Wrocław. Solidnie, rzetelnie i naprawdę dobrze można się dogadać.
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...