Skocz do zawartości

System kominowy


IndyPoint

Recommended Posts

Napisano
Witam
Po ostatnich opadach atmosfrycznych wszystkie sciany komina na strychu mam mokre Dekarz uszczelniał juz kolnierz wymienil fartuch a komin jest był tak dalej jest mokry. Z kanalow wentylacyjnych na dachu widze ze z gornych cegiel kapie woda (uklad "T") Koncowka komina wyglada tak jak na zdjeciu. Moje pytanie jest takie, czy mozliwe jest ze cegłowki klinkierowe w pozycji "na plasko" przepuszczaja wode (liczne wglebienia na tej stronie w ceglowkach) Co trzeba zrobic by ten problem rozwiazać. Czy wylewka betonu z lekkimi spadami, na calej powierzchni zakonczenia komina (zakrywajac ceglowki klinkierowe) może dać porzadany efekt. Dekarz chce zrobic z blachy "parasol" wygiajac go na skrajach ku dołowi i nakladajac go na komin, ale twierdzi ze z dołu może to niezbyt ladnie wygladac.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Oczywiście komin wymaga przykrycia tzw. czapą np. z betonu i wyprowadzenia rur wylotowych z kanału dymowego i wentylacji zakończonych odpowiednimi nasadkami. Jednak przyczyn zamakania ścian należy doszukiwać się w przeciekach na połączeniu dachu z kominem - na zdjęciu nie widać pokrycia dachowego ani niezbędnych obróbek wokół komina.
Napisano
Cytat

Witam
Po ostatnich opadach atmosfrycznych wszystkie sciany komina na strychu mam mokre Dekarz uszczelniał juz kolnierz wymienil fartuch a komin jest był tak dalej jest mokry. Z kanalow wentylacyjnych na dachu widze ze z gornych cegiel kapie woda (uklad "T") Koncowka komina wyglada tak jak na zdjeciu. Moje pytanie jest takie, czy mozliwe jest ze cegłowki klinkierowe w pozycji "na plasko" przepuszczaja wode (liczne wglebienia na tej stronie w ceglowkach) Co trzeba zrobic by ten problem rozwiazać. Czy wylewka betonu z lekkimi spadami, na calej powierzchni zakonczenia komina (zakrywajac ceglowki klinkierowe) może dać porzadany efekt. Dekarz chce zrobic z blachy "parasol" wygiajac go na skrajach ku dołowi i nakladajac go na komin, ale twierdzi ze z dołu może to niezbyt ladnie wygladac.


Ze zdjęć wynika tylko jedno ,co zauważył ekspert czyli brak czapy komina,co może być przyczyną przecieków.Komin jeśli nie ma kapinosa pod który podkłada się obróbkę blacharską powinien być nacięty szlifierką i w tak powstałą bruzdę mocuje się obróbkę ,uszczelnioną silikonem, icon_biggrin.gif co skutecznie zabezpiecza przed wodą opadową.Bob
Napisano
Dzieki za informacje. Komin i jego kołnierz przy dachówkach wyglada tak jak na zdjeciach. Czapy nie ma bo, nikt nie chcial jej wykonac argumetujac ze bedzie za ciezka by ja włożyc na komin. Nie mniej czesto widuje kominy takie jak moj bez czapy. Czy to oznacza ze sa one zle wykonane? Na dodatek wylewka z betonu mi pekła przy Schidlu po ostatnich mrozach jak zaczołem palic w kominku. Dekarz chce teraz wykonac z blachy "parasol" i nalozyc go na komin, dodatkowo wspominal o nacieciach przy kołnierzu i wstawieniu blachy. Mam nadzieje ze naciecia beda wykonane przy fartuchu, a nie rownolegle do ziemi w okolicach np. fugi klinkierowej. Czy jest to dobry tok postepowania przez dekarza?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Dzieki za informacje. Komin i jego kołnierz przy dachówkach wyglada tak jak na zdjeciach. Czapy nie ma bo, nikt nie chcial jej wykonac argumetujac ze bedzie za ciezka by ja włożyc na komin. Nie mniej czesto widuje kominy takie jak moj bez czapy. Czy to oznacza ze sa one zle wykonane? Na dodatek wylewka z betonu mi pekła przy Schidlu po ostatnich mrozach jak zaczołem palic w kominku. Dekarz chce teraz wykonac z blachy "parasol" i nalozyc go na komin, dodatkowo wspominal o nacieciach przy kołnierzu i wstawieniu blachy. Mam nadzieje ze naciecia beda wykonane przy fartuchu, a nie rownolegle do ziemi w okolicach np. fugi klinkierowej. Czy jest to dobry tok postepowania przez dekarza?


