tomuch Napisano 9 maja 2008 Udostępnij #1 Napisano 9 maja 2008 Witam.Jestem na etapie załatwiania wszystkich potrzebnych dokumentów do pozwolenia na budowę i po wakacjach mam zamiar zacząć budowę Pierwsze wątpliwości jakie się pojawiły to w jaki sposób zrobić fundamenty : . Znajomy mi doradził żeby zrobić wykopy na gębokość 1,4 m, nastepnie wyłożyć je folią, położyć na dnie zbrojenie i zwyczajnie wylać beton do poziomu ziemi. Następnie ścianę fundamentową podnieść na wyskość około 40 - 50 cm nad ziemię z bloczków fundamentowych. Jeszcze dodatkowo od strony zewnętrznej funamentów można wstawić specjalne folie tłoczone (kubełkowe).Co Wy o tym sądzicie? Czy to dobry sposób?Proszę o radę.... Link do komentarza
mark01 Napisano 9 maja 2008 Udostępnij #2 Napisano 9 maja 2008 Cytat Witam.Jestem na etapie załatwiania wszystkich potrzebnych dokumentów do pozwolenia na budowę i po wakacjach mam zamiar zacząć budowę Pierwsze wątpliwości jakie się pojawiły to w jaki sposób zrobić fundamenty : . Znajomy mi doradził żeby zrobić wykopy na gębokość 1,4 m, nastepnie wyłożyć je folią, położyć na dnie zbrojenie i zwyczajnie wylać beton do poziomu ziemi. Następnie ścianę fundamentową podnieść na wyskość około 40 - 50 cm nad ziemię z bloczków fundamentowych. Jeszcze dodatkowo od strony zewnętrznej funamentów można wstawić specjalne folie tłoczone (kubełkowe).Co Wy o tym sądzicie? Czy to dobry sposób?Proszę o radę.... Jeśli masz zamiar zalać 1,4m betonem to będzie bardzo drogo i nie uzasadnione merytorycznie.Najpierw zrób wykop.Wylej podbeton (tzw. chudziak) w wykopie wys 10-15 cm.Następnie ułóż deskowanie ław fundamentowych, szer. 40-50 cm i wys. 50 cm. włóż zbrojenie i zalej betonem B-20. Po pewnym czasie demonujesz deskowanie i dajesz czas do wyschnięcia.Po wyschnięciu betonu izolujesz ławy emulsją izolacyjną , następnie kładziesz na ławy 2 warstwy papy izolacyjnej i zabierasz się za murowanie z bloczków betonowych. Po wymurowaniu na bloczkach robisz "rapówkę" i izolujesz ściany emulsją izolacyjną. To tak w skrócie.Pełnych informacji powinien udzielić Ci kierownik budowy. Link do komentarza
tornado17 Napisano 9 maja 2008 Udostępnij #3 Napisano 9 maja 2008 Kiedyś kopano dziurę i zalewano betonem, ale tylko w glinie, ponieważ jest spoista i nie zasypuje się do betonu. Ale tak wykonana ściana fundamentowa jest krzywa, i nie zaizolujesz jej w pionie (będziesz musiał odkopywać). Więc to nie jest dobry pomysł.Jest wiele sposobów budowania, każdy przekonuje do swojego, Ty musisz podjąć decyzję.Ja robiłem u siebie tak:1. Ściągnąłem humus koparką2. wykopałem (murarze) łopatą dół na łąwę fundamentową3. dół wyłożyłem folią , w foli zbrojenie (tak jak w projekcie), podłożone kawałkami cegły/kamieni tak, by nie dotykało folii (dzięku folii nie musisz zalewać chudziaka),4. przyspawałem baenarkę po rogach do zbrojenia i zespawałem zbrojenie po obwodzie (jeden drut), wcześmniej wbiłem metrowe fi 20 pręty przez folię w ziemię i przyspawałem bednarkę (uziom fundamentowy),5. zalałem B206. położułęm izolację poziomą (ale nie z papy, krucha i się łątwo niszczy) z folii grubości 0,8 mm (są takie specjalne, grube i b. mocne)7. wymurowałem ścianę fundamentową z bloczków,8. wymalowałem dysoerbitem z obu stron,9. począwszy od łąw fundamentowych na zewnątrz ociepliłem ścianęfondamentową styroodurem, który pociągnąłem klejem, siatką i klejem (dzięki temu, że nie wlewałęm betonu do dziury, mam proste tj. łatwe do zaizolowania ściany fundament. i nie muszę i ch odkopać, żeby pomalować duysperbitem lub przykleic styrodur10. położyłem folię kubełkową, która przymocowałem do styroduru listwami plastikowymi (to naprawdę fajne udogodnienie).Popełniłem błąd na etapie przyklejania styroduru (odleciał, drugi raz musiałem przyklejać, za drugim razem wpierw został zmatowiony tarką, potem przyklejony klejem (ale nie takim do elewacji tylko takim specjalnym w kuble do styroduru). Na zewnątrz został zmatowiony i pociągnięty klejem "zwykłym" do styroopianu (ale takim lepszym). Styrodur użyłem 300, Basf-a, jest twardy, nie ulegnie degradacji w ziemi, przy osypywaniu fundamentów nie ulega wklęśnięciom (to są naprawdę spore siły) tak łatwo jak zwykły, któruym niektórzy ukłądają. I dodatkowo mechanicznie zabezpiecza go folai kubełkowa. I zauważyłem, że 300 Basfa jest twardsza od 300 niektórych innych prooducentów styroduru.To tyle w skrócie. Na górze ściany fundamentowej oczywiście izolacja pozioma z folii po raz drugi (teraz bym jeszcze pomalował dysperbitem pod folię).Miłej "zabawy" Link do komentarza
