wiolawr Napisano 21 listopada 2008 #1 Napisano 21 listopada 2008 Czy ocieplanie poddasza przed położeniem tynków Ma sens? Za dwa tygodnie mają przyjśc tynkarze ale mój mąż ma teraz wolne i chciał kłaśc wełnę na poddaszu. Zastanawia się czy ta woda ze schnących tynków nie skropli się w tej wełnie i po izolacji.Poradźcie proszę po jakim czasie od położenia tynków (cem-wap) można zacząc kłaśc wełnę? Okna są wstawione i nie przeciągów.
demografik Napisano 21 listopada 2008 #2 Napisano 21 listopada 2008 Cytat Czy ocieplanie poddasza przed położeniem tynków Ma sens? Za dwa tygodnie mają przyjśc tynkarze ale mój mąż ma teraz wolne i chciał kłaśc wełnę na poddaszu. Zastanawia się czy ta woda ze schnących tynków nie skropli się w tej wełnie i po izolacji.Poradźcie proszę po jakim czasie od położenia tynków (cem-wap) można zacząc kłaśc wełnę? Okna są wstawione i nie przeciągów. Pewnie nie będzie problemu. Możecie rozszczelnić okna albo po prostu je uchylić.
wiolawr Napisano 21 listopada 2008 Autor #3 Napisano 21 listopada 2008 Ktoś nam powiedział ze zna przypadek gdy położono wełnę przed tynkami a potem z tej wełny było można wodę wyciskac. Czy to możliwe?
agata_i_sebastian Napisano 22 listopada 2008 #4 Napisano 22 listopada 2008 Możliwe, mi majster odradził ocieplanie przed tynkami. Najwięcej wody wychodzi z tynków w pierwszych 10 dniach. Ja robię tynki gipsowe.Tak więc wstrzymałem ocieplanie.
Redakcja Napisano 25 listopada 2008 #5 Napisano 25 listopada 2008 Cytat Czy ocieplanie poddasza przed położeniem tynków Ma sens? Za dwa tygodnie mają przyjśc tynkarze ale mój mąż ma teraz wolne i chciał kłaśc wełnę na poddaszu. Zastanawia się czy ta woda ze schnących tynków nie skropli się w tej wełnie i po izolacji.Poradźcie proszę po jakim czasie od położenia tynków (cem-wap) można zacząc kłaśc wełnę? Okna są wstawione i nie przeciągów. Ocieplenie z wełny mineralnej trzeba pokryć folią paroizolacyjną i zapewnić dobre wietrzenie. Natomiast należy wstrzymać się z ułożeniem płyt g-k, gdyż pod wpływem wilgoci miękną i wypaczają się.
cesary4 Napisano 2 stycznia 2009 #6 Napisano 2 stycznia 2009 Cytat Ocieplenie z wełny mineralnej trzeba pokryć folią paroizolacyjną i zapewnić dobre wietrzenie. Natomiast należy wstrzymać się z ułożeniem płyt g-k, gdyż pod wpływem wilgoci miękną i wypaczają się. Wlasnie robie scianki dzialowe z plyt g-k na poddaszu, w zwiazku z tym podwieszam czesc sufitu i w miejscu laczenia sie scianki z poddaszem przykrece plyty. Nie mam jeszcze posadzek i tynkow zrobionych. Jak moge uchronic sie przed zawilgoceniem tych plyt, wietrzenie wystarczy??
agata_i_sebastian Napisano 2 stycznia 2009 #7 Napisano 2 stycznia 2009 Cytat Wlasnie robie scianki dzialowe z plyt g-k na poddaszu, w zwiazku z tym podwieszam czesc sufitu i w miejscu laczenia sie scianki z poddaszem przykrece plyty. Nie mam jeszcze posadzek i tynkow zrobionych. Jak moge uchronic sie przed zawilgoceniem tych plyt, wietrzenie wystarczy?? Na mój gust NIE !!!Wstrzymaj sie z z wszelakimi płytami, wełnami itd. Zrób ew. same stelaże ścianek. Ja u siebie, po tynkach gipsowych miałem mase wody przy dobrej wentylacji i grzaniu.
