Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Aukcja prac dzieci z Ogniska Marymont!!! Czytaj więcej... ×
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Czy trzeba być rolnikiem, aby wybudować dom w zabudowie siedliskowej?

Recommended Posts

Gość majewa
bardzo proszę o przedstawienie przez eksperta podstawy prawnej na podstawie której twierdzi że aby być uznznym za rolnika wystarczy posiadać powyżej 1 ha i mieć wykształcenie. Tak się składa że jestem posiadaczem gruntów rolnych o pow. 1,43 ha i posiadam wykształcenie wyższe i właśnie odmówiono mi wydania warunków zabudowy zagrodowej z uwagi na fakt że nie jestem rolnikiem. Zażądano ode mnie dowodów w postaci numeru ubezpieczenia KRUS oraz zaświadczenia że pracowałem na gospodarstwie od 5 lat. Niestety ustawy które aktualnie przegladam ( ustawa o zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustawa o ustroju rolnym) wprawdzie nic nie mówią o numerze KRUS , ale mówią o konieczności 5 letniej praktyki w gospodarstwie ( choć nie jest uściślone czy obowiązek posiadania wykształcenia teoretycznego i praktyki są wymagane wspólnie czy też wymóg dotyczy przynajmniej jednego z nich) , oraz o wielkości gospodarstwa na poziomie średniej dla danej gminy , która na ogół znacznie przekracza 1 ha.
Z góry dziękuję za rzetelną odpowiedź w tej kwestii popartą artykułami właściwych ustaw.

Ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego jasno określa, kto w rozumieniu praw jest rolnikiem indywidualnym (w tym przypadku wystarczy odpowiednie wykształcenie), ale również warunek zamieszkiwania na terenie gminy na której znajduje się nieruchomość rolna jak i osobistego prowadzenia gospodarstwa.

W kwestii minimalnej powierzchni przyjmowanej jako średnia dla danej gminy, wymóg ten dotyczy zabudowy nie spełniającej warunków dostępu do drogi i mediów.

Gość Robert