tomuch Napisano 12 maja 2008 Autor Udostępnij #4 Napisano 12 maja 2008 Dzięki serdeczne za wszelkie wskazówki. Myślałem, że ten sposób o którym pisałem na poczatku będzie najszybszy i najmniej skomplikowany, ale chyba nie warto. A tak wogóle ile wydaliście na same fundamenty? Link do komentarza
DOP1 Napisano 24 maja 2008 Udostępnij #5 Napisano 24 maja 2008 Czemu brniecie w takie kombinacje. Dawniej takich rzeczy nie robiono budowano typowymi metodami i do tej pory budynki stoja nic sie nie dzieje. Przez takie rzeczy sa kosmiczne ceny budowy domu, drogo biorą fachowcy przez własnie takie dziwactwa. Folie kubełkowe itp. po cholere to wszystko widocznie macie za duzo kasy. Link do komentarza
Mystic Napisano 24 maja 2008 Udostępnij #6 Napisano 24 maja 2008 Zapraszam do domu mojej babci,zobaczysz jak dom ciągnie wilgoć z podłoża Owszem, pewnie w niektórych miejscach może nie jest to tak istotne, ale są takie, które bez tego zniszczą budynek Link do komentarza
Peter Galway Napisano 24 maja 2008 Udostępnij #7 Napisano 24 maja 2008 Cytat Dzięki serdeczne za wszelkie wskazówki. Myślałem, że ten sposób o którym pisałem na poczatku będzie najszybszy i najmniej skomplikowany, ale chyba nie warto. A tak wogóle ile wydaliście na same fundamenty? Folia kubełkowa to akurat niski koszt i warto użyć - najlepsza do osuszania murów i zabezpieczająca, a do fundamentów nie powinno się wracać..Moje fundamenty pod 150 m2 w parterze to :Ławy 13,5 m3 betonu ze zbrojeniem - 6500 złBloczki (4 warstwy 14 cm wys) - 4000 złZiemia do zasypu - pospółka nie płukana (podwyższenie budynku pociągnęło dodatkowe koszta) - 4000 złIzolacje poziome, izolacja pionowa przeciwwilgociowa (wodorozcieńczalna), folia kubełkowa - 1300 złRobocizna - 5000Razem: 20.800 złDużo zależy od złożoności fundamentów - u mnie jest 88 mb Link do komentarza
DOP1 Napisano 25 maja 2008 Udostępnij #8 Napisano 25 maja 2008 Cytat Zapraszam do domu mojej babci,zobaczysz jak dom ciągnie wilgoć z podłoża Owszem, pewnie w niektórych miejscach może nie jest to tak istotne, ale są takie, które bez tego zniszczą budynek Ale czy twoja babcia kładła poziomą izolację z folii przed wylewka i czy ma styropianem wyłożone podłoże? Wątpie. Ktoś tu na forum napisał nie wiem czy nie administrator. Najważniejsza jest izolacja pozioma pomiędzy fundamentem a scianą budynku. Ja wylałem beton B20 w ziemi póżniej szalunki i znów beton b20 50 cm nad poziomem ziemi następnie będzie izolacja pozioma dwie warstwy cegły druga izolacja i dopiero sciana. Myslę że to wystarczy. Ale to jest moje zdanie. pozdrawiam Link do komentarza
Learner Napisano 30 maja 2008 Udostępnij #9 Napisano 30 maja 2008 Cytat Kiedyś kopano dziurę i zalewano betonem, ale tylko w glinie, ponieważ jest spoista i nie zasypuje się do betonu. Ale tak wykonana ściana fundamentowa jest krzywa, i nie zaizolujesz jej w pionie (będziesz musiał odkopywać). Więc to nie jest dobry pomysł.Jest wiele sposobów budowania, każdy przekonuje do swojego, Ty musisz podjąć decyzję.Ja robiłem u siebie tak:1. Ściągnąłem humus koparką2. wykopałem (murarze) łopatą dół na łąwę fundamentową3. dół wyłożyłem folią , w foli zbrojenie (tak jak w projekcie), podłożone kawałkami cegły/kamieni tak, by nie dotykało folii (dzięku folii nie musisz zalewać chudziaka),4. przyspawałem baenarkę po rogach do zbrojenia i zespawałem zbrojenie po obwodzie (jeden drut), wcześmniej wbiłem metrowe fi 20 pręty przez folię w ziemię i przyspawałem bednarkę (uziom fundamentowy),5. zalałem B206. położułęm izolację poziomą (ale nie z papy, krucha i się łątwo niszczy) z folii grubości 0,8 mm (są takie specjalne, grube i b. mocne)7. wymurowałem ścianę fundamentową z bloczków,8. wymalowałem dysoerbitem z obu stron,9. począwszy od łąw fundamentowych na zewnątrz ociepliłem ścianęfondamentową styroodurem, który pociągnąłem klejem, siatką i klejem (dzięki temu, że nie wlewałęm betonu do dziury, mam proste tj. łatwe do zaizolowania ściany fundament. i nie muszę i ch odkopać, żeby pomalować duysperbitem lub przykleic