Skocz do zawartości

System kominowy


IndyPoint

Recommended Posts

Napisano
Witam
Po ostatnich opadach atmosfrycznych wszystkie sciany komina na strychu mam mokre Dekarz uszczelniał juz kolnierz wymienil fartuch a komin jest był tak dalej jest mokry. Z kanalow wentylacyjnych na dachu widze ze z gornych cegiel kapie woda (uklad "T") Koncowka komina wyglada tak jak na zdjeciu. Moje pytanie jest takie, czy mozliwe jest ze cegłowki klinkierowe w pozycji "na plasko" przepuszczaja wode (liczne wglebienia na tej stronie w ceglowkach) Co trzeba zrobic by ten problem rozwiazać. Czy wylewka betonu z lekkimi spadami, na calej powierzchni zakonczenia komina (zakrywajac ceglowki klinkierowe) może dać porzadany efekt. Dekarz chce zrobic z blachy "parasol" wygiajac go na skrajach ku dołowi i nakladajac go na komin, ale twierdzi ze z dołu może to niezbyt ladnie wygladac.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Oczywiście komin wymaga przykrycia tzw. czapą np. z betonu i wyprowadzenia rur wylotowych z kanału dymowego i wentylacji zakończonych odpowiednimi nasadkami. Jednak przyczyn zamakania ścian należy doszukiwać się w przeciekach na połączeniu dachu z kominem - na zdjęciu nie widać pokrycia dachowego ani niezbędnych obróbek wokół komina.
Napisano
  Cytat

Witam
Po ostatnich opadach atmosfrycznych wszystkie sciany komina na strychu mam mokre Dekarz uszczelniał juz kolnierz wymienil fartuch a komin jest był tak dalej jest mokry. Z kanalow wentylacyjnych na dachu widze ze z gornych cegiel kapie woda (uklad "T") Koncowka komina wyglada tak jak na zdjeciu. Moje pytanie jest takie, czy mozliwe jest ze cegłowki klinkierowe w pozycji "na plasko" przepuszczaja wode (liczne wglebienia na tej stronie w ceglowkach) Co trzeba zrobic by ten problem rozwiazać. Czy wylewka betonu z lekkimi spadami, na calej powierzchni zakonczenia komina (zakrywajac ceglowki klinkierowe) może dać porzadany efekt. Dekarz chce zrobic z blachy "parasol" wygiajac go na skrajach ku dołowi i nakladajac go na komin, ale twierdzi ze z dołu może to niezbyt ladnie wygladac.

Rozwiń  

Ze zdjęć wynika tylko jedno ,co zauważył ekspert czyli brak czapy komina,co może być przyczyną przecieków.Komin jeśli nie ma kapinosa pod który podkłada się obróbkę blacharską powinien być nacięty szlifierką i w tak powstałą bruzdę mocuje się obróbkę ,uszczelnioną silikonem, icon_biggrin.gif co skutecznie zabezpiecza przed wodą opadową.Bob
Napisano
Dzieki za informacje. Komin i jego kołnierz przy dachówkach wyglada tak jak na zdjeciach. Czapy nie ma bo, nikt nie chcial jej wykonac argumetujac ze bedzie za ciezka by ja włożyc na komin. Nie mniej czesto widuje kominy takie jak moj bez czapy. Czy to oznacza ze sa one zle wykonane? Na dodatek wylewka z betonu mi pekła przy Schidlu po ostatnich mrozach jak zaczołem palic w kominku. Dekarz chce teraz wykonac z blachy "parasol" i nalozyc go na komin, dodatkowo wspominal o nacieciach przy kołnierzu i wstawieniu blachy. Mam nadzieje ze naciecia beda wykonane przy fartuchu, a nie rownolegle do ziemi w okolicach np. fugi klinkierowej. Czy jest to dobry tok postepowania przez dekarza?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

Dzieki za informacje. Komin i jego kołnierz przy dachówkach wyglada tak jak na zdjeciach. Czapy nie ma bo, nikt nie chcial jej wykonac argumetujac ze bedzie za ciezka by ja włożyc na komin. Nie mniej czesto widuje kominy takie jak moj bez czapy. Czy to oznacza ze sa one zle wykonane? Na dodatek wylewka z betonu mi pekła przy Schidlu po ostatnich mrozach jak zaczołem palic w kominku. Dekarz chce teraz wykonac z blachy "parasol" i nalozyc go na komin, dodatkowo wspominal o nacieciach przy kołnierzu i wstawieniu blachy. Mam nadzieje ze naciecia beda wykonane przy fartuchu, a nie rownolegle do ziemi w okolicach np. fugi klinkierowej. Czy jest to dobry tok postepowania przez dekarza?

Rozwiń  

Tak jak wspomniałem brak czapy może powodować zacieki ale przyczyną zasadniczą przecieków jwst wadliwe wykonanie kołnierza.Blacha tam gdzie jest uszczelniona silikonem powinna być zagięta i to zagięcie powinno być wsunięte w bruzdę naciętą w cegle klinkierowej.
Z tego co widać wstawienie dodatkowej blachy powinno rozwiązać problem pod warunkiem że ta blacha będzie zagięta i górą wsunięta w bruzdę.Taką bruzdę z blachą należy uszczelnić dekarskim uszczelniaczem.Nacięcie w cegle a nie w fudze pozwoli na dyskretne uszczelnienie ,nie tak jak na zdjęciu /namazane na maxa/.Czapę wykonać można na kominie wciągając tam beton w wiaderku.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Dzieki za informacje i pomoc. Teraz jak patrze na to zdjecie z kolnierzem to wydaje mi sie ze "dekarz" celowo przegioł gorny rant w druga strone (swiadczą o tym nierownosci na tym rancie) by sobie ulatwic i nie robic bruzdy. Jutro pojade do sklepu by sie upewnic czy takie obejmy sprzedaja czy sa wywiniete w druga storne, co by świadczylo o celowym dzialaniu bardzo cenionego "dekarza" w moim miescie. Jeszcze raz dzieki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...