Skocz do zawartości

podłoga z OSB a płytki


Recommended Posts

Napisano
Witam. Posiadam dom w technologii drewnianej. Zamierzam położyć płytki w łazience na podłogę z płyt OSB. Jakiej techniki użyć by uniknąć wykonania wylewki. Na pewno trzeba zastosować klej elastyczny , ale zastanawiam się czy nie dać jeszcze na płytę siatki w celu wzmocnienia przyczepności. Zaznaczam ,że podłoga jest dość sztywna .Dziękuję za odpowiedź.
Napisano
Cytat

Witam. Posiadam dom w technologii drewnianej. Zamierzam położyć płytki w łazience na podłogę z płyt OSB. Jakiej techniki użyć by uniknąć wykonania wylewki. Na pewno trzeba zastosować klej elastyczny , ale zastanawiam się czy nie dać jeszcze na płytę siatki w celu wzmocnienia przyczepności. Zaznaczam ,że podłoga jest dość sztywna .Dziękuję za odpowiedź.


Należy zeszlifować woskowinę i użyć kleju poliuretanowego dwuskładnikowego Keralastic Mapei oznaczonego symbolem R2.Jest wodoszczelny a przy odpowiedniej aplikacji /ciągła powłoka/może być też hydroizolacją.Nadaje się do wszelkich wielkośći płytek i kamienia. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Należy zeszlifować woskowinę i użyć kleju poliuretanowego dwuskładnikowego Keralastic Mapei oznaczonego symbolem R2.Jest wodoszczelny a przy odpowiedniej aplikacji /ciągła powłoka/może być też hydroizolacją.Nadaje się do wszelkich wielkośći płytek i kamienia. icon_biggrin.gif


Użycie cerplastu nie stwarza konieczności szlifu.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Witam.
Ja u siebie miałem 2 technologie.
1 to była lana wylewka ze styro betonu, co dało nam spore ocieplenie i wytrzymałość na to wylewka samopoziomująca i płytki na kleju.
2 to na osb była guma w płynie i klej elastyczny jakiś ceresitu. Jest juz ponad 1,5 roku i nic sie nie dzieje.

Co do mapei to ten klej jest rewelacyjny nie znam nic lepszego stosowałem go w mozaice z otoczaków i trzymał strasznie mocno przy małej powierzchni łączenie.
To jest już bdb. klej również go polecam, tylko ma jedna wadę icon_biggrin.gif CENE , jest dość drogi.
Pozdrawiam
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Wystarczy:
zmatowic OSB
połozyc warstwe kontaktową (np.cerplast ATLASU)
polozyc folie w płynie
kafle na ceresit CM17 .Dobrze jest wtedy polozyc klej na kafelke-cienko i grzebieniem na plyte (najlepszy i najdrozszy praktycznie klej na rynku).Porownanie do Plusa z Atlasu.PLUS jest plastycznm klejem.Ceresit CM17 jest wysoko!!! plastycznym klejem stosowanym rowniez na niecki basenowe.
PLUS z Atlasa w sumie tez spelni swoje zadanie ale jesli klient wywala kupe kasy w kafelki (niekoniecznie duzy metraz) nie bede ryzykowal aby mnie scigal lub wytykal palcem na ulicy.dlatego woel uzyc ceresit

Stosowanie siatki nie jest koniecznie .Jej uzycie zwiekszy zuzycie kleju o ok. 30 %
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Wystarczy:
zmatowic OSB
połozyc warstwe kontaktową (np.cerplast ATLASU)
polozyc folie w płynie
kafle na ceresit CM17 .Dobrze jest wtedy polozyc klej na kafelke-cienko i grzebieniem na plyte (najlepszy i najdrozszy praktycznie klej na rynku).Porownanie do Plusa z Atlasu.PLUS jest plastycznm klejem.Ceresit CM17 jest wysoko!!! plastycznym klejem stosowanym rowniez na niecki basenowe.
PLUS z Atlasa w sumie tez spelni swoje zadanie ale jesli klient wywala kupe kasy w kafelki (niekoniecznie duzy metraz) nie bede ryzykowal aby mnie scigal lub wytykal palcem na ulicy.dlatego woel uzyc ceresit