styrodur10. położyłem folię kubełkową, która przymocowałem do styroduru listwami plastikowymi (to naprawdę fajne udogodnienie).Popełniłem błąd na etapie przyklejania styroduru (odleciał, drugi raz musiałem przyklejać, za drugim razem wpierw został zmatowiony tarką, potem przyklejony klejem (ale nie takim do elewacji tylko takim specjalnym w kuble do styroduru). Na zewnątrz został zmatowiony i pociągnięty klejem "zwykłym" do styroopianu (ale takim lepszym). Styrodur użyłem 300, Basf-a, jest twardy, nie ulegnie degradacji w ziemi, przy osypywaniu fundamentów nie ulega wklęśnięciom (to są naprawdę spore siły) tak łatwo jak zwykły, któruym niektórzy ukłądają. I dodatkowo mechanicznie zabezpiecza go folai kubełkowa. I zauważyłem, że 300 Basfa jest twardsza od 300 niektórych innych prooducentów styroduru.To tyle w skrócie. Na górze ściany fundamentowej oczywiście izolacja pozioma z folii po raz drugi (teraz bym jeszcze pomalował dysperbitem pod folię).Miłej "zabawy" O jezu, to strasznie szczegółowe. Ja szukam wszystkiego o domu bo właśnie się za to zabieram i to co widzę jest straszne. Każdy etap budowy domu jest tak drobiazgowy? Link do komentarza
paulona Napisano 30 maja 2008 Udostępnij #10 Napisano 30 maja 2008 Cytat O jezu, to strasznie szczegółowe. Ja szukam wszystkiego o domu bo właśnie się za to zabieram i to co widzę jest straszne. Każdy etap budowy domu jest tak drobiazgowy? Mąż mówi że sa dwa sposoby wykonania fundamentów w zależności od tego czy jest piwnica czy nie.Trzeba podawać takie dane . Link do komentarza
paulona Napisano 30 maja 2008 Udostępnij #11 Napisano 30 maja 2008 Cytat Witam.Jestem na etapie załatwiania wszystkich potrzebnych dokumentów do pozwolenia na budowę i po wakacjach mam zamiar zacząć budowę Pierwsze wątpliwości jakie się pojawiły to w jaki sposób zrobić fundamenty : . Znajomy mi doradził żeby zrobić wykopy na gębokość 1,4 m, nastepnie wyłożyć je folią, położyć na dnie zbrojenie i zwyczajnie wylać beton do poziomu ziemi. Następnie ścianę fundamentową podnieść na wyskość około 40 - 50 cm nad ziemię z bloczków fundamentowych. Jeszcze dodatkowo od strony zewnętrznej funamentów można wstawić specjalne folie tłoczone (kubełkowe).Co Wy o tym sądzicie? Czy to dobry sposób?Proszę o radę.... Mąż mówi ze bez ławy fundamentowej to budynek gospodarczy można postawić . Link do komentarza
Mystic Napisano 30 maja 2008 Udostępnij #12 Napisano 30 maja 2008 Cytat Ale czy twoja babcia kładła poziomą izolację z folii przed wylewka i czy ma styropianem wyłożone podłoże? Wątpie. Napisałeś dawniej domy budowano bez takich cudów i jest wsio ok, więc podałem ci przykład na zburzenie twojej teorii. Teraz dodajesz kolejne warunki... Link do komentarza
FuMarta Napisano 31 maja 2008 Udostępnij #13 Napisano 31 maja 2008 Fajny człowiek swoją drogą. Najpierw odrzuca wszystkie udogodnienia a potem się o nie dopomina. Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 1 czerwca 2008 Udostępnij #14 Napisano 1 czerwca 2008 Cytat Czemu brniecie w takie kombinacje. Dawniej takich rzeczy nie robiono budowano typowymi metodami i do tej pory budynki stoja nic sie nie dzieje. Przez takie rzeczy sa kosmiczne ceny budowy domu, drogo biorą fachowcy przez własnie takie dziwactwa. Folie kubełkowe itp. po cholere to wszystko widocznie macie za duzo kasy. Wszyscy znają się na budownictwie i medycynie/taka jest powszechna opinia/Skutkuje to wywalaniem kasy na czynności pozbawione sensu typu izolacji ław fundamentowych w budynkach bez podpiwniczenia lub hydroizolacji pionowej ścian fundamentowych w tych że budynkach. Bob Link do komentarza
Mirmoza Napisano 2 czerwca 2008 Udostępnij #15 Napisano 2 czerwca 2008 Cytat Wszyscy znają się na budownictwie i medycynie/taka jest powszechna opinia/Skutkuje to wywalaniem kasy na czynności pozbawione sensu typu izolacji ław fundamentowych w budynkach bez podpiwniczenia lub hydroizolacji pionowej ścian fundamentowych w tych że budynkach. Bob Ja się nie znam. (na BUDOWNICTWIE). I szukam wszystkiego co pozwoli mi uniknąć błędów. A fundamenty iozoluje się żeby Wilgoć nie szła w ściany? Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 2 czerwca 2008 Udostępnij #16 Napisano 2 czerwca 2008 Cytat Ja się nie znam. (na BUDOWNICTWIE). I szukam wszystkiego co pozwoli mi uniknąć błędów. A fundamenty iozoluje się żeby Wilgoć nie szła w ściany? Dokładnie o to chodzi,precyzujac do wnętrza budynku.Budynki bez podpiwniczenia izolujemy przed kapilarnym podciąganiem wilgoci z gruntu wykonując izolację poziomą na wierzchu ściany fundamentowej i pod posadzką czyli na pierwszej wylewce betonu a pod styropianem.Należy zachować ciągłośc izolacji czyli nie może byc przerwy pomiędzy izolacja ścian a posadzki.Bob Link do komentarza