tukaj Napisano 2 stycznia 2009 #8 Napisano 2 stycznia 2009 Cytat Czy ocieplanie poddasza przed położeniem tynków Ma sens? Za dwa tygodnie mają przyjśc tynkarze ale mój mąż ma teraz wolne i chciał kłaśc wełnę na poddaszu. Zastanawia się czy ta woda ze schnących tynków nie skropli się w tej wełnie i po izolacji.Poradźcie proszę po jakim czasie od położenia tynków (cem-wap) można zacząc kłaśc wełnę? Okna są wstawione i nie przeciągów. Witam,Absolutnie, nie rób tego, cała wilgoć pójdzie w wełnę, nawet przy zabezpieczeniu folią paroizolacyjną ( zawsze będą jakieś niezabezpieczone miejsca. Tynki wykonaj w pierwszej kolejności, a dopiero jak woda z nich wyparuje możesz się brać za wełnę, przynajmniej u mnie tak było, po wełnie folia i karton gips. Parę fotek:pozdrawiam:Darek
JBZ Napisano 6 stycznia 2009 #9 Napisano 6 stycznia 2009 Jeśli przewidujecie jakiekolwiek nieszczelności w paroizolacji z folii, to te prace nie mają sensu!Więcej na te i inne tematy znajdziecie w serwisie BDBPozdrawiam,Jerzy Zembrowski
endriu19855 Napisano 19 czerwca 2015 #10 Napisano 19 czerwca 2015 Specjalnie się zarejestrowałem aby odpowiedzieć, bo miałem ten problem. Wełnę położyłem zimą 2014r (listopad-grudzień), tynki wew. zrobiłem kwiecień/maj 2015r.W moim przypadku nie było najmniejszego, ale to najmniejszego problemu z zawilgoceniem wełny. Wszystko suchutkie! Wszystkie okna dachowe zrobiłem na wentylację, tak aby była mała szpara (ok 0,5cm) i tyle, nic więcej. Możecie uchylić w 2 przeciwległych pomieszczeniach, żeby był ruch powietrza, to wystarczy.Ważne aby zawsze była cyrkulacja. Może byłby problem gdyby była deszczowa pogoda ale przy rzadkich lub zerowych opadach nie ma się czego bać, aha nie używałem folii, tylko wełna i poszły tynki.A jak namokną? to nic nie robić, tylko okna uchylić to wyschną. Chyba, że mocno nasiąkną to można odciąć sznurki, żeby wisiały.Ludzie mają wilgoć i grzyby bo wszystko pozamykają a potem wielkie oczy...Pozdro
Gość mhtyl Napisano 19 czerwca 2015 #11 Napisano 19 czerwca 2015 Cytat Ludzie mają wilgoć i grzyby bo wszystko pozamykają a potem wielkie oczy...Pozdro Nie bądź taki hepi. Ludzie maja grzyb czy wilgoć z różnych powodów. Jeden z nich to położenie wełny a potem robią tynki.Jakie tynki kładłeś?
endriu19855 Napisano 20 czerwca 2015 #12 Napisano 20 czerwca 2015 Cytat Nie bądź taki hepi. Ludzie maja grzyb czy wilgoć z różnych powodów. Jeden z nich to położenie wełny a potem robią tynki.Jakie tynki kładłeś? Łazienki, kotłownia i garaż - cementowo-wapienne, reszta gipsowe. Główny powód grzyba i pleśni to brak prawidłowej wentylacji.
Gość mhtyl Napisano 20 czerwca 2015 #13 Napisano 20 czerwca 2015 Cytat Łazienki, kotłownia i garaż - cementowo-wapienne, reszta gipsowe. Główny powód grzyba i pleśni to brak prawidłowej wentylacji. To powiem, że masz szczęście. Ja bym nie ryzykował i nie układał wełny przed tynkami. Z folią też ryzykowałeś że jej nie dałeś, takie błędy czy niedociągnięcia nie wychodzą z dnia na dzień tylko za jakiś czas.A kiedy wylewki robiłeś?
endriu19855 Napisano 20 czerwca 2015 #14 Napisano 20 czerwca 2015 Cytat To powiem, że masz szczęście. Ja bym nie ryzykował i nie układał wełny przed tynkami. Z folią też ryzykowałeś że jej nie dałeś, takie błędy czy niedociągnięcia nie wychodzą z dnia na dzień tylko za jakiś czas.A kiedy wylewki robiłeś? Właśnie, kończą podłogówkę, a wylewki za ok 2 tyg. Tynki w paru narożnikach na parterze, jeszcze wilgotne ale to dla tego, że chciałem, żeby pomału schły i okna jedynie uchylam. Po posadzce, zrobię porządne wietrzenie :-)
Gość mhtyl Napisano 20 czerwca 2015 #15 Napisano 20 czerwca 2015 Cytat Właśnie, kończą podłogówkę, a wylewki za ok 2 tyg. Tynki w paru narożnikach na parterze, jeszcze wilgotne ale to dla tego, że chciałem, żeby pomału schły i okna jedynie uchylam. Po posadzce, zrobię porządne wietrzenie :-) Aby za dużo nie filozofować, powiem że błąd w sztuce. Tobie się tylko wydaje, że wełna nie zamokła, tynki + posadzka = największe ogniwo wilgoci.Posadzka nie powinna schnąć w przeciągu bo może się powciągać i będzie nierówna.A co tak Ci się śpieszyło aby wełnę kłaść przed mokrymi robotami?
endriu19855 Napisano 21 czerwca 2015 #16 Napisano 21 czerwca 2015 Cytat Aby za dużo nie filozofować, powiem że błąd w sztuce. Tobie się tylko wydaje, że wełna nie zamokła, tynki + posadzka = największe ogniwo wilgoci.Posadzka nie powinna schnąć w przeciągu bo może się powciągać i będzie nierówna.A co tak Ci się śpieszyło aby wełnę kłaść przed mokrymi robotami? Też nie będę filozofował i powiem, że nie jest to błąd w sztuce i że mi się nie wydaje.
