Skocz do zawartości

podłoga drewniana - z deski


Recommended Posts

Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr



Rozumiem że kupisz gotowe deski (na pióro i wpust) - to raczej radzę twarde drzewo.
Jeżeli są dobrze wystrugane, niewiele będzie cyklinowania.
Ważne ,czy sa dobrze sfazowane - bok deski - bo inaczej bedziesz miał szpary międzu deskami.
Poprawianie boków desek to straszna robota i bez maszyny (elektryczny strug) raczej trudna.
Zakładam że kupisz deski dobrze, dokładnie wystrugane (ważne, by pióro i wpust były rowno wystrugane i do siebie).

Ja bym zakładał tak podłogę:

Zakladasz deski od okna na długość - tzn jeden koniec deski powinien być przy ścianie z oknem (chodzi o światło).
Deski (i legary tez) muszą być o 1.5 cm od ściany (dylatacja). Legary muszą być dokładnie wypoziomowane (z długą listwą waserwagą).
Przybijasz deski gwoździami z małymi łebkami na ukos (najlepiej w narożniku pióra i boku deski) - wtedy gwoździe nie wychodzą i ich nie widać.
Dociskasz nastepną deskę w ten sposób, że wbijasz klamry w legary obok następnej deski i wbijasz kliny między deskę a klamry (dociskając deske do poprzedniej). Nie może byc żadnej szpary (tu widać czy boki deswk są dokładnie wystrugane).
Wbijasz gwoźdze(jw) pod kątem (na każdym legarze), wybijasz kliny i... nastepna deska.
Deski muszą być suche - inaczej wyschną i pojawią się szpary.

Lakierowanie
Ja pomalowałem najpier pokostem lnianym, a później (po szlifowaniu) lakierowałem lakierobejcą .
Ale to juz zwykle pisze na lakierze.
Link do komentarza
To co pisał Leszko.
Po za tym:
>>>Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp.<<<
Na czym będziesz montował te legary? Na belkach? Jeżeli tak możesz miedzy legary a belki dać paski filcu - chociaż to nie jest konieczne. Legary montujesz na długie wkręty do drewna odpowiedniej długości. Od razu weź do tej roboty wiertarkę 800W bo przy 120mm wkrętach słabsza wiertarka nie da rady. Możesz też mocować gwoździami, ale jak legar źle wypoziomujesz to będą problemy z poprawianiem.
Jako drewno proponuję modrzew syberyjski - podłoga systemowa z wszystkich 4 stron pióro-wpust. Żadne cyklinowanie nie będzie ci potrzebne. Kupiłem niedawno taką podłogę w klasie B-C w Castoramie za 46zł/m2 (cena klasy A-B jest kilka razy większa). Podłoga nieprawdopodobna.
Ale na podłogę oczywiście zastosuj lakier do parkietów - może być nasz Domalux (ale będziesz się musiał na 1 tydzień wynieść z mieszkania) albo coś wodorozcieńczalnego np. Bona.
Link do komentarza
Cytat

To co pisał Leszko.
Po za tym:
>>>Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp.<<<
Na czym będziesz montował te legary? Na belkach? Jeżeli tak możesz miedzy legary a belki dać paski filcu - chociaż to nie jest konieczne. Legary montujesz na długie wkręty do drewna odpowiedniej długości. Od razu weź do tej roboty wiertarkę 800W bo przy 120mm wkrętach słabsza wiertarka nie da rady. Możesz też mocować gwoździami, ale jak legar źle wypoziomujesz to będą problemy z poprawianiem.



