Skocz do zawartości

Sciany zewnetrzne


Recommended Posts

Napisano
Jak z tymi scianami jest w koncu??
Co jest najlepsze??

Interesuje mnie sciana dwuwarstwowa z dociepleniem zewnętrznym waty mineralnej.

Ale co wybrac??
YTONG, cereamika (jesli tak to jaka), keramzyt ????

Pomóżcie bo na prawde nie wiem icon_sad.gif((

Co sie sprawdza w praktyce????
Co jest bardziej odporne na wilgoć, pękanie...
Co jest bardziej wytrzymałe???
Napisano
Cytat

Jak z tymi scianami jest w koncu??
Co jest najlepsze??

Interesuje mnie sciana dwuwarstwowa z dociepleniem zewnętrznym waty mineralnej.

Ale co wybrac??
YTONG, cereamika (jesli tak to jaka), keramzyt ????

Pomóżcie bo na prawde nie wiem icon_sad.gif((

Co sie sprawdza w praktyce????
Co jest bardziej odporne na wilgoć, pękanie...
Co jest bardziej wytrzymałe???


Najlepszy to jest mercedes ,inni powiadają że lexus.To samo jest w materiałach ściennych .Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy chcesz mieć ścianę normową,energooszczędną czy z domu pasywnego.Jak masz już odpowiedż to spróbujemy wspólnie z forumowiczami coś doradzić,ale już sam musisz odsiać ziarno od plew.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Najlepszy to jest mercedes ,inni powiadają że lexus.To samo jest w materiałach ściennych .Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy chcesz mieć ścianę normową,energooszczędną czy z domu pasywnego.Jak masz już odpowiedż to spróbujemy wspólnie z forumowiczami coś doradzić,ale już sam musisz odsiać ziarno od plew.Bob icon_biggrin.gif




Szukam najlepszego kompromisu jakościowo/cenowego icon_smile.gif))

Nie musi to byc super energooszczedny, wystarczy, ze bedzie spelnial odpowiednie normy.
Napisano
Cytat

Szukam najlepszego kompromisu jakościowo/cenowego icon_smile.gif))

Nie musi to byc super energooszczedny, wystarczy, ze bedzie spelnial odpowiednie normy.


Normę cieplną spełnisz dając dowolny materiał konstrukcyjny na ściany i ocieplenie 12-15 cm wełny czy styropianu .Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Normę cieplną spełnisz dając dowolny materiał konstrukcyjny na ściany i ocieplenie 12-15 cm wełny czy styropianu .Bob icon_biggrin.gif



Ale jaki ten materiał konstrukcyjny ??
Co proponujesz??

Tyle jet tego na rynku ze truno sie zdecydowac.

Ogolnie jestem nastawiony na ceramike, ale jezeli chodzi o ceramike to nie wiem co wybrac.
Napisano
Cytat

Ale jaki ten materiał konstrukcyjny ??
Co proponujesz??

Tyle jet tego na rynku ze truno sie zdecydowac.

Ogolnie jestem nastawiony na ceramike, ale jezeli chodzi o ceramike to nie wiem co wybrac.


Porotherm38,25 lub max 25 plus ocieplenie.Porotherm 38 sam spełnia normę dla ścian jednowarstwowych dodając ocieplenie masz ponadstandardowy dom.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Porotherm38,25 lub max 25 plus ocieplenie.Porotherm 38 sam spełnia normę dla ścian jednowarstwowych dodając ocieplenie masz ponadstandardowy dom.Bob icon_biggrin.gif



No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.


to ja bym wybral cegle czerwona pelna,jesli sciana ma bzc na zewnatrz izolowana tak grubo,co cegla napewno da tezn efekt ze bedzie gromadzic cieplo zima i a jak bedzie piec wylaczony lub znizona temperatura w piecu to cegla bedie oddawc nagromadzone ciepelko,a latem nagromadzony chlodek w nocy bedzie oddawac jak slonce bedzie w zenicie.
Napisano
Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.


Ja zawsze optuję za ceramiką.Duża bezwładność cieplna tego materiału daje właśnie taki efekt że latem przy wietrzeniu nocnym czy porannym mamy chłodek jak pisze schodek/rymy częstochowskie mi wychodzą/ icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

No wlasnie. Witam. Chcialbym sie rowniez podpiac pod omawiany temat. Jestem w takiej samej sytuacji (zero wyprowadzone, trzeba sie jak najszybciej zdecydowac na material na sciany). Stoje aktualnie w rozkroku: porotherm <--> Ytong. Kuzynka budowala z Pthmu i zachwala pod niebiosa, dwojka znajomych z Ytongu (H+H Celkon) i tez wybitnie zadowoleni. Ja od scian oczekuje, ze beda zdrowe i maja przeciwdzialac sila natury. Czyli zima ma byc cieplo a latem przyjemnie. I co tu wybrac? Pozdrawiam.