Mirmoza Napisano 3 czerwca 2008 Udostępnij #17 Napisano 3 czerwca 2008 Cytat Dokładnie o to chodzi,precyzujac do wnętrza budynku.Budynki bez podpiwniczenia izolujemy przed kapilarnym podciąganiem wilgoci z gruntu wykonując izolację poziomą na wierzchu ściany fundamentowej i pod posadzką czyli na pierwszej wylewce betonu a pod styropianem.Należy zachować ciągłośc izolacji czyli nie może byc przerwy pomiędzy izolacja ścian a posadzki.Bob Warstwę izolującą przeciągnąc poza linię styku podłogi i sciany? Czy tak? Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 3 czerwca 2008 Udostępnij #18 Napisano 3 czerwca 2008 Cytat Warstwę izolującą przeciągnąc poza linię styku podłogi i sciany? Czy tak? Można to tak określić .Najprościej to zrobić pas poziomej izolacji wierzchu ściany fundamentowej tak by wystawał kilkanaście centymetrów do wewnatrz .Po wykonaniu wylewki betonowej pod posadzkę łatwo i szczelnie łączymy izolację ścian i posadzki.Bob Link do komentarza
paulona Napisano 4 czerwca 2008 Udostępnij #19 Napisano 4 czerwca 2008 Cytat Można to tak określić .Najprościej to zrobić pas poziomej izolacji wierzchu ściany fundamentowej tak by wystawał kilkanaście centymetrów do wewnatrz .Po wykonaniu wylewki betonowej pod posadzkę łatwo i szczelnie łączymy izolację ścian i posadzki.Bob Mąż mówi że lubi takie kawa na ławę. Link do komentarza
Mirmoza Napisano 5 czerwca 2008 Udostępnij #20 Napisano 5 czerwca 2008 Cytat Można to tak określić .Najprościej to zrobić pas poziomej izolacji wierzchu ściany fundamentowej tak by wystawał kilkanaście centymetrów do wewnatrz .Po wykonaniu wylewki betonowej pod posadzkę łatwo i szczelnie łączymy izolację ścian i posadzki.Bob Rozumiem. Dzięki. Link do komentarza
Mirmoza Napisano 5 czerwca 2008 Udostępnij #21 Napisano 5 czerwca 2008 Cytat Mąż mówi że lubi takie kawa na ławę. A czy to żle? Jak czegoś nie wiem to lubię jak mi ktoś prosto i wyraźnie wyłoży w czym rzecz. Link do komentarza
piotr-kaczor Napisano 9 czerwca 2008 Udostępnij #22 Napisano 9 czerwca 2008 Ja zamierzam też robić fundamenty wylane z betonu w ziemi, moja działka znajduje się na terenie piaszczystym, wody tam brakuje można by tak powiedzieć, w ziemi wyleje dość szeroko (ze zbrojeniem oczywiście), kamieni na fundament mam bardzo duuużo. Wyleje mniej więcej do poziomu gruntu, ostatnią warstwę pomuruje z bloczków betonowych aby nie męczyć się w szalunki i marnowanie desek. Oczywiście przed warstwą bloczków położe izolacją, po warstwie bloczków położe drugą izolację, podmuruję dwoma warstwami cegły pełnej i położę kolejną izolację (tak aby uzyskać zamierzony poziom fundamentów) a później to już normalny mur. Najwyżej później odkopę fundamenty od zewnątrz na jakieś 80cm i wysmaruję czymś przeciw wilgociowym. Tak jak pisali poprzednicy ważne jest aby zachować ciągłość izolacji poziomej, kiedyś tego nie robili i stąd się brały problemy z wilgoscią i grzybami na ścianie. Tak więc u mnie będą łącznie trzy izolacje i to zupełnie wg mnie wystarczy, a wydawanie kasy na te wszystkie inne spsoby jest uwarunkowane pod warunkiem że ktoś ma duuuużo kasy wynajmuje firmę i nic go nie interesuje, jak ktoś chce samemu zrobić, trochę taniej a dobrze to myślę że mój spsób w zupełności wystarczy, ale to też zależy od rodzaju gruntu, bo gdybym miał działkę na terenie mokrym , gliniastym to jednak wybrałbym metodę bloczkową.piotr Link do komentarza