Witam, taką podłogę będę chciał zastosować na poddaszu, tylko że w łazience będę miał ogrzewanie podłogowe, które zajmuje kilkanaście cm. Więc do tego pozimu będę musiał się wyrównać, legary będę chciał montować do posadzki (stropu Teriva), więc nie wiem czy na jakieś kątowniki z boku, czy bezpośrednio przez belkę wkręcic wkręty, co pod belki zastosować ??/ papę ??? gąbkę ??



piotr
Link do komentarza
Kilkanaście cm do góry to już mały problem. Ale możesz to rozwiązać w ten sposób: najpierw do podłogi przymocuj co np. 0,5m kawałek kantówki (15-20cm wystarczy). Kawałki mocuj w jednej linii. To będą prostopadłe kawałki do twoich przyszłych legarów. I dopiero do nich mocuj właściwe legary. Masz krzywą podłogę? Podłogę wypoziomuj szlauchwagą lub niwelatorem laserowym (pożycz w wypożyczalni sprzętu budowlanego).
Grubość legarów: 8 x 4 cm (4cm to wysokość) a kawałki kantówek wg. potrzeb. Legary montuj co 50 cm przy podłodze grubości 28 mm, lub co 40 cm przy podłodze 20mm. Ale najpierw musisz wybrać podłogę potem rozmieszczenie legarów, bo krańcowe legary muszą ci wypadać na prostopadłym łączeniu desek podłogowych i te legary muszą być super proste. Najpierw poziomujesz i montujesz legary krańcow, a dopiero potem legary pozostałe, przykładając do jednego i drugiego legara krańcowego długą łatę (np. 2,5m poziomicę). Do tej łaty poziomujesz pozostałe legary. Jeżeli chodzi o podkładki między legarami a podłogą to nic bym nie stosował - nie będziesz miał dźwięków. Jedynie będziesz słyszał odgłosy tarcia między legarami a deskami i między samymi deskami. Miedzy legary a deski możesz przylepić taśmę filcową na legar od strony deski. Ale skrzypienia i tak będziesz słyszał bo będzie pracowała deska o deskę. Ja ostatnio położyłem 60m2 desek na legarach i wiadomo, że coś skrzypnie bo podłoga musi się "wychodzić", ale to bardzo rzadkie i nie odczuwam tego. Podkładanie taśm wyciszających pod legary ma sens jeżeli chcesz żeby odgłosy chodzenia nie były przenoszone poprzez podłogę i legary do pomieszczenia pod tobą. Ale to musiałbyś dodatkowo dać między legary wełnę mineralną np. Rockmin.
Link do komentarza
Cytat

Witam, chciałbym zrobić na poddaszu podłogę na legarach ii deskach podłogowych na pióro i wpust. Dodam że będę chciał zakupić materiał i samemu wszystko ułożyć, a tylko cyklinowanie polecić fachowcowi, a lakierownie tez samemu. Co możecie polecić na deski, sosna jest ładna tylko to miękkie drewno, coś w rozsądnej cenie a dobrego i ładnego. Szukałem tez jakiś materiałów jak dokładnie wykonać taką podłogę samemu ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć, może ktoś ma jakis artykuł o układaniu podłogi z desek ??? Chodzi mi jak dokładnie przymocować legarki do podłogi aby później nie miec dziwnych odgłosów podczas chodzenia itp. Będę wdzięczny za wszystko.


piotr


Legary nie wymagają jakiegoś dodatkowego mocowania do podłoża.Należy je wypoziomować na klinach a ewentualne luki powstałe pod nimi wypełnić pianką montażową.Stropy belkowo-pustakowe spełniają wymagania akustyczne bez dodatkowych izolacji.
Link do komentarza
Cytat

Legary nie wymagają jakiegoś dodatkowego mocowania do podłoża.Należy je wypoziomować na klinach a ewentualne luki powstałe pod nimi wypełnić pianką montażową.Stropy belkowo-pustakowe spełniają wymagania akustyczne bez dodatkowych izolacji.


mam pytanie za 5 dni kładą mi deski dębowe mają mi poleżeć 3 tyg , a potem chcę położyć olej mam dom parterowy i zwierzaki przerobiłam już lakierowane podłogi u nas w mieszkaniu i wiem ,że jak pęka lakier to w szpary wdziera się brud i podłoga ma brudne rysy.Mam nadzieję,że będzie dobrze pocieszcie mnie mam tylko 4 tyg maja
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...