Tak jak wspomniałem brak czapy może powodować zacieki ale przyczyną zasadniczą przecieków jwst wadliwe wykonanie kołnierza.Blacha tam gdzie jest uszczelniona silikonem powinna być zagięta i to zagięcie powinno być wsunięte w bruzdę naciętą w cegle klinkierowej.
Z tego co widać wstawienie dodatkowej blachy powinno rozwiązać problem pod warunkiem że ta blacha będzie zagięta i górą wsunięta w bruzdę.Taką bruzdę z blachą należy uszczelnić dekarskim uszczelniaczem.Nacięcie w cegle a nie w fudze pozwoli na dyskretne uszczelnienie ,nie tak jak na zdjęciu /namazane na maxa/.Czapę wykonać można na kominie wciągając tam beton w wiaderku.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Dzieki za informacje i pomoc. Teraz jak patrze na to zdjecie z kolnierzem to wydaje mi sie ze "dekarz" celowo przegioł gorny rant w druga strone (swiadczą o tym nierownosci na tym rancie) by sobie ulatwic i nie robic bruzdy. Jutro pojade do sklepu by sie upewnic czy takie obejmy sprzedaja czy sa wywiniete w druga storne, co by świadczylo o celowym dzialaniu bardzo cenionego "dekarza" w moim miescie. Jeszcze raz dzieki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli schody prowadzą  do pomieszczenia technicznego lub gospodarczego, przepisy dopuszczają węższe rozwiązania.
    • Żadne z powyższych, trzymamy się projektu  Dzięki za komentarz, też jesteśmy przerażeni uwierz Po kilku dniach od zalania stropu, rozbieramy jego boczne szalunki. Łatwa praca, choć nie tak przyjemna jak podlewanie czyli pielęgnacja betonu. Zima coraz bliżej, oby tylko nie sypnęło teraz śniegiem i nie było mrozu. Wiadomo, że strop musi odstać swoje zanim będziemy ściągać stemple.    
    • I takie schody zrób. One się zakończą pod sufitem.  A belek nie ruszaj, będziesz miał motywację do dbania o wagę, żeby się zmieścić między belkami. 
    • Pytanie jest takie, że jeżeli tak to wykonam czy będzie dobrze? Rozstaw między belkami mam 62 cm, według prawa schody muszą mieć szerokość biegu min 80 cm, dlatego muszę to w jakiś sposób poszerzyć. Chyba że jest inna opcja która pozwoli na wykonanie węższych schodów.
    • Cześć, Widzę na forum sporo pytań od osób z naszego województwa, które mają problem ze znalezieniem wolnej i solidnej ekipy do wylewek. Często firmy z dużych miast nie chcą jechać na "prowincję", albo liczą sobie kosmiczne stawki za dojazd. Chciałem polecić firmę ZAMBUD, która robiła u mnie wylewki. Co ważne – robią kompleksowo: Dom: Wylewki maszynowe z mixokreta (zacierane mechanicznie na gładko, poziomowane laserowo). Garaż/Warsztat: Posadzki przemysłowe (beton utwardzany powierzchniowo – "talerzowany"). Rozmawiałem z właścicielem i potwierdził, że obsługują całe województwo kujawsko-pomorskie bez wyjątków. Wrzucam listę miejscowości, gdzie na 100% dojeżdżają (pytałem o to, bo polecałem ich też rodzinie w innych powiatach), może komuś ułatwi to szukanie: Główne miasta: Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław. Mniejsze miasta i miasteczka (dojeżdżają bez problemu): Aleksandrów Kujawski, Barcin, Brodnica, Brześć Kujawski, Chełmno, Chodecz, Ciechocinek, Dobrzyń nad Wisłą, Gniewkowo, Golub-Dobrzyń, Górzno, Izbica Kujawska, Jabłonowo Pomorskie, Janikowo, Kamień Krajeński, Kcynia, Koronowo, Kowal, Kowalewo Pomorskie, Kruszwica, Lipno, Lubień Kujawski, Lubraniec, Łasin, Mogilno, Mrocza, Nakło nad Notecią, Nieszawa, Nowe, Pakość, Piotrków Kujawski, Radziejów, Radzyń Chełmiński, Rypin, Sępólno Krajeńskie, Skępe, Solec Kujawski, Strzelno, Szubin, Świecie, Tuchola, Wąbrzeźno, Więcbork, Żnin. Moja opinia: Robota zrobiona czysto, szybko i co najważniejsze – równo (pod panele nie trzeba było lać samopoziomu). Mają własny sprzęt, pompy i zacieraczki. Dojazd w dowolne miejsce w Kujawsko-Pomorskim nie stanowił dla nich problemu, a pomiar i wycenę zrobili gratis. Jak ktoś szuka konkretnych fachowców w naszej okolicy, to śmiało dzwońcie do ZAMBUD. Pozdrawiam!  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...