DOP1 Napisano 9 czerwca 2008 Udostępnij #23 Napisano 9 czerwca 2008 Witam nie jestem ekspertem jak już wiadomo z moich postów. Izolacje poziome to masz kolego rację wystarczy w zupełności a później odkopanie fundamentów i ocieplenie. Też tak mam zamiar zrobić. Ale na terenie podmokłym jaki jest u mnie to lepiej wylać fundament w ziemi niż z bloczków nie wypłucze fug. Tak mi się wydaje. I nadal twierdze, że jak ktoś ma dużo kasy niech się bawi w to cudowanie. Pozdrawiam. Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 12 czerwca 2008 Udostępnij #24 Napisano 12 czerwca 2008 Cytat Ja zamierzam też robić fundamenty wylane z betonu w ziemi, moja działka znajduje się na terenie piaszczystym, wody tam brakuje można by tak powiedzieć, w ziemi wyleje dość szeroko (ze zbrojeniem oczywiście), kamieni na fundament mam bardzo duuużo. Wyleje mniej więcej do poziomu gruntu, ostatnią warstwę pomuruje z bloczków betonowych aby nie męczyć się w szalunki i marnowanie desek. Oczywiście przed warstwą bloczków położe izolacją, po warstwie bloczków położe drugą izolację, podmuruję dwoma warstwami cegły pełnej i położę kolejną izolację (tak aby uzyskać zamierzony poziom fundamentów) a później to już normalny mur. Najwyżej później odkopę fundamenty od zewnątrz na jakieś 80cm i wysmaruję czymś przeciw wilgociowym. Tak jak pisali poprzednicy ważne jest aby zachować ciągłość izolacji poziomej, kiedyś tego nie robili i stąd się brały problemy z wilgoscią i grzybami na ścianie. Tak więc u mnie będą łącznie trzy izolacje i to zupełnie wg mnie wystarczy, a wydawanie kasy na te wszystkie inne spsoby jest uwarunkowane pod warunkiem że ktoś ma duuuużo kasy wynajmuje firmę i nic go nie interesuje, jak ktoś chce samemu zrobić, trochę taniej a dobrze to myślę że mój spsób w zupełności wystarczy, ale to też zależy od rodzaju gruntu, bo gdybym miał działkę na terenie mokrym , gliniastym to jednak wybrałbym metodę bloczkową.piotr Po co trzy izolacje?Chcesz izolować izolacje?W budynku bez podpiwniczenia dajemy jedną poziomą hydroizolację na poziomie takim aby izolacja muru była połączona z izolacją pod warstwą styropianu posadzki.Stary sprawdzony sposób to 2razy papa na lepiku.Bob Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 12 czerwca 2008 Udostępnij #25 Napisano 12 czerwca 2008 Cytat Witam nie jestem ekspertem jak już wiadomo z moich postów. Izolacje poziome to masz kolego rację wystarczy w zupełności a później odkopanie fundamentów i ocieplenie. Też tak mam zamiar zrobić. Ale na terenie podmokłym jaki jest u mnie to lepiej wylać fundament w ziemi niż z bloczków nie wypłucze fug. Tak mi się wydaje. I nadal twierdze, że jak ktoś ma dużo kasy niech się bawi w to cudowanie. Pozdrawiam. Na terenie podmokłym to trzeba zrobić badanie gruntu aby określić sposób wykonania fundamentów.Na takim terenie prawdopodobnie trzeba zrobić szerokie ławy fundamentowe.Fug z bloczków w gruncie gdzie okresowo podnosi się poziom wód gruntowych nic nie wymyje ,chyba że zaprawa będzie bez cementu!Bob Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 12 czerwca 2008 Udostępnij #26 Napisano 12 czerwca 2008 Cytat Ja zamierzam też robić fundamenty wylane z betonu w ziemi, moja działka znajduje się na terenie piaszczystym, wody tam brakuje można by tak powiedzieć, w ziemi wyleje dość szeroko (ze zbrojeniem oczywiście), kamieni na fundament mam bardzo duuużo. Wyleje mniej więcej do poziomu gruntu, ostatnią warstwę pomuruje z bloczków betonowych aby nie męczyć się w szalunki i marnowanie desek. Oczywiście przed warstwą bloczków położe izolacją, po warstwie bloczków położe drugą izolację, podmuruję dwoma warstwami cegły pełnej i położę kolejną izolację (tak aby uzyskać zamierzony poziom fundamentów) a później to już normalny mur. Najwyżej później odkopę fundamenty od zewnątrz na jakieś 80cm i wysmaruję czymś przeciw wilgociowym. Tak jak pisali poprzednicy ważne jest aby zachować ciągłość izolacji poziomej, kiedyś tego nie robili i stąd się brały problemy z wilgoscią i grzybami na ścianie. Tak więc u mnie będą łącznie trzy izolacje i to zupełnie wg mnie wystarczy, a wydawanie kasy na te wszystkie inne spsoby jest uwarunkowane pod warunkiem że ktoś ma duuuużo kasy wynajmuje firmę i nic go nie interesuje, jak ktoś chce samemu zrobić, trochę taniej a dobrze to myślę że mój spsób w zupełności wystarczy, ale to też zależy od rodzaju gruntu, bo gdybym miał działkę na terenie mokrym , gliniastym to jednak wybrałbym metodę bloczkową.piotr Absolutnie żadnych kamieni w warstwę ławy fundamentowej!Bob Link do komentarza