Jeśli mówisz Ytong, to nie H+H. To są dwa różne produkty, które "niby" ze sobą konkurują. W H+H zastosowane są cementy. W Ytongu jest tylko domieszka pasty aluminiowej. Jeśli chodzi o wybór materiału zdrowego, to wygrywa Ytong przed ceramiką, mimo, że ogólna opinia jest inna. Finalnie m2 gotowej i wykończonej ściany najtaniej wychodzi z Ytonga. Sprzedaję wszystkie materiały na inwestycję i wiele razy robiłem już podobne kalkulacje. Należy przy nich wziąć pod uwagę wykończenie ścian wewnątrz budynku. Najcieplejsze ściany zimą i najchłodniejsze latem będziesz miał z Ytonga, bo zimą ściana o gr.min.36,5 wchłania i zatrzymuje ciepło takie jak w pomieszczeniu, a w momencie ochładzania się klimatu w domu ściany oddają ciepło do wewnątrz. W ceramice ciepło zaabsorbowane przez ściany ucieka niestety kanałami w pustaku do góry, co idealnie widać na zdjęciach termowizyjnych. W Ytongu też unikasz mostków termicznych na narożach domu i ewentualnych błędów wykonawczych przy spoinowaniu, takich jak np. zbyt rzadka zaprawa która zalewa kanały w Porothermie, a które spełniają swoje zadanie izolacyjności cieplnej tylko wtedy gdy są puste.... itd. itp.... Przy Ytongu ponadto wewnątrz tylko raz gips i gładź pod malowanie i z zewnątrz klej i siatka+ tynk mineralny( silikat, silikon) a przy Porothermie wewnątrz tynk gipsowy lub tradycyjny (czyt. dodatkowy duży koszt materiału i wykonania) potem dopiero gips i gładź. Z zewnątrz musisz dać ocieplenie, bo nawet przy grubości PTH 44 robią się ogromne mostki termiczne na spoinach i na narożach, potem dopiero siatka i tynk, czyli koszty finalne m2 ściany są o niebo wyższe niż przy Ytongu. Przy Ytongu z powodzeniem przy gr.36,5 można już zrezygnować z ocieplenia a sprawdzić to możesz pozostawiając budynek bez otynkowania na sezon zimowy. Przekonasz się, że ściana trzyma ciepło w każdym miejscu. Przedstawiciel Raab Karcher Mysłowice
Napisano
Cytat

Ja zawsze optuję za ceramiką.Duża bezwładność cieplna tego materiału daje właśnie taki efekt że latem przy wietrzeniu nocnym czy porannym mamy chłodek jak pisze schodek/rymy częstochowskie mi wychodzą/ icon_biggrin.gif


A rymuj sobie. Piszesz z sensem więc ci wybaczam. icon_biggrin.gif Mam tylko pytanie, czy taki chłodek jest pożądany gdy na dworze plucha i grad?
Napisano
A powiedzcie mi koledzy jak z wytrzymałością (żywotnością) danych materiałów???
Jak sie ma pustak z cegły, do YTONGA ile lat (teoretycznie) wytrzyma dom wybudowany z tego lub z tego ????
Napisano
Cytat

A powiedzcie mi koledzy jak z wytrzymałością (żywotnością) danych materiałów???
Jak sie ma pustak z cegły, do YTONGA ile lat (teoretycznie) wytrzyma dom wybudowany z tego lub z tego ????



Prawda jest taka, że w każdej technologii dom przeżyje Ciebie, o ile poprawnie zostanie wykonany i TIR w niego nie wjedzie icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Prawda jest taka, że w każdej technologii dom przeżyje Ciebie, o ile poprawnie zostanie wykonany i TIR w niego nie wjedzie icon_biggrin.gif



Tiry na szczęście wszędzie nie wjadą. Ci co mają działki z dala od dróg przelotowych mogą się nie bać. A poprawność wykonania gwarantuje dobra ekipa. Pooglądaj domy w sąsiedztwie pogadaj z ludzmi. Na pewno ci kogoś polecą.
Napisano
Ogólnie jestem zdecydowany Na pustka MAX /grubosc 29cm/ plus do tego z 15 cm waty.

Nurtuje mnie pytanie jaka jest roznica miedzy takim pustakiem, a Porothermem ????

Warto dokladac do Porotherma??
Napisano
Cytat

Ogólnie jestem zdecydowany Na pustka MAX /grubosc 29cm/ plus do tego z 15 cm waty.

Nurtuje mnie pytanie jaka jest roznica miedzy takim pustakiem, a Porothermem ????

Warto dokladac do Porotherma??



Słyszałem tyle dobrego o porothermie że bym dołożył.
Napisano
Cytat

dwa maxy dają jeden porotherm, ale dwa maxy kosztują drożej niż jeden porotherm.
Jeśli porotherm to jakiej firmy?
Brenner, Lejer czy Wienerberger?



Ja natomiast wybieram maxa. Ktos gdzies fajnie napisał, ze pustak spełnia rolę nośną ściany wiec co za róznica ? Byle tanio i prosto. Stawiam sciane 3 wartstwową max 19 + 12-15 styro + 9 max. Murarz powiedzial mi za robocizne sciany 2 warstwowej 60zl a 3W 45zl za m2. Oczywiscie materialy drozsze przy 3W. Ogolnie jednak wyjdzie niewiele wiecej dla 3W a to zawsze 3W icon_smile.gif
Napisano
A ja już "zgupłem" i sam nie wiem co robic :/

Myślałem nad Ytongiem. Bo nie potrzeba juz grubych tynków od środka(ale jeśli ściany będą krzywe to tynkiem zawsze można zniwelować :/) Ale teraz chodzi mi po głowie jedna warstwa z Porothermu. Skoro w niektórych krajak banki moga dawać niżej oprocentowane kredyty na takie inwestycje to coś w tym musi być...
Napisano
Cytat

dwa maxy dają jeden porotherm, ale dwa maxy kosztują drożej niż jeden porotherm.
Jeśli porotherm to jakiej firmy?
Brenner, Lejer czy Wienerberger?



Mała uwaga:

Leier ma pustaki o nazwie Thermopor
Wienerberger ma pustaki Porotherm
A np. Jopek ma Poromur

Brennera nie znam icon_sad.gif

Czy nazwy mają znaczenie? Raczej tak, bo zwykle marka wiąże się z jakością produktu.

Swoją drogą ja wybrałem do budowy mojego domu Porotherm 25p+w

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...