Gość mhtyl Napisano 21 czerwca 2015 #17 Napisano 21 czerwca 2015 Cytat Też nie będę filozofował i powiem, że nie jest to błąd w sztuce i że mi się nie wydaje. Endriu że Ci się nie wydaje nie znaczy że jesteś pewien. Ile wilgoci może się zbierać po tynkach i po wylewkach to poczytaj sobie dziennik kolegi budującego kopułę od tego zaczynając https://forum.budujemydom.pl/index.php?show...st&p=449489 chodzi o wilgoć jaka zostaje po tynkach i wylewkach.
pimpek Napisano 22 czerwca 2015 #18 Napisano 22 czerwca 2015 Zgadzam się, że samo wietrzenie to mało - Polska nie ma na tyle ciepłego i suchego klimatu, żeby wpadać w taki optymizm Kolejność robót trzeba zachować, żeby potem po latach nie mieć kłopotów z izolacją.
endriu19855 Napisano 22 czerwca 2015 #19 Napisano 22 czerwca 2015 Cytat Zgadzam się, że samo wietrzenie to mało - Polska nie ma na tyle ciepłego i suchego klimatu, żeby wpadać w taki optymizm Kolejność robót trzeba zachować, żeby potem po latach nie mieć kłopotów z izolacją. Samo wietrzenie wystarczy i nie ma sensu niczym go wspomagać. Oczywiście jeśli mamy deszczową jesień i zależy nam na czasie to inna sprawa. Ale jeśli opady są sporadyczne, jest wietrzna i ciepła pogoda to, nikt mi nie powie, że po 3-4 miesiącach mam jakąś, wilgoć od tynków lub posadzki w pomieszczeniu.Kopuła dosyć oryginalna :-) muszą poszukać z czego jest podłoga (fotka ze schodami), planuje w kilku pomieszczeniach beton polerowany i tutaj widzę coś podobnego (nie dostrzegam fug).
Gość mhtyl Napisano 22 czerwca 2015 #20 Napisano 22 czerwca 2015 Cytat Kopuła dosyć oryginalna :-) muszą poszukać z czego jest podłoga (fotka ze schodami), planuje w kilku pomieszczeniach beton polerowany i tutaj widzę coś podobnego (nie dostrzegam fug). W takim razie musisz przejrzeć cały dziennik albo prościej zadać pytanie koledze autorushd w jego dzienniku.Co do tej wilgoci nie będę Cię przekonywał, ale twój optymizm i wiara w to wietrzenie oby przyniosła domniemany dobry rezultat.
pikuś1 Napisano 11 lipca 2015 #21 Napisano 11 lipca 2015 Wełnę kładzię po mokrych pracach -tynkach , jak złapie wilgoć trudno wywietrzyć i traci swoje zdolności izolacji
demos Napisano 16 maja 2017 #22 Napisano 16 maja 2017 Ok Eksperci z Forum Jest jeden szczegół, jeśli masz membranę to wybieraj, albo zabezpieczona wełna przed wilgocią , albo membrana do wymiany po 3-6miesięcznym oddziaływaniu promieniowania UV odbitego naświetlającego membranę od spodu czy też zabezpieczenie membrany przed UV innym sposobem , patrz czas gwarancji membrany na zabezpieczenie membrany od spodu Pozdrawiam
Gość mhtyl Napisano 16 maja 2017 #23 Napisano 16 maja 2017 Dnia 16.05.2017 o 02:45, demos napisał: Ok Eksperci z Forum Jest jeden szczegół, jeśli masz membranę to wybieraj, albo zabezpieczona wełna przed wilgocią , albo membrana do wymiany po 3-6miesięcznym oddziaływaniu promieniowania UV odbitego naświetlającego membranę od spodu czy też zabezpieczenie membrany przed UV innym sposobem , patrz czas gwarancji membrany na zabezpieczenie membrany od spodu Pozdrawiam przetłumacz to na nasze. Po drugie pisanina Twoja to czysta teoria. Membraną dachowa która mi została z dachu obiłem budę dla pasa, już cztery lata mija a membrana niczego sobie. Dodam że buda cały czas przebywa na zewnątrz i działają na nią warunki zewnętrzne non stop. oczywiście nie oznacza to, że polecam komuś aby membrana na jego dachu zalegała bez przykrycia kilka lat
Eksperci Foveo Tech Napisano 30 czerwca 2017 #24 Napisano 30 czerwca 2017 Szanowni Państwo, lepszym rozwiązaniem jest ocieplenie poddasza po wykonaniu tynków. Pozwoli to uniknąć ryzyka zawilgocenia wełny. Podczas montażu należy stosować się ściśle do zaleceń producenta wybranego materiału ociepleniowego. Pozdrawiam serdecznie, E-rzecznik Foveo Tech
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się