kazyk Napisano 12 czerwca 2008 Udostępnij #27 Napisano 12 czerwca 2008 Cytat Absolutnie żadnych kamieni w warstwę ławy fundamentowej!Bob A pamiętacie wycieczki szkolne? Daaaawno temu używano głazów narzutowych do budowy fundamentów. Jak to się pozmieniało? A poważnie to nie wyobrażaam sobie by techniki budowlane (nawet te sprzed dekady czy dwóch) były jeszcze stosowane. Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 13 czerwca 2008 Udostępnij #28 Napisano 13 czerwca 2008 Cytat A pamiętacie wycieczki szkolne? Daaaawno temu używano głazów narzutowych do budowy fundamentów. Jak to się pozmieniało? A poważnie to nie wyobrażaam sobie by techniki budowlane (nawet te sprzed dekady czy dwóch) były jeszcze stosowane. Nie widzę przeszkód by robić fundamenty z kamienia starym sposobem.Trzeba tylko wiedzieć jak to się robi,na jakim terenie można to zrobić.Warstwa początkowa fundamentu jeśli jest zazbrojona nie może zawierać dużych kamieni które swoją obecnością ,,przerywają pracę "belki zbrojącej fundament.Powyżej zbrojenia kamienie mogą być.Trzeba tak betonować fundament aby kamienie nie opadały na dno na pręty zbrojeniowe.Bob Link do komentarza
kazyk Napisano 14 czerwca 2008 Udostępnij #29 Napisano 14 czerwca 2008 Cytat Nie widzę przeszkód by robić fundamenty z kamienia starym sposobem.Trzeba tylko wiedzieć jak to się robi,na jakim terenie można to zrobić.Warstwa początkowa fundamentu jeśli jest zazbrojona nie może zawierać dużych kamieni które swoją obecnością ,,przerywają pracę "belki zbrojącej fundament.Powyżej zbrojenia kamienie mogą być.Trzeba tak betonować fundament aby kamienie nie opadały na dno na pręty zbrojeniowe.Bob Ja sobie wyobrażam te ceny. A poza tym.. skąd wziąść głazy narzutowe? Co jeden to pomnik przyrody.... heh... Link do komentarza
kazyk Napisano 17 czerwca 2008 Udostępnij #30 Napisano 17 czerwca 2008 Ale to kusi. Tak by było miło mieć solidnie osadzony dom i oryginalny. Pewnie by to świetnie wyglądało. Link do komentarza
piotr-kaczor Napisano 18 czerwca 2008 Udostępnij #31 Napisano 18 czerwca 2008 Cytat Absolutnie żadnych kamieni w warstwę ławy fundamentowej!Bob to wiem że w zbrojenie nie kładzie się kamieni i żadnego gruzu, klika lat doświadczenia jako murarz itp.piotr Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 18 czerwca 2008 Udostępnij #32 Napisano 18 czerwca 2008 Cytat Ja sobie wyobrażam te ceny. A poza tym.. skąd wziąść głazy narzutowe? Co jeden to pomnik przyrody.... heh... Głazy narzutowe rozmiarów do udżwignięcia tak jak i otoczaki takich rozmiarów dobrze wyglądają jako ozdoba ogrodu czy podjazdu i szkoda ich na fundament.Na terenach upraw buraków cukrowych takie drobniejsze kamienie wielkości bruku kamiennego są do kupienia za grosze u rolników lub w cukrowniach,żwirownie również segregują takie kamienie i to zawwsze wyjdzie taniej niż mieszanka betonowa.Bob Link do komentarza
piotr-kaczor Napisano 19 czerwca 2008 Udostępnij #33 Napisano 19 czerwca 2008 Cytat Głazy narzutowe rozmiarów do udżwignięcia tak jak i otoczaki takich rozmiarów dobrze wyglądają jako ozdoba ogrodu czy podjazdu i szkoda ich na fundament.Na terenach upraw buraków cukrowych takie drobniejsze kamienie wielkości bruku kamiennego są do kupienia za grosze u rolników lub w cukrowniach,żwirownie również segregują takie kamienie i to zawwsze wyjdzie taniej niż mieszanka betonowa.Bob Ja akurat miałem to szczęście że u moich teściów robili w ubiegłym roku kanalizację i cała sieć jest w drodze, więc zrywali asfalt a pod asfaltem były kamienie ułożone w czasach powojennych przeciez kiedyś nie było asfaltu. Tak więc przywiezli mi kilka wywrotek mieszanki piachu z tymi kamieniami i teraz sobie przebrałem i mam tanim kosztem duzo kamieni, tak że mi starczy na dom i budynek gospodarczy. piotr Link do komentarza
kazyk Napisano 20 czerwca 2008 Udostępnij #34 Napisano 20 czerwca 2008 Cytat Głazy narzutowe rozmiarów do udżwignięcia tak jak i otoczaki takich rozmiarów dobrze wyglądają jako ozdoba ogrodu czy podjazdu i szkoda ich na fundament.Na terenach upraw buraków cukrowych takie drobniejsze kamienie wielkości bruku kamiennego są do kupienia za grosze u rolników lub w cukrowniach,żwirownie również segregują takie kamienie i to zawwsze wyjdzie taniej niż mieszanka betonowa.Bob Teraz to ja sobie mogę pomarzyć. Decyzję podjąłem wcześniej i dom będzie "normalny". A że fajnie byłoby mieć coś oryginalnego? Pomarzyć można. Link do komentarza
