Skocz do zawartości

Jak sprawdzić architekta?


Recommended Posts

Cytat

Jak się przekonać,czy można powierzyć mu zaprojektowanie domu?Gotowy projekt mogę przed zakupem dokładnie obejrzeć, porównać z innymi, ocenić...a co z architektem?



Upewnij się, czy architekt tak naprawdę ma czas,żeby zająć sie Twoim zleceniem.Moim zdaniem to bardzo ważne, bo z własnego doświadczenia wiem, że wiele pracowni traktuje projektowanie domów jednorodzinnych jak jakieś dodatkowe zajęcie( i mniej dochodowe oczywiście). Może zdarzyć się taka sytuacja, że Twój projekt wykona niedoświadczony student, a nie szanowany szef architekt(bo ten ma inne, bardziej intratne zlecenia)
Link do komentarza
Cytat

Może zdarzyć się taka sytuacja, że Twój projekt wykona niedoświadczony student, a nie szanowany szef architekt(bo ten ma inne, bardziej intratne zlecenia)



A potem my się zastanawiamy dlaczego np. normy podane w projekcie są trzy razy niższe od faktycznej ilości styropianu jaki musimy położyć na ściany żeby nam było ciepło.
Link do komentarza
Cytat

Architekt powinien posiadać własne portfolio (czy jak się to nazywa w przypadku architekta). Wykaz realizacji do wglądu, a jeżeli jest tuż po szkole - referenje. Tyle że w praktyce bywa jak bywa. icon_sad.gif


Warto chyba poszukać takiego architekta, który specjalizuje się w budowie domów jednorodzinnych.Jeżeli ktoś robi to od lat, to może służyć doświadczeniem (nie tylko projektowym).
Link do komentarza
Cytat

Najlepiej pocztą pantoflową - z polecenia sąsiadów - jeśli oni byli zadowolenie z tego architekta i projektu oczywiście - to my tez pewnie nie pożałujemy tego wyboru.



A ja tu gdzieś czytałem że ktoś właśnie tą drogą nabawił się "fachowców" że gorszych ze świecą szukać.
Link do komentarza
Cytat

Pewnie sąsiad zalazł mu za skórę to sie zemścił i tyle - albo zupełnie nieświadomie - może tamten był zadowolony z pacy tych fachowców - a ten drugi zbyt wymagający?



Ja nie wiem.. Dobra praca to dobra praca. Nie ma różnicy kto ją obserwuje z zewnątrz. A jak ktoś ma niskie wymagania to potem trzy razy tyle dopłaci.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobra, chyba wiem jak to połączyć najwyżej sam wrzucę szkic/rysunek dla potwierdzenia. Planuje zakupić łączniki firmy Polskiej na "D", mam tam otwory fi5 i fi11.  Chcę te otwory fi5 wykorzystać do wkręcenia w belkę drewnianą wkrętami fi5 lub fi6(z doś. wiem, że też wejdą) natomiast co do otworów fi11 to chciałem zastosować wkręty do betonu(Polskiej firmy na "D" ) modelu/typu PBW tylko nie wiem czy 10,5 czy 12,5...infolinia tej firmy, jak zwykle pomocna...żenada. Czy to dobry pomysł? Materiał to oczywiście stara pełna cegła. Proszę o doradzenie
    • 1. Proponuję spytać w banku. 2. Dużo zależy od robocizny, ale w przybliżeniu można tyle liczyć. 3. Zasadniczo najdroższa do wykończenia jest łazienka i ew. kuchnia, bo tam jest najwięcej instalacji i z reguły kładzie się płytki, a to jest najbardziej pracochłonne.  
    • Tylko to nie jest szukanie przyczyny. Bo kołek szybkiego montażu nie ma prawa wypadać z otworu.       Kołki z wkrętem przede wszystkim muszą być kompletne, czyli wkręt dobrany do samego kołka. Do takich spraw jak montaż konstrukcji g/k najczęściej stosuje się kołki szybkiego montażu, takie z kołnierzem, i wkręty z gwintem tolerującym wbijanie młotkiem.     Jeśli otwór jest zawsze za duży, to trzeba wymienić sprzęt na inny egzemplarz, bo ten może mieć bicie. 
    • Takiego sposobu jeszcze nie słyszałem 😯 może spróbuję. Ogólnie 3 z 5 kołków jakie wbiłem siedzą dobrze(przynajmniej tak mi się wydaje). Może to kwestia tego że na suficie mam jeszcze jakiś tynk lub coś podobnego a dopiero potem beton.     W ogóle to tak sobie teraz pomyslalem. Czy mojekolki aby nie da za krótkie? Tzn mają po 3 cm długości śruba w nich ma 4 cm. Czy taka długość do żelbetonu na suficie który poprzedzony jest jeszcze jakaś warstwa jest ok?
    • Dziękuję 🙂  Źle napisałem, że będzie to zbiornik. Ma kształt walca z pełnymi otworami od dołu i góry, zasypany będzie żwirem z umieszczoną w środku studzienką. Dach od tej strony ma ok 90 M2 Jaki powinien być spadek przy wykopie, 2 cm na długości 1 metra będzie Ok? U mnie tona żwiru 16 mm- 32 mm kosztuję 140 zł, czy można użyć inny?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...