Stosowanie siatki nie jest koniecznie .Jej uzycie zwiekszy zuzycie kleju o ok. 30 %


icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif no matowić OSB dobre ale niepotrzebne
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam

wszystko zalezy ile chcesz wydac pieniedzy i jak duzo czasu na to poswiecic. drozsza opcja jest szybsza. tańsza bardziej pracochłonna. podstawa przy klejeniu na OSB to pewność że podłoga nie bedzie pracować. Jesli pracuje minimalnie to spodziewaj sie pekniec na fugach.

cerplast po wyschnieciu na jakiejkolwiek powierzchni bardzo latwo zmyć wodą. wyobrazcie sobie so sie stanie gdy lazienka bedzie zle izolowana od wody a peknie rura:) wszystko idzie w ....
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
A u mnie są jakieś plastikowe po-komunistyczne płytki w kuchni których za żadne skarby nie mogę zerwać. Po za tym podłoga krzywa jak diabli. Mam jakieś 3,5 cm zapasu, ( wyrównywałem podłogę na korytarzu i trochę nadlałem.) Co robić, kręcić płytę OSB 14-18mm i na to klej i płytki. Nie chce się za dużo z tym pie#4*@%!!ć

Edit:
A może przeszlifować ten plastik oscylacyjna, papier 40-60 posmarować to ustrojstwo ceraplastem i na to klej i płytki ?? Edytowano przez Wujek Lutek (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Zastanawia mnie dlaczego nikt nie stosuje najprostrzego rozwiązania. Czyli wejść na stronę producenta płyt OSB i przeczytać jak to zrobić.

1. Na podłodze muszą być położone płyty podłogowe - z piórem. Po ułożeniu od spodu zostają szczeliny dylatacyjne, od góry szczelin być nie może. Płyty są opisane gdzie góra, a gdzie spód.
2. Najlepszym sposobem pozbycia się problemu jest przykręcenie do nich płyt gipsowych podłogowych lub cementowych - jeśli można podwyższyć podłogę.
3. Płytę OSB należy przeszlifować, żeby usunąć wierzchnią warstwę żywicy.
4. Delikatnie naciąć płytę w kratkę 5 cm x 5 cm.
5. Zmoczyć płytę żeby włókna drewna podniosły się tworząć "warstwę szczepną".
6. Układać płytki max 30 cm x 30 cm. Klej C2
7, Jeśli jest to łazienka to dochodzi wykonanie hydroizolacji.
Napisano (edytowany)
Ja mam na balkonie zrobiony gres właśnie na płycie OSB 3 i to się trzyma elegancko już 7 rok. Początkowo miałem gres położony na atlas+, ale po 1 zimie wszystko odpadło. dlatego na ta osb poszła następna warstwa na listewkach aby uzyskać właściwy spadek (przestrzenie pomiędzy zostały wypełnione atlas +). Następnie warstwa ta została odtłuszczona jakimś rozpuszczalnikiem na to poszła cieniutka warstwa SIKABOND -T , jak to wyschło to na to pacą nakładany był ten sam preparat i przyklejono gres, po wyschnięciu tym samym preparatem za fugowano szczeliny. Jest to absolutnie szczelne bo mam z tego górny balkon co prawda zadaszony ale zawsze jakaś woda się na nim pojawia Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak naprawdę podłoże z płyty OSB jest "krytycznym podłożem" zwłaszcza w łazience . Jest to pomieszczenie w którym mamy strefy "mokre" i "wilgotne", oraz jest bardzo narażona na ruchy własne, konieczne jest wykonanie izolacji przeciwwilgociowej. Najlepiej jest jednak zastosować dodatkowo tzw. szlam 2-składnikowy jako izolację i zabezpieczenie przed spękaniami. Na takie podłoże, jeśli chcemy uniknąć wylewki proponuję tylko klej odkształcalny - z moich doświadczeń mogę zaproponować S1 Rotberg R26B.
Napisano
w mieszkaniu w kamienicy kiedyś chcieliśmy zrobić płytki, a były stare drewniane podłogi(nierówne) - to była kuchnia. Daliśmy na to płyty OSB, na to była jakaś specjalna warstwa kontaktowa, na to klej elastyczny i płytki. Wszystko ok
Napisano (edytowany)
Sugeruję posmarować płytę OSB preparatem JAMAX BETONGRUNT;. Wczoraj to zrobiłem i powierzchnia jest jak papier ścierny 40. Na to klej wysoko elastyczny, Knauf K4 Flex i powinno być idealnie. Jeśli do łazienki to dodatkowo folia w płynie x 2+ taśmy w rogach. 100% gwarancji.

Edytowano przez berenger (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...