kazyk Napisano 20 czerwca 2008 Udostępnij #35 Napisano 20 czerwca 2008 Cytat Ja akurat miałem to szczęście że u moich teściów robili w ubiegłym roku kanalizację i cała sieć jest w drodze, więc zrywali asfalt a pod asfaltem były kamienie ułożone w czasach powojennych przeciez kiedyś nie było asfaltu. Tak więc przywiezli mi kilka wywrotek mieszanki piachu z tymi kamieniami i teraz sobie przebrałem i mam tanim kosztem duzo kamieni, tak że mi starczy na dom i budynek gospodarczy. piotr Rzadko ale się zdarza. Gratuluję. Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 21 czerwca 2008 Udostępnij #36 Napisano 21 czerwca 2008 Cytat Teraz to ja sobie mogę pomarzyć. Decyzję podjąłem wcześniej i dom będzie "normalny". A że fajnie byłoby mieć coś oryginalnego? Pomarzyć można. Masz kwalifikacje na premiera.Bob Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 21 czerwca 2008 Udostępnij #37 Napisano 21 czerwca 2008 Cytat Ja akurat miałem to szczęście że u moich teściów robili w ubiegłym roku kanalizację i cała sieć jest w drodze, więc zrywali asfalt a pod asfaltem były kamienie ułożone w czasach powojennych przeciez kiedyś nie było asfaltu. Tak więc przywiezli mi kilka wywrotek mieszanki piachu z tymi kamieniami i teraz sobie przebrałem i mam tanim kosztem duzo kamieni, tak że mi starczy na dom i budynek gospodarczy. piotr Może okładzina z kamieni na podmurówkę?Może miejscami jeszcze wyżej,to orginalnie wygląda.Bob Link do komentarza
Wanda Napisano 21 czerwca 2008 Udostępnij #38 Napisano 21 czerwca 2008 Cytat Masz kwalifikacje na premiera.Bob Premier z bażin co żre Prażan? Nudne zajęcie. Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 21 czerwca 2008 Udostępnij #39 Napisano 21 czerwca 2008 Cytat Premier z bażin co żre Prażan? Nudne zajęcie. To Jożin był kanibalem.Premier marzy aby było miło i oby na marzeniach się nie skończyło.Bob Link do komentarza
Wanda Napisano 21 czerwca 2008 Udostępnij #40 Napisano 21 czerwca 2008 Cytat To Jożin był kanibalem.Premier marzy aby było miło i oby na marzeniach się nie skończyło.Bob A pamiętasz taki pop kulturowy serial amerykański pt. "Swamp Thing"? Bohater był bardzo pozytywną postacią a mimo od czasu do czasu kogoś schrupał. Link do komentarza
Bob-budowniczy Napisano 21 czerwca 2008 Udostępnij #41 Napisano 21 czerwca 2008 Cytat A pamiętasz taki pop kulturowy serial amerykański pt. "Swamp Thing"? Bohater był bardzo pozytywną postacią a mimo od czasu do czasu kogoś schrupał. Z seriali to kiepski jestem ,ledwo na jakiś film po 21oo się załapię.Bob Link do komentarza
KINGDOM Napisano 24 czerwca 2008 Udostępnij #42 Napisano 24 czerwca 2008 Cytat Kiedyś kopano dziurę i zalewano betonem, ale tylko w glinie, ponieważ jest spoista i nie zasypuje się do betonu. Ale tak wykonana ściana fundamentowa jest krzywa, i nie zaizolujesz jej w pionie (będziesz musiał odkopywać). Więc to nie jest dobry pomysł.Jest wiele sposobów budowania, każdy przekonuje do swojego, Ty musisz podjąć decyzję.Ja robiłem u siebie tak:1. Ściągnąłem humus koparką2. wykopałem (murarze) łopatą dół na łąwę fundamentową3. dół wyłożyłem folią , w foli zbrojenie (tak jak w projekcie), podłożone kawałkami cegły/kamieni tak, by nie dotykało folii (dzięku folii nie musisz zalewać chudziaka),4. przyspawałem baenarkę po rogach do zbrojenia i zespawałem zbrojenie po obwodzie (jeden drut), wcześmniej wbiłem metrowe fi 20 pręty przez folię w ziemię i przyspawałem bednarkę (uziom fundamentowy),5. zalałem B206. położułęm izolację poziomą (ale nie z papy, krucha i się łątwo niszczy) z folii grubości 0,8 mm (są takie specjalne, grube i b. mocne)7. wymurowałem ścianę fundamentową z bloczków,8. wymalowałem dysoerbitem z obu stron,9. począwszy od łąw fundamentowych na zewnątrz ociepliłem ścianęfondamentową styroodurem, który pociągnąłem klejem, siatką i klejem (dzięki temu, że nie wlewałęm betonu do dziury, mam proste tj. łatwe do zaizolowania ściany fundament. i nie muszę i ch odkopać, żeby pomalować duysperbitem lub przykleic styrodur10. położyłem folię kubełkową, która przymocowałem do styroduru listwami plastikowymi (to naprawdę fajne udogodnienie).Popełniłem błąd na etapie przyklejania styroduru (odleciał, drugi raz musiałem przyklejać, za drugim razem wpierw został zmatowiony tarką, potem przyklejony klejem (ale nie takim do elewacji tylko takim specjalnym w kuble do styroduru). Na zewnątrz został zmatowiony i pociągnięty klejem "zwykłym" do styroopianu (ale takim lepszym). Styrodur użyłem 300, Basf-a, jest twardy, nie ulegnie degradacji w ziemi, przy osypywaniu fundamentów nie ulega wklęśnięciom (to są naprawdę spore siły) tak łatwo jak zwykły, któruym niektórzy ukłądają. I dodatkowo mechanicznie zabezpiecza go folai kubełkowa. I zauważyłem, że 300 Basfa jest twardsza od 300 niektórych innych prooducentów styroduru.To tyle w skrócie. Na górze ściany fundamentowej oczywiście izolacja pozioma z folii po raz drugi (teraz bym jeszcze pomalował dysperbitem pod folię).Miłej "zabawy" Przeczytałem to i powiem Ci, że jestem pełen podziwu dla zaangażowania w solidne wykonanie. Jeśli chodzi o kwestię trudności w przyklejeniu styroduru, to mogły one wyniknąć z marnej jakości lepiku, lub przez to, że był on niewłaściwie wcześniej gdzieś przechowywany. Zazwyczaj nie trzeba matowić powierzchni styropianu extrudowanego. Ale podziwiam fachowość. Raab Karcher rulez:) Link do komentarza
golfikon Napisano 24 czerwca 2008 Udostępnij #43 Napisano 24 czerwca 2008 Cytat To tyle w skrócie. Na górze ściany fundamentowej oczywiście izolacja pozioma z folii po raz drugi (teraz bym jeszcze pomalował dysperbitem pod folię).Miłej "zabawy" Słyszę i podziwiam. Zabawa musiała być przednia. Ile to zajęło czasu? Link do komentarza
leszko Napisano 5 lipca 2008 Udostępnij #44 Napisano 5 lipca 2008 W projekcie masz na pewno sprecyzowane, jakmaja wygladać fundamenty i jak maja być izolowane.Jeśli masz dobry projekt, to trzeba wykopać wykopy (tak jak w projekcie) i dalej robić tak jak w projekcie.A jesli chcesz zmieniać - to pytaj projektanta i kierownika budowy - alb nie miej pretensji, że na koniec coś będzie nie tak, lub do czegoś nie pasować.A poco kopać fundament na głęb. 1.4m - to też nie wiem. Link do komentarza
Segarek Napisano 5 lipca 2008 Udostępnij #45 Napisano 5 lipca 2008 Cytat W projekcie masz na pewno sprecyzowane, jakmaja wygladać fundamenty i jak maja być izolowane.Jeśli masz dobry projekt, to trzeba wykopać wykopy (tak jak w projekcie) i dalej robić tak jak w projekcie.A jesli chcesz zmieniać - to pytaj projektanta i kierownika budowy - alb nie miej pretensji, że na koniec coś będzie nie tak, lub do czegoś nie pasować.A poco kopać fundament na głęb. 1.4m - to też nie wiem. A co jeśli sprawdzi się pogląd o niedokładności projektów? Nie lepiej to sprawdzić zanim zaczniemy się stosować ściśle do jego wskazówek? Link do komentarza
leszko Napisano 6 lipca 2008 Udostępnij #46 Napisano 6 lipca 2008 Cytat A co jeśli sprawdzi się pogląd o niedokładności projektów? Nie lepiej to sprawdzić zanim zaczniemy się stosować ściśle do jego wskazówek? Jasne, że lepiej sprawdzić. Tylko wiesz, ja się znam na architekturze, i mogę sprawdzić tę branżę (tylko po co, jak sobie sam to zaprojektuję) - ale już na CO albo np alarmach nie.I mamy problem. Nie po to idę do projektanta, żeby mu nie ufać. Więc pewnie lepiej go wcześniej sprawdzić, czy umie to, co robi. Poza tym jest taki czas na gadke z projektantem (okres wykonania projektu) i wtedy trzeba ewentualne wątpliwości wyjaśnić. Inna okoliczność - idę do doktora specjalisty - jak go mam sprawdzić ? - a chodzi o życie! Link do komentarza
Nieformalny Napisano 7 lipca 2008 Udostępnij #47 Napisano 7 lipca 2008 Cytat Inna okoliczność - idę do doktora specjalisty - jak go mam sprawdzić ? - a chodzi o życie! To co? Zdajemy się na los? Rzut kostką i wybieramy tego albo tego? Link do komentarza
Mirmoza Napisano 7 lipca 2008 Udostępnij #48 Napisano 7 lipca 2008 Przesada. Jest poczta pantoflowa, są ludzie którzy mają to (budowę) za sobą. Przyjaciele nie polecą mi kogoś kto im cokolwiek popsuł. Link do komentarza
Nieformalny Napisano 15 lipca 2008 Udostępnij #49 Napisano 15 lipca 2008 No tak. Z tego co mówi leszko można wysnuć wniosek że dobrego wyboru nie ma bo zawsze jest jakieś ale. Link do komentarza
leszko Napisano 16 lipca 2008 Udostępnij #50 Napisano 16 lipca 2008 Cytat To co? Zdajemy się na los? Rzut kostką i wybieramy tego albo tego? Czasem tak jest - niestety. Na szczęście na budowie nie walczymy raczej o życie. I prawie zawsze można coś